Parades de bus dobles a la diagonal
Parades de bus dobles a la diagonal
Desde que van acabar les obres de remodelació del carril bus de la diagonal entre PdG i Francesc Macià que han estat retocant les parades d'aquest tram.
Les han enretitat aprox. mig metre i han retallat jardinera i avui hi havia intal·lats 2 nous pals i unes noves senyals al terra.
Ja m'ho suspitava pero avui a la vanguardia es comfirma. La idea de TMB/ajuntament es que en aquest tram en que hi poden haber fins a 6 busos fent cua per arrivar a una parada a cada una d'elles hi podra encotxar/desencotxar dos autobusos articulats a l'hora de tal manera que desde la parada s'haura d'estar atent als 2 autobusos que arriven.
Les marquesines han quedat centrades de tal manera que el 1r bus paraà uns metres més endavant (marcat amb una senyal vertical, una fletxa a la vorera i una línia a la calçada) i el segons una mica abans.
La intensió és millorar la velocitat mitja en aquest tram.
Les han enretitat aprox. mig metre i han retallat jardinera i avui hi havia intal·lats 2 nous pals i unes noves senyals al terra.
Ja m'ho suspitava pero avui a la vanguardia es comfirma. La idea de TMB/ajuntament es que en aquest tram en que hi poden haber fins a 6 busos fent cua per arrivar a una parada a cada una d'elles hi podra encotxar/desencotxar dos autobusos articulats a l'hora de tal manera que desde la parada s'haura d'estar atent als 2 autobusos que arriven.
Les marquesines han quedat centrades de tal manera que el 1r bus paraà uns metres més endavant (marcat amb una senyal vertical, una fletxa a la vorera i una línia a la calçada) i el segons una mica abans.
La intensió és millorar la velocitat mitja en aquest tram.
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Del folletó que estàn repartint avui sobre això:
"TMB estrena un nou servei; la Parada Doble
En què consisteix?
La Parada Doble està formada per una marquesina central i 2 Punts Parada, de forma que 2 autobusos puguin realitzar la mateixa parada simultàniament.
Quins avantatges té?
Agilitza les pujades i baixades del usuaris al bus i afavoreix la circulació dels autobusos.
Com s´utilitza?
-Si estàs esperant a la marquesina i el teu bus arriba primer, hauràs de pujar pel Punt Parada 1.
-Si quan arriba el teu bus ja n´hi ha un altre al Punt Parada 1, hauràs de pujar pel Punt Parada 2.
-L´autobús que hagi efectuat la parada en el Punt Parada 2 no tornarà a parar en el Punt Parada 1.
-On puc trobar una Parada Doble?
A partir del 26 de setembre podràs gaudir d´aquest nou servei a las parades del tram de la Diagonal entre pl. Francesc Macià i pl. Joan Carles I: 6-7-15-16-17-22-24-27-28-32-33-34-63-67-68. I posteriorment s´anirà introduint en més parades de la ciutat."
Salutacions.
"TMB estrena un nou servei; la Parada Doble
En què consisteix?
La Parada Doble està formada per una marquesina central i 2 Punts Parada, de forma que 2 autobusos puguin realitzar la mateixa parada simultàniament.
Quins avantatges té?
Agilitza les pujades i baixades del usuaris al bus i afavoreix la circulació dels autobusos.
Com s´utilitza?
-Si estàs esperant a la marquesina i el teu bus arriba primer, hauràs de pujar pel Punt Parada 1.
-Si quan arriba el teu bus ja n´hi ha un altre al Punt Parada 1, hauràs de pujar pel Punt Parada 2.
-L´autobús que hagi efectuat la parada en el Punt Parada 2 no tornarà a parar en el Punt Parada 1.
-On puc trobar una Parada Doble?
