Diari de Girona wrote:Pagans anuncia un aparcament soterrat a Bonastruc quan s´enderroqui el viaducte
L´espai alliberat es convertiria en un bulevard, sota el qual es construiria un gran aparcament.
DDEG, GIRONA.
L´alcaldessa de Girona, Anna Pagans, va anunciar ahir que es construirà un aparcament soterrat al carrer Bonastruc de Porta quan quedi alliberat del viaducte del tren. La voluntat de l´Ajuntament és aprofitar l´enderroc per dotar la ciutat de més espais oberts i Pagans va afirmar que també es faran espais de jocs infantils. La màxima autoritat municipal va reiterar que en cap cas es permetrà construir més pisos, perquè encara que s´ho plantegessin no quedaria espai per encabir-los.
L´arribada del Tren d´Alta Velocitat (TAV) a Girona implicarà el soterrament de les vies. Això permetrà enderrocar el viaducte que travessa la ciutat. Segons l´alcaldessa, Anna Pagans, l´eliminació de la infraestrcutura donarà una aire molt diferent a Girona. La representant municipal va reiterar ahir que hi ha alguna zona que es convertirà en passeig, altres amb parcs infantils i algun aparcament subterrani i també s´ha decidit mantenir una petita part dempeus.
En declaracions a Ràdio Girona, l´alcaldessa va explicar que «podem pensar en una bona urbanització, un bon passeig i potser a Bonastruc de Porta es pot tenir un aparcament subterrani i, per tant, pensar en un carrer que no tindrà la via al mig i tots els pisos que ara veuen el tren també s´acostumaran de seguida a tenir un bulevard on hi hagi arbres o puguem tenir-hi espais de joc, espais de relació».
Per altra part, l´Ajuntament ha decidit mantenir un tram del viaducte del tren convencional. En concret quedarà dempeus la infraestructura que passa per sobre del riu Onyar. L´objectiu és convertir-la en un passeig que anirà fins al Pont Major.
El tram que passa sobre l´Onyar considera que és un element molt característic de Girona. Aquest tram s´ajunta amb el barri de Pont Major i es convertirà en un passeig per a vianants. La resta de l´espai que quedi alliberat després de l´enderroc de tot el viaducte servirà per redefinir urbanísticament la ciutat.
Canvis al viaducte
- El 7 de juliol de 1973 es va inaugurar a Girona el pas elevat del tren damunt 276 columnes de formigó. Durant anys es va valorar sobretot la seva funció de salvar les vies per sobre del seu impacte visual. A partir dels anys 90 es va estendre la idea que el viaducte divideix la ciutat i n´impedeix el desenvolupament, per la qual cosa se´n va anunciar l´enderroc durant el 2001. Tot i que el projecte ja té el consens de totes les administracions, l´espai que s´alliberi encara no ha estat definit amb detalls.
- L´alcaldessa de Girona, Anna Pagans ja va anunciar a principis d´any la seva intenció de conservar el pont. La idea és que al voltant del punt de benvinguda de La Copa s'hi instal·lin accessos, que segurament serien escales i un ascensor. A partir d'aquí s'accediria al pont, des d'on es començaria un passeig que resseguiria l'actual traçat del tren cap al Pont Major.
- La imatge del pont metàl·lic sobre el riu Onyar i amb la Catedral i Sant Feliu de fons s'ha convertit en una de les més típiques de Girona tot i que ha patit modificacions des que es va construir. Va ser un dels cinc ponts que es van construir a mitjans del segle XIX a Girona per a la línia de ferrocarril. L'original va ser substituït per un de nou de formigó i després va ser reconstruït un altre cop amb ferro.
Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Creia que ja hi havia un fil recollint totes les notícies relacionades amb aquest tema, però com que no he sabut trobar-lo obro aquest amb una notícia d'avui del Diari de Girona:
Esperem que a partir de la setmana que vé deixin de dir estupideses...la febre electoral cada cop és més ofensiva...Perquè no soterren a la Pagans? Em sembla que seria més efectiu...
Edito: Com carai voldran fer un "gran" aparcament amb només 10 metres de fons? El túnel passarà per aquella zona a uns 20 metres de fondària, i el sostre del túnel podria estar a uns...6 metres. Sobre aquests n'haurien de deixar entre 2 i 4 de marge de seguretat, i ens trobem amb un pàrquing de 10 metres (és a dir, dues plantes tan sols). Per tant, una altra promesa electoral irrealitzable...
