la línia directe que connecta la capital de l'estat, amb la capital econòmica del País Vasc, tingui encara un tram en diesel.
Al final com ha acabat el tema del tren per Aranda?
Si ho has entès "prefectament", doncs...la resposta és que entre Bilbao i Madrid hi ha altres localitats, entre elles Valladolid, capital de Castella i Lleó, ciutat de més de 300.000 habitants. Entre Madrid i Valladolid la ciutat més important que hi ha és Ávila (i properament, amb l´AVE, Segovia).
Pel directe la població més important que hi ha és Aranda, però Aranda no arriba a 40.000 habitants, i no hi ha res més, però res més, els pobles més grans són Riaza i Lerma, i cap dels dos arriba a 10.000 (i potser m´equivoqui, però crec que ni a 5.000) habitants.
És cert que és la línia directa, però directe no vol dir "millor" ni "amb més viatgers potencials".
És cert que podria tenir un ús més important si s´hi haguéssin fet certes inversions, però crec que, amb la línia de l´AVE en construcció, cal ser realista i enfocar el tràfic de viatgers de la línia Madrid-Aranda-Burgos cap a un servei tipus TRD com el de la línia Madrid-Ávila-Salamanca.
Un servei d´aquest tipus seria més adequat a les característiques de la línia, i permetria als habitants d´Aranda de tenir uns horaris decents per anar tant cap a Burgos com cap a Madrid, ja que actualemnt el Talgo no permet de fer una anada-i-tornada en un dia, ni anant cap a Burgos, ni cap a Madrid.
I a més, es podria considerar que els trens paréssin a Colmenar Viejo, Riaza i Lerma, cosa totalment inviable amb el Talgo.
Tampoc estaria malament que s´hi fes circular un Regional amb parada facultativa a les altres estacions i baixadors de la línia, a més de les estacions "importants" que ja he citat.
P.S: per cert, no estaria malament si almenys un TRD Madrid-Salamanca i un Regional Valladolid-Salamanca es perllonguéssin fins a Ciudad Rodrigo i Vilar Formoso...
Pel directe la població més important que hi ha és Aranda, però Aranda no arriba a 40.000 habitants, i no hi ha res més, però res més, els pobles més grans són Riaza i Lerma, i cap dels dos arriba a 10.000 (i potser m´equivoqui, però crec que ni a 5.000) habitants.
És cert que és la línia directa, però directe no vol dir "millor" ni "amb més viatgers potencials".
És cert que podria tenir un ús més important si s´hi haguéssin fet certes inversions, però crec que, amb la línia de l´AVE en construcció, cal ser realista i enfocar el tràfic de viatgers de la línia Madrid-Aranda-Burgos cap a un servei tipus TRD com el de la línia Madrid-Ávila-Salamanca.
Un servei d´aquest tipus seria més adequat a les característiques de la línia, i permetria als habitants d´Aranda de tenir uns horaris decents per anar tant cap a Burgos com cap a Madrid, ja que actualemnt el Talgo no permet de fer una anada-i-tornada en un dia, ni anant cap a Burgos, ni cap a Madrid.
I a més, es podria considerar que els trens paréssin a Colmenar Viejo, Riaza i Lerma, cosa totalment inviable amb el Talgo.
Tampoc estaria malament que s´hi fes circular un Regional amb parada facultativa a les altres estacions i baixadors de la línia, a més de les estacions "importants" que ja he citat.
P.S: per cert, no estaria malament si almenys un TRD Madrid-Salamanca i un Regional Valladolid-Salamanca es perllonguéssin fins a Ciudad Rodrigo i Vilar Formoso...