Problemes de mobilitat als nous projectes del Barça

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Problemes de mobilitat als nous projectes del Barça

Post by wefer »

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------
Els nous projectes del Barça a les Corts plantegen problemes de mobilitat

El club ha començat una tanda de contactes amb grups municipals de l'Ajuntament per sondejar les seves possibilitats

DAVID MARÍN. Barcelona

Els grups municipals amb representació a l'Ajuntament estan esperant que el Futbol Club Barcelona concreti quines són les seves propostes per transformar els seus equipaments esportius a les Corts. De moment, el que el club els ha fet arribar no provoca cap rebuig de base però a alguns grups, com ara CiU, el PP i ICV-EUiA, els fa plantejar dubtes sobre l'impacte que tindran alguns dels projectes sobre la mobilitat d'un sector envoltat de grans vies d'accés a Barcelona. El club és conscient d'aquests problemes, que també han plantejat les entitats veïnals de la zona, i està elaborant un estudi de mobilitat que doni resposta a quanta gent poden atreure els nous equipaments i amb quin tipus de transport i recorregut s'arribaria fins a la zona de l'estadi.

De la tanda de contactes amb grups municipals iniciada després de la reelecció de Joan Laporta, el club no s'ha endut cap negativa d'entrada. Això sí, alguns grups han plantejat seriosos dubtes sobre l'afectació que pot tenir sobre la mobilitat a les Corts a l'entrada de la ciutat, però el club hi ha contestat amb l'inici d'un estudi sobre els moviments que generaran les noves activitats. Els terrenys estan envoltats per l'avinguda Diagonal, la travessera de les Corts, la ronda del Mig, la carretera de Collblanc i la Riera Blanca, totes ja bastant saturades de trànsit els dies feiners.

«S'hauria de fer abans un estudi molt acurat de la mobilitat que eviti el col·lapse del sector», explica el regidor Eugeni Forradellas (ICV-EUiA). Iniciativa, que tot i formar part del govern es va oposar fins a arribar als tribunals al pla urbanístic Barça 2000 de Josep Lluís Núñez, posa com a condició davant qualsevol operació que hi hagi una integració dels equipaments esportius dins la trama urbana i amb consens veïnal, i que l'operació no es basi en criteris de rendiment econòmic sinó que doni peu a un percentatge important de pisos socials.

Jordi Portabella (ERC) creu que el projecte «s'ha d'estudiar amb més temps». Cap regidor del PSC ha volgut fer comentaris fins que el Barça ho presenti oficialment. Joan Puigdollers, de CiU, reconeix que el Barça ha de poder modernitzar els seus equipaments però també hi posa condicions: que millori la qualitat de vida dels veïns, que el Barça sigui «un bon veí» a les Corts i que sigui un projecte en benefici de tot Barcelona. El PP també posa la mobilitat com a condició, tot i que veu també com una «oportunitat» la millora que el Barça pugui fer de l'entorn de les Corts.

LES CORTS
Ronda de Dalt (Diagonal) - 148.100 vehicles cada dia feiner
Avinguda Diagonal (Pedralbes) - 106.889 vehicles cada dia feiner
Collblanc - 35.707 vehicles cada dia feiner
Ronda del Mig (travessera de les Corts-avinguda Madrid) - 86.381 vehicles cada dia feiner
Avinguda Sarrià (Josep Tarradellas-travessera de les Corts) - 59.418 vehicles cada dia feiner

ALTRES ZONES
Avinguda Meridiana (nus de la Trinitat) - 132.635 vehicles cada dia feiner
Avinguda Merdiana (Mallorca-València) - 93.620 vehicles cada dia feiner
Via Laietana (plaça Antoni Maura) - 50.066 vehicles cada dia feiner
Plaça Cerdà (Gran Via) - 109.399 vehicles cada dia feiner
Ronda Litoral - 121.266 vehicles cada dia feiner
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

PROPOSTA DE REQUALIFICACIÓ URBANÍSTICA A LES CORTS

La UB aposta pel pla del Barça per reactivar la zona universitària
• El rectorat mostra la seva disposició a participar en un acord global que dinamitzi el campus

• Els grups municipals demanen que els beneficis per al club siguin proporcionals als del barri

BARCELONA
(...)

SENSIBILITAT
(...)
Tots els partits van coincidir també a reclamar, igual que Hereu, que el Barça elabori un pla paral.lel de mobilitat i transport públic que impedeixi més col.lapses els dies de partit.

El Periodico.cat

Ara hem pot explicar algú perque un club privat ha de buscar solucions a la mobilitat i al transport públic? Es que se'ls exigeix als comerciants del centre de barcelona planificar-hi la mobilitat i el transport públic? No hauria de ser l'administraciò qui se n'encarregues?
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Plan

Post by Santfeliuenc »

Hola,

No, si el Plan de Movilidad ya se lo hago yo si quieren, hace falta una línea de metro bajo Travesera que vaya de Collblanc hasta la Sagrera y que en sagrera conecte con el tramo de L9 hasta Can Zam y que en Collblanc se una al tramo de los FGC que pasando por L'H y Cornellà conectaría con el Baix Llobregat.

Todo ello unido a una más que necesaria línea circular que abasteciese al delta del Llobregat haría posible mejorar en un elevadísimo porcentaje la movilidad los días de evento deportivo, conciertos u otros acontecimientos.

Paralelamente sería muy aconsejable que se invirtiese en una red de cercanías como Dios manda y se acometiese la construcción de sendos túneles atravesando la ciudad de Llobregat a Besós tanto bajo la Av. Diagonal como bajo la Gran Vía delas Corts Catalanas, con lo que la movilidad volvería a mejorar en más de un 300% y no solamente para los días de partido, sino en lo que concierne a la ciudad, que a falta de estas inversiones está totalmente dejada de la mano de Dios.

Recomendación: inviértase en este aspecto.

No puede ser más fácil el realizar un Plan de Movilidad.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”