Edito: Com carai voldran fer un "gran" aparcament amb només 10 metres de fons? El túnel passarà per aquella zona a uns 20 metres de fondària, i el sostre del túnel podria estar a uns...6 metres. Sobre aquests n'haurien de deixar entre 2 i 4 de marge de seguretat, i ens trobem amb un pàrquing de 10 metres (és a dir, dues plantes tan sols). Per tant, una altra promesa electoral irrealitzable...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
bulevard
[del fr. boulevard, primer 'terraplè sostingut amb taulons; plaça forta', després 'passeig amb arbres situat a l'antiga muralla', pres del neerl. bolwerc 'obra de taulons']
m Carrer ample, generalment amb arbres, amb la calçada al mig
http://ec.grec.net/lexicx.jsp?GECART=0022374
[del fr. boulevard, primer 'terraplè sostingut amb taulons; plaça forta', després 'passeig amb arbres situat a l'antiga muralla', pres del neerl. bolwerc 'obra de taulons']
m Carrer ample, generalment amb arbres, amb la calçada al mig
http://ec.grec.net/lexicx.jsp?GECART=0022374
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
CiU vol que l'estat pagui l'enderrocament del viaducte
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... irona.html
PSC, ERC i ICV voten contra una proposta de CiU per reclamar que l'Estat pagui l'enderrocament del viaducte de Girona
15:50 20.01.2010
Barcelona (ACN).- El diputat de CiU al Parlament de Catalunya, Josep Rull, ha defensat aquest dimecres en el transcurs de la Comissió de Política Territorial una proposta presentada pels diputats gironins Carles Puigdemont i Eudald Casadesús per instar el Govern de la Generalitat a fer les gestions necessàries perquè l'Estat financi el 100% del cost d'enderrocament del viaducte de Girona. Una proposta que, segons informa CiU en un comunicat, ha rebut els vots en contra dels grups que formen part del Govern –PSC, ERC i ICV-EUiA-. Puigdemont ha lamentat que mentre el Govern de la Generalitat ha manifestat que és l'Estat qui ha d'assumir aquest cost, els membres del tripartit hagi votat en contra de la proposta.
PSC, ERC i ICV voten contra una proposta de CiU per reclamar que l'Estat pagui l'enderrocament del viaducte de Girona
15:50 20.01.2010
Barcelona (ACN).- El diputat de CiU al Parlament de Catalunya, Josep Rull, ha defensat aquest dimecres en el transcurs de la Comissió de Política Territorial una proposta presentada pels diputats gironins Carles Puigdemont i Eudald Casadesús per instar el Govern de la Generalitat a fer les gestions necessàries perquè l'Estat financi el 100% del cost d'enderrocament del viaducte de Girona. Una proposta que, segons informa CiU en un comunicat, ha rebut els vots en contra dels grups que formen part del Govern –PSC, ERC i ICV-EUiA-. Puigdemont ha lamentat que mentre el Govern de la Generalitat ha manifestat que és l'Estat qui ha d'assumir aquest cost, els membres del tripartit hagi votat en contra de la proposta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Projecte de soterrament
http://www.ara.cat/societat/Adif-confir ... 30002.html
Adif confirma que el projecte per soterrar el tren a Girona està fet des del 2008
L'existència o no d'aquest projecte, que mai s'ha lliurat a l'ajuntament, havia estat motiu de picabaralla entre socialistes i populars
ACN
Girona | Actualitzada el 15/05/2012 08:54
El passat divendres durant el ple contingut a Madrid, el president d'Adif, Enrique Verdeguer, va confirmar a l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, que hi ha un projecte per soterrar la via del tren fet des de 2008. En els darrers mesos, i amb el final de les obres del TAV cada vegada més a prop, hi havia hagut una picabaralla entre socialistes i populars sobre l'existència o no d'aquest projecte, que mai ha estat lliurat a l'ajuntament. Fet que Puigdemont a qualificat "d'una gravetat important".
Puigdemont ha explicat que hi ha "bona sintonia" amb Adif, que s'ha compromès a enviar de manera "imminent" el document. Verdeguer visitarà Girona el mes vinent. En el capítol que l'alcalde dedica cada ple a repassar informacions rellevants, Puigdemont ha explicat que divendres passat es va reunir amb el president d'Adif i membres del seu equip, amb presència de la diputada gironina i portaveu del PPC a l'ajuntament, Concepció Veray.
D'altra banda, de la reunió també en van sortir altres acords. Segons ha explicat Puigdemont, es va acordar normalitzar el trànsit al carrer Oviedo després de fer canvis de circulació per permetre la sortida dels camions d'obres. D'altra banda, també s'ha acordat crear una comissió mixta Adif-Ajuntament de Girona -amb participació de polítics i tècnics- per tal de tractar tant el projecte de soterrament del tren convencional com també pel què fa referència a l'enderroc del viaducte.
Puigdemont ha explicat que té el compromís del president d'Adif de fer una visita d'obres a Girona i també d'assistir a la sessió de la comissió de seguiment del TAV al juny, formada per tots els grups. D'altra banda, l'alcalde també ha detallat que, fins al moment, s'han fet fins a tres esborranys del conveni per a l'enderroc del viaducte. "Alguns dels aspectes han quedat obsolets i cal una profunda revisió", ha explicat. Per això, també han acordat amb Adif refer aquest conveni. "Volem fer una revisió a fons amb tots els grups de l'ajuntament, no com s'havia fet fins ara, per poder tenir un conveni al màxim de satisfactori i compartit", ha detallat.
