wefer wrote:A veure, el que sí està clar és que l'aparicó dels serveis AVE suposa, amb la mentalitat actual de l'operadora RENFE, un substancial increment dels preus.
Mirant a la web de renfe i comparant dues destinacions amb similar quilometratge, com són Barcelona-Madrid (pràcticament sense AVE) i Madrid-Sevilla (amb AVE) en preferent sense descomptes, tenim que:
BCN-MAD = de 35,00 a 60,50 euros
MAD-SEV = de 52,00 a 67,00 euros
En cas d'aplicar-se les mateixes tarifes, això suposaria un increment del 50% de les tarifes més baixes i un 11% de les més cares.
Segurament l'AVE no és només per a rics, però podem dir que efectivament els rics seran els que en sortiran més beneficiats, ja que mentre aquest augment la gent amb més poder adquisitiu l'assumirà tranquil·lament a canvi de la millora en el viatge, als que tenen menor poder adquisitiu els pot suposar el pas definitiu per l'abandonament del ferrocarril.
Recordem que el viatge BCN-MAD en autobús està entre els 24,23 i els 33,31 euros, menys de la meitat del que previsiblement costarà en l'AVE.
A veure,
Estic d'acord en que segurament els preus de l'AVE són una mica elevats, preus que per cert tant el PP com el PSOE s'han negat sempre a reduir en diferents proposicions que s'han fet al Congrés i Senat, però dit això, el que no podem fer es comparar preus de serveis que no són comparables.
És a dir, no em pots comparar el que costa un autobús Madrid-BCN amb el que costa l'Altaria, perquè no són comparables, ni en prestacions, ni servei, i sobretot en temps.
Si comparem, em de comparar serveis o modes de transport comparables. I en aquest sentit, sabeu perfectament que l'AVE
només és comparable directament amb l'avió.
Insisteixo en que em de ser rigorosos, i no podem comparar un autobús amb un TGV, per l'amor de déu.
Només faltaria que l'AVE no fos el doble o el triple de car que l'autobús.
Per últim, dir que en els preus, part del "abús" en els TGVs/Altaria, es pot atribuir, si més no parcialment, als balanços de resultats de RENFE, que recordeu que els governs de Madrid (tant PP com PSOE) estan encabuts en que sigui rentable. I com es veu en les memòries de RENFE, la millor manera de fer rendible RENFE (la UN de Negoci AVE és la que més aporta als ingressos del grup) és mantenir elevats els preus de l'AVE, que com té una demanda altíssima, no hi ha perill de quedar-se sense passatgers degut als preus.
P.D.: Els "rics" com dieu, o millor dit, la gent de classe social alta, utilitza fonamentalment l'avió, no el TGV. Espero que no arribem a la conclusió aquí que viatjar en preferent és un pecat o hauria d'estar prohibit...