A partir del 26 de setembre podràs gaudir d´aquest nou servei a las parades del tram de la Diagonal entre pl. Francesc Macià i pl. Joan Carles I: 6-7-15-16-17-22-24-27-28-32-33-34-63-67-68. I posteriorment s´anirà introduint en més parades de la ciutat."
Salutacions.
De Terra:
Nuevo sistema de paradas dobles de autobús
La red de autobuses de TMB ha estrenado un nuevo sistema de paradas de autobús, llamada parada doble, que permite que los pasajeros de dos autobuses bajen y suban simultáneamente sin que el vehículo espere demasiado.
En esta primera fase de prueba se han instalado ocho paradas dobles en la Diagonal, entre las plazas Francesc Macià y Joan Carles I, que acortan el tiempo en que los vehículos están parados y mejoran la velocidad media en beneficio de los usuarios.
El sistema funciona mediante una o dos marquesinas, con unas señales a cada lado que indican dos puntos de parada diferentes. El primer autobús que llegue se detendrá en la primera señal de parada y si mientras tanto llega otro, éste se detendrá junto a la segunda. De este modo, los pasajeros pueden subir a de forma simultánea, sin que el segundo deba esperar el arranque del primero.
Durante el primer mes de prueba habrá equipos de personas repartiendo folletos e informando a los usuarios mientras adquieren el hábito de identificar en cada momento el punto de parada de su autobús.
Además, también se ha puesto en marcha una prueba de regulación semafórica favorable al transporte público en la calle de Aribau, entre Gran Via y Travessera de Gràcia. De este modo, un autobús podrá hacer el recorrido deteniéndose solo en las paradas, pero no en los semáforos, que se pondrán en verde a su paso.
Nuevo sistema de paradas dobles de autobús
La red de autobuses de TMB ha estrenado un nuevo sistema de paradas de autobús, llamada parada doble, que permite que los pasajeros de dos autobuses bajen y suban simultáneamente sin que el vehículo espere demasiado.
En esta primera fase de prueba se han instalado ocho paradas dobles en la Diagonal, entre las plazas Francesc Macià y Joan Carles I, que acortan el tiempo en que los vehículos están parados y mejoran la velocidad media en beneficio de los usuarios.
El sistema funciona mediante una o dos marquesinas, con unas señales a cada lado que indican dos puntos de parada diferentes. El primer autobús que llegue se detendrá en la primera señal de parada y si mientras tanto llega otro, éste se detendrá junto a la segunda. De este modo, los pasajeros pueden subir a de forma simultánea, sin que el segundo deba esperar el arranque del primero.
Durante el primer mes de prueba habrá equipos de personas repartiendo folletos e informando a los usuarios mientras adquieren el hábito de identificar en cada momento el punto de parada de su autobús.
Además, también se ha puesto en marcha una prueba de regulación semafórica favorable al transporte público en la calle de Aribau, entre Gran Via y Travessera de Gràcia. De este modo, un autobús podrá hacer el recorrido deteniéndose solo en las paradas, pero no en los semáforos, que se pondrán en verde a su paso.
Barcelona Finalitza la prova pilot de les parades dobles de bus
"No et pots despistar gaire; si no, perds el bus"
DESCONCERT· A la gent gran li costa adaptar-se al nou sistema i la gent jove hi veu avantatges, però no nota cap gran millora en el servei consulta · La setmana vinent TMB farà una enquesta entre els usuaris per conèixer bé la seva opinió
Virgínia Mascaró
Ami no em digui res, que no hi sento gens", exclama una senyora gran quan se li demana què pensa del nou sistema de parada doble de bus a l'avinguda Diagonal. Està asseguda al banc d'una marquesina i no sembla esperar cap bus en concret, només bada. Probablement, s'entreté mirant com la gent espera l'arribada del seu bus i agafa el que la durà al seu destí.