Quan s'ha procedit a votar-ne la urgència, ICV i CUP han instat els dos grups a deixar sobre la taula les mocions i buscar una declaració "unitària" entorn als reptes que té Girona per completar el projecte. La portaveu socialista, Pia Bosch, ha dit a l'alcalde que ells estaven disposat a retirar la moció si així ho feia primer CiU. Puigdemont ha accedit i tots els grups s'han emplaçat a tractar els temes relacionats amb el tren convencional, l'estació intermodal i l'enderroca del viaducte en la junta de portaveus.
Al PSC li comuniquen que el projecte està fet des del 2010
El mateix dia que Puigdemont ha donat a conèixer el contingut de la reunió amb el president d'Adif, el diputat socialista al Congrés Àlex Sàez ha rebut notificació d'una resposta del govern espanyol sobre aquest mateix tema. Segons aquesta resposta parlamentària, Foment detalla que el projecte constructiu del tren convencional està fet des del 2010. En aquesta mateixa resposta, el ministeri recorda que les obres no s'iniciaran fins que no estiguin acabades del de l'alta velocitat i especifica també que no començaran els treballs fins que no hi hagi "disponibilitat pressupostària".
Adif confirma que el projecte per soterrar el tren a Girona està fet des del 2008
L'existència o no d'aquest projecte, que mai s'ha lliurat a l'ajuntament, havia estat motiu de picabaralla entre socialistes i populars
ACN
Girona | Actualitzada el 15/05/2012 08:54
El passat divendres durant el ple contingut a Madrid, el president d'Adif, Enrique Verdeguer, va confirmar a l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, que hi ha un projecte per soterrar la via del tren fet des de 2008. En els darrers mesos, i amb el final de les obres del TAV cada vegada més a prop, hi havia hagut una picabaralla entre socialistes i populars sobre l'existència o no d'aquest projecte, que mai ha estat lliurat a l'ajuntament. Fet que Puigdemont a qualificat "d'una gravetat important".
Puigdemont ha explicat que hi ha "bona sintonia" amb Adif, que s'ha compromès a enviar de manera "imminent" el document. Verdeguer visitarà Girona el mes vinent. En el capítol que l'alcalde dedica cada ple a repassar informacions rellevants, Puigdemont ha explicat que divendres passat es va reunir amb el president d'Adif i membres del seu equip, amb presència de la diputada gironina i portaveu del PPC a l'ajuntament, Concepció Veray.
D'altra banda, de la reunió també en van sortir altres acords. Segons ha explicat Puigdemont, es va acordar normalitzar el trànsit al carrer Oviedo després de fer canvis de circulació per permetre la sortida dels camions d'obres. D'altra banda, també s'ha acordat crear una comissió mixta Adif-Ajuntament de Girona -amb participació de polítics i tècnics- per tal de tractar tant el projecte de soterrament del tren convencional com també pel què fa referència a l'enderroc del viaducte.
Puigdemont ha explicat que té el compromís del president d'Adif de fer una visita d'obres a Girona i també d'assistir a la sessió de la comissió de seguiment del TAV al juny, formada per tots els grups. D'altra banda, l'alcalde també ha detallat que, fins al moment, s'han fet fins a tres esborranys del conveni per a l'enderroc del viaducte. "Alguns dels aspectes han quedat obsolets i cal una profunda revisió", ha explicat. Per això, també han acordat amb Adif refer aquest conveni. "Volem fer una revisió a fons amb tots els grups de l'ajuntament, no com s'havia fet fins ara, per poder tenir un conveni al màxim de satisfactori i compartit", ha detallat.
Quan s'ha procedit a votar-ne la urgència, ICV i CUP han instat els dos grups a deixar sobre la taula les mocions i buscar una declaració "unitària" entorn als reptes que té Girona per completar el projecte. La portaveu socialista, Pia Bosch, ha dit a l'alcalde que ells estaven disposat a retirar la moció si així ho feia primer CiU. Puigdemont ha accedit i tots els grups s'han emplaçat a tractar els temes relacionats amb el tren convencional, l'estació intermodal i l'enderroca del viaducte en la junta de portaveus.
Al PSC li comuniquen que el projecte està fet des del 2010
El mateix dia que Puigdemont ha donat a conèixer el contingut de la reunió amb el president d'Adif, el diputat socialista al Congrés Àlex Sàez ha rebut notificació d'una resposta del govern espanyol sobre aquest mateix tema. Segons aquesta resposta parlamentària, Foment detalla que el projecte constructiu del tren convencional està fet des del 2010. En aquesta mateixa resposta, el ministeri recorda que les obres no s'iniciaran fins que no estiguin acabades del de l'alta velocitat i especifica també que no començaran els treballs fins que no hi hagi "disponibilitat pressupostària".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Això del viaducte de Girona és un exemple més de les barbaritats que es fan o s´intenten fer:
1) Una obra com el viaducte amb 40 anys de vida és lluny de ser amortitzada. Si no és imprescindible, no crec que sigui gaire inteligent anar demolint obres que estan en plena vida útil (algú hauria d´anar a judici per demolir Glòries i malvaratar els nostres diners d´aquesta forma).
