Pregunta sobre las 446
Jurl, ara entenc perquè, mentre llegia aquest fil pensava "coi, si les 446 de Madrid estan força més netes i maques que les 447 d'aquí" i es que de Madrid només he fet servir la C5 (menys un cop que vaig agafar la C4 amb un Civia, fot com 7 mesos). Llavors la resta de linées porten 446 més antigues i cascades?aarongilp wrote:Pues lo ha dicho el compañero Mako448 al decir que vengan 446 para aumentar frecuencias. A eso se le llama vestir un santo para desvestir otro. Y es a él a quien me refería, no a tí. Pero es que ni cambiando una 446 por una 447...para quien recibiera la 447 sería una alegría, pero yo no lo recomiendo...y menos aquí, que los trayectos son medianamente largos y se tiene tendencia a usar los WC (recordemos que las 446 no tienen). Estas serían apropiadas para la R7 y la R10, por tiempo de recorrido, y poco más, aparte que están hechas caldo, tanto las de primera y segunda subseries (repartidas entre Madrid, Bilbao y Málaga), y las de tercera, concentradas todas ellas en la C5 madrileña. Por eso lo desapruebo.Ruso wrote:Vamos a ver aarongilp, alguien ha dicho que venga alguna 446 y que los demas se jodan?? te lo sacas un poco de la manga, yo ya cambiaria alguna 447 por una 446, pero en ningún momento he dicho "robarla".
Respecto a lo otro que comentas es cierto, esta vida no esta hecha para los romanticos
Un saludo
Això sí, tot i estar brutes, les 447 de Bcn m'agraden molt, sembla que penquin més, acceleren que dona gust (potser els Civia ho fan igual o millor però no dona tanta sensació) i a 2006 encara es veuen actuals.
Vox
Hablo sólo de la C1.aarongilp wrote:Por lo general, el nulo mantenimiento recibido hace que tengan problemas, tontos o no tan tontos, como por ejemplo los equipos de tracción cascados (la mitad de ocasiones que usé la C5 este verano almenos algun motor sonaba a cascado), puertas que parece que se vayan a caer (en las de primera subserie), cosas de este estilo. Digamos que las 447, al ser más nuevas, no acusan tanto el mantenimiento nulo que reciben.Ruso wrote:De acuerdo, aclarado el malentendido
Desconozco su estado ya que no monto en una de ellas desde que estavan aquí en barcelona, pero me podrías profundizar un poco?en eso de que estan hechas polvo. Y nadie sabe que año más o menos se las llevaron de aquí?
Gracias,
Saludos
Y sobre qué año se fueron...yo recuerdo haberme subido en una allá por el 95-96, en el 94 con seguridad, después ya no lo tengo tan claro.
Veamos, yo recuerdo la llegada de las 44x sobre 1991, puede ser? Hacia 1992, durante el verano, ya era un clásico ver si llegaba una 440 o una 44x.
Hacia 1994-95 creo que empezó a ser sólo 44x. Pero no se cuando se llevaron las 446, quizás sobre 1996-1997?
Vox
Deixem de banda el caire romàntic i centrem-nos en la seva idoneitat per el servei:
Línea C1: moltes estacions i moltes d'elles separades per una distància que permet assolir i fins i tot superar els 120 km/h. Les 446 serien un problema, doncs no podrien fer els horaris actuals. Millor les 447.
Línea C2: Tret del tram entre el Prat i BCN i part de les costes del Garraf, i afegint que la distància entre estacions en moltes ocasiones ho permet, es poden assolir els 120 i 140 Km/h pràcticament sempre. Per aquest motiu pràcticament totes les 440 que no fan servei a la C3 ho fan a la C2. Aquí, les 446 tampoc . Millor 447, 440 i 450/1
Línea C3: Via única, molt trànsit, i molts revolts tancats. Aquí si que tindria alguna lógica fer-les servir, ja que les velocitats entre estacions rarament superen els 100 km/h.
Línea C4: Zona nord/centre: Passat Sabadell i Terrassa, millor les 447. Entre Sabadell i BCN, seria factible posar 446. Zona Sud: Desde BCN fins Martorell s'hi podrien fer servir 446. Mès cap al sud millor les 447 i fins i tot les 440.
Línea C7: no la conec encara, per pel que he sentit, és de velocitat relativament baixa. Temps de viatge no gaire llarg. Suposo que és aquí on les 446 serien mès idonies.
Línea C10: Igual que C2 fins a la bifurcació del Prat. A partir d'aquí pràcticament tot el trajecte és una corba de 90 km/h. Seria factible posar 446.
Línea R5 i R6: Aquí literalment no hi caben.
Salutacions.
Línea C1: moltes estacions i moltes d'elles separades per una distància que permet assolir i fins i tot superar els 120 km/h. Les 446 serien un problema, doncs no podrien fer els horaris actuals. Millor les 447.
