T5, el 14 d'octubre
Alst...
Jo al final hi vaig avui, amb més tranquil·litat tú gaudirem la JaMiRa! i servidor d'aquest magnífic mitjà de transport d'Alst...vull dir ferroviari...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
D'excursió en el nou tramvia
Curiosos, jubilats i grups familiars el primer dia de la línia T5, que va generar algunes confusions
ANNA BALLBONA. Barcelona
Molts usuaris curiosos, grups de jubilats i algunes famílies van voler aprofitar ahir el primer dia de la nova línia T5, del Trambesòs, en què era gratuït, per estrenar-la i regalar-se una particular excursió en tramvia. Els usuaris, molts veïns de la zona, que ahir van fer el trajecte (de Glòries fins a Besòs), lloaven la línia, però en demanaven més: que com més aviat millor s'obri fins a Badalona (està previst per a l'any que ve) i que s'uneixin el Trambesòs i el Trambaix. Tot i així, l'estrena va agafar més d'un usuari desprevingut que, acostumat només al pas d'una sola línia per la parada de Glòries (la T4), s'equivocava de tramvia.
+ A dalt, un tramvia de la nova línia, al costat de la Gran Via. A baix, el tramvia, en el tram semisoterrat, i treballadores d'ATM repartint bitllets. / Foto: LLUIS CRUSET
La Paquita Aranda i el seu marit volien agafar la T4 per tornar cap a Badalona, però sense adonar-se'n van prendre la nova T5 i van validar el bitllet, quan ahir no calia pagar. És un descuit que va tenir més d'un viatger. Molts altres, però, ja estaven al cas d'aquesta estrena. «Ens ho prenem com un passeig; jo havia viscut al Besòs i venim a veure els canvis que s'hi van produint», va explicar Albert Oliana, que ahir va pujar a la nova T5 amb la seva dona. «Aquests tramvies haurien de ser de circumval·lació, com l'antic 29, que fessin la volta a Barcelona, caldria que les línies estiguessin enllaçades», va afegir. Un altre nostàlgic dels tramvies compartia aquesta demanda: «El tramvia és més còmode, m'agrada més que l'autobús i el metro; ara l'Ajuntament hauria d'apostar per transformar la Diagonal i connectar el Trambaix amb el Trambesòs», va comentar Xavier Pérez.
Una veïna de la zona, Lilian Martínez, opinava que «quan s'allargui la línia es veuran realment els avantatges». Un altre veí, Manolo Ruiz, deia que aquestes línies són «una millora per al barri», afegida al «supositori [torre Agbar] que ens han posat». Els treballadors d'ATM van regalar títols i van estar al cas de la picaresca típica d'aquests casos, amb usuaris que baixaven a cada parada de la línia per obtenir més bitllets o que en demanaven més amb el pretext que els col·leccionaven.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2094069
Curiosos, jubilats i grups familiars el primer dia de la línia T5, que va generar algunes confusions
ANNA BALLBONA. Barcelona
Molts usuaris curiosos, grups de jubilats i algunes famílies van voler aprofitar ahir el primer dia de la nova línia T5, del Trambesòs, en què era gratuït, per estrenar-la i regalar-se una particular excursió en tramvia. Els usuaris, molts veïns de la zona, que ahir van fer el trajecte (de Glòries fins a Besòs), lloaven la línia, però en demanaven més: que com més aviat millor s'obri fins a Badalona (està previst per a l'any que ve) i que s'uneixin el Trambesòs i el Trambaix. Tot i així, l'estrena va agafar més d'un usuari desprevingut que, acostumat només al pas d'una sola línia per la parada de Glòries (la T4), s'equivocava de tramvia.