2) Coincidint en que no és una obra estèticament gaire afortunada, també crec que ni perjudica el desenvolupament de Girona ni és justifica de cap manera per qüestions del servei ferroviari. Per tant, no és en absolut prioritari demolir el viaducte, en absolut.
3) Si es demolís el viaducte (cosa que no veig en molts molts anys), caldria fer un túnel urbà o una variant per fora de la ciutat. Bé, de fet caldria fer les dues coses segurament. De veritat ens molesta tant el viaducte per gastar centenars de milions d´euros en això?. I si ens diguessin que amb aquesta barbaritat de diners es fessin altres coses, sanitat o educació per exemple?... o és que pensem que hi han diners per fer-ho tot?.
4) Els llestos de sempre solucionen el tema dels centenars de milions d´euros dient que els ha de pagar l´Estat.... sí, aquest Estat format per gent que no coneixem i que té moltissims diners..... ohhhhh, no, resulta que l´Estat som tots i que no tenim ni un euro. Nosaltres haurem de pagar aquesta obra carissima per que es benefïin els quatre veïns de sempre... i pagarem l´obra a costa de pagar la sanitat (i ja m´han dit en alguna ocasió que això és demagògic però crec que és exactament així).
1) Una obra com el viaducte amb 40 anys de vida és lluny de ser amortitzada. Si no és imprescindible, no crec que sigui gaire inteligent anar demolint obres que estan en plena vida útil (algú hauria d´anar a judici per demolir Glòries i malvaratar els nostres diners d´aquesta forma).
2) Coincidint en que no és una obra estèticament gaire afortunada, també crec que ni perjudica el desenvolupament de Girona ni és justifica de cap manera per qüestions del servei ferroviari. Per tant, no és en absolut prioritari demolir el viaducte, en absolut.
3) Si es demolís el viaducte (cosa que no veig en molts molts anys), caldria fer un túnel urbà o una variant per fora de la ciutat. Bé, de fet caldria fer les dues coses segurament. De veritat ens molesta tant el viaducte per gastar centenars de milions d´euros en això?. I si ens diguessin que amb aquesta barbaritat de diners es fessin altres coses, sanitat o educació per exemple?... o és que pensem que hi han diners per fer-ho tot?.
4) Els llestos de sempre solucionen el tema dels centenars de milions d´euros dient que els ha de pagar l´Estat.... sí, aquest Estat format per gent que no coneixem i que té moltissims diners..... ohhhhh, no, resulta que l´Estat som tots i que no tenim ni un euro. Nosaltres haurem de pagar aquesta obra carissima per que es benefïin els quatre veïns de sempre... i pagarem l´obra a costa de pagar la sanitat (i ja m´han dit en alguna ocasió que això és demagògic però crec que és exactament així).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs encara hi pensen
http://www.ara.cat/societat/govern-espa ... 29279.html
El govern espanyol preveu que el soterrament de l'AVE a Girona acabi aquest any
Les obres estan en execució des de l'any 2008
EFE
Barcelona | Actualitzada el 28/05/2012 19:27
El govern espanyol té previst que les obres de soterrament de línia d'alta velocitat a Girona, en execució des del 2008, finalitzin l'últim trimestre d'aquest any. L'executiu ha informat d'aquesta data en una resposta per escrit al diputat del PSC al Congrés Àlex Sáez, el qual va preguntar pel soterrament de la via del tren convencional al seu pas per Girona ciutat.
Adif va redactar el 2010 els projectes per al soterrament de la línia convencional a la capital gironina, recorda el govern espanyol, que insisteix que per iniciar aquestes obres "ha d'haver-se posat en servei la línia d'alta velocitat per limitacions de capacitat en el trànsit de la línia convencional, així com tenir disponibilitat pressupostària". La resposta indica que el soterrament de la línia d'alta velocitat es troba en execució des de l'any 2008 i està previst que finalitzi a l'últim trimestre de l'any en curs, cosa que possibilitarà a posteriori la seva posada en servei.
L'Estat insisteix que, a causa de les limitacions de capacitat de la línia convencional, l'inici del soterrament se supedita a l'entrada en explotació de la nova línia d'alta velocitat i, al seu moment, a la disponibilitat pressupostària. En resposta a una altra pregunta del mateix diputat sobre les previsions en relació amb el projecte de l'estació intermodal de Girona, l'executiu assegura que s'ha arribat a un acord amb l'ajuntament de la ciutat per desenvolupar-la mitjançant un concurs d'arquitectura.
El govern espanyol preveu que el soterrament de l'AVE a Girona acabi aquest any
Les obres estan en execució des de l'any 2008
EFE
Barcelona | Actualitzada el 28/05/2012 19:27
El govern espanyol té previst que les obres de soterrament de línia d'alta velocitat a Girona, en execució des del 2008, finalitzin l'últim trimestre d'aquest any. L'executiu ha informat d'aquesta data en una resposta per escrit al diputat del PSC al Congrés Àlex Sáez, el qual va preguntar pel soterrament de la via del tren convencional al seu pas per Girona ciutat.
