Perquè allò era el ramal de l'Aeroport, i quan es va inaugurar la línia als 70 es va construir com una línia totalment a part, aquest viaducte salva el ramal que va de Bellvitge (bifurcació Gornal) a L'Hospitalet, per no encreuar-se a nivell.kernelpanic wrote:llavors pel què veig,
La antiga via elevada de l'aeroport, aquesta que ara s'utilitza per sortir de Barcelona cap a Vilanova, veig que encara continuarà com a mínim fins a 2009 ja és mala sort que hàgin deixat precissament aquesta enlloc de deixar les altres dues.
Per cert, per què es va fer allò si no hi ha absolutament cap obstacle al camí?
Són ganes de tirar calers tontament...
Gràcies.
El desastre abans que arribi l'AVE...
Re: Via elevada hospi
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Exactament. En un principi la línia de l'aeroport era un servei tipus llançadora i ràpid que pretenia fer el recorregut entre Sants i l'Aeroport en el mínim temps possible. Els trens (unitats 440 al començament, tot i que també va circular-hi la unitat prototip 445) sortien de les vies 3 i 4 de Barcelona Sants i anaven directes fins a l'Aeroport, sense fer parada ni a Bellvitge ni a El Prat de Llobregat. De fet funcionava com un ramal totalment independent i imagino que fins i tot la sortida de Sants estava concebuda per no haver d'interceptar cap altre trajecte sortint per les vies 3 i 4.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N2
- Posts: 10
- Joined: Wednesday 19/07/2006 9:16
- Location: Sant Josep / L'Hospitalet de Ll.
elevació del ramal aeroport a l'hospitalet
Carai,
Trobo que el què van fer, total per evitar un encreuament de víes, es una mica desmesurat, i d'un impacte a la zona bastant lleig.
Sí que recordo quan existía la línia directa Sants - Aeroport; però tractant-se d'una línia amb 2 serveis d'anada i tornada cada hora (crec que igual que abans), i el ramal gornal - hospitalet... no crec que tingui la frequència de pas dels FGC entre Pl. Catalunya i Gràcia... ni molt menys!
Bé, paro de queixar-me... que tampoc serveix de gaire... i a veure si el treuen aviat; amb el soterrament de les rodalies.
Gràcies.
Trobo que el què van fer, total per evitar un encreuament de víes, es una mica desmesurat, i d'un impacte a la zona bastant lleig.
Sí que recordo quan existía la línia directa Sants - Aeroport; però tractant-se d'una línia amb 2 serveis d'anada i tornada cada hora (crec que igual que abans), i el ramal gornal - hospitalet... no crec que tingui la frequència de pas dels FGC entre Pl. Catalunya i Gràcia... ni molt menys!
Bé, paro de queixar-me... que tampoc serveix de gaire... i a veure si el treuen aviat; amb el soterrament de les rodalies.
Gràcies.
Re: elevació del ramal aeroport a l'hospitalet
Llavors era cada 20 minuts, crec (¿o cada 15?) i era un servei directe que RENFE el va concebir totalment a part per no interferir amb la resta de línies, d'aquí que al sortir del Prat també travessi amb un viaducte la línia general per sobre.kernelpanic wrote:Carai,
Trobo que el què van fer, total per evitar un encreuament de víes, es una mica desmesurat, i d'un impacte a la zona bastant lleig.
Sí que recordo quan existía la línia directa Sants - Aeroport; però tractant-se d'una línia amb 2 serveis d'anada i tornada cada hora (crec que igual que abans), i el ramal gornal - hospitalet... no crec que tingui la frequència de pas dels FGC entre Pl. Catalunya i Gràcia... ni molt menys!
Bé, paro de queixar-me... que tampoc serveix de gaire... i a veure si el treuen aviat; amb el soterrament de les rodalies.
Gràcies.
Re: El desastre abans que arribi l'AVE...
Tal com vaig dir fa un any (el meu nick era ophani), renfe tindra k substituir (encara que sigui parcialment) el servei per bussosOphani wrote:Com ja heu vist el transport ferroviari esta colapsat... aquest proxim any els trens aniran de ******* cul per l'arribada de l'ave... jo crec que a renfe li surtiria mes a compte subsituir tot el servei per busos i tancar les linies fins que arribi l'ave