+ A dalt, un tramvia de la nova línia, al costat de la Gran Via. A baix, el tramvia, en el tram semisoterrat, i treballadores d'ATM repartint bitllets. / Foto: LLUIS CRUSET
La Paquita Aranda i el seu marit volien agafar la T4 per tornar cap a Badalona, però sense adonar-se'n van prendre la nova T5 i van validar el bitllet, quan ahir no calia pagar. És un descuit que va tenir més d'un viatger. Molts altres, però, ja estaven al cas d'aquesta estrena. «Ens ho prenem com un passeig; jo havia viscut al Besòs i venim a veure els canvis que s'hi van produint», va explicar Albert Oliana, que ahir va pujar a la nova T5 amb la seva dona. «Aquests tramvies haurien de ser de circumval·lació, com l'antic 29, que fessin la volta a Barcelona, caldria que les línies estiguessin enllaçades», va afegir. Un altre nostàlgic dels tramvies compartia aquesta demanda: «El tramvia és més còmode, m'agrada més que l'autobús i el metro; ara l'Ajuntament hauria d'apostar per transformar la Diagonal i connectar el Trambaix amb el Trambesòs», va comentar Xavier Pérez.
Una veïna de la zona, Lilian Martínez, opinava que «quan s'allargui la línia es veuran realment els avantatges». Un altre veí, Manolo Ruiz, deia que aquestes línies són «una millora per al barri», afegida al «supositori [torre Agbar] que ens han posat». Els treballadors d'ATM van regalar títols i van estar al cas de la picaresca típica d'aquests casos, amb usuaris que baixaven a cada parada de la línia per obtenir més bitllets o que en demanaven més amb el pretext que els col·leccionaven.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2094069
barcelona
Els viatgers volen la unió del Trambesòs i el Trambaix
Sònia Pau
Els primers passatgers que ahir van estrenar la nova línia del Trambesòs per la Gran Via es mostraven satisfets de l'increment de transport públic a Barcelona, però lamentaven que per ara no entri en els plans unir els dos tramvies que ara circulen per la ciutat: el Trambesòs i el Trambaix.
"S'està demostrant que el tramvia funciona. Imagina't si pogués travessar tot Barcelona d'una banda a l'altra de la Diagonal!", exposava Jaume Prats, un avi del Poblenou usuari habitual d'aquest transport que ahir va dur a passejar els néts per la nova línia del Trambesòs. I la resta de passatgers li donaven la raó.
El dia de tramvia gratuït va ser tranquil, concorregut, però sense grans aglomeracions. A les Glòries, els curiosos que volien estrenar-lo i els compradors del centre comercial i dels Encants van haver de superar encara els obstacles de les obres.
http://www.avui.cat/avui/diari/06/oct/15/268296.htm
Els viatgers volen la unió del Trambesòs i el Trambaix
Sònia Pau
Els primers passatgers que ahir van estrenar la nova línia del Trambesòs per la Gran Via es mostraven satisfets de l'increment de transport públic a Barcelona, però lamentaven que per ara no entri en els plans unir els dos tramvies que ara circulen per la ciutat: el Trambesòs i el Trambaix.
"S'està demostrant que el tramvia funciona. Imagina't si pogués travessar tot Barcelona d'una banda a l'altra de la Diagonal!", exposava Jaume Prats, un avi del Poblenou usuari habitual d'aquest transport que ahir va dur a passejar els néts per la nova línia del Trambesòs. I la resta de passatgers li donaven la raó.
El dia de tramvia gratuït va ser tranquil, concorregut, però sense grans aglomeracions. A les Glòries, els curiosos que volien estrenar-lo i els compradors del centre comercial i dels Encants van haver de superar encara els obstacles de les obres.
http://www.avui.cat/avui/diari/06/oct/15/268296.htm
MEJORA DE LA RED DE TRANSPORTE URBANO|LA ENTRADA EN SERVICIO
Los barceloneses protagonizan un estreno sin políticos de la nueva T-5
• Los ciudadanos llenan la línea del Trambesòs, que no tuvo acto oficial por la campaña electoral
• Los usuarios se muestran muy satisfechos por el nuevo trazado y, en especial, por su rapidez
Si desea ver el gràfico en PDF haga click en la imagen. MÁS INFORMACIÓN
La línea se inaugura tras salvar recelos vecinales y políticos
XABIER BARRENA
BARCELONA
Pasan los años y la ilusión de los barceloneses no disminuye un ápice cuando se trata de estrenar algo. Ayer acudieron como niños con zapatos nuevos a la puesta en servicio del primer tramo de la nueva línea del Trambesòs, la T-5, que discurre, en gran parte, por la nueva Gran Via semicubierta. Durante toda la mañana los vagones del tranvía se llenaron de vecinos curiosos tanto por comprobar la fiabilidad y prestaciones del transporte como para ver desde dentro algo que largamente habían reivindicado: humanizar un tramo de la Gran Via que no era más que una autopista.