Adif va redactar el 2010 els projectes per al soterrament de la línia convencional a la capital gironina, recorda el govern espanyol, que insisteix que per iniciar aquestes obres "ha d'haver-se posat en servei la línia d'alta velocitat per limitacions de capacitat en el trànsit de la línia convencional, així com tenir disponibilitat pressupostària". La resposta indica que el soterrament de la línia d'alta velocitat es troba en execució des de l'any 2008 i està previst que finalitzi a l'últim trimestre de l'any en curs, cosa que possibilitarà a posteriori la seva posada en servei.
L'Estat insisteix que, a causa de les limitacions de capacitat de la línia convencional, l'inici del soterrament se supedita a l'entrada en explotació de la nova línia d'alta velocitat i, al seu moment, a la disponibilitat pressupostària. En resposta a una altra pregunta del mateix diputat sobre les previsions en relació amb el projecte de l'estació intermodal de Girona, l'executiu assegura que s'ha arribat a un acord amb l'ajuntament de la ciutat per desenvolupar-la mitjançant un concurs d'arquitectura.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
http://www.ara.cat/societat/Adif-projec ... 28973.html
INFRAESTRUCTURES
Adif ha tingut més de quatre anys al calaix el projecte de soterrament del tren a Girona
L'Estat ha enviat la documentació a l'Ajuntament. El CD que recull tots els plànols té estampada la data del 2007
ACN Girona | Actualitzada el 02/06/2012 11:51
El soterrament del tren convencional ha de suposar la desaparició del viaducte que creua la ciutat / ACN
Adif ja ha enviat el projecte de soterrament del tren convencional a l'Ajuntament de Girona. El CD que recull tots els plànols té estampada la data del 2007, tot i que mai abans s'havia enviat una còpia al consistori. Els dubtes sobre l'existència d'aquest projecte i el perquè no s'havia enviat mai han estat objecte d'enfrontaments tant a l'Ajuntament com també entre els diputats gironins al Congrés. A partir d'ara, els serveis tècnics de l'Ajuntament podran revisar el document per conèixer l'abast del projecte.
L'Estat no ha inclòs cap partida en el pressupost del 2012 per al tren convencional i ha manifestat que les obres no començaran fins que l'alta velocitat entri en servei. L'Ajuntament de Girona ja té una còpia del projecte que detalla com serà el soterrament del tren convencional. Malgrat que fa cinc anys que el projecte està fet –data de 2007– mai abans s'havia enviat una còpia a l'ajuntament. En el ple del passat mes de maig, l'alcalde, Carles Puigdemont, va anunciar que s'havia reunit amb el president d'Adif, Enrique Verdeguer, i que aquest li havia confirmat que el projecte estava fet i que n'enviaria una còpia "de manera imminent" a l'Ajuntament.
Passades dues setmanes, el projecte ja està als calaixos de l'Ajuntament. Això ha de permetre als serveis tècnics i als diferents grups municipals estudiar amb detall el document. La portaveu del PPC a l'Ajuntament –i també diputada al Congrés–, Concepció Veray, ha manifestat que està a l'espera que l'alcalde, Carles Puigdemont, reuneixi els portaveus per confirmar que el projecte ja és en mans municipals. "Que ja s'hagi enviat el projecte ve a demostrar la voluntat del PP de complir per la via ràpida amb allò que es compromet a les reunions", ha assenyalat Veray.
Un projecte precedit de polèmica
Les primeres informacions sobre el projecte ferroviari a Girona –que preveu l'arribada del TAV soterrat, el posterior soterrament del tren convencional i l'enderroc del viaducte– es remunten al 2005. Llavors, l'Estat –governat pel PP– va presentar un primer projecte on els túnels del tren convencional passaven molt a prop del Barri Vell. El govern municipal va presentar-hi al·legacions, especialment preocupat per la proximitat dels túnels amb la basílica de Sant Feliu. L'Estat va acceptar les al·legacions i va allunyar el traçat del Barri Vell, fent-lo passar per sota del riu Onyar fins sortir per Pedret.
La voluntat de l'Estat era encadenar la fi de les obres de l'alta velocitat –posposat en diverses ocasions– amb l'inici dels treballs per soterrar el tren convencional. Malgrat tot, les obres del TAV han anat avançant (està previst que acabin a principis del 2013), però no hi ha hagut notícies sobre quins passos estava fent Foment per iniciar els treballs del tren convencional. Aquest silenci va començar a despertar les sospites sobre si realment l'Estat soterraria el tren convencional un cop el TAV entrés en servei i, encara més, sobre si enderrocaria el viaducte.
Amb el canvi de govern tant a l'Ajuntament de Girona com al govern estatal, es va reprendre el debat sobre el tren convencional. Per una banda, el subdelegat del govern estatal a Girona, Carles Jaume, va posar sobre la taula que en temps de crisi "era difícil" que el projecte del convencional fos "viable". De fet, l'Estat no ha inclòs cap partida en el pressupost del 2012, malgrat les peticions sorgides des de l'Ajuntament de Girona. La diputada popular, Concepció Veray, va assegurar que al ministeri de Foment no hi havia cap projecte executiu sobre el soterrament del tren, un extrem que els socialistes negaven.
