Nous intercanviadors entre Renfe i metro a Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Nous intercanviadors entre Renfe i metro a Barcelona
Barcelona té en marxa cinc grans obres per enllaçar les línies de metro i tren
L'última obra que ha adjudicat el Departament de Política Territorial abans d'acabar la legislatura és la d'Arc de Triomf
PAULA MERCADÉ. Barcelona
Perseguint l'objectiu de facilitar l'enllaç entre les línies de metro i tren, les administracions estan treballant en el subsòl de Barcelona per crear cinc grans intercanviadors. El govern ha impulsat les obres de la Sagrera i de la Diagonal, i just abans d'acabar la legislatura també ha adjudicat les obres de l'estació d'Arc de Triomf. Per la seva part, el Ministeri de Foment és la responsable de les obres en dues estacions on també arribarà el tren d'alta velocitat: la del Prat i la de Sants. Algunes d'aquestes actuacions es preveuen en el pla director d'infraestructures (PDI) 2001-2010 amb l'objectiu d'afavorir les connexions entre diferents tipus de transport, i disminuir d'aquesta manera l'efecte dissuasiu que representen els transbordaments.
El subsòl de Barcelona tindrà en un futur cinc nous intercanviadors: el de la Sagrera, el de la Diagonal, el d'Arc de Triomf, el Prat i Sants. Mentre que en algunes d'aquestes les obres ja estan arribant al final, com és la de la Sagrera, en altres encara queden mesos de feina, com és la de la Diagonal.
L'agost del 2004, el govern va començar les obres a l'estació de la Sagrera amb l'objectiu de facilitar, en un mateix espai, el transbordament entre diferents línies de metro i tren. En aquesta parada que ja enllaçava les línies 1 i 5 del suburbà, hi passaven 36.000 passatgers al dia. Però amb la remodelació també hi pararan la 9 i la 4, aquesta última pendent de prolongació. S'han aprofitat les obres per fer un enorme calaix subterrani per facilitar també, en un futur sense concretar, l'arribada de Rodalies Renfe. Quan finalment totes aquestes línies arribin a la Sagrera passaran per l'estació més de 110.000 passatgers diaris. Un cop enllestits els treballs de millora l'aspecte serà completament diferent: els vestíbuls seran més amplis i hi haurà una única andana central per cada una de les línies. Algunes d'aquestes millores ja estan fetes com ara el vestíbul de Garcilaso, l'ampliació de l'intercanviador central i l'andana de la línia 1. Tot i això, els usuaris encara han de canviar d'una línia a l'altra pel carrer. No serà fins a finals d'aquest any que es podrà fer servir el pas subterrani perquè encara queda pendent l'ampliació del vestíbul de Felip II, l'andana central de la línia 5 i fer la connexió entre els dos vestíbuls.
Durant aquesta legislatura el Departament de Política Territorial ha impulsat millores en dos intercanviadors més que depenen d'ell. Al de la Diagonal, que actualment també està en obres, es millorarà la connexió de les línies 3 i 5 de metro amb les urbanes i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Aquesta estació intermodal se situarà a la connexió que hi ha entre les estacions de FGC i les de metro, al carrer Rosselló, entre Balmes i passeig de Gràcia. El projecte es divideix en diverses actuacions: la connexió de FGC amb la L5 de metro i la de la L5 amb la L3, així com l'ampliació de les dues estacions del suburbà. Els tapissos rodants que s'instal·laran en alguns dels passadissos seran el tret diferencial d'aquesta parada.
El dijous passat, tot just abans d'acabar la legislatura, el govern va adjudicar també les obres a l'estació d'Arc de Triomf. Les reformes multiplicaran la superfície dels vestíbuls i s'instal·laran nou ascensors, un per accedir al carrer i vuit més, quatre per a cada un dels vestíbuls.
