Los fantásticos 1000

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
VladiGB
N5
N5
Posts: 107
Joined: Wednesday 19/07/2006 22:12

Los 1000 también fueron nuevos

Post by VladiGB »

Mirando por ebay libros de las unidades pingüinos encontré esta foto de alguien que pujaba esta postal alcanzó más de 35€.
Attachments
Can bOixeras fa mes de 30 anys
Can bOixeras fa mes de 30 anys
7a_1_b.jpg (31.68 KiB) Viewed 16200 times
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
alex86bcn
N5
N5
Posts: 111
Joined: Tuesday 13/06/2006 3:56
Location: Pels voltants d'Hospital Clinic

Post by alex86bcn »

No val plorar!! weno...potser si :'( fixeu-vos en els mils...recent arribats al FMB...convivint amb altres espècies de l'època...que s'ha fet d'aquell temps? D'aquells trens amb el primer esquema de color...amb els bancs liles...fixeu-vos al sostre...sense cacharros d'aire comprimit...nomes els pantògrafs i els ventiladors....Es trist que 30 anys despres...els mils tornin a conviure a boixeras...amb altre espècie...els 5000...i que al mateix lloc on es van rebre amb tanta ilusio...estiguin trinxant els 1000's...uns trens que formen part de la història de la ciutat.
User avatar
Xarxa BCN
N3
N3
Posts: 34
Joined: Friday 22/09/2006 18:11
Location: 20 metros bajo tierra

Post by Xarxa BCN »

Quina postal mes maca... i quina enyorança d'una cosa que aviat pasarà a la historia. :(

PD: com m'agraden els colors originals...
Last edited by Xarxa BCN on Saturday 14/10/2006 22:41, edited 1 time in total.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Los 1000 también fueron nuevos

Post by 437.001 »

VladiGB wrote:Mirando por ebay libros de las unidades pingüinos encontré esta foto de alguien que pujaba esta postal alcanzó más de 35€.
Fixeu-vos en la composició de la dreta: un R300, un R330 i un 320!
I a més, trens de la sèrie 600!!!

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

On són ara???

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

Ostres que maca la postal :'(

Pobres mils :'(

No s'ho mereixen :'(

Però es que quan retirin les 4000 i les 3000 ja serà :'( :'( :'( :'( per mi.

Coi, quin fart de plorar. GRAN foto!!

Vox
juanka440
N2
N2
Posts: 14
Joined: Wednesday 01/03/2006 21:53

POSTAL D `EUROFER

Post by juanka440 »

Hola!

Aquesta postal la tinc jo,es de la coleccio de EUROFER,y no val mes de 1 euro y 50 centims,no cal anar a la subasta y pagar uns 35 euros,je,je,je.Es la numero 4219 de la serie blanc y negre.La data de la fotografia es de 10-1-1982 y es foto original de Juan Antonio Solsona.

sALUTACIONS!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

1982? Pensava que era més antiga!

Vox
User avatar
VladiGB
N5
N5
Posts: 107
Joined: Wednesday 19/07/2006 22:12

Re: POSTAL D `EUROFER

Post by VladiGB »

juanka440 wrote:Hola!

Aquesta postal la tinc jo,es de la coleccio de EUROFER,y no val mes de 1 euro y 50 centims,no cal anar a la subasta y pagar uns 35 euros,je,je,je.Es la numero 4219 de la serie blanc y negre.La data de la fotografia es de 10-1-1982 y es foto original de Juan Antonio Solsona.

sALUTACIONS!
jajajaja espero que quien la comprará no sepa el precio de verdad xD
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

si hi hagués hagut internet aleshores dirieu
"putus mils horteres, per culpa seva estan desballestant tots els 600 i els 300!"
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
sigfrid440s
N6
N6
Posts: 292
Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
Facebook: ssygger
Location: Barcelona
Contact:

Post by sigfrid440s »

Hola.

Despres de 33-36 anys d'intens servei ininterromput aquestes estimades maquines ja no son les que eren. Els motors estan petats y cada vegada frenan menys, els anys passen factura. Han demostrat ser bons trens i per aixo considero que algunes unitats podrien arribar a fer 4 decades de servei, pero la majoria están fetes pols. El diseny inigualable de la serie 1000 y 1100 els fan unics, son maquinas robustes que han cumplit molt be amb la seva feina i ara ploro per la seva retirada. Orgullosos segueixen recorrent el subsol de Barcelona, ja veterans. Can boixeres, el lloc que els va vure arribar ara es el mateix lloc on 36 anys despres desapareix part de nosaltres, part del metro y part de Barcelona. Com tantes series que han acabat els seus dies sen canibalitzades en aquest mateix lloc.

Pero aixó jo dic: 1000's mai us oblidare. :'(
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

sigfrid440s wrote:Hola.