Con la plana mayor de los políticos velando armas, cara a la campaña electoral que empieza esta medianoche, los barceloneses fueron los únicos protagonistas del estreno de la línea. Lo más parecido a un acto oficial fue un encuentro en la nueva estación de Espronceda del concejal de Sant Martí, Francesc Narváez, y del director general de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM), Ramon Seró, con líderes vecinales del distrito de Sant Martí. Juntos tomaron un repleto tranvía hasta la estación de Glòries.
35.000 BILLETES GRATIS
Los usuarios, que este fin de semana viajan gratis merced a los 35.000 billetes que repartió ayer la ATM, válidos hasta el próximo 31 de octubre, se mostraron muy satisfechos de los 2,8 kilómetros de trazado y seis estaciones inaugurado ayer. En especial, de los 1,8 kilómetros que discurren bajo el techado de la nueva semicubierta de la Gran Via. La ausencia de cruces permite al tranvía circular a una velocidad de 70 kilómetros por hora, dando una sensación bastante parecida a la del metro.
El tramo entre las estaciones de La Farinera y Can Jaumandreu, sin embargo, es otro cantar. Los convoyes circulan por una vía única, muy cerca de los coches y con un sinuoso trazado, como el que permite embocar el andén de Can Jaumandreu. Precisamente en este punto es donde, tras el descarrilamiento de un tren el pasado 27 de septiembre, motivo del aplazamiento hasta ayer de la puesta en servicio de la T-5, la ATM modificó 40 metros de trazado para mejorar el radio de giro a la entrada de la estación. También elevó el muro de protección.
CALENDARIO DEL TRANVÍA
Con este primer tramo de la T-5, el Trambesòs, que hasta el 30 de septiembre había transportado a 12 millones de pasajeros en lo que va de año, suma ya nueve kilómetros y 19 paradas, siete d las cuales permiten el intercambio con el metro.
Según afirmó Ramon Seró a este diario, el próximo mes de abril se inaugurarán cinco nuevas estaciones, Alfons el Magnànim, Parc del Besòs, La Catalana, Sant Joan Baptista y Encants, todas ellas en Sant Adrià de Besòs y, en septiembre --también del año que viene--, las dos últimas (Sant Roc y Gorg) en Badalona. El tramo de la rambla de La Mina deberá esperar a hasta enero del 2008.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=
Los barceloneses protagonizan un estreno sin políticos de la nueva T-5
• Los ciudadanos llenan la línea del Trambesòs, que no tuvo acto oficial por la campaña electoral
• Los usuarios se muestran muy satisfechos por el nuevo trazado y, en especial, por su rapidez
Si desea ver el gràfico en PDF haga click en la imagen. MÁS INFORMACIÓN
La línea se inaugura tras salvar recelos vecinales y políticos
XABIER BARRENA
BARCELONA
Pasan los años y la ilusión de los barceloneses no disminuye un ápice cuando se trata de estrenar algo. Ayer acudieron como niños con zapatos nuevos a la puesta en servicio del primer tramo de la nueva línea del Trambesòs, la T-5, que discurre, en gran parte, por la nueva Gran Via semicubierta. Durante toda la mañana los vagones del tranvía se llenaron de vecinos curiosos tanto por comprobar la fiabilidad y prestaciones del transporte como para ver desde dentro algo que largamente habían reivindicado: humanizar un tramo de la Gran Via que no era más que una autopista.
Con la plana mayor de los políticos velando armas, cara a la campaña electoral que empieza esta medianoche, los barceloneses fueron los únicos protagonistas del estreno de la línea. Lo más parecido a un acto oficial fue un encuentro en la nueva estación de Espronceda del concejal de Sant Martí, Francesc Narváez, y del director general de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM), Ramon Seró, con líderes vecinales del distrito de Sant Martí. Juntos tomaron un repleto tranvía hasta la estación de Glòries.