Per la seva banda, el Ministeri de Foment també està fent dos intercanviadors. Un és el del Prat, on arribaran les línies ferroviàries d'alta velocitat, llarg recorregut, rodalies i la línia 9 del metro així com el futur perllongament de la L1. L'executiu estatal també s'encarrega de la remodelació de Sants, on arribarà el tren d'alta velocitat el 2007. Una data en què és probable que algunes de les instal·lacions encara estiguin en obres, segons ha advertit Foment.
-----------------------------
Les obres que depenen del Departament de Política Territorial
- Sagrera: Obres actualment en curs, està previst que entrin en ple funcionament a finals d'aquest any. Inversió: 94,8 milions d'euros
- Diagonal: Obres actualment en curs, està previst que entri en funcionament durant el segon semestre de 2008. Inversió: 31,5 milions d'euros
- Arc de Triomf: Les obres han de començar a finals d'aquest any i duraran dos anys i vuit mesos. Inversió: 30,7 milions d'euros
Les obres que depenen del Ministeri de Foment
- El Prat: Enllaçarà la línia 9 de metro amb la prolongació de la 1, la xarxa ferroviària d'alta velocitat, de rodalies i de llarga distància.
- Sants: Preparen l'estació per a l'arribada del tren d'alta velocitat el 2007, tot i l'administració ja ha advertit que algunes de les instal·lacions no estaran enllestides d'aquí a dos anys
L'última obra que ha adjudicat el Departament de Política Territorial abans d'acabar la legislatura és la d'Arc de Triomf
PAULA MERCADÉ. Barcelona
Perseguint l'objectiu de facilitar l'enllaç entre les línies de metro i tren, les administracions estan treballant en el subsòl de Barcelona per crear cinc grans intercanviadors. El govern ha impulsat les obres de la Sagrera i de la Diagonal, i just abans d'acabar la legislatura també ha adjudicat les obres de l'estació d'Arc de Triomf. Per la seva part, el Ministeri de Foment és la responsable de les obres en dues estacions on també arribarà el tren d'alta velocitat: la del Prat i la de Sants. Algunes d'aquestes actuacions es preveuen en el pla director d'infraestructures (PDI) 2001-2010 amb l'objectiu d'afavorir les connexions entre diferents tipus de transport, i disminuir d'aquesta manera l'efecte dissuasiu que representen els transbordaments.
El subsòl de Barcelona tindrà en un futur cinc nous intercanviadors: el de la Sagrera, el de la Diagonal, el d'Arc de Triomf, el Prat i Sants. Mentre que en algunes d'aquestes les obres ja estan arribant al final, com és la de la Sagrera, en altres encara queden mesos de feina, com és la de la Diagonal.
L'agost del 2004, el govern va començar les obres a l'estació de la Sagrera amb l'objectiu de facilitar, en un mateix espai, el transbordament entre diferents línies de metro i tren. En aquesta parada que ja enllaçava les línies 1 i 5 del suburbà, hi passaven 36.000 passatgers al dia. Però amb la remodelació també hi pararan la 9 i la 4, aquesta última pendent de prolongació. S'han aprofitat les obres per fer un enorme calaix subterrani per facilitar també, en un futur sense concretar, l'arribada de Rodalies Renfe. Quan finalment totes aquestes línies arribin a la Sagrera passaran per l'estació més de 110.000 passatgers diaris. Un cop enllestits els treballs de millora l'aspecte serà completament diferent: els vestíbuls seran més amplis i hi haurà una única andana central per cada una de les línies. Algunes d'aquestes millores ja estan fetes com ara el vestíbul de Garcilaso, l'ampliació de l'intercanviador central i l'andana de la línia 1. Tot i això, els usuaris encara han de canviar d'una línia a l'altra pel carrer. No serà fins a finals d'aquest any que es podrà fer servir el pas subterrani perquè encara queda pendent l'ampliació del vestíbul de Felip II, l'andana central de la línia 5 i fer la connexió entre els dos vestíbuls.
