És que és això. Si només fossin propietat de Renfe, i que circulessin per França com un internacional més, encara podria ser que SNCF volgués material Talgo propi per a aquests serveis o bé comprar bogis BRAVA per a material Corail Lunéa, però tenint-ne la meitat en propietat...no ho veig clar, gens...sequera wrote:De fet els talgo son propietat SNCF al 50%. ¿Els vendrien?aarongilp wrote:Jo tampoc em crec massa lo dels CLunea i bogies Brava...més que res perquè els Talgo són plenament operatius a França, fins a 200 km/h. No hi veig la raó del canvi.
Sobre el Bruxelles - Perpignan, n'estic convençut que hi arribarà. De fet, és molt possible que tots els TGV que ara acaben a Perpignan acabin en un futur a BCN, pel que parlariem dels Bruxelles, els Paris i em sona quelcom d'un BCN - Lyon i un BCN - Genève.
Dubte sobre l'Elipsos...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No sé què dir-te...si no els interessés ja l'haurien rescindit. Però els aporta força calés i és normal veure publicitat dels TH o de llocs propers a on acaben els TH (com Port Aventura o la Warner a Madrid) a les pàgines de la SNCF o al RIHO...George85 wrote:Aixo es que els de la SNCF estan fins els piiiiiiiii dels de RENFE i tan bon punt pugui liquideran la societat amb RENFE i treballaran sols.
(millor sol, que mal acompanyat )
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No crec que renfe tingui mala imatge internacional...George85 wrote:Aixo es que els de la SNCF estan fins els piiiiiiiii dels de RENFE i tan bon punt pugui liquideran la societat amb RENFE i treballaran sols.
(millor sol, que mal acompanyat )
De fet....si no canvien els plans i propostes actuals, en cuatre o cinc anys, tindrem un sistema ferroviari increiblement modern i desenvolupat.
La nostra creu:la intermodalitat i els enllaços, crec que amb les noves concesions de transport per carretera, espero, que es vagin solucionant.
SNCF no te ha tingut cap més remei que fer una societat amb RENFE per poder prestar serveis a Espanya ja que RENFE és la única que pot prestar el servei en territori espanyol.
Estic convençut que la SNFC te una forma de treballar totalment diferent que la de RENFE i aixó en una empresa es nota moltíssim. Els TH tenen molta sortida i per descomptat que en fan publicitat allà on poden però que dues empreses treballin juntes porta moooolts maldecaps. Per a la SNFC li és molt més fàcil posar els seus propis trens fins a Bcn que haber de fer servir uns que depenen de RENFE a Esp. i de la SNFC a frança. D'aquesta manera tansols s'haurà d'entendre amb ADIF i no dependrà d'una altra operadora.
I no oblideu que les empreses SEMPRE volen guanyar més calers. Ara per ara ambdues son empreses monopolístiques als seus respectius paisos i per tant logicament s'han associat per donar els serveis ESP <-> FRA pero tant bon punt es trobin en un mercat de lliure competència lluitaran a mort per quedarse la major cuota de mercat dels serveis ESP <-> FRA i és per això que desfaran la societat, es repartiran els bens i es posaran a competir pels serveis amb el seu material i la seva forma de fer.
Estic convençut que la SNFC te una forma de treballar totalment diferent que la de RENFE i aixó en una empresa es nota moltíssim. Els TH tenen molta sortida i per descomptat que en fan publicitat allà on poden però que dues empreses treballin juntes porta moooolts maldecaps. Per a la SNFC li és molt més fàcil posar els seus propis trens fins a Bcn que haber de fer servir uns que depenen de RENFE a Esp. i de la SNFC a frança. D'aquesta manera tansols s'haurà d'entendre amb ADIF i no dependrà d'una altra operadora.
I no oblideu que les empreses SEMPRE volen guanyar més calers. Ara per ara ambdues son empreses monopolístiques als seus respectius paisos i per tant logicament s'han associat per donar els serveis ESP <-> FRA pero tant bon punt es trobin en un mercat de lliure competència lluitaran a mort per quedarse la major cuota de mercat dels serveis ESP <-> FRA i és per això que desfaran la societat, es repartiran els bens i es posaran a competir pels serveis amb el seu material i la seva forma de fer.