Núria Garcia, de 28 anys, és una dels setze informadors que fins ahir han atès la gent, des de dos quarts de tres de la tarda i fins a dos quarts de nou del vespre, a les vuit parades dobles que funcionen, com a prova pilot, entre les places Francesc Macià i Joan Carles I, a l'avinguda Diagonal. Les parades permeten que dos vehicles puguin recollir i deixar passatgers simultàniament.
"Què n'opina, la gent? Hi ha de tot, però qui ho passa pitjor és la gent gran. Se'ls veu desorientats. No saben on col·locar-se per agafar el seu bus i no perdre'l. Molts ens demanen que es torni a la parada única. Al principi, s'enfadaven molt si perdien el bus, i fins i tot alguns volien fer una denúncia. La situació ha millorat una mica amb el temps, però un mes després encara hi ha gent que ens demana què faran quan no hi siguem nosaltres ", explica Garcia.
Sílvia Meca té 23 anys i és usuària habitual d'autobús. Afirma que no ha notat cap millora en el servei de bus amb el nou sistema. La mateixa opinió té Sònia Anglès, de 38 anys, que afirma: "En teoria va més de pressa, però no ho he notat gens". Sandra Casamitjana, de 23 anys, creu que la idea és bona, però que els seus beneficis no es noten perquè la Diagonal està sempre molt saturada de cotxes. El que s'hauria d'aconseguir "és descongestionar-la de vehicles privats i augmentar la freqüència de pas del transport públic per donar un millor servei als ciutadans", afirma.
En canvi, Martí Torrubia, de 43 anys, pensa que el nou sistema escurça el temps d'espera. També creu que s'hauria d'implantar als carrers de Mallorca i València. Lorena Ortega, de 23 anys, destaca que el nou sistema és més ràpid que l'anterior. "Tinc clar que, si ve un sol bus, em poso a la primera parada, i si en vénen dos, em situo al mig per veure bé el següent. Però no et pots despistar gaire; si no, perds el bus", afirma.
Paula Gotarredona, de 74 anys, és l'excepció que confirma la regla. El sistema li sembla una bona idea. Considera que "no és gens agradable haver d'esperar el bus fent cua. Aquest sistema l'escurça, perquè agilitza la pujada i baixada de passatgers. "Al cap d'un mes, ja hi estic acostumada. I com que, malgrat l'edat, tinc bona vista, em poso al mig per saber cap on he d'anar. Això sí, no et pots relaxar, perquè pots perdre el bus", afirma.
TMB valora positivament el període informatiu del nou sistema entre els usuaris. Segons TMB, la setmana vinent iniciarà una enquesta entre la gent que fa servir la doble parada per conèixer la seva opinió. La consulta també servirà per valorar la conveniència o no d'ampliar el sistema a altres trams de la Diagonal i a vies que tinguin unes condicions que ho permetin, com ara la Gran Via, per la banda de mar.
AVUI.cat
"No et pots despistar gaire; si no, perds el bus"
DESCONCERT· A la gent gran li costa adaptar-se al nou sistema i la gent jove hi veu avantatges, però no nota cap gran millora en el servei consulta · La setmana vinent TMB farà una enquesta entre els usuaris per conèixer bé la seva opinió
Virgínia Mascaró
Ami no em digui res, que no hi sento gens", exclama una senyora gran quan se li demana què pensa del nou sistema de parada doble de bus a l'avinguda Diagonal. Està asseguda al banc d'una marquesina i no sembla esperar cap bus en concret, només bada. Probablement, s'entreté mirant com la gent espera l'arribada del seu bus i agafa el que la durà al seu destí.
Núria Garcia, de 28 anys, és una dels setze informadors que fins ahir han atès la gent, des de dos quarts de tres de la tarda i fins a dos quarts de nou del vespre, a les vuit parades dobles que funcionen, com a prova pilot, entre les places Francesc Macià i Joan Carles I, a l'avinguda Diagonal. Les parades permeten que dos vehicles puguin recollir i deixar passatgers simultàniament.