Durant aquesta legislatura el Departament de Política Territorial ha impulsat millores en dos intercanviadors més que depenen d'ell. Al de la Diagonal, que actualment també està en obres, es millorarà la connexió de les línies 3 i 5 de metro amb les urbanes i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Aquesta estació intermodal se situarà a la connexió que hi ha entre les estacions de FGC i les de metro, al carrer Rosselló, entre Balmes i passeig de Gràcia. El projecte es divideix en diverses actuacions: la connexió de FGC amb la L5 de metro i la de la L5 amb la L3, així com l'ampliació de les dues estacions del suburbà. Els tapissos rodants que s'instal·laran en alguns dels passadissos seran el tret diferencial d'aquesta parada.
El dijous passat, tot just abans d'acabar la legislatura, el govern va adjudicar també les obres a l'estació d'Arc de Triomf. Les reformes multiplicaran la superfície dels vestíbuls i s'instal·laran nou ascensors, un per accedir al carrer i vuit més, quatre per a cada un dels vestíbuls.
Per la seva banda, el Ministeri de Foment també està fent dos intercanviadors. Un és el del Prat, on arribaran les línies ferroviàries d'alta velocitat, llarg recorregut, rodalies i la línia 9 del metro així com el futur perllongament de la L1. L'executiu estatal també s'encarrega de la remodelació de Sants, on arribarà el tren d'alta velocitat el 2007. Una data en què és probable que algunes de les instal·lacions encara estiguin en obres, segons ha advertit Foment.
-----------------------------
Les obres que depenen del Departament de Política Territorial
- Sagrera: Obres actualment en curs, està previst que entrin en ple funcionament a finals d'aquest any. Inversió: 94,8 milions d'euros
- Diagonal: Obres actualment en curs, està previst que entri en funcionament durant el segon semestre de 2008. Inversió: 31,5 milions d'euros
- Arc de Triomf: Les obres han de començar a finals d'aquest any i duraran dos anys i vuit mesos. Inversió: 30,7 milions d'euros
Les obres que depenen del Ministeri de Foment
- El Prat: Enllaçarà la línia 9 de metro amb la prolongació de la 1, la xarxa ferroviària d'alta velocitat, de rodalies i de llarga distància.
- Sants: Preparen l'estació per a l'arribada del tren d'alta velocitat el 2007, tot i l'administració ja ha advertit que algunes de les instal·lacions no estaran enllestides d'aquí a dos anys
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
No sé exactament com és el projecte, però imagino que es poden salvar les vies de renfe enderrocant si cal la volta superior del túnel i col·locant una espècie de "nou pont" i amb la catenària més baixa, una mica com el que han fet pel nou vestíbul d'Almeda de FGC.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Vejam, projectes que falten, en quin estat estan aquests?
-Sagrera-Meridiana de RENFE? Crec que fa poc es va confirmar una aportació de 60 mill € per ferla però suposo que no hi ha data i encara s'ha de fer la L9/L4
-Torrassa: aquesta crec que hem d'esperar a que acabin amb l'AVE.
-Sagrera TAV: en serio, quan la començaran? esta 100% disenyada i aprobada?
Vox
-Sagrera-Meridiana de RENFE? Crec que fa poc es va confirmar una aportació de 60 mill € per ferla però suposo que no hi ha data i encara s'ha de fer la L9/L4
-Torrassa: aquesta crec que hem d'esperar a que acabin amb l'AVE.
-Sagrera TAV: en serio, quan la començaran? esta 100% disenyada i aprobada?
Vox
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Gràcies per l'apunt tècnic. La veritat és que no sabia com estava fet el túnel però està clar que si està fet com tu dius la meva proposta no és viable (o en tot cas es complicat molt).
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Y de todo eso...
Hola,
A ver, el artículo habla de nada más y nada menos que ¡5 nuevos intercambiadores! ¡halaaaaaaa! ¡qué bien! ¡qué mogollón de cosas nuevas! ¿o no? veamos...