Línea C2: Tret del tram entre el Prat i BCN i part de les costes del Garraf, i afegint que la distància entre estacions en moltes ocasiones ho permet, es poden assolir els 120 i 140 Km/h pràcticament sempre. Per aquest motiu pràcticament totes les 440 que no fan servei a la C3 ho fan a la C2. Aquí, les 446 tampoc . Millor 447, 440 i 450/1
Línea C3: Via única, molt trànsit, i molts revolts tancats. Aquí si que tindria alguna lógica fer-les servir, ja que les velocitats entre estacions rarament superen els 100 km/h.
Línea C4: Zona nord/centre: Passat Sabadell i Terrassa, millor les 447. Entre Sabadell i BCN, seria factible posar 446. Zona Sud: Desde BCN fins Martorell s'hi podrien fer servir 446. Mès cap al sud millor les 447 i fins i tot les 440.
Línea C7: no la conec encara, per pel que he sentit, és de velocitat relativament baixa. Temps de viatge no gaire llarg. Suposo que és aquí on les 446 serien mès idonies.
Línea C10: Igual que C2 fins a la bifurcació del Prat. A partir d'aquí pràcticament tot el trajecte és una corba de 90 km/h. Seria factible posar 446.
Salutacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
No és mala idea que els 446 facin R3 i R7,encara que a la R1 podría fer els trens només fins a Mataró,perqué fins a Mataró la velocitat no la veig tant elevada.neroon wrote:Deixem de banda el caire romàntic i centrem-nos en la seva idoneitat per el servei:
Salutacions.
- Trenscat
- N10
Em sembla que tampoc hi hauria gaire varietat si hi haguessin algunes 446 en lloc de 447. Exteriorment que jo sàpiga només es distingeixen perquè la lletra de la numeració dels cotxes és en blanc en lloc de ser en groc. I la veritat, per aquesta petita diferència no crec que valgués la pena l'intercanvi, ja que les 446 tenen més inconvenients que avantatges.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Bernat, per fora només és això, per dins, el WC, però les entranyes...et puc dir jo que és totalment diferent. Motors bifasics per tiristors enlloc dels trifàsics asíncrons de les 447...Trenscat wrote:Em sembla que tampoc hi hauria gaire varietat si hi haguessin algunes 446 en lloc de 447. Exteriorment que jo sàpiga només es distingeixen perquè la lletra de la numeració dels cotxes és en blanc en lloc de ser en groc. I la veritat, per aquesta petita diferència no crec que valgués la pena l'intercanvi, ja que les 446 tenen més inconvenients que avantatges.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Hi ha una altra diferència de les 446 respecte les 447 que no heu esmentat. Els seients: Tot i que s'està reformant l'interiorisme de moltes d'aquestes unitats, la gran majoria d'elles tenen els seus seients de plàstic sense tapitzar; és a dir, com les 450/1 sense reforma d'interiorisme però amb recolza-caps.
Mako448, Ruso i demès: creieu-me, aquestes unitats, a BCN, no valen la pena, són lentes i incòmodes . Si en voleu provar alguna, feu una visita a Madrid, Bilbao o Màlaga, i treieu les vostres pròpies conclusions. Amb la varietat que tenim ara a BCN crec que n'hi ha prou. Si voleu mès varietat, millor els "camells" 592.200 de rodalies de Murcia, tot i que aquí no tindrien cap sentit (excepte per un servei de rodalies a la línia de la Pobla).
Salutacions.
Mako448, Ruso i demès: creieu-me, aquestes unitats, a BCN, no valen la pena, són lentes i incòmodes . Si en voleu provar alguna, feu una visita a Madrid, Bilbao o Màlaga, i treieu les vostres pròpies conclusions. Amb la varietat que tenim ara a BCN crec que n'hi ha prou. Si voleu mès varietat, millor els "camells" 592.200 de rodalies de Murcia, tot i que aquí no tindrien cap sentit (excepte per un servei de rodalies a la línia de la Pobla).
Salutacions.
Neroon, els Camells de rodalies són 592.0 (3 cotxes) i 592.3/5 (2 cotxes). Els 592.2 són tots de Regionals. I amb la resta, totalment d'acord.neroon wrote:Mako448, Ruso i demès: creieu-me, aquestes unitats, a BCN, no valen la pena, són lentes i incòmodes . Si en voleu provar alguna, feu una visita a Madrid, Bilbao o Màlaga, i treieu les vostres pròpies conclusions. Amb la varietat que tenim ara a BCN crec que n'hi ha prou. Si voleu mès varietat, millor els "camells" 592.200 de rodalies de Murcia, tot i que aquí no tindrien cap sentit (excepte per un servei de rodalies a la línia de la Pobla).