"Què n'opina, la gent? Hi ha de tot, però qui ho passa pitjor és la gent gran. Se'ls veu desorientats. No saben on col·locar-se per agafar el seu bus i no perdre'l. Molts ens demanen que es torni a la parada única. Al principi, s'enfadaven molt si perdien el bus, i fins i tot alguns volien fer una denúncia. La situació ha millorat una mica amb el temps, però un mes després encara hi ha gent que ens demana què faran quan no hi siguem nosaltres ", explica Garcia.
Sílvia Meca té 23 anys i és usuària habitual d'autobús. Afirma que no ha notat cap millora en el servei de bus amb el nou sistema. La mateixa opinió té Sònia Anglès, de 38 anys, que afirma: "En teoria va més de pressa, però no ho he notat gens". Sandra Casamitjana, de 23 anys, creu que la idea és bona, però que els seus beneficis no es noten perquè la Diagonal està sempre molt saturada de cotxes. El que s'hauria d'aconseguir "és descongestionar-la de vehicles privats i augmentar la freqüència de pas del transport públic per donar un millor servei als ciutadans", afirma.
En canvi, Martí Torrubia, de 43 anys, pensa que el nou sistema escurça el temps d'espera. També creu que s'hauria d'implantar als carrers de Mallorca i València. Lorena Ortega, de 23 anys, destaca que el nou sistema és més ràpid que l'anterior. "Tinc clar que, si ve un sol bus, em poso a la primera parada, i si en vénen dos, em situo al mig per veure bé el següent. Però no et pots despistar gaire; si no, perds el bus", afirma.
Paula Gotarredona, de 74 anys, és l'excepció que confirma la regla. El sistema li sembla una bona idea. Considera que "no és gens agradable haver d'esperar el bus fent cua. Aquest sistema l'escurça, perquè agilitza la pujada i baixada de passatgers. "Al cap d'un mes, ja hi estic acostumada. I com que, malgrat l'edat, tinc bona vista, em poso al mig per saber cap on he d'anar. Això sí, no et pots relaxar, perquè pots perdre el bus", afirma.
TMB valora positivament el període informatiu del nou sistema entre els usuaris. Segons TMB, la setmana vinent iniciarà una enquesta entre la gent que fa servir la doble parada per conèixer la seva opinió. La consulta també servirà per valorar la conveniència o no d'ampliar el sistema a altres trams de la Diagonal i a vies que tinguin unes condicions que ho permetin, com ara la Gran Via, per la banda de mar.
AVUI.cat
tranquil que si hi ha dos busos a la parada els dos s'estan una bona estona paradets ja que els maravellosos taxis que ciruclen pel carril bus impedeixen que els busos puguin arrivar, obrir, tancar i marxar.entfe001 wrote:Si fan com a l'Hospital de Mataró, ho tinc clar. L'últim cop el 5 em va tancar la porta als morros estant darrere d'un altre vehicle aturat a la parada
Al final vaig haver de baixar a l'estació de Renfe a peu. Una passejadeta de tres quarts d'hora.
Maleïts taxistes...
Hola!
I la JaMiRa! també, perquè volia venir des de l'oficina (a Pedralbes) a casa (a Badalona) i tots els taxistes li deien "Ah ¿Es que no vas al aeropuerto? Claro me va mal porque pensaba que con la maleta pues ivas al aeropuerto..." que collons heu de pensar vosaltres, heu de fer el servei que us demanen cony!
La meva opinió personal és que els taxistes no haurien d'ocupar el carril bus; baixen molt la velocitat comercial dels busos, sobretot a carrers com la Diagonal.
Salut!
Aquesta setmana passada m'he estat enrecordant de la mare de diversos taxistes per aquest mateix motiu...George85 wrote:tranquil que si hi ha dos busos a la parada els dos s'estan una bona estona paradets ja que els maravellosos taxis que ciruclen pel carril bus impedeixen que els busos puguin arrivar, obrir, tancar i marxar.