La Sagrera. Vale, como más adelante hablarán de esta estación como la actual en obras y donde tenemos el intercambiador actual de las líneas 1 y 5, lo damos como válido, puesto que si construyen aquí una estación de cercanías RENFE, que no había, pues efectivamente generan un nuevo intercambiador, ya que encontraríamos aquí las líneas de metro 1, 4, 5 y 9. Y además las cercanías de RENFE.
Diagonal. ¿Qué Diagonal? ¿hablan de lo que actualmente es la estación "Diagonal" de las líneas 3 y 5? ¿de eso hablan? que yo sepa, en la actualidad, ese intercambiador de las líneas 3 y 5 ya existe y por el otro extremo hay acceso a los FGC en la estación llamada Provença ¿no? ¿dónde está lo nuevo? ¿en ponerle pasarelas rodantes a las estaciones y ampliarlas más? bueno, bienvenido sea si es útil pero la verdad es que eso no es generar un nuevo intercambiador, sino mejorar uno que ya había.
Arc de Triomf. Otro caso igual, aquí ya tenemos conexión entre el metro y RENFE. Sí, ya sabemos que es algo siniestro y bastante pedorrete, pero existe y ya está hecho. ¿Lo mejorarán? indudablemente, con poquito que se haga, de lo mal que está ya sería mejorar, pero el intercambiador no es nuevo en absoluto, pues ya existe.
El Prat. OK, aquí si que podemos hablar de nuevo intercambiador ya que solamente teníamos las líneas de RENFE y ahora llegará el metro. Ya van dos intercambiadores.
Sants. Lo mismo que en los casos anteriores, de nuevo intercambiador nada de nada, aquí ya tenemos ahora mismo la unión de las líneas 3 y 5 del metro con la estación. ¿El camino es largo? pues no, es más que eso: larguísimo, pero estar está y existir existe. Se ampliará lo que se quiera, se mejorará lo que se quiera, pero al final y por mucho que se haga, la distancia será la misma, puesto que si no desplazan las estaciones de sitio, los andenes están donde están, luego tampoco podemos hablar de nada nuevo.
Así que, tras ver todo lo que harán, podemos hablar de unas mejoras y modernizaciones bastante positivas y de solamente dos intercambiadores nuevos: Sagrera y El Prat.
Por el contrario, las estaciones de Sants, Arc de Triomf y Diagonal ya cuentan actualmente con el calificativo de "intercambiador" y por mucho que se mejore la cosa, no deja de ser simplemente eso: una mejora, una modernización, una adptación... llámese como se quiera, pero de nuevo no tiene nada.
Saludos,
Sergio
A ver, el artículo habla de nada más y nada menos que ¡5 nuevos intercambiadores! ¡halaaaaaaa! ¡qué bien! ¡qué mogollón de cosas nuevas! ¿o no? veamos...
Ya, ya...El subsòl de Barcelona tindrà en un futur cinc nous intercanviadors: el de la Sagrera, el de la Diagonal, el d'Arc de Triomf, el Prat i Sants.
La Sagrera. Vale, como más adelante hablarán de esta estación como la actual en obras y donde tenemos el intercambiador actual de las líneas 1 y 5, lo damos como válido, puesto que si construyen aquí una estación de cercanías RENFE, que no había, pues efectivamente generan un nuevo intercambiador, ya que encontraríamos aquí las líneas de metro 1, 4, 5 y 9. Y además las cercanías de RENFE.
Diagonal. ¿Qué Diagonal? ¿hablan de lo que actualmente es la estación "Diagonal" de las líneas 3 y 5? ¿de eso hablan? que yo sepa, en la actualidad, ese intercambiador de las líneas 3 y 5 ya existe y por el otro extremo hay acceso a los FGC en la estación llamada Provença ¿no? ¿dónde está lo nuevo? ¿en ponerle pasarelas rodantes a las estaciones y ampliarlas más? bueno, bienvenido sea si es útil pero la verdad es que eso no es generar un nuevo intercambiador, sino mejorar uno que ya había.