Aviam...això és lògic, el que dius, i de fet, ja se sap. En aquest fil ja ho hem comentat, que SNCF (i no pas SNFC) vols adintrar-se a la que pugui en territori espanyol. Però el que jo dic és que no crec pas que els vagi tan malament, des del moment en que és a RENFE i no a SNCF a qui li interessa establir la connecció internacional. La SNCF, el que passa, és que veu que li reporta força ingressos, i ja està conforme en la manera de fer dins la societat ELIPSOS. El manteniment corre a càrrec de Talgo, ells només s'encarreguen de la tracció a França i poc més. Si RENFE volgués fer parides de les seves (com canviar els TH pels nous els quals només portaran places sentades i Gran Clase), la SNCF li pararia els peus o, en una de males, trencaria la societat.
Ara bé, a la que la LAV fins a BCN estigui en marxa SNCF fletarà TGV's fins a BCN fora de la societat ELIPSOS, i a la que s'acabi de liberalitzar el sector, que serà més o menys al mateix temps, SNCF s'establirà com a operadora ferroviaria autòctona. I potser seguiran amb els TH dins ELIPSOS, potser els TGV's seran també ELIPSOS o pot ser que es liquidi la societat, això ja ho veurem. Però el que comentava en Bauvilla que li havien comentat de bogis Brava als Corail Lunéa, ho dubto i molt.
Ara bé, a la que la LAV fins a BCN estigui en marxa SNCF fletarà TGV's fins a BCN fora de la societat ELIPSOS, i a la que s'acabi de liberalitzar el sector, que serà més o menys al mateix temps, SNCF s'establirà com a operadora ferroviaria autòctona. I potser seguiran amb els TH dins ELIPSOS, potser els TGV's seran també ELIPSOS o pot ser que es liquidi la societat, això ja ho veurem. Però el que comentava en Bauvilla que li havien comentat de bogis Brava als Corail Lunéa, ho dubto i molt.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
He anat en seients reclinables (1a d'un 10000), he anat en autobús superreclinable (que vé a ser el mateix que un 10500 o un TA6l), i he anat en llitera...i em quedo uns quants millions de cops amb les lliteres...al meu parer, són molt més còmodes (sóc força incapaç de dormir en un seient).sequera wrote:umm....aarongilp wrote:Si RENFE volgués fer parides de les seves (com canviar els TH pels nous els quals només portaran places sentades i Gran Clase)
en el meu ultim viatge nocturn, hauria pagat per tenir un seint superreclinable, en lloc de una caqueta de llitera....
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
no quepo de largo en la litera...aarongilp wrote:He anat en seients reclinables (1a d'un 10000), he anat en autobús superreclinable (que vé a ser el mateix que un 10500 o un TA6l), i he anat en llitera...i em quedo uns quants millions de cops amb les lliteres...al meu parer, són molt més còmodes (sóc força incapaç de dormir en un seient).sequera wrote:umm....aarongilp wrote:Si RENFE volgués fer parides de les seves (com canviar els TH pels nous els quals només portaran places sentades i Gran Clase)
en el meu ultim viatge nocturn, hauria pagat per tenir un seint superreclinable, en lloc de una caqueta de llitera....
No vull sentir a parlar de seients reclinables de Lunéa en una bona temporada
SNCF mai podrà operar com a autòctona ni a Catalunya ni a Espanya perquè és una empresa genuïnament francesa. Ara, com a operador ferroviari autònom no hi ha cap problemaaarongilp wrote:SNCF s'establirà com a operadora ferroviaria autòctona.
seients reclinables de Lunéa seients reclinables de Lunéa seients reclinables de Lunéa seients reclinables de Lunéa seients reclinables de Lunéa seients reclinables de Lunéa seients reclinables de Lunéa seients reclinables de Lunéa seients reclinables de Lunéa seients reclinables de Lunéa seients reclinables de Lunéaentfe001 wrote:No vull sentir a parlar de seients reclinables de Lunéa en una bona temporada
Bé, ja m'heu entès, així que cap problema...entfe001 wrote:SNCF mai podrà operar com a autòctona ni a Catalunya ni a Espanya perquè és una empresa genuïnament francesa. Ara, com a operador ferroviari autònom no hi ha cap problemaaarongilp wrote:SNCF s'establirà com a operadora ferroviaria autòctona.
Ja ho sabia...però...no ho he posat...ROMI65 wrote:Société Nationale des Chemins de fer Français, s'il te plaît
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...