I la JaMiRa! també, perquè volia venir des de l'oficina (a Pedralbes) a casa (a Badalona) i tots els taxistes li deien "Ah ¿Es que no vas al aeropuerto? Claro me va mal porque pensaba que con la maleta pues ivas al aeropuerto..." que collons heu de pensar vosaltres, heu de fer el servei que us demanen cony!
La meva opinió personal és que els taxistes no haurien d'ocupar el carril bus; baixen molt la velocitat comercial dels busos, sobretot a carrers com la Diagonal.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Recupero el tema, per afegir un article de El País:
Parada doble
SERGI PÀMIES 19/01/2007
La empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) lleva un tiempo publicitando la parada doble en algunas líneas de autobuses de la ciudad. Antiguamente, en las paradas en las que confluían varias líneas y coincidían más de un autobús al mismo tiempo, había que calcular la distancia y dejarse llevar por una mezcla de intuición y esperanza que, casi siempre, resolvía la situación. Esto daba lugar a movimientos masivos de usuarios que corrían hacia el segundo autobús y comprobaban que el conductor les indicaba que ya abriría las puertas cuando llegara a la parada. Era una coreografía ingenua, algo absurda y, a ratos, incluso divertida. Por lo visto, esos movimientos estaban adquiriendo dimensión de tumulto ridículo y ponían en peligro el siempre vulnerable orden público. Para evitarlo, pues, TMB se ha sacado de la manga la parada doble. Según la prosa propagandística de la empresa, el invento agilizará las subidas y bajadas y favorecerá la circulación.
A partir de ahora, si estás esperando en la marquesina y llega tu autobús, deberás subir en la zona indicada como Punto Parada 1. En cambio, si cuando llega tu autobus hay otro que ocupa la zona del Punto Parada 1, deberás situarte en el Punto Parada 2. ¿A que mola? ¿Cuál es la diferencia entre esta nueva metodología y la antigua? Pues que ahora el segundo (o tercer) autobús no volverá a detenerse en la parada, ya que interpretará que tú eres lo suficientemente listo para saber que tu obligación es conocer el nuevo protocolo de TMB (y si te quedas sin subir al autobús y te pilla un cabreo de miedo, bienvenido al club de los humillados y ofendidos).Consciente de la dificultad de esta operación, el otro día me situé en una de las paradas con doble parada y observé al personal, algo confuso y cabreado, sobre todo cuando en una misma parada coincidían no dos, sino tres autobuses. Al final, me subí al tercero en un inexistente Punto de Parada 3 y tuve la suerte de dar con uno de los últimos modelos, espaciosos y con un diseño interior que me tuvo entretenido todo el viaje. Acababa de comprarme El libro de los fracasos heroicos, de Stephen Pile, y me puse a hojearlo cómodamente sentado en un asiento cuyo respaldo y asiento están recubiertos de un terciopelo de color granate con un estampado que reproduce la geométrica cuadrícula del Ensanche y su todopoderosa y transversal Diagonal. En la página 14 leí el artículo que el autor dedica a "El peor servicio de autobuses". Pile lo sitúa en la línea que va de Hanley a Bagnall, en Staffordshire. "En 1976 se informó de que los autobuses ya no paraban a recoger a los pasajeros. La noticia salió a la luz cuando uno de estos pasajeros protestó porque los autobuses que hacían la ruta pasaban de largo con frecuencia ante colas de hasta 30 pasajeros. El concejal Arthur Cholerton entró en la historia del transporte al declarar que si los autobuses se paraban a recoger a los pasajeros retrasaban los horarios establecidos".
