Dubte sobre l'Elipsos...
Dubte sobre l'Elipsos...
A veure...
si no m'equivoco, els TALGO nocturns que fan Barcelona - París (i altres destinacions europees), tots ells porten els logos de RENFE i SNCF. Però en canvi, en un tríptic que em van donar ahir sobre els horaris i tarifes dels trens Elipsos, cap dels dos logotips hi apareix. Significa això que aquest servei de trens, no és RENFE sinó que senzillament circula per vies ADIF?
I una altra cosa. En veure que en el cas concret del TALGO Barcelona - París, aquest tren tarda ni més ni menys que 12 hores, dedueixo que tot el trajecte es du a terme per via convencional. Com és que no fan circular els TALGO per la via del TGV?
si no m'equivoco, els TALGO nocturns que fan Barcelona - París (i altres destinacions europees), tots ells porten els logos de RENFE i SNCF. Però en canvi, en un tríptic que em van donar ahir sobre els horaris i tarifes dels trens Elipsos, cap dels dos logotips hi apareix. Significa això que aquest servei de trens, no és RENFE sinó que senzillament circula per vies ADIF?
I una altra cosa. En veure que en el cas concret del TALGO Barcelona - París, aquest tren tarda ni més ni menys que 12 hores, dedueixo que tot el trajecte es du a terme per via convencional. Com és que no fan circular els TALGO per la via del TGV?
Elipsos és un consorci entre Renfe i SNCF, hi participen les dues companyies ferroviàries de tots dos païssos.
Una cosa semblant passa amb els trens Thalys, empresa fundada per la SNCF i la SNCB i que realitza els serveis d'alta velocitat entre París, Brusseles i els voltants.
Un altre consorci és el que gestiona els trens Eurostar entre Londres i França o Bèlgica i hi participen SNCF, SNCB, British Airways i National Express Group (empresa de transports del Regne Unit).
Evidentment el conjunt de serveis d'Elipsos és totalment rídicul (8 circulacions per nit) comparat amb els Thalys o els Eurostar.
Una cosa semblant passa amb els trens Thalys, empresa fundada per la SNCF i la SNCB i que realitza els serveis d'alta velocitat entre París, Brusseles i els voltants.
Un altre consorci és el que gestiona els trens Eurostar entre Londres i França o Bèlgica i hi participen SNCF, SNCB, British Airways i National Express Group (empresa de transports del Regne Unit).
Evidentment el conjunt de serveis d'Elipsos és totalment rídicul (8 circulacions per nit) comparat amb els Thalys o els Eurostar.
Aviam...anem per parts...
La SNCF té diversos consorcis amb les diferents companyies que operen als països veins:
- Thalys -> SNCF (França) // SNCB (Bèlgica) // DB (Alemanya) // NS (Holanda). Operen trens d'Alta Velocitat a través dels 4 països, sortint la majoria de Paris-Nord, amb alguna incursió a la costa mediterrània (Marseille) i costa oest (Rennes) franceses. Serveis aproximadament cada 2 hores entre destinacions.
- Lyria -> SNCF (França) // SBB CFF FFS (Suïssa). Operen trens d'Alta Velocitat, des de Paris Gare de Lyon a Zürich, Berna, Lausanne i Bourg-St.Maurice. 4 trens a Bern - Zürich i 2 més a Bourg-St.Maurice - Laussane al dia i sentit.
- Eurostar -> SNCF (França) // SNCB (Bèlgica) // BA / NEG (Gran Bretanya). Serveis d'Alta Velocitat entre Londres (London Victoria (ara)/ St. Pancras (l'any que vé) i Brusel·les (Bruxelles Midi) i Paris (Paris-Nord). Aproximadament un tren cada 2 hores des de Bruxelles i Paris a Londres.
- Elipsos -> SNCF (França) // RENFE Operadora (Espanya). Operen trens de llarg recorregut noctuns (ECNight). A més, passen per territori suís i italià. Madrid / BCN - Paris Austerlitz i BCN - Milano Centrale / Zürich Hbf.
- I una altra, que no recordo el nom, entre TrenItalia-FS i SNCF.