35.000 BILLETES GRATIS
Los usuarios, que este fin de semana viajan gratis merced a los 35.000 billetes que repartió ayer la ATM, válidos hasta el próximo 31 de octubre, se mostraron muy satisfechos de los 2,8 kilómetros de trazado y seis estaciones inaugurado ayer. En especial, de los 1,8 kilómetros que discurren bajo el techado de la nueva semicubierta de la Gran Via. La ausencia de cruces permite al tranvía circular a una velocidad de 70 kilómetros por hora, dando una sensación bastante parecida a la del metro.
El tramo entre las estaciones de La Farinera y Can Jaumandreu, sin embargo, es otro cantar. Los convoyes circulan por una vía única, muy cerca de los coches y con un sinuoso trazado, como el que permite embocar el andén de Can Jaumandreu. Precisamente en este punto es donde, tras el descarrilamiento de un tren el pasado 27 de septiembre, motivo del aplazamiento hasta ayer de la puesta en servicio de la T-5, la ATM modificó 40 metros de trazado para mejorar el radio de giro a la entrada de la estación. También elevó el muro de protección.
CALENDARIO DEL TRANVÍA
Con este primer tramo de la T-5, el Trambesòs, que hasta el 30 de septiembre había transportado a 12 millones de pasajeros en lo que va de año, suma ya nueve kilómetros y 19 paradas, siete d las cuales permiten el intercambio con el metro.
Según afirmó Ramon Seró a este diario, el próximo mes de abril se inaugurarán cinco nuevas estaciones, Alfons el Magnànim, Parc del Besòs, La Catalana, Sant Joan Baptista y Encants, todas ellas en Sant Adrià de Besòs y, en septiembre --también del año que viene--, las dos últimas (Sant Roc y Gorg) en Badalona. El tramo de la rambla de La Mina deberá esperar a hasta enero del 2008.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=
A La Vanguardia d'avui hi ha un article sobre la nova T5 i, o la periodista no s'hi va acostar o ha baixat de l'hort, però segons ella esta explotada per TMB Ho repeteix com 4 vegades i fins i tot cita fonts de TMB!
PD: a l'article de la web és diferent.
PD: a l'article de la web és diferent.
Però aquestes corbes i contracorbes impliquen una limitació de velocitat per sota dels 70km/h? Si no és aixi, no suposen cap problema ja que la velocitat màx del model CITADIS son 70km/h...Ferrovi wrote:La meva opinió de la linia?
Una caqueta, tota està plena de corbes i contracorbes, en ple tunel, de fet, ho anava comentant amb un noi que era al costat meu. Es inútil, quan es podría fer en linia recta, i augmentar la velocitat comercial.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
No sé perquè ho diu això! Em sembla que ja sé a quina "treballadora de l'ATM" van preguntar...Vilaweb wrote:Els treballadors d'ATM van regalar títols i van estar al cas de la picaresca típica d'aquests casos, amb usuaris que baixaven a cada parada de la línia per obtenir més bitllets o que en demanaven més amb el pretext que els col·leccionaven.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Aquest migida encara donaven T-Tram's però unicament a l'estació de Besós.
M'agrada força el tram soterrat per les velocitats que assoleixen els tramvies i les estacions subterrànies em semblen austeres peró elegants i s'agraeix que entri la llum natural. El tema de les noves validadores que tanquen les estacions subterrànies és horrible: no reconeixen les T-Jove, a algunes si introdueixes una T-10 et marca un viatge i no t'obre la porta (aixó m'ha passat dos cops seguits a Espronceda), en fi, els cal un toc d'atenció en aquest aspecte. A Sant Martí (de) Provençals (no es posen d'acord en plànols i senyalètica) i a Besòs una de les seves respectives canceladores tenia la porta oberta tota l'estona suposo que fent honor al nom de les jornades de "portes obertes" per l'inauguració, en canvi, a Espronceda no.
