També, també, tot i que em sembla que va per llarg!liniadelRipollés wrote:Ah, la D9 ben acoblada al cotxe de viatgers de nou...Trenscat wrote:Em referia al de vapor, però igualment gràcies per l'altre informació.
Ja tinc ganes de veure un tren diferent pel Pont del Centenari
Tren directe a Monistrol Vila
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Al llibre de l´editorial MAF sobre el Cremallera de Montserrat, hi surt una unitat 211 de dos cotxes a Monistrol-Vila i també creuant el pont del Centenari. A la revista Carril, també, en l´article sobre el nou Cremallera de Montserrat...
Salutacions.
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Són maques les fotos del Cremallera amb neu del llibre de MAF oi? 8) 8)oscar440 wrote:Al llibre de l´editorial MAF sobre el Cremallera de Montserrat, hi surt una unitat 211 de dos cotxes a Monistrol-Vila i també creuant el pont del Centenari. A la revista Carril, també, en l´article sobre el nou Cremallera de Montserrat...
Salutacions.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Si et fixes bé en el fulletó els únics trens especials Barcelona Pl.Espanya-Monistrol Vila són els que surten a les 10:08 i a les 11:08. Els altres trens dels tríptic són els R5 ordinaris amb els quals es pot pujar a Montserrat fent transbord a Monistrol de Montserrat.Ferrovi wrote: Hola, he agafat el tren de les 15:36. Era un R5, a Martorell es va acoplar a altre, i junts van anar a Manresa. Ni pont del centenari, ni Monistrol vila, ni res
Després vaig anar a Plaça Espanya, i ni els caps d'estació, ni els punbts d'informació sabíen res, com si aquest tren no hagés existit
Avui hem fet el tren de les 10:08 en Jordilar, Pere, UT596001 i servidor. El trajecte és d'una hora aproximadament, adjunto algunes fotografies de la jornada
No es veu gaire bé, però als monitors de Pl. Espanya apareixia com a tren "R" amb destinació "Montserrat" i amb color verd fosc...
Als indicadors dels trens hi posava "R5 Montserrat", vem sortir de la via 2 amb una 213:
La progamació de les parades amb LEDs no era exactament la que haviem de realitzar que és la que apareix al tríptic... total que a la sortida de Sant Boi va saltar la megafonia "propera parada Monistrol de Montserrat", van haver de tirar de megafonia manual durant la resta del recorregut:
Ja a Monistrol-Vila apunt de marxar el tren de buit (de tornada posava als indicadors "Reservat"):
El tren especial sortint de Martorell-Vila de buit. A la sortida de l'estació hi ha una limitació a 30 km/h únicament per a unitats 211 i 213:
Finalment vem caminar una mica pel voltants de l'estació per poder fotografiar el segon tren especial passant pel pont del Centenari, cal dir que el sol ho va posar una mica dificil 8)
Us animo a realitzar un d'aquests trens especials, són curiosos, i espero que després del periode experimental d'octubre hi continuin circulant.
El tren ha sigut gairebé directe, només fent parades a Ildefons Cerdà, Almeda, Hospitalet Av. Carrilet, Martorell, Montserrat Aeri, Monistrol Enllaç i Monistrol vila. El trajecte ha durat més o menys una hora, tot i que podia haver durat menys, doncs 2 min abans ha sortit un R6 el qual hem hagut de seguirlo anant a poca velocitat.
Només dir-vos que el servei era totalment experimental, doncs tant a Pl. Espanya com a Hopitalet es feia comptatje de viatjers, i no el feiem nosatres , si no persones encarregades per la empresa. Els termòmetres no marcàven totes les parades ( veure foto d'en Watermark ) i algunes megafonies eren cantades "a capela". El Tren s'ha fet amb una 213 simple amb una ocupació mitjana ( potser un 75% dels seients éren ocupats ) potser degut a la poca informació que ha mostrat FGC per aquest tren especial.
El que he dubtat, és per qué s'ha fet comptaje de viatjers si realment no duia tota la ocupació possible ja que no s'ha fet suficient publicitat i per molta gent ha sigut un tren desconegut.