En quant a perquè els Elipsos de Paris no usen les LGV (LN2 Tours - Paris), a França tenen la sana costum de que res més que no siguin TGV's a 300 km/h puguin anar per les seves LGV, en canvi, per convencional s'arriba a anar (i els Elipsos hi van) fins a 200 km/h. Aquí, això com que no passa...
La SNCF té diversos consorcis amb les diferents companyies que operen als països veins:
- Thalys -> SNCF (França) // SNCB (Bèlgica) // DB (Alemanya) // NS (Holanda). Operen trens d'Alta Velocitat a través dels 4 països, sortint la majoria de Paris-Nord, amb alguna incursió a la costa mediterrània (Marseille) i costa oest (Rennes) franceses. Serveis aproximadament cada 2 hores entre destinacions.
- Lyria -> SNCF (França) // SBB CFF FFS (Suïssa). Operen trens d'Alta Velocitat, des de Paris Gare de Lyon a Zürich, Berna, Lausanne i Bourg-St.Maurice. 4 trens a Bern - Zürich i 2 més a Bourg-St.Maurice - Laussane al dia i sentit.
- Eurostar -> SNCF (França) // SNCB (Bèlgica) // BA / NEG (Gran Bretanya). Serveis d'Alta Velocitat entre Londres (London Victoria (ara)/ St. Pancras (l'any que vé) i Brusel·les (Bruxelles Midi) i Paris (Paris-Nord). Aproximadament un tren cada 2 hores des de Bruxelles i Paris a Londres.
- Elipsos -> SNCF (França) // RENFE Operadora (Espanya). Operen trens de llarg recorregut noctuns (ECNight). A més, passen per territori suís i italià. Madrid / BCN - Paris Austerlitz i BCN - Milano Centrale / Zürich Hbf.
- I una altra, que no recordo el nom, entre TrenItalia-FS i SNCF.
En quant a perquè els Elipsos de Paris no usen les LGV (LN2 Tours - Paris), a França tenen la sana costum de que res més que no siguin TGV's a 300 km/h puguin anar per les seves LGV, en canvi, per convencional s'arriba a anar (i els Elipsos hi van) fins a 200 km/h. Aquí, això com que no passa...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Efectivamente, ARTESIA...pero no es TH, es tren nocturno normal y corriente. El concepto de Tren Hotel es una invención de Renfe aplicada solo a los Talgo Camas.sequera wrote:Si no me equivoco el consorcio entre SNCF y FS, se llama :aarongilp wrote:
- I una altra, que no recordo el nom, entre TrenItalia-FS i SNCF.
Tren Hotel ARTESIA:
Y tiene los siguientes servicios:
Palantino: Paris-Bologna-Firenze-Roma
Stendhal: Paris-Milano-Venezia
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Puede que tengas razón, pero asi lo pone el EUROPEAN RAIL TIMETABLE de Thomas Cook, edición Julio 2006, sección INTERNATIONAL N.44 (london paris torino milano venezia and Roma) .pág 71
El compañero forero Romi65, nos podria confirmar si estos del thomas cook estan equivocados....
Ese tren es la leche de caro y tiene un confort muy alto.
he aquí
El compañero forero Romi65, nos podria confirmar si estos del thomas cook estan equivocados....
Ese tren es la leche de caro y tiene un confort muy alto.
he aquí
Puede que esté equivocado, sí...la verdad es que es la primera vez que veo y leo que ARTESIA tiene servicios TH...creía que les llamaban de otra forma (hoy no estoy al 100%, no recuerdo ningún nombre). Pero bueno, aceptamos TH como animal de compañía, digo como nombre de servicio ARTESIA...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Bona nit a totes i tots,
Artesia és l'empresa comuna de la SNCF i els FS (Trenitalia) per a l'explotació dels serveis internacionals de llarga distància entre França i Itàlia. Opera tant trens nocturns (de "gamma alta" fins fa poc i cada cop més "convencionals") entre París, Roma i Venència com TGV entre París i Milà via Torí.
Hi ha d'altres trens convencionals (regionals o de llarga distància) entre França i Itàlia, però funcionen com a trens SNCF o Trenitalia a cada país.
Més informació (en francés) ací.