Arc de Triomf. Otro caso igual, aquí ya tenemos conexión entre el metro y RENFE. Sí, ya sabemos que es algo siniestro y bastante pedorrete, pero existe y ya está hecho. ¿Lo mejorarán? indudablemente, con poquito que se haga, de lo mal que está ya sería mejorar, pero el intercambiador no es nuevo en absoluto, pues ya existe.
El Prat. OK, aquí si que podemos hablar de nuevo intercambiador ya que solamente teníamos las líneas de RENFE y ahora llegará el metro. Ya van dos intercambiadores.
Sants. Lo mismo que en los casos anteriores, de nuevo intercambiador nada de nada, aquí ya tenemos ahora mismo la unión de las líneas 3 y 5 del metro con la estación. ¿El camino es largo? pues no, es más que eso: larguísimo, pero estar está y existir existe. Se ampliará lo que se quiera, se mejorará lo que se quiera, pero al final y por mucho que se haga, la distancia será la misma, puesto que si no desplazan las estaciones de sitio, los andenes están donde están, luego tampoco podemos hablar de nada nuevo.
Así que, tras ver todo lo que harán, podemos hablar de unas mejoras y modernizaciones bastante positivas y de solamente dos intercambiadores nuevos: Sagrera y El Prat.
Por el contrario, las estaciones de Sants, Arc de Triomf y Diagonal ya cuentan actualmente con el calificativo de "intercambiador" y por mucho que se mejore la cosa, no deja de ser simplemente eso: una mejora, una modernización, una adptación... llámese como se quiera, pero de nuevo no tiene nada.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Arc de Triomf
I no costaria massa fer una connexió directa d'Arc de Triomf amb l'estació d'autobusos, sense haver de pujar, travessar Nàpols i baixar altre cop a l'Estació del Nord. Foradant en horitzontal a partir del passadís existent i fent una sortida que salvi Nàpols i que no tindria un desnivell tan gran ja que l'estació d'autobusos es troba a una cota força més baixa que el carrer, seria molt còmode per a la gent que va amb maletes.
ESTACIÓ DEL NORD DESAPAREIXERÀ
Tinc entès que l´estació del Nord d´autobusos té data de caducitat ja que quan entri en funcionament l´estació Sagrera TAV hi haurà una macro estació d´autobusos interurbans, nacionals i internacionals. A l´estació de Sants 3/4 del mateix, la nova estació de busos. En principi la idea és que Sants sigui pels busos que venen del sud i Sagrera pels busos que venen del nord. Ho vaig llegir fa temps i en una visita per temes de feina a autocars Font (els que fan la ruta Ripollet-BCN entre d´altres) m´ho van confirmar, exactament em van dir que en 3 o 4 anys els obligarien a tenir l´origen i el final a l´estació de Sagrera TAV ja que allà s´hi concentraran totes les companyies.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
A l'Estació del Nord l'edifici que l'acolliria seria realment espectacular, potser estaria bé també el museu de la mobilitat allà. Però vaja, crec que ja ho tenen decidit
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Arc de Triomf
I per l'altre costat de l'estació del Nord es podria fer un passadis que vagi a parar a Marina, alla on hi h la sortida d'emergència que van obrir quan l'altra va estar tallada.Guigui wrote:I no costaria massa fer una connexió directa d'Arc de Triomf amb l'estació d'autobusos, sense haver de pujar, travessar Nàpols i baixar altre cop a l'Estació del Nord. Foradant en horitzontal a partir del passadís existent i fent una sortida que salvi Nàpols i que no tindria un desnivell tan gran ja que l'estació d'autobusos es troba a una cota força més baixa que el carrer, seria molt còmode per a la gent que va amb maletes.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org