Finalment, va ser l'alcalde qui va aportar llum sobre el tema després de reunir-se amb el president d'Adif. Puigdemont va assegurar en el ple del 14 de maig que el projecte estava fet des del 2008 i que l'Estat s'havia compromès a fer-lo arribar de manera "immediata". L'alcade es va mostrar molest perquè fins ara mai s'havia enviat a l'Ajuntament. El mateix dia que l'alcalde donava a conèixer aquesta informació, el diputat socialista Àlex Sàez, rebia una resposta per escrit del ministeri de Foment on reconeixia que sí que hi havia projecte però el datava en 2010. Després d'aquest ball de xifres, finalment, el projecte ja reposa en un calaix de l'Ajuntament. El projecte estava fet des del 2007.
INFRAESTRUCTURES
Adif ha tingut més de quatre anys al calaix el projecte de soterrament del tren a Girona
L'Estat ha enviat la documentació a l'Ajuntament. El CD que recull tots els plànols té estampada la data del 2007
ACN Girona | Actualitzada el 02/06/2012 11:51
El soterrament del tren convencional ha de suposar la desaparició del viaducte que creua la ciutat / ACN
Adif ja ha enviat el projecte de soterrament del tren convencional a l'Ajuntament de Girona. El CD que recull tots els plànols té estampada la data del 2007, tot i que mai abans s'havia enviat una còpia al consistori. Els dubtes sobre l'existència d'aquest projecte i el perquè no s'havia enviat mai han estat objecte d'enfrontaments tant a l'Ajuntament com també entre els diputats gironins al Congrés. A partir d'ara, els serveis tècnics de l'Ajuntament podran revisar el document per conèixer l'abast del projecte.
L'Estat no ha inclòs cap partida en el pressupost del 2012 per al tren convencional i ha manifestat que les obres no començaran fins que l'alta velocitat entri en servei. L'Ajuntament de Girona ja té una còpia del projecte que detalla com serà el soterrament del tren convencional. Malgrat que fa cinc anys que el projecte està fet –data de 2007– mai abans s'havia enviat una còpia a l'ajuntament. En el ple del passat mes de maig, l'alcalde, Carles Puigdemont, va anunciar que s'havia reunit amb el president d'Adif, Enrique Verdeguer, i que aquest li havia confirmat que el projecte estava fet i que n'enviaria una còpia "de manera imminent" a l'Ajuntament.
Passades dues setmanes, el projecte ja està als calaixos de l'Ajuntament. Això ha de permetre als serveis tècnics i als diferents grups municipals estudiar amb detall el document. La portaveu del PPC a l'Ajuntament –i també diputada al Congrés–, Concepció Veray, ha manifestat que està a l'espera que l'alcalde, Carles Puigdemont, reuneixi els portaveus per confirmar que el projecte ja és en mans municipals. "Que ja s'hagi enviat el projecte ve a demostrar la voluntat del PP de complir per la via ràpida amb allò que es compromet a les reunions", ha assenyalat Veray.
Un projecte precedit de polèmica
Les primeres informacions sobre el projecte ferroviari a Girona –que preveu l'arribada del TAV soterrat, el posterior soterrament del tren convencional i l'enderroc del viaducte– es remunten al 2005. Llavors, l'Estat –governat pel PP– va presentar un primer projecte on els túnels del tren convencional passaven molt a prop del Barri Vell. El govern municipal va presentar-hi al·legacions, especialment preocupat per la proximitat dels túnels amb la basílica de Sant Feliu. L'Estat va acceptar les al·legacions i va allunyar el traçat del Barri Vell, fent-lo passar per sota del riu Onyar fins sortir per Pedret.
La voluntat de l'Estat era encadenar la fi de les obres de l'alta velocitat –posposat en diverses ocasions– amb l'inici dels treballs per soterrar el tren convencional. Malgrat tot, les obres del TAV han anat avançant (està previst que acabin a principis del 2013), però no hi ha hagut notícies sobre quins passos estava fent Foment per iniciar els treballs del tren convencional. Aquest silenci va començar a despertar les sospites sobre si realment l'Estat soterraria el tren convencional un cop el TAV entrés en servei i, encara més, sobre si enderrocaria el viaducte.
Amb el canvi de govern tant a l'Ajuntament de Girona com al govern estatal, es va reprendre el debat sobre el tren convencional. Per una banda, el subdelegat del govern estatal a Girona, Carles Jaume, va posar sobre la taula que en temps de crisi "era difícil" que el projecte del convencional fos "viable". De fet, l'Estat no ha inclòs cap partida en el pressupost del 2012, malgrat les peticions sorgides des de l'Ajuntament de Girona. La diputada popular, Concepció Veray, va assegurar que al ministeri de Foment no hi havia cap projecte executiu sobre el soterrament del tren, un extrem que els socialistes negaven.