Artesia és l'empresa comuna de la SNCF i els FS (Trenitalia) per a l'explotació dels serveis internacionals de llarga distància entre França i Itàlia. Opera tant trens nocturns (de "gamma alta" fins fa poc i cada cop més "convencionals") entre París, Roma i Venència com TGV entre París i Milà via Torí.
Hi ha d'altres trens convencionals (regionals o de llarga distància) entre França i Itàlia, però funcionen com a trens SNCF o Trenitalia a cada país.
Més informació (en francés) ací.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
como bien nos informa ROMI65, parece ser que seran los TGV franceses encargados de la relación Barcelona Sagrera-Perpinyà-resto de francia, y alguno más al resto de europa.Jordi Freixas wrote:Una cosa... i què passarà respecte a aquest tema, quan el TGV arribi de Barcelona a França, se sap quin, o quins convenis es firmaran?
Efectivament. La idea és que sigui SNCF qui s'encarregui de posar els trens pel corredor nord d'AV, tot i que fins a Figueres s'hi barrejaran amb els trens espanyols (AVE's i demés). Pel que es veu, de moment ja hi ha planejats 4 serveis diaris BCN - Paris, més 2 a Lyon o Genève...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Hola,aarongilp wrote:Efectivament. La idea és que sigui SNCF qui s'encarregui de posar els trens pel corredor nord d'AV, tot i que fins a Figueres s'hi barrejaran amb els trens espanyols (AVE's i demés). Pel que es veu, de moment ja hi ha planejats 4 serveis diaris BCN - Paris, més 2 a Lyon o Genève...
El jaimellamazares de Tranvía m'ha dit que és intenció de la SNCF esbandir els Talgos nocturns i sustituir-los per corails Lunea amb bogies BRAVA (pel que fa al Pakito de GOYA). Així mateix de fer arribar el Paris Côte Vermeille a Barcelona.
El que és gairebé segur és que un dels Bruxelles - Perpignan arribará fins a Barcelona.
No us podeu imaginar lo content que estic :-)
Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.
Eso lo tengo que ver yo.....Bauvilla wrote:Hola,aarongilp wrote:Efectivament. La idea és que sigui SNCF qui s'encarregui de posar els trens pel corredor nord d'AV, tot i que fins a Figueres s'hi barrejaran amb els trens espanyols (AVE's i demés). Pel que es veu, de moment ja hi ha planejats 4 serveis diaris BCN - Paris, més 2 a Lyon o Genève...
El jaimellamazares de Tranvía m'ha dit que és intenció de la SNCF esbandir els Talgos nocturns i sustituir-los per corails Lunea amb bogies BRAVA (pel que fa al Pakito de GOYA).:-)
Tal y como son SNCF, como para experimentar con cosas nuevas como el BRAVA......
Ya veremos
Jo tampoc em crec massa lo dels CLunea i bogies Brava...més que res perquè els Talgo són plenament operatius a França, fins a 200 km/h. No hi veig la raó del canvi.
Sobre el Bruxelles - Perpignan, n'estic convençut que hi arribarà. De fet, és molt possible que tots els TGV que ara acaben a Perpignan acabin en un futur a BCN, pel que parlariem dels Bruxelles, els Paris i em sona quelcom d'un BCN - Lyon i un BCN - Genève.
Sobre el Bruxelles - Perpignan, n'estic convençut que hi arribarà. De fet, és molt possible que tots els TGV que ara acaben a Perpignan acabin en un futur a BCN, pel que parlariem dels Bruxelles, els Paris i em sona quelcom d'un BCN - Lyon i un BCN - Genève.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
De fet els talgo son propietat SNCF al 50%. ¿Els vendrien?aarongilp wrote:Jo tampoc em crec massa lo dels CLunea i bogies Brava...més que res perquè els Talgo són plenament operatius a França, fins a 200 km/h. No hi veig la raó del canvi.
Sobre el Bruxelles - Perpignan, n'estic convençut que hi arribarà. De fet, és molt possible que tots els TGV que ara acaben a Perpignan acabin en un futur a BCN, pel que parlariem dels Bruxelles, els Paris i em sona quelcom d'un BCN - Lyon i un BCN - Genève.