Despres de 33-36 anys d'intens servei ininterromput aquestes estimades maquines ja no son les que eren. Els motors estan petats y cada vegada frenan menys, els anys passen factura. Han demostrat ser bons trens i per aixo considero que algunes unitats podrien arribar a fer 4 decades de servei, pero la majoria están fetes pols. El diseny inigualable de la serie 1000 y 1100 els fan unics, son maquinas robustes que han cumplit molt be amb la seva feina i ara ploro per la seva retirada. Orgullosos segueixen recorrent el subsol de Barcelona, ja veterans. Can boixeres, el lloc que els va vure arribar ara es el mateix lloc on 36 anys despres desapareix part de nosaltres, part del metro y part de Barcelona. Com tantes series que han acabat els seus dies sen canibalitzades en aquest mateix lloc.

Pero aixó jo dic: 1000's mai us oblidare. :'(
:'( :'( :'(
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Nuremberg

Post by orique »

Per cert, un empleat de TMB em va dir que els 1000 es van crear a partir d'unes unitats del Metro de Nuremberg

Aquest té una lleugera semblança.

Algú ho pot confirmar o desmentir?
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Post by Watermark »

Vaig fer fa dos anys part del metro de Núremberg i en cap moment em van recordar a les unitats 1000, de fet, no em va recordar pràcticament res al metro de Barcelona... suposo que em despistarien coses com el fet de que la majoria dels interiors dels trens fos de fusta (bancs inclosos) o que el conductor o conductora baixès a l'andana de cada parada, micròfon a la mà, per anunciar el tancament de portes a peu desde l'andana o que la megafona no estigués gravada i sempre fos en viu i en directe pel conductor... qualsevol semblança amb TMB... pura coincidència :D Bé, i aixó que no he comentat que, com a Munic, no hi ha cap barrera d'entrada a les estacions!

Per aquella època no fotejava pràcticament trens i estacions peró alguna cosa vaig fer...

Indicador a l'interior dels trens que indica la línia que està realitzant: hi han dues linies principals U1, U2 amb els seus respectives variants U11 i U21. Es pot observar l'interior de fusta de les unitats...
Image

I una horrorosa vista de l'estació Flughafen (Aeroport), més que una foto de l'estació sembla una foto a l'ascensor :) encara no sé com vaig ser-ne capaç... La vaig fer abans de tornar cap a casa i vaig arribar a l'aeroport no en metro sino en bus, però com no hi havien barreres vaig poder baixar a l'estació i fer la foto :D.
Image
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Això del Metro de Nüremberg no ho havia sentit mai. Del que sí que hem parlat (escrit) en alguna ocasió és de la inspiració en les unitats 624 dels Deutsche Bundesbahn

(Foto de la Wikipedia alemana)
Image
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
VladiGB
N5
N5
Posts: 107
Joined: Wednesday 19/07/2006 22:12

Post by VladiGB »

La serie 1000 y 1100, su diseño de chasis fue basado en trenes creados por MAN (o incluso diria que compraron el diseño), la maquinista y macosa copiaron en ocasiones modelos extranjeros para después fabricarlos ellos como las 333 de renfe que son réplica de locomotoras Danesas, pues la series 1000 y 1100, además es gracioso lo del 1100 de Nuremberg, ya que MAN es una compañía de Nuremberg.
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Si que tenen un aire, si!!!
Ja fa temps que vaig sentir que els 1000 eren d'inspiració alemanya, però no sabia concretament d'on.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

pot ser amb uns fars de Citroën Ami 8 tindrien un aire...la veritat, a part dels vidres de la cabina no hi trobo gaire semblança
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Post by BRILL 18 »

No se del cert en quin model es van inspirar per crear la serie 1000 per el que si es cert es que les 10 primeres unitats varen ser construidas a Alemanya per MAN, la resta per MACOSA i LA MAQUINISTA, amb licencia alemanya
De fet cuan varen arrivar a Barcelona cap als amys 70, a casa meva, els coneixiem com els "Alemans"
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Watermark wrote:I una horrorosa vista de l'estació Flughafen (Aeroport), més que una foto de l'estació sembla una foto a l'ascensor :) encara no sé com vaig ser-ne capaç... La vaig fer abans de tornar cap a casa i vaig arribar a l'aeroport no en metro sino en bus, però com no hi havien barreres vaig poder baixar a l'estació i fer la foto :D.
Image
Doncs a mi no em sembla tan horrorosa la foto... potser l'únic que seria criticable és que li falta una mica d'amplitud d'angle per poder apreciar tant el terra de l'andana trobar-se amb les portes de l'ascensor com el frontal sencer del tren estacionat a la via. Això en mode perapunyetes ;)
User avatar
vr
N6
N6
Posts: 220
Joined: Tuesday 30/05/2006 16:49

Re: Los 1000 también fueron nuevos

Post by vr »

VladiGB wrote:Mirando por ebay libros de las unidades pingüinos encontré esta foto de alguien que pujaba esta postal alcanzó más de 35€.
El que vaig a dir em portarà molts enemics...

A mi d'aquesta foto el que m'interessa són els trens de la dreta (300?), no pas els mils. Mai m'han agradat els 1000/1100 i quan compartien la L3 amb les venerables andròmines que també podem veure a la foto sempre els evitaba. Quan els 3000 van arribar i vaig perdre de vista els 1000s va ser una gran alegria per mi.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”