En efecto, a veces da la impresión de que los usuarios del transporte público molestamos y que por nuestra culpa se producen retrasos, situaciones desagradables y hasta caídas y accidentes intolerables que no se producirían si fuéramos en taxi o, mejor aún, si nuestros padres no hubieran tenido la desagradable ocurrencia de engendrarnos. El azar, sin embargo, quiso que el viaje fuera cómodo y agradable. El conductor escuchaba una radio prohibida por el código interno de la empresa, que amenizó el trayecto. "Zapatero a tus zapatos", decía un tertuliano, y más tarde todos pudimos escuchar como Santi Santamaría anunciaba sus insufribles utensilios de cocina.
El pasajero que no lleve lectura puede entretenerse con los diferentes avisos que decoran el interior del autobús: "La señal acústica indica el movimiento de la rampa" (una información valiosa para los que utilizan silla de ruedas) o "la multa por viajar sin billete es de 40 euros" (la primera vez que subí a un autobús en esta ciudad la misma multa estaba valorada en 500 pesetas).
Los nuevos modelos de autobús que circulan por la ciudad de las dobles paradas vuelven a tener tres puertas (delante, en medio, detrás), una distribución de espacio que nunca debió perderse y que, por motivos incomprensibles para el sentido común, desapareció durante décadas, condenando al viajero a abrirse paso a codazo limpio, como un aventurero inventando un camino a golpe de machete en medio de la selva. Las barras de sujeción son más curvas que antes, hay zonas de metacrilato a prueba de Rijkaard y también un aviso que promete que si envías un SMS al número 7412 te informarán sobre la hora de llegada del bus que estés esperando. La asombrosa mejoría de la tecnología, sin embargo, no parece haber afectado a las máquinas en las que los usuarios deben introducir sus tarjetas multiviajes para validar su billete. Siguen sonando como un pato al que le sometieran a una descarga eléctrica y eso, me temo, no hay doble parada que lo arregle.
Parada doble
SERGI PÀMIES 19/01/2007
La empresa Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) lleva un tiempo publicitando la parada doble en algunas líneas de autobuses de la ciudad. Antiguamente, en las paradas en las que confluían varias líneas y coincidían más de un autobús al mismo tiempo, había que calcular la distancia y dejarse llevar por una mezcla de intuición y esperanza que, casi siempre, resolvía la situación. Esto daba lugar a movimientos masivos de usuarios que corrían hacia el segundo autobús y comprobaban que el conductor les indicaba que ya abriría las puertas cuando llegara a la parada. Era una coreografía ingenua, algo absurda y, a ratos, incluso divertida. Por lo visto, esos movimientos estaban adquiriendo dimensión de tumulto ridículo y ponían en peligro el siempre vulnerable orden público. Para evitarlo, pues, TMB se ha sacado de la manga la parada doble. Según la prosa propagandística de la empresa, el invento agilizará las subidas y bajadas y favorecerá la circulación.
A partir de ahora, si estás esperando en la marquesina y llega tu autobús, deberás subir en la zona indicada como Punto Parada 1. En cambio, si cuando llega tu autobus hay otro que ocupa la zona del Punto Parada 1, deberás situarte en el Punto Parada 2. ¿A que mola? ¿Cuál es la diferencia entre esta nueva metodología y la antigua? Pues que ahora el segundo (o tercer) autobús no volverá a detenerse en la parada, ya que interpretará que tú eres lo suficientemente listo para saber que tu obligación es conocer el nuevo protocolo de TMB (y si te quedas sin subir al autobús y te pilla un cabreo de miedo, bienvenido al club de los humillados y ofendidos).Consciente de la dificultad de esta operación, el otro día me situé en una de las paradas con doble parada y observé al personal, algo confuso y cabreado, sobre todo cuando en una misma parada coincidían no dos, sino tres autobuses. Al final, me subí al tercero en un inexistente Punto de Parada 3 y tuve la suerte de dar con uno de los últimos modelos, espaciosos y con un diseño interior que me tuvo entretenido todo el viaje. Acababa de comprarme El libro de los fracasos heroicos, de Stephen Pile, y me puse a hojearlo cómodamente sentado en un asiento cuyo respaldo y asiento están recubiertos de un terciopelo de color granate con un estampado que reproduce la geométrica cuadrícula del Ensanche y su todopoderosa y transversal Diagonal. En la página 14 leí el artículo que el autor dedica a "El peor servicio de autobuses". Pile lo sitúa en la línea que va de Hanley a Bagnall, en Staffordshire. "En 1976 se informó de que los autobuses ya no paraban a recoger a los pasajeros. La noticia salió a la luz cuando uno de estos pasajeros protestó porque los autobuses que hacían la ruta pasaban de largo con frecuencia ante colas de hasta 30 pasajeros. El concejal Arthur Cholerton entró en la historia del transporte al declarar que si los autobuses se paraban a recoger a los pasajeros retrasaban los horarios establecidos".