Finalment, va ser l'alcalde qui va aportar llum sobre el tema després de reunir-se amb el president d'Adif. Puigdemont va assegurar en el ple del 14 de maig que el projecte estava fet des del 2008 i que l'Estat s'havia compromès a fer-lo arribar de manera "immediata". L'alcade es va mostrar molest perquè fins ara mai s'havia enviat a l'Ajuntament. El mateix dia que l'alcalde donava a conèixer aquesta informació, el diputat socialista Àlex Sàez, rebia una resposta per escrit del ministeri de Foment on reconeixia que sí que hi havia projecte però el datava en 2010. Després d'aquest ball de xifres, finalment, el projecte ja reposa en un calaix de l'Ajuntament. El projecte estava fet des del 2007.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Però en el 2005 no governava el PSOE?jaezcurra wrote: Les primeres informacions sobre el projecte ferroviari a Girona –que preveu l'arribada del TAV soterrat, el posterior soterrament del tren convencional i l'enderroc del viaducte– es remunten al 2005. Llavors, l'Estat –governat pel PP– va presentar un primer projecte on els túnels del tren convencional passaven molt a prop del Barri Vell...
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Doncs clar que el projecte ha estat 4 anys al calaix..... i estarà 20 més... evidentment, no sé per què treure un projecte del calaix que no es farà en aquesta generació.... el senyor Alcalde hauria de començar a explicar als seus ciutadans que no hi haurà soterrament que valgui.... no ho farà per que això li costaria alguns vots però ell sap quina és la realitat i no la diu... encara no s´ha adonat (com quasi tots els polítics) que això de fer megaobres no ven ja quasi res en positiu i que inclús pot acabar perjudicant-lo si la gent s´adona del que costa i el benefici que es treu.... no ens hem de preocupar que aquesta obre no la veurem i la culpa és de l´Estat que és pitjor que el JR (un molt dolent per qui no ho sàpiga)....
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
Diari de Girona, 2 d'octubre de 2012 wrote:
L´Estat no pagarà el soterrament del tren convencional i vol que l´assumeixi Girona
Foment no l'inclou en els pressupostos de l'Estat i afirma que l'obra l'hauria de pagar l'administració local o autonòmica
GIRONA | LAURA FANALS L'Estat no té previst soterrar el tren convencional a la ciutat de Girona. I en cas que l'Ajuntament el vulgui, el projecte haurà d'anar a càrrec de les arques municipals o bé de la Generalitat. Així ho ha fet saber el ministeri de Foment en un document enviat al consistori gironí, on s'estableix que totes les obres relacionades amb la integració urbana del ferrocarril, des de soterraments fins a cobriments o viaductes, hauran de ser assumides directament per l'administració local o autonòmica.
La proposta s'inclou dins del projecte del Plan de Infraestructuras, Transportes y Viviendas de Foment, que vol revisar la política que s'ha seguit durant els darrers anys degut a la seva "inviabilitat econòmica" i el fet que els projectes no es puguin justificar sota criteris purament ferroviaris. De moment, l'Estat no ha destinat ni un sol euro del pressupost de 2013 al soterrament de la línia convencional. El projecte tampoc està inclòs en el Pla d'Infraestructures de l'Estat fins al 2024.
L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont (CiU), s'ha mostrat molt preocupat perquè considera que el soterrament del tren convencional és un "projecte estratègic" per a la ciutat i assegura que no acceptaran "que canviïn les regles del joc a mitja partida". Per això, reunirà els portaveus dels diferents partits per tal de continuar reivindicant la dotació econòmica "que mereix aquest projecte". "No ens mourem d'aquí", ha assegurat.
Per la seva banda, la diputada del PP Concepció Veray ha justificat el fet que no s'hagi inclòs el projecte de soterrament en els pressupostos de l'Estat perquè el projecte no està acabat i perquè hi volen introduir canvis. "Volem que es revisin alguns aspectes del projecte, com ara que el tren vagi a sortir emmig d'unes cases a Pont Major. Podríem posar-hi diners, però no s'acabaria executant la partida perquè el projecte no és definitiu", ha assenyalat Veray, que també és la portaveu popular al consistori gironí.
De la mateixa manera, Veray considera que no s'entendria que es comencés a fer un projecte que costarà uns 400 milions d'euros quan encara no estan enllestides les obres de l'alta velocitat i la N-II continua amb trams empantanegats. Veray ha demanat "comprensió" a Puigdemont després que aquest hagi demanat que no es faci l'hospital Trueta, que tindria un cost d'uns 200 milions d'euros. Puigdemont, però, creu que els dos casos no són comparables perquè CiU mai va aixecar" falses expectatives" sobre el Trueta en campanya. En canvi, recorda que els diferents governs de l'Estat -tant del PP com del PSOE- han tingut l'ocasió de resoldre el soterrament i no ho han fet. "Ara no ens poden deixar plantats", afirma.