Salut,
Només dir-vos que el servei era totalment experimental, doncs tant a Pl. Espanya com a Hopitalet es feia comptatje de viatjers, i no el feiem nosatres , si no persones encarregades per la empresa. Els termòmetres no marcàven totes les parades ( veure foto d'en Watermark ) i algunes megafonies eren cantades "a capela". El Tren s'ha fet amb una 213 simple amb una ocupació mitjana ( potser un 75% dels seients éren ocupats ) potser degut a la poca informació que ha mostrat FGC per aquest tren especial.
El que he dubtat, és per qué s'ha fet comptaje de viatjers si realment no duia tota la ocupació possible ja que no s'ha fet suficient publicitat i per molta gent ha sigut un tren desconegut.
Salut,
Molt bona idea Ferrovi!!
Si clar treiem els S4 que ens sobren i posem trens directes pels guiris!! I la gent de les parades que no fa ens fotem amb un P*** R5 cada hora que cada cop triga més a arribar a bcn!!
Ultimament els viatges Abrera-Espanya en R5 es fan eterns, han de buscar alguna sol·lucíó.
Si clar treiem els S4 que ens sobren i posem trens directes pels guiris!! I la gent de les parades que no fa ens fotem amb un P*** R5 cada hora que cada cop triga més a arribar a bcn!!
Ultimament els viatges Abrera-Espanya en R5 es fan eterns, han de buscar alguna sol·lucíó.
Es que si en R5 es etern... agafa un S4 desde Olesa fins a Barcelona: el que cal es metro comarcal i tren Barcelona - Monistrol vilametrobaix wrote:Molt bona idea Ferrovi!!
Si clar treiem els S4 que ens sobren i posem trens directes pels guiris!! I la gent de les parades que no fa ens fotem amb un P*** R5 cada hora que cada cop triga més a arribar a bcn!!
Ultimament els viatges Abrera-Espanya en R5 es fan eterns, han de buscar alguna sol·lucíó.
El metro comarcal es solucio per la gent de Manresa i Igualada, pero no pas solucio per a la gent que som d'Abrera, Olesa, Sant Esteve i Martorell. la majoria de viatges tenen desti Area Metropolitana i no pas Martorell, es per aixo que no s'ahurien d'incloure els nostres pobles als metros comarcals, i si es decideix que formin part... mai en detriment dels serveis a Barcelona.
Et recordo que ara son 2 cada hora, encara q un sigui un S4, pero am la posada en marxa dels comarcals seran nomes 1, ara digam que guanyem?
L'unica solucio que veig i que encara no entenc xq no s'ha fet es la de ajuntar R5 i R6 en el tram comu tant de pujada com d baixada... crec q d'alquesta manera no s'afecta a cap servei de metro del baix i es doblen les frequencies en ambdos ramals.
Et recordo que ara son 2 cada hora, encara q un sigui un S4, pero am la posada en marxa dels comarcals seran nomes 1, ara digam que guanyem?
L'unica solucio que veig i que encara no entenc xq no s'ha fet es la de ajuntar R5 i R6 en el tram comu tant de pujada com d baixada... crec q d'alquesta manera no s'afecta a cap servei de metro del baix i es doblen les frequencies en ambdos ramals.
Al meu entendre, el servei el tenen encara en proves, és a dir, han tingut la idea de fer la conexió directe, han buscat un forat en la malla de circulacions dels caps de setmana i han posat aquests 2 trens. Com que no deu estar al 100% cronometrat, han decidit no anunciar-ho per tot arreu, sino que tansols ho han fet per als usuaris habituals. D'aquesta manera, provaven el servei i de pas tenien "algun ingrés" . El recompte els ha servit per calcular una ratio publicitat/usuaris.Jordilar wrote:(...) El Tren s'ha fet amb una 213 simple amb una ocupació mitjana ( potser un 75% dels seients éren ocupats ) potser degut a la poca informació que ha mostrat FGC per aquest tren especial.
El que he dubtat, és per qué s'ha fet comptaje de viatjers si realment no duia tota la ocupació possible ja que no s'ha fet suficient publicitat i per molta gent ha sigut un tren desconegut.