A més a més, aquestes dues darreres estacions de la linia encara estan en obres i mig potes enlaires, el que evidencia que la T5 s'havia d'inaugurar abans de les eleccions sí o sí...
M'agrada força el tram soterrat per les velocitats que assoleixen els tramvies i les estacions subterrànies em semblen austeres peró elegants i s'agraeix que entri la llum natural. El tema de les noves validadores que tanquen les estacions subterrànies és horrible: no reconeixen les T-Jove, a algunes si introdueixes una T-10 et marca un viatge i no t'obre la porta (aixó m'ha passat dos cops seguits a Espronceda), en fi, els cal un toc d'atenció en aquest aspecte. A Sant Martí (de) Provençals (no es posen d'acord en plànols i senyalètica) i a Besòs una de les seves respectives canceladores tenia la porta oberta tota l'estona suposo que fent honor al nom de les jornades de "portes obertes" per l'inauguració, en canvi, a Espronceda no.
A més a més, aquestes dues darreres estacions de la linia encara estan en obres i mig potes enlaires, el que evidencia que la T5 s'havia d'inaugurar abans de les eleccions sí o sí...
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Doncs jo encara no he anat a veure el nou carrilet de Barcelona, ni tant sols tinc cap interès en barallar-me per un títol commemoratiu verd avorrit.
Per suposat que ja el tinc.
Cal distingir entre picaresca i col.leccionistes, que ahir n'hi havien molts.
Per suposat que ja el tinc.
Cal distingir entre picaresca i col.leccionistes, que ahir n'hi havien molts.
Trenscat wrote:No sé perquè ho diu això! Em sembla que ja sé a quina "treballadora de l'ATM" van preguntar...Vilaweb wrote:Els treballadors d'ATM van regalar títols i van estar al cas de la picaresca típica d'aquests casos, amb usuaris que baixaven a cada parada de la línia per obtenir més bitllets o que en demanaven més amb el pretext que els col·leccionaven.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
De franc...
Aquesta tarda els bitllets commemoratius els regalaven ...Les noies de verd els estaven donant a tort i a dret perquè ja se n'anaven. Endevineu qui anirà de franc amb la T4 i la T5 durant aquest mes...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: De franc...
El que vagi amb la T-CuelasJaMiRo! wrote:Aquesta tarda els bitllets commemoratius els regalaven ...Les noies de verd els estaven donant a tort i a dret perquè ja se n'anaven. Endevineu qui anirà de franc amb la T4 i la T5 durant aquest mes...
Curiosos, jubilats i grups familiars el primer dia de la línia T5, que va generar algunes confusions
ANNA BALLBONA. Barcelona
Molts usuaris curiosos, grups de jubilats i algunes famílies van voler aprofitar ahir el primer dia de la nova línia T5, del Trambesòs, en què era gratuït, per estrenar-la i regalar-se una particular excursió en tramvia. Els usuaris, molts veïns de la zona, que ahir van fer el trajecte (de Glòries fins a Besòs), lloaven la línia, però en demanaven més: que com més aviat millor s'obri fins a Badalona (està previst per a l'any que ve) i que s'uneixin el Trambesòs i el Trambaix. Tot i així, l'estrena va agafar més d'un usuari desprevingut que, acostumat només al pas d'una sola línia per la parada de Glòries (la T4), s'equivocava de tramvia.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2094069
***
Destaco aquesta frase:
" Els treballadors d'ATM van regalar títols i van estar al cas de la picaresca típica d'aquests casos, amb usuaris que baixaven a cada parada de la línia per obtenir més bitllets o que en demanaven més amb el pretext que els col·leccionaven."