En efecto, a veces da la impresión de que los usuarios del transporte público molestamos y que por nuestra culpa se producen retrasos, situaciones desagradables y hasta caídas y accidentes intolerables que no se producirían si fuéramos en taxi o, mejor aún, si nuestros padres no hubieran tenido la desagradable ocurrencia de engendrarnos. El azar, sin embargo, quiso que el viaje fuera cómodo y agradable. El conductor escuchaba una radio prohibida por el código interno de la empresa, que amenizó el trayecto. "Zapatero a tus zapatos", decía un tertuliano, y más tarde todos pudimos escuchar como Santi Santamaría anunciaba sus insufribles utensilios de cocina.
El pasajero que no lleve lectura puede entretenerse con los diferentes avisos que decoran el interior del autobús: "La señal acústica indica el movimiento de la rampa" (una información valiosa para los que utilizan silla de ruedas) o "la multa por viajar sin billete es de 40 euros" (la primera vez que subí a un autobús en esta ciudad la misma multa estaba valorada en 500 pesetas).
Los nuevos modelos de autobús que circulan por la ciudad de las dobles paradas vuelven a tener tres puertas (delante, en medio, detrás), una distribución de espacio que nunca debió perderse y que, por motivos incomprensibles para el sentido común, desapareció durante décadas, condenando al viajero a abrirse paso a codazo limpio, como un aventurero inventando un camino a golpe de machete en medio de la selva. Las barras de sujeción son más curvas que antes, hay zonas de metacrilato a prueba de Rijkaard y también un aviso que promete que si envías un SMS al número 7412 te informarán sobre la hora de llegada del bus que estés esperando. La asombrosa mejoría de la tecnología, sin embargo, no parece haber afectado a las máquinas en las que los usuarios deben introducir sus tarjetas multiviajes para validar su billete. Siguen sonando como un pato al que le sometieran a una descarga eléctrica y eso, me temo, no hay doble parada que lo arregle.
Per la informació del senyor Pàmies per molt ridícul que sembli el cartell, el 90% dels usuaris del bus, entren en còlera quan a la parada no se'ls obra la porta tot i que sona l'indicador de moviment de la rampa. Així serveix per això.Sergi Pàmies wrote: El pasajero que no lleve lectura puede entretenerse con los diferentes avisos que decoran el interior del autobús: "La señal acústica indica el movimiento de la rampa" (una información valiosa para los que utilizan silla de ruedas) o "la multa por viajar sin billete es de 40 euros" (la primera vez que subí a un autobús en esta ciudad la misma multa estaba valorada en 500 pesetas).
Respecte al despiste del usuaris en les noves parades dobles, res a comentar, ganes de criticar per criticar. No s'espera d'ells una inspiració divina per saber com funcionen, ja que durant un mes van haber dos agents informadors de TMB infromant i ajudant als usuaris i encara hi ha a cada marquesina un cartell on s'informa de com funciona el sistema.
Per casualitat té ell una solució millor? No oi? Doncs a criticar alguna cosa criticable.
