Millora de frequencies a la linia de la Tor de Queol

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Millora de frequencies a la linia de la Tor de Queol

Post by davida »

Encara que sembla imposible apartir del 10/12 hi haura mes trens a La Tor (obtingut de la nova versio del RIHO y comprobada amb http://www.voyages-sncf.com)

Exemple: 5/12:
Toulouse La Tor 5 trens:
Corail No te parada comercial a Toulouse-> 7:52
6:50 9:40
8:50 11:40
10:50 13:48
14:50 16:00 Foix -> bus a la Tor 18:08
18:50 21:43

La Tor Toulouse 4 trens:
5:19 8:16
6:55 Bus fins Foix -> 10:16
13:19 -> 16:16
15:30 Bus fins Foix -> 18:46
17:19 20:16
19:00 Bus fins Foix -> 22:16
Luna 20:21 -> 23:20

El dia 12/12
Toulouse La Tor 7 trens
Corail No te parada comercial a Toulouse-> 7:52
6:50 9:52
8:50 11:52
10:50 13:52
14:50 17:52
16:50 19:52
18:50 21:52

La Tor Toulouse 6 trens
5:21 ->8:16
7:21 -> 10:16
13:19 -> 16:16
17:19 -> 20:16
19:21-> 22:16
Corail Lunea 20:21 -> 23:20

4Torna a ser posible el viatge Barcelona - Portbou- Toulouse - La Tor -Barcelona tot en tren el mateix dia
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Post by ROMI65 »

Sembla que les obres acabades de fer a la línia comencen a donar els seus fruits :anim ))) :plas .

Esperem que dure!!
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Chapeau.
David
N4
N4
Posts: 59
Joined: Thursday 12/01/2006 17:01

Post by David »

Fa una setmana vaig tornar de Tolosa via la Tor i la veritat és que vaig veure un tram en obres al voltant de Les Cabannes. En què han consistit els treballs? pq no vog veure que féssin cap millora important ni s'ha reduït el temps de recorregut...
fubang
N5
N5
Posts: 149
Joined: Sunday 09/04/2006 12:05
Location: vic

Post by fubang »

Bona nit.

Segons la revista "La vie du rail" els treballs consisteixen en renovar la via, per la necesitat de canviar el carril tipus "doble xampinyó" per carril Vignole entre Tarascon i Ax-les-Thermes, degut a que aquell tenia poca resistencia lateral, especialment amb el material que hi circula actualment, i es desmanegaven les fixacions a les traveses, i havíen obligat l'any passat a reduir la velocitat de 80 a 60 km/h en aquest tram de linia, i obligat a endarrerir l'horari o suprimir alguns trens.

El tram está tallat fins a finals de mes entre el dilluns a les 12 h i el dijous a les 18 h, i obert el reste de dies de la setmana.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

hola,

Això de "renovació de via" és massa pretenciós per la xapusseta que hi han fet. Només s'han afanyat a posat pedaços avans la via no es defés al pas d'un tren. S'ha substituit el doble xampinyó per vignole només a les corbes, i a la recta de l'estació de Les Cabannes, i en un tram no previst inicialment on l'estat de tot plegat era tan precari que no s'explica com no hi ha hagut un accident, i no els ha quedat més remei que arrencar tot el que hi havia i posar-ho de nou. També s'ha procedit a una substitució puntual de travesses allà on les originals de la línia tenien la consistència d'un escuradents. No crec que d'això se n'hagi de dir "renovació de via".

Més informació aquí i aquí (en francès).

Salutacions.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Potser no, però és més que no-res...
Ja estaria bé que féssin el mateix al Massís Central, ja...la línia de Sévérac a Rodez, per exemple, està que cau a trossos.
Si aquesta línia la renovéssin, es podrien fer trens TER Figeac-Capdenac-Decazeville-Rodez-Millau, o Toulouse-Albi-Carmaux-Rodez-Millau sense transbordament, i amb un temps de viatge raonable.
Però...

Aquest mes que ve aniré a recórrer les línies del Massís Central més amenaçades. Ja us explicaré...
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

L'Estiu passat vaig passar tant per Severac - Rodez com pel Toulouse La Tor i realmente el primer esta bastant pitjor.
Una mica mes i descarrilem al passar per un petit pont en aquest tram
Image
La velocitat en aquest tram era de 40-60km/h. I nomes hi ha 2 trens al dia i 6 autobusos substitutoris
En canvi per la linia de la Tor anavem a 60-80km/h i es veien treballs de manteniment de la via, alguns completats i altre en curs. Fins hi tot hi ha un pont nou.
Realment a zona de Massis central les linies estan en un estat molt deficient (Neussargues- Millau- Beziers, Severac- Rodez, Mende- La Bastide).
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

:o

Co-llons! Deu n'hi do amb la via... i no només el pont, més enllà també es veu que no està gaire bé... el tros de més enllà em recorda el ramal de Súria... :x
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Res a envejar amb l'estat de la via del funi de Gelida abans de la renovació que li van fer no fa gaire.

Mai en ma vida he vist una via fèrria amb una concentració tan elevada de garrots per metre lineal. Allò era una línia d'ample variable.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

No sabia que a França hi havien línies de tren de tracció diesel.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Jordi Freixas wrote:No sabia que a França hi havien línies de tren de tracció diesel.
Sí, n´hi ha bastantes, potser més que a Espanya i tot...

El país on la xarxa és 100% elèctrica és Suïssa, si no m´equivoco...
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

A Europa també es gasta gasoil... :roll:
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Ja, és que vaig agafar com a referència les fotos de l'estació de Canfranc, a on mentre la part espanyola era diesel, la part francesa ja era elèctrica pràcticament des del primer quart de segle.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

No té res a veure, això sí, bona part de les línies d´alta muntanya (totes les dels Pirineus i quasi totes les dels Alps de Savoia) ho estan.
No ho estan en canvi la major part de línies dels Alps de Provença i Delfinat, tampoc la majoria de línies del Massís Central (excepte la Montauban-Llemotges-Orleans, la Clermont Ferrand-Moulins-París, i la Besiers, Millau, Sant Flour, Neussargues.)...

Clama al cel el tram Clermont Ferrand-Arvant-Neussargues, no electrificat. Es preveu electrificar-lo...de Clermont fins a Arvant, deixant el tram Arvant-Neussargues sense electrificar...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

La línia no electrificada més propera a Catalunya operada per la SNCF és Carcassone - Limoux - Quillan.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

entfe001 wrote:La línia no electrificada més propera a Catalunya operada per la SNCF és Carcassone - Limoux - Quillan.
El ramal al port de Port-Vendres és electrificat? I el ramal que surt de Ribesaltes es pot considerar "linia"?
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

En servei comercial de viatgers :llengua
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

entfe001 wrote:En servei comercial de viatgers :llengua
Ah...doncs...no tinc més preguntes...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

entfe001 wrote:En servei comercial de viatgers :llengua
Creus que la SNCF ens llogaria un tren per aquests ramalets?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”