El Punt Avui, 2 d'octubre de 2012 wrote:
Girona sospita que l'Estat li endossa les obres del tren
Puigdemont es fa creus que el PP consideri que el pas subterrani del convencional i l'enderroc del viaducte són operacions urbanístiques
Olòriz és partidari de dur el govern espanyol al jutjat
02/10/12 02:00 - girona - J. Ferrer/J. Nadal/J.Trillas
L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont (CiU), té la seriosa sospita que l'Estat es renta les mans i que vol endossar a l'Ajuntament el cost d'enderrocar el viaducte del tren i de fer passar sota terra el convencional. “En el nou pla d'infraestructures fins al 2024 (Pitvi), s'afirma que es replantegen tots els passos subterranis i viaductes per raons ferroviàries, i aquestes obres són d'interès urbanístic, cosa que significa que se n'ha de fer càrrec l'administració local i autonòmica. El mateix govern que ens va vendre la moto ara ens deixa penjats.”
Si les sospites de l'alcalde es confirmen, el present i el futur de Girona agafen un altre caire. “Això és un canvi de les regles del joc i l'Estat ens diu que no acabarà la feina mai de la vida, que no tenen diners i que hem de ser nosaltres, per dir-ho d'alguna manera, que ens hem de comprar la tuneladora. Ni allò que ens van prometre es compleix”, va dir Puigdemont ahir a la tarda.
Crítiques de l'oposició
Per la seva banda, la cap de l'oposició a l'Ajuntament, Pia Bosch (PSC), va qualificar la situació que s'ha creat de “desastre sense pal·liatius”. La regidora va recordar que el PP “tenia l'execució del projecte entre les seves promeses electorals”, i recorda que en aquell moment el context de crisi ja existia. Des del seu punt de vista, “la societat gironina i els partits polítics han de pressionar i exigir que es compleixin els compromisos”. Bosch va dir que correspon a CiU, al govern municipal, “actuar amb més fermesa, ja que fins ara han estat els aliats del PP a l'Ajuntament”.
El portaveu de la CUP, Jordi Navarro, va expressar que sentia “indignació i la sensació d'haver estat estafats”. Navarro va afegir que “tal com ha anat el procés fa pensar que ha estat tot premeditat”. El regidor va apel·lar a la reivindicació de les entitats de fer una consulta popular sobre el projecte del convencional: “No fer-la seria un acte d'irresponsabilitat.”
La portaveu del PP i diputada per Girona, Concepció Veray, va confirmar que no hi ha partida per al convencional, i tret d'anar més enllà de revisar el projecte, poca cosa més. Segons Veray, va ser gràcies als populars que es va fer oficial el projecte que havien fet els socialistes.
Veray va donar dos arguments sobre els compromisos de l'Estat en aquest tema. Hi ha temes no resolts, com ara la sortida nord pel Pont Major, i el fet que no s'entendria que es comencés una obra quan n'hi ha moltes per acabar, com ara l'N-II. I també foc creuat per a l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont: “Estic convençuda que Puigdemont ho entendrà, com ha entès que no es pot fer el nou Trueta; és més, penso que fins i tot demanarà al diputat Xuclà que no sigui tan exigent.”
“Un contenciós”
El portaveu d'ICV-EUiA, Joan Olòriz, ja es veia a venir que no hi hauria diners per al convencional. El regidor ecosocialista té clar que el PP no atén ni les demandes de la demarcació ni de la ciutat, i veuria bé dur el govern espanyol al jutjat. “Si s'ha fet per l'N-II [el Consell de la Selva], penso que aquí també es podria presentar un contenciós.” Olòriz insta el govern de CiU a encapçalar la reivindicació dels afectats a l'hora de demanar compensacions econòmiques. “Ara és qüestió de salvar el parc central per als pròxims deu anys i fer una revisió a fons dels perjudicis econòmics.”
L'alcalde diu que Adif “trinxarà la ciutat i marxarà”
L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i el regidor d'Urbanisme i responsable del projecte ferroviari de l'Ajuntament, Carles Ribas, van participar ahir al vespre en un debat sobre el futur de la ciutat a la seu del Col·legi d'Arquitectes de Girona, a la plaça de la Catedral. Puigdemont va lamentar que Adif “trinxi” la ciutat després de quatre anys d'obres i després se'n vagi. “L'Estat espanyol canvia l'estratègia ferroviària i es desentén dels seus compromisos històrics. En pocs mesos, Adif desapareixerà de Girona i deixarà una ciutat trinxada, sense finançament.”
Puigdemont veu a venir que la ciutat perdrà una gran oportunitat. “Hem estat quatre anys preocupats, però esperàvem tenir una oportunitat colossal per recosir la ciutat, alliberar espais, i una estació intermodal amb la potencialitat estratègica que té.” L'alcalde va afegir que estan parlant amb Adif de com ha de quedar l'espai de l'antic parc central. Va dir, però, que “evidentment no pot quedar tal com està”.
J. NADAL
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte
La meva resposta:
Doncs que no ho facin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Doncs que no ho facin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!