Salut,
Jo crec que la S4 no la treurán,perque forma part d'una població del baix Llobregat que té dret a gaudir d'un metro comarcal que ara no poden gaudir,tres poblacions del baix(Abrera,Olesa i Esparraguera;l'última mitjançant l'aeri d'Olesa a Esparreguera),tenen més de 30.000habitants i la població cfeix molt en aquella zona,per això s'està realitzant el desdoblament entre martorell i Olesa,perque aquest trajecte formi part del metro del baix,ara entre Olesa i Martorell hi haurien o bé 3 S4,2 R50 i 1 R5 o bé 4 S4,1 R5,2 R50(peró això ja significaria fins i tot eliminar la S8),encara que no crec,també faria una S88 a Sant Esteve Sesrorives per que aquesta població,i tot ser petita,és de la comarca,i per tant,té dignitat ha gaudir del metro de la seva comarca.
Pero qui ha dit que es tregui el S8 abans de posar en marxa el Metro comarcal?Mako448 wrote:Jo crec que la S4 no la treurán,perque forma part d'una població del baix Llobregat que té dret a gaudir d'un metro comarcal que ara no poden gaudir,tres poblacions del baix(Abrera,Olesa i Esparraguera;l'última mitjançant l'aeri d'Olesa a Esparreguera),tenen més de 30.000habitants i la població cfeix molt en aquella zona,per això s'està realitzant el desdoblament entre martorell i Olesa,perque aquest trajecte formi part del metro del baix,ara entre Olesa i Martorell hi haurien o bé 3 S4,2 R50 i 1 R5 o bé 4 S4,1 R5,2 R50(peró això ja significaria fins i tot eliminar la S8),encara que no crec,també faria una S88 a Sant Esteve Sesrorives per que aquesta població,i tot ser petita,és de la comarca,i per tant,té dignitat ha gaudir del metro de la seva comarca.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Per completar les molt interessants fotos de'n Watermark us poso una selecció de les meves que he fet des de l'exterior. Per una banda n'hi ha unes amb el zoom "a tope" des de la carretera de Monistrol a Montserrat i després des dels polígons industrials de la zona
El primer tren especial Pl.Espanya - Monistrol-Vila amb la 213.09 al Pont del Centenari
El mateix tren arribant a Monistrol-Vila. Si es saltés l'estació les passaria magres. Es pot veure l'inici del tram en cremallera a l'inferior de la imatge.
El segon tren especial sortint del túnel de la Foradada amb destinació Monistrol-Vila
Magnífic teló de fons (encara que una mica emboirat) per a la 213 al Pont del Centenari
Demà més...
El primer tren especial Pl.Espanya - Monistrol-Vila amb la 213.09 al Pont del Centenari
El mateix tren arribant a Monistrol-Vila. Si es saltés l'estació les passaria magres. Es pot veure l'inici del tram en cremallera a l'inferior de la imatge.
El segon tren especial sortint del túnel de la Foradada amb destinació Monistrol-Vila
Magnífic teló de fons (encara que una mica emboirat) per a la 213 al Pont del Centenari
Demà més...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Sí que han reformat martorell-Vila,no???Watermark wrote:Si et fixes bé en el fulletó els únics trens especials Barcelona Pl.Espanya-Monistrol Vila són els que surten a les 10:08 i a les 11:08. Els altres trens dels tríptic són els R5 ordinaris amb els quals es pot pujar a Montserrat fent transbord a Monistrol de Montserrat.Ferrovi wrote: Hola, he agafat el tren de les 15:36. Era un R5, a Martorell es va acoplar a altre, i junts van anar a Manresa. Ni pont del centenari, ni Monistrol vila, ni res
Després vaig anar a Plaça Espanya, i ni els caps d'estació, ni els punbts d'informació sabíen res, com si aquest tren no hagés existit
Ja a Monistrol-Vila apunt de marxar el tren de buit (de tornada posava als indicadors "Reservat"):
El tren especial sortint de Martorell-Vila de buit. A la sortida de l'estació hi ha una limitació a 30 km/h únicament per a unitats 211 i 213:
Us animo a realitzar un d'aquests trens especials, són curiosos, i espero que després del periode experimental d'octubre hi continuin circulant.