Com ara el mal ús del cotxe privat, l'ocupació del carril bus per taxis lliures, bicicletes, etc.
Sí, respecto a la rampa yo he visto alguna situación bochornosa, como una señora en el L14 que empezó a gritar "Pueeeerta!! Pueeeerta!!" como poseída por el diablo y el conductor le dijo "¿Me dejará que saque la rampa para la chica de la silla de ruedas o no la dejamos bajar?" La señora se calló, evidentemente.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
He vist alguns conductors que per evitarse aquests merders obren les portes sense la rampa, quan han baixat tots els que caminen, tanquen les portes, treuen la rampa, baixa el minusvalid, etc. Aixo no es que faci perdre gaire temps, pero es una llastima que per la falta de sibisma d'uns pocs es tingui que fer aixi, amb el consecuent risc de que el minusvalid no s'hi fixi que no hi ha rampa i intenti baixar.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
És que de vegades val la pena fer-ho així, perquè en 10-15 segons deixes que baixi tota la gent sense cadira de rodes, i de vegades això pot facilitar la pròpia sortida posterior del minusvàlid (quan el bus va molt ple)
Es nota de sobres quan es treu la rampa, tant pel procés en sí com pel senyal acústic, i els minusvàlids son precisament les persones que coneixen millor com va el sistema. El risc de que caiguin és pràcticament nul.
Es nota de sobres quan es treu la rampa, tant pel procés en sí com pel senyal acústic, i els minusvàlids son precisament les persones que coneixen millor com va el sistema. El risc de que caiguin és pràcticament nul.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Al cap d'uns messos
Ara que ja han passat uns messos de la prova, algú em sabria dir com està funcionant, i si té èxit entre els passatgers?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Diria que la implantació ha anat bé
No és que en sigui un usuari assidu, però sí que m'hi acosto de tant en tant. I, pel que veig, la gent s'ho agafa amb naturalitat, sembla haver assumit el concepte. En tot cas, no recordo que ningú s'hagi quedat a terra per un malentès i els conductors tampoc s'aturen a la posició 1 si prèviament ho han fet a la número 2.
En resum, la cosa sembla haver calat.
En resum, la cosa sembla haver calat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Doncs la veritat, la cosa va força be.
Es nota agilitat en els busos i que la gent s'hi ha acostumat rapidament. Tot i que sempre hi ha algu no habitual que ha de correr o que per el bus...
El principal problema, però, és la falta de prioritat semafòrica. Molts cops, els busos que han parat en el punt 2 s'han de tornar a parar en el 1 perque no han pogut creuar a temps.
Es nota agilitat en els busos i que la gent s'hi ha acostumat rapidament. Tot i que sempre hi ha algu no habitual que ha de correr o que per el bus...
El principal problema, però, és la falta de prioritat semafòrica. Molts cops, els busos que han parat en el punt 2 s'han de tornar a parar en el 1 perque no han pogut creuar a temps.
Re: Parades de bus dobles a la diagonal
Pujo aquest tema, perquè últimament no n'he vist parades dobles. Potser és coincidència que no n'he vist. O és que las han tret?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Encara hi són
No, les de la Diagonal hi són, i em fa molt l'efecte que les hi deixaran perquè el sistema ha tingut èxit. Pel que he vist, tothom l'ha assumit i no hi ha confusions.metring wrote:Pujo aquest tema, perquè últimament no n'he vist parades dobles. Potser és coincidència que no n'he vist. O és que las han tret?
Altrament, crec que les podrien ampliar a altres llocs, com al Pg. de Gràcia, on hi ha parades on coincideixen fins a sis línies (7, 16, 17, 22, 24, 28).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Parades de bus dobles a la diagonal
Entre Francesc Macià i Passeig de Gràcia totes les parades (8) són dobles.metring wrote:Pujo aquest tema, perquè últimament no n'he vist parades dobles. Potser és coincidència que no n'he vist. O és que las han tret?