Estimat Aaron:
Tens tota la raó. Jo en realitat volia escriure 300, però , deuen ser coses de l'edat que no perdona , he hagut de prèmer el 2 enlloc del 3. Per cert, gracies per recordar-me que la subsèrie 500 tambè és de rodalies.
Salutacions
Tens tota la raó. Jo en realitat volia escriure 300, però , deuen ser coses de l'edat que no perdona , he hagut de prèmer el 2 enlloc del 3. Per cert, gracies per recordar-me que la subsèrie 500 tambè és de rodalies.
Salutacions
Si em permets una petita correcció, la subsèrie 300 i la 500 és el mateix. Per a qui no ho sàpiga, hi ha 2 automotors, que per motius varis van perdre un dels dos motors (bé, en realitat no va ser ben bé així però no recordo com era exactament). El cas és que es van reformar els 2 remolcs per a que fossin cotxes motors. I com que són diferents un motor de l'altre, se'ls diferencia en diferents subsèries. Així, tenim el tren 592.301/501 i el 592.302/502, ambdós basats a València-FSL i pertanyents al nucli de Rodalies de València.neroon wrote:Estimat Aaron:
Salutacions
Tema C7:
De Barcelona a Cerdanyola Universitat les 440R no fan l'horari ni de casualitat. Les estacions són massa properes per a la bírria d'acceleració d'aquestes unitats. Ho sé perquè més d'un cop m'ha tocat 440R per pujar a l'Autònoma o per tornar-ne.
Per altra banda, el tram Cerdanyola Universitat - Martorell està explotat molt per sota de les seves possibilitats. La via està en molt bon estat i permet assolir velocitats molt elevades, però el gràfic d'horaris està fet pensant amb el cul per la qual cosa un tren que vagi al règim normal de la línia s'ha d'esperar cinc minuts a l'entrada de Castellbisbal per deixar passar un Vilafranca o un Sant Vicenç de Calders.
Jo he anat amb 447 per la Papiol - Mollet a tot gas (potser hauríem de dir a tot pantògraf ) i la diferència es nota. Clar que en aquella ocasió el meu tren duia 20 minuts d'endarreriment
De Barcelona a Cerdanyola Universitat les 440R no fan l'horari ni de casualitat. Les estacions són massa properes per a la bírria d'acceleració d'aquestes unitats. Ho sé perquè més d'un cop m'ha tocat 440R per pujar a l'Autònoma o per tornar-ne.
Per altra banda, el tram Cerdanyola Universitat - Martorell està explotat molt per sota de les seves possibilitats. La via està en molt bon estat i permet assolir velocitats molt elevades, però el gràfic d'horaris està fet pensant amb el cul per la qual cosa un tren que vagi al règim normal de la línia s'ha d'esperar cinc minuts a l'entrada de Castellbisbal per deixar passar un Vilafranca o un Sant Vicenç de Calders.
Jo he anat amb 447 per la Papiol - Mollet a tot gas (potser hauríem de dir a tot pantògraf ) i la diferència es nota. Clar que en aquella ocasió el meu tren duia 20 minuts d'endarreriment
-
- N7
Quan vaig estar a Málaga vaig poder porbar (per fi) les 446 i la veritat... no se si son els maquinstes o els frens de la unitat pero fotia cada "frenàs" que em menjaba el seient de davant
També, algú sap perque a la porta del maquinista, a part del símbol amb el noi tatxat porten una "clau de sol" (si, les de música) i en la porta d' intercomunicació entre motor i remolc porten la mateixa clau de sol però amb una creu.
També, algú sap perque a la porta del maquinista, a part del símbol amb el noi tatxat porten una "clau de sol" (si, les de música) i en la porta d' intercomunicació entre motor i remolc porten la mateixa clau de sol però amb una creu.
La raó de la brusca frenada de les 446 es el sistema chopper que es una tecnología bastant antiga.
Les 447 són trifastricas-asincrones i com és una tecnología bastant moderna fa que les acceleracións i frenades siguin molt més suaus (m'encanta a vegades cuan té algun minut de retard la increïble acceleració que tenen aquestes unitats.
A les 446 els hi posaria lavabo i miraria a veure que es pot fer amb el sistema chopper.
Ah,i una altra diferencia exerior de les 446 respecte a les 447 es una reixa allargada que porten les 446 al cristall lateral de la cabina.
Salutacions
Les 447 són trifastricas-asincrones i com és una tecnología bastant moderna fa que les acceleracións i frenades siguin molt més suaus (m'encanta a vegades cuan té algun minut de retard la increïble acceleració que tenen aquestes unitats.
A les 446 els hi posaria lavabo i miraria a veure que es pot fer amb el sistema chopper.
Ah,i una altra diferencia exerior de les 446 respecte a les 447 es una reixa allargada que porten les 446 al cristall lateral de la cabina.
Salutacions