ANNA BALLBONA. Barcelona
Molts usuaris curiosos, grups de jubilats i algunes famílies van voler aprofitar ahir el primer dia de la nova línia T5, del Trambesòs, en què era gratuït, per estrenar-la i regalar-se una particular excursió en tramvia. Els usuaris, molts veïns de la zona, que ahir van fer el trajecte (de Glòries fins a Besòs), lloaven la línia, però en demanaven més: que com més aviat millor s'obri fins a Badalona (està previst per a l'any que ve) i que s'uneixin el Trambesòs i el Trambaix. Tot i així, l'estrena va agafar més d'un usuari desprevingut que, acostumat només al pas d'una sola línia per la parada de Glòries (la T4), s'equivocava de tramvia.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2094069
***
Destaco aquesta frase:
" Els treballadors d'ATM van regalar títols i van estar al cas de la picaresca típica d'aquests casos, amb usuaris que baixaven a cada parada de la línia per obtenir més bitllets o que en demanaven més amb el pretext que els col·leccionaven."
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
No l'havia mirat fins ara però m'ha agradat molt el vídeo que has fet de la T5, sí senyoraim wrote:Pels que no hàgiu anat encara a voltar per la T5 aquí us deixo el vídeo que he fet avui i que mostra mes o menys el recorregut de la T5, començant a Glòries i acabant a Besòs:
http://www.youtube.com/watch?v=hH12BNsqQP0
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Gent, avui he catat la nova T5.
Com no, he aprofitat per fer unes quantes conexions encara que aquest cop eren necesàries:
B25 de Tusgsal (para davant de casa meva), fins Pep Ventura (7-8 minuts)
Una 2100 fins Clot
Una 4000 fins Glòries
He pujat a l'estació inicial, fins a Besòs i m'ha agradat força encara que es ben cert que hi ha força corves i contracorves però no deixa de ser novedòs per BCN i per el TRAM tenir aquest tros de línea en el lateral de la Gran Vía. Vejam quan triguen a acabar totes les obres de les estacions i rodalies.
Hi havia força gent despistada, però m'he quedat amb 2 confusions típiques del TP:
1. A Glòries, un home estava convençut de que la nova T5 enllaçava amb "el tranvía que va por la Diagonal, en la otra punta de Barcelona".
"Ojalà", això voldria dir que que ambdós xarxes estan unides per la Diagonal :D:D
2. Un matrimoni, a Besos, volien anar desde allà a Sant Adrià, creient que aquella era la T4. Els hi han explicat que havien d'anar fins Glòries i allà agafar la T4 però crec que seria més ràpid agafar la L4 i anar fins Maresme Fòrum i allà agafar la susodicha T4.
Vox
Com no, he aprofitat per fer unes quantes conexions encara que aquest cop eren necesàries:
B25 de Tusgsal (para davant de casa meva), fins Pep Ventura (7-8 minuts)
Una 2100 fins Clot
Una 4000 fins Glòries
He pujat a l'estació inicial, fins a Besòs i m'ha agradat força encara que es ben cert que hi ha força corves i contracorves però no deixa de ser novedòs per BCN i per el TRAM tenir aquest tros de línea en el lateral de la Gran Vía. Vejam quan triguen a acabar totes les obres de les estacions i rodalies.
Hi havia força gent despistada, però m'he quedat amb 2 confusions típiques del TP:
1. A Glòries, un home estava convençut de que la nova T5 enllaçava amb "el tranvía que va por la Diagonal, en la otra punta de Barcelona".
"Ojalà", això voldria dir que que ambdós xarxes estan unides per la Diagonal :D:D
2. Un matrimoni, a Besos, volien anar desde allà a Sant Adrià, creient que aquella era la T4. Els hi han explicat que havien d'anar fins Glòries i allà agafar la T4 però crec que seria més ràpid agafar la L4 i anar fins Maresme Fòrum i allà agafar la susodicha T4.
Vox
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Per completar fotos, vídeos i informacions diverses de la línia T5 només dir-vos que he actualitzat la web trenscat.cat amb fotos i també informació de les noves parades de la línia T5: Glòries, La Farinera, Can Jaumandreu, Espronceda, Sant Martí de Provençals i Besòs.
Us convido a donar-ho un cop d'ull (i a fer rectificacions si s'escau) a http://www.trenscat.com/tram/trambesos_ct.html
Us convido a donar-ho un cop d'ull (i a fer rectificacions si s'escau) a http://www.trenscat.com/tram/trambesos_ct.html
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat