Mampares per protegir conductors busos TMB
Mampares per protegir conductors busos TMB
He llegit que TMB ha posat una mampara a un bus de la línia 56, de forma experimental, per protegir al conductor de possibles agresions., i que abans d'acabar l'any, sis busos tindran mampara. Anirà bé l'experiment?
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Si aixo evita les agresions als conductors, benvigut sigui, pro crec que per ells mateixos te que ser bastant agobiant treballar tancat en una cabina de reduit espai, i a la vegada amb molt poc contacte amb el pasatge per consultas, incidencias, etc.
Quand TMB explotaba las línies nocturnes de Barcelona, ja es van instalar unas cuantas mámparas als Pegasos 6038 de l'epoca en línies que pasaban per zonas conflictivas, pro a la fi es van desmontar i no va tenir continuitat.
Veurem ara lo que els profesionals opinan de l'invent.
Salutacions.
Quand TMB explotaba las línies nocturnes de Barcelona, ja es van instalar unas cuantas mámparas als Pegasos 6038 de l'epoca en línies que pasaban per zonas conflictivas, pro a la fi es van desmontar i no va tenir continuitat.
Veurem ara lo que els profesionals opinan de l'invent.
Salutacions.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
foronda 141 wrote:Si aixo evita les agresions als conductors, benvigut sigui, pro crec que per ells mateixos te que ser bastant agobiant treballar tancat en una cabina de reduit espai, i a la vegada amb molt poc contacte amb el pasatge per consultas, incidencias, etc.
Quand TMB explotaba las línies nocturnes de Barcelona, ja es van instalar unas cuantas mámparas als Pegasos 6038 de l'epoca en línies que pasaban per zonas conflictivas, pro a la fi es van desmontar i no va tenir continuitat.
Veurem ara lo que els profesionals opinan de l'invent.
Salutacions.
Als autobusos de Granada els conductors van protegits amb una Mampara-taquilla i no passa res. Ho sé perque vaig agafar un bus que té parada al costat d'un pas a nivell am,b guardabarreres.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
La veritat, jo no els hi veig molta utilitat... Ser conductor d'autobús es una feina de cara al públic com qualsevol altra i no tothom està darrere una mampara... Tansols la veuria útil per aquelles linies que poden passar per zones potencialment conflictives i per alguns serveis nocturns, tot i que també apostaria per les cameres. No oblidem que els passatgers també tenen dret a seguretat i una camera betlla tant per ells com pel conductor.
Jo de ser conductor preferiría les cameres a la mapara. I com a usuari, m'agrada poder saludar al conductor quan pujo al autobús i amb una mapara de salutació re perque ja no hem sentirà...
Jo de ser conductor preferiría les cameres a la mapara. I com a usuari, m'agrada poder saludar al conductor quan pujo al autobús i amb una mapara de salutació re perque ja no hem sentirà...
A TEISA a la línia 6 van haver de posar mampares degut al alt índex d'incidents registrats (és una línia un tant conflictiva pels llocs on passa). Jo he intentat mantenir una conversa amb el conductor en un d'aquests autobusos i és molt dificil, la veritat. Quan al juny es va saber que arribarien nous autobusos, i que aquests portarien mampares, molts van dir que no volien cap dels autobusos nous. A més, les mampares estan un pèl mal dissenyades perquè hi ha espais suficients com per agredir al conductor, essent l'única funció fiable d'aquestes el no distreure'l de la seva feina.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Avui mateix a la 33, també autobús amb mampara.
Sembla que la cosa s'està començant a extendre ràpid
A partir d'ara, el conductor ben tancadet a la seva cabina, i la resta del passatge, quan hi hagi problemes... "que Dios le ayude"
Sembla que la cosa s'està començant a extendre ràpid
A partir d'ara, el conductor ben tancadet a la seva cabina, i la resta del passatge, quan hi hagi problemes... "que Dios le ayude"
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Tranquil que la cosa no s'exten.wefer wrote:Avui mateix a la 33, també autobús amb mampara.
Sembla que la cosa s'està començant a extendre ràpid
A partir d'ara, el conductor ben tancadet a la seva cabina, i la resta del passatge, quan hi hagi problemes... "que Dios le ayude"
Hi ha un parell o tres de busos amb (crec) dos o tres tipus de mampares i els estan fent rotar per diferents linies i torns per tal que els conductors, després, poguin opinar-ne.
Els mateix passa amb els busos que porten les cameres.
Sembla ser, que els primers sondejos indiquen que els conductors no volen ni cameres ni mampares.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.cat/
-----------------------------------------
TMB assaja noves mesures de seguretat en dotze autobusos
1. • L'empresa ha col.locat mampares i càmeres per evitar les agressions als conductors
2. • Els Mossos arresten dos nois per atacar un xòfer a la Gran Via després d'una col.lisió
JORDI SUBIRANA
BARCELONA
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) assaja mesures per millorar la seguretat dels conductors de bus. Cada mes, tres xòfers pateixen l'agressió d'un passatger o d'un altre conductor. Segons fonts de TMB, la més brutal es va produir la setmana passada a la Gran Via de les Corts Catalanes quan un empleat va ser atacat per dues persones després d'una col.lisió. Va patir diverses fractures i contusions.
La companyia ha instal.lat, a manera de prova pilot, mampares de protecció en sis vehicles i càmeres de videovigilància en uns altres sis per comprovar quin sistema pot garantir millor la integritat física dels treballadors. Els dos mètodes són provats per uns 400 xòfers. Aquests treballadors emplenen un qüestionari en el qual donen la seva opinió sobre els avantatges i els inconvenients. Les proves acabaran a finals de juliol i TMB espera posar càmeres i/o mampares en més vehicles a la tardor i que funcionin permanentment en alguns horaris o línies. Està descartat, no obstant, que els sistemes s'implantin en tota la flota perquè el problema es produeix a petita escala i no creix.
REFERÈNDUM
Segons va poder saber aquest diari, el comitè d'empresa va organitzar recentment un referèndum per saber quin sistema preferien els treballadors. Van votar uns 1.493 xòfers, la meitat de la plantilla, i, curiosament, el 43% va dir que no volia cap dels dos sistemes, segurament perquè creuen que no els resolen alguns dels problemes. El 41% va optar per la mampara.
Fonts de TMB van explicar que els dos mètodes tenen desavantatges. La mampara, per exemple, deixa desprotegits els viatgers, mentre que les càmeres no poden gravar el que passa a l'exterior del vehicle, on a vegades es produeixen baralles, i tampoc no eviten l'agressió.
A més d'aquestes mesures, TMB i els treballadors han creat una comissió de seguiment i es facilita assistència mèdica i assessorament jurídic, així com la possibilitat de poder participar en programes de formació per reconduir situacions conflictives.
Al llarg del 2006, els treballadors que van patir les ires d'altres conductors o de passatgers enfurismats van ser 36, mentre que entre el gener i el juny del 2007, els xòfers agredits van ser 16. A aquests s'hi ha d'afegir F. D. T., de 56 anys. L'empleat va ser agredit el 6 de juliol davant de l'edifici de La Campana de la Gran Via a les deu del matí.
Fonts de la companyia de transports van explicar a aquest diari que un cotxe va envair el carril bus i es va aturar perquè un dels ocupants baixés. El conductor del bus 109, que cobreix la ruta de Zona Franca a l'estació de Sants, va intentar frenar i esquivar el cotxe. El portaveu de TMB va afegir que, tot i així, el conductor no va poder evitar que es produís una col.lisió en un dels laterals.
FRACTURES
Segons els Mossos, al baixar del bus, F. D. T. va ser atacat, sense que es diguessin res, pels dos ocupants del turisme, dos germans, Óscar S. M., de 23 anys, i Juan Luis S. M., de 25. La víctima, que tenia moltes dificultats per parlar, va patir diverses fractures --una de nasal--, cops i fissures al cap i a tot el cos. Els agents van arrestar els dos germans, un d'ells al mateix lloc de l'enfrontament, i l'altre, en un centre hospitalari, on també va ser atès d'algun cop. A tots dos els acusen de provocar lesions.
PENES DE PRESÓ
Fonts de TMB van concretar que l'advocat del conductor demanarà que l'agressió sigui considerada un delicte i no una falta, canvi que pot comportar una pena de presó de fins a tres anys. De fet, recentment, l'Audiència de Barcelona va condemnar l'autor d'un cop de puny contra un empleat de TMB a dos anys de presó i a una multa de 10.000 euros. Uns altres 15 atacs van ser considerats pels jutges com a faltes, fet que es va traduir en multes de diferent quantia per als agressors.
-----------------------------------------
TMB assaja noves mesures de seguretat en dotze autobusos
1. • L'empresa ha col.locat mampares i càmeres per evitar les agressions als conductors
2. • Els Mossos arresten dos nois per atacar un xòfer a la Gran Via després d'una col.lisió
JORDI SUBIRANA
BARCELONA
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) assaja mesures per millorar la seguretat dels conductors de bus. Cada mes, tres xòfers pateixen l'agressió d'un passatger o d'un altre conductor. Segons fonts de TMB, la més brutal es va produir la setmana passada a la Gran Via de les Corts Catalanes quan un empleat va ser atacat per dues persones després d'una col.lisió. Va patir diverses fractures i contusions.
La companyia ha instal.lat, a manera de prova pilot, mampares de protecció en sis vehicles i càmeres de videovigilància en uns altres sis per comprovar quin sistema pot garantir millor la integritat física dels treballadors. Els dos mètodes són provats per uns 400 xòfers. Aquests treballadors emplenen un qüestionari en el qual donen la seva opinió sobre els avantatges i els inconvenients. Les proves acabaran a finals de juliol i TMB espera posar càmeres i/o mampares en més vehicles a la tardor i que funcionin permanentment en alguns horaris o línies. Està descartat, no obstant, que els sistemes s'implantin en tota la flota perquè el problema es produeix a petita escala i no creix.
REFERÈNDUM
Segons va poder saber aquest diari, el comitè d'empresa va organitzar recentment un referèndum per saber quin sistema preferien els treballadors. Van votar uns 1.493 xòfers, la meitat de la plantilla, i, curiosament, el 43% va dir que no volia cap dels dos sistemes, segurament perquè creuen que no els resolen alguns dels problemes. El 41% va optar per la mampara.
Fonts de TMB van explicar que els dos mètodes tenen desavantatges. La mampara, per exemple, deixa desprotegits els viatgers, mentre que les càmeres no poden gravar el que passa a l'exterior del vehicle, on a vegades es produeixen baralles, i tampoc no eviten l'agressió.
A més d'aquestes mesures, TMB i els treballadors han creat una comissió de seguiment i es facilita assistència mèdica i assessorament jurídic, així com la possibilitat de poder participar en programes de formació per reconduir situacions conflictives.
Al llarg del 2006, els treballadors que van patir les ires d'altres conductors o de passatgers enfurismats van ser 36, mentre que entre el gener i el juny del 2007, els xòfers agredits van ser 16. A aquests s'hi ha d'afegir F. D. T., de 56 anys. L'empleat va ser agredit el 6 de juliol davant de l'edifici de La Campana de la Gran Via a les deu del matí.
Fonts de la companyia de transports van explicar a aquest diari que un cotxe va envair el carril bus i es va aturar perquè un dels ocupants baixés. El conductor del bus 109, que cobreix la ruta de Zona Franca a l'estació de Sants, va intentar frenar i esquivar el cotxe. El portaveu de TMB va afegir que, tot i així, el conductor no va poder evitar que es produís una col.lisió en un dels laterals.
FRACTURES
Segons els Mossos, al baixar del bus, F. D. T. va ser atacat, sense que es diguessin res, pels dos ocupants del turisme, dos germans, Óscar S. M., de 23 anys, i Juan Luis S. M., de 25. La víctima, que tenia moltes dificultats per parlar, va patir diverses fractures --una de nasal--, cops i fissures al cap i a tot el cos. Els agents van arrestar els dos germans, un d'ells al mateix lloc de l'enfrontament, i l'altre, en un centre hospitalari, on també va ser atès d'algun cop. A tots dos els acusen de provocar lesions.
PENES DE PRESÓ
Fonts de TMB van concretar que l'advocat del conductor demanarà que l'agressió sigui considerada un delicte i no una falta, canvi que pot comportar una pena de presó de fins a tres anys. De fet, recentment, l'Audiència de Barcelona va condemnar l'autor d'un cop de puny contra un empleat de TMB a dos anys de presó i a una multa de 10.000 euros. Uns altres 15 atacs van ser considerats pels jutges com a faltes, fet que es va traduir en multes de diferent quantia per als agressors.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT