Caminada reivindicativa: més trens i menys ave
-
- N5
- Posts: 82
- Joined: Saturday 24/09/2005 17:09
- Location: Reus
Caminada reivindicativa: més trens i menys ave
de: "CGT Reus" <baixc-p@pangea.org>
CAMINADA REIVINDICATIVA
MÉS TRENS I MENYS AVE
CAMINADA ENTRE LA POBLA DE MONTORNÈS I EL CATLLAR PER LA VIA QUE UNEIX RODA DE BERÀ AMB REUS
DIUMENGE 12 DE NOVEMBRE DE 2006
Sortida: a les 10h. des de l'antiga estació de la Pobla de Montornès
Arribada: a les 13h. a l'antiga estació del Catllar
A les 14 h. tindrà lloc un dinar popular solidari
Reivindiquem:
- Reobertura comercial del servei ferroviari del tram Roda de Berà -
Reus actualment fora de servei, donant servei així als pobles de La
pobla de Montornès, La Riera de Gaià, El Catllar, Perafort i El Morell.
- Servei de rodalies entre Barcelona, Tarragona i Reus
- Acondicionament dels edificis i millora de la qualitat del servei a
l'usuari en totes les estacions del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre
- Creació d'una xarxa ferroviària aprofitant les infraestructures
existents, que connecti de forma circular les estacions de Tarragona,
Reus, Valls i Sant Vicenç de Calders amb l'aeroport i l'estació de
l'AVE, aprofitants les infraestructures existents.
Participa, caminem junts per un futur sostenible.
Convoca i organitza: Confederació General del Treball (CGT)
Informació: 977245012 - 657272734
---------------------------------------------------------------------
Manifest: Menys AVE i Més Trens a les comarques de Tarragona
Les necessitats de la població passen per un ferrocarril que vertebri el
territori, que doni servei real als ciutadans i a les ciutadanes,
permetent el dret a la mobilitat de les majories, estem farts de veure
passar l'AVE a 300 km/h per tal que els executius es desplacin entre les
grans ciutats i que no puguem viatjar entre dues poblacions de la nostra
pròpia comarca per manca de trens o fins i tot pitjor… per la seva
inexistència. El 99% de la població viatja en Rodalies i Regionals,
enfront del 1% de l'AVE, les inversions són del 97% per a l'AVE i el 3%
per al ferrocarril convencional.
Hem de caminar cap a un futur sostenible, lluny de la fastuositat de
l'AVE, que crea barreres en les nostres comarques, transformant i
deteriorant l'entorn de manera irreversible, apostant per un transport
públic, segur i de qualitat, de caràcter social i sostenible
mediambientalment, com és el ferrocarril convencional. En un futur
immediat, com a conseqüència de la privatització i de no atendre raons
socials objectives, es podrien tancar estacions, suprimir parades i fins
i tot trens, disminuint encara més la qualitat del servei, i tot això
per rendibilitzar els comptes de resultats d'empreses
privades/concessionàries que explotarien aquest tipus de transport.
A les Comarques de Tarragona, en els últims 15 anys, s'han tancat de
manera permanent gran nombre d'estacions com Vila-seca, Altafulla,
l’Espluga de Francolí, Alcocer, Vilavella, Vilaverd, Salomó, Roda de
Berà Nules-Bràfim, Marçà-Falset, les Borges del Camp,
Riudecanyes-Botarell, Guiamets-la Serra d’Almos, Camarles, l’Ampolla,
Santa Bàrbara, Freginals, Ulldecona, etc. Les estacions d'Ascó,
Riba-Roja, Flix, Móra la Nova, l’Hospitalet de l’Infant i Montblanc
poden patir de manera immediata la perduda de personal. Resulta
paradoxal que convisquin en la mateixa comarca el balafiament del TAV i
la realitat d'estacions que no tenen ni enllumenat. També continuen
oblidats projectes tan necessaris com el del baixador de la zona
universitària de Reus, o continuïn els 10 anys de provisionalitat de
l'estació de Torredembarra (tercera estació de Tarragona en nombre
d'usuaris).
La reobertura de la línia Reus-Roda de Berà podria tenir un paper
important en les comunicacions de les Comarques de Tarragona, que a més de donar un servei ferroviari a poblacions com el Morell, Puigdelfí,
Perafort, el Catllar, la Riera de Gaià i la Pobla de Montornès, podria
connectar de manera directa, segura i fiable l'estació de l'AVE del Camp
de Tarragona i l'aeroport, amb les ciutats de Tarragona, Reus i Valls,
per mitjà d'un tren lleuger que aprofitaria tant el traçat de l'antiga
via Reus-Roda com de les línies existents per Sant Vicenç de
Calders-Valls-Reus-Tarragona.
És intolerable que després de la desorbitada despesa de la línia de
l'AVE, l'estació del Camp de Tarragona no tingui una connexió de
ferrocarril amb els principals nuclis urbans de la comarca, fent
dependre el ciutadà i la ciutadana del vehicle privat. La proposta de la
Confederació General del Treball (CGT), en definitiva, és la defensa a
ultrança d'un ferrocarril públic, social, segur i sostenible, i de les
aportacions econòmiques necessàries per a la seva explotació.
Per a això proposem:* *
-Augmentar el trànsit de mercaderies per ferrocarril (el 94% d'elles
circulen per carretera), condicionar les instal·lacions del port de
Tarragona per donar una resposta àgil a la distribució d’aquestes, així
com les terminals de Constantí i Tarragona Classificació.
-Millorar el servei de trens regionals, tant en freqüències com en
qualitat de serveis, reobrint les estacions tancades en els últims anys.
-Estendre la xarxa de Rodalies de Barcelona fins a Tarragona i Reus, amb la millora de servei que això comporta.
-Reobertura de la línia Roda de Berà-Reus, unint l'aeroport i la nova
estació de l'AVE amb Tarragona, Reus i Valls, per mitjà d'una xarxa
ferroviària lleugera que utilitzaria els traçats ferroviaris existents.
Coordinadora de Defensa del Ferrocarril de Tarragona de la CGT
CAMINADA REIVINDICATIVA
MÉS TRENS I MENYS AVE
CAMINADA ENTRE LA POBLA DE MONTORNÈS I EL CATLLAR PER LA VIA QUE UNEIX RODA DE BERÀ AMB REUS
DIUMENGE 12 DE NOVEMBRE DE 2006
Sortida: a les 10h. des de l'antiga estació de la Pobla de Montornès
Arribada: a les 13h. a l'antiga estació del Catllar
A les 14 h. tindrà lloc un dinar popular solidari
Reivindiquem:
- Reobertura comercial del servei ferroviari del tram Roda de Berà -
Reus actualment fora de servei, donant servei així als pobles de La
pobla de Montornès, La Riera de Gaià, El Catllar, Perafort i El Morell.
- Servei de rodalies entre Barcelona, Tarragona i Reus
- Acondicionament dels edificis i millora de la qualitat del servei a
l'usuari en totes les estacions del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre
- Creació d'una xarxa ferroviària aprofitant les infraestructures
existents, que connecti de forma circular les estacions de Tarragona,
Reus, Valls i Sant Vicenç de Calders amb l'aeroport i l'estació de
l'AVE, aprofitants les infraestructures existents.
Participa, caminem junts per un futur sostenible.
Convoca i organitza: Confederació General del Treball (CGT)
Informació: 977245012 - 657272734
---------------------------------------------------------------------
Manifest: Menys AVE i Més Trens a les comarques de Tarragona
Les necessitats de la població passen per un ferrocarril que vertebri el
territori, que doni servei real als ciutadans i a les ciutadanes,
permetent el dret a la mobilitat de les majories, estem farts de veure
passar l'AVE a 300 km/h per tal que els executius es desplacin entre les
grans ciutats i que no puguem viatjar entre dues poblacions de la nostra
pròpia comarca per manca de trens o fins i tot pitjor… per la seva
inexistència. El 99% de la població viatja en Rodalies i Regionals,
enfront del 1% de l'AVE, les inversions són del 97% per a l'AVE i el 3%
per al ferrocarril convencional.
Hem de caminar cap a un futur sostenible, lluny de la fastuositat de
l'AVE, que crea barreres en les nostres comarques, transformant i
deteriorant l'entorn de manera irreversible, apostant per un transport
públic, segur i de qualitat, de caràcter social i sostenible
mediambientalment, com és el ferrocarril convencional. En un futur
immediat, com a conseqüència de la privatització i de no atendre raons
socials objectives, es podrien tancar estacions, suprimir parades i fins
i tot trens, disminuint encara més la qualitat del servei, i tot això
per rendibilitzar els comptes de resultats d'empreses
privades/concessionàries que explotarien aquest tipus de transport.
A les Comarques de Tarragona, en els últims 15 anys, s'han tancat de
manera permanent gran nombre d'estacions com Vila-seca, Altafulla,
l’Espluga de Francolí, Alcocer, Vilavella, Vilaverd, Salomó, Roda de
Berà Nules-Bràfim, Marçà-Falset, les Borges del Camp,
Riudecanyes-Botarell, Guiamets-la Serra d’Almos, Camarles, l’Ampolla,
Santa Bàrbara, Freginals, Ulldecona, etc. Les estacions d'Ascó,
Riba-Roja, Flix, Móra la Nova, l’Hospitalet de l’Infant i Montblanc
poden patir de manera immediata la perduda de personal. Resulta
paradoxal que convisquin en la mateixa comarca el balafiament del TAV i
la realitat d'estacions que no tenen ni enllumenat. També continuen
oblidats projectes tan necessaris com el del baixador de la zona
universitària de Reus, o continuïn els 10 anys de provisionalitat de
l'estació de Torredembarra (tercera estació de Tarragona en nombre
d'usuaris).
La reobertura de la línia Reus-Roda de Berà podria tenir un paper
important en les comunicacions de les Comarques de Tarragona, que a més de donar un servei ferroviari a poblacions com el Morell, Puigdelfí,
Perafort, el Catllar, la Riera de Gaià i la Pobla de Montornès, podria
connectar de manera directa, segura i fiable l'estació de l'AVE del Camp
de Tarragona i l'aeroport, amb les ciutats de Tarragona, Reus i Valls,
per mitjà d'un tren lleuger que aprofitaria tant el traçat de l'antiga
via Reus-Roda com de les línies existents per Sant Vicenç de
Calders-Valls-Reus-Tarragona.
És intolerable que després de la desorbitada despesa de la línia de
l'AVE, l'estació del Camp de Tarragona no tingui una connexió de
ferrocarril amb els principals nuclis urbans de la comarca, fent
dependre el ciutadà i la ciutadana del vehicle privat. La proposta de la
Confederació General del Treball (CGT), en definitiva, és la defensa a
ultrança d'un ferrocarril públic, social, segur i sostenible, i de les
aportacions econòmiques necessàries per a la seva explotació.
Per a això proposem:* *
-Augmentar el trànsit de mercaderies per ferrocarril (el 94% d'elles
circulen per carretera), condicionar les instal·lacions del port de
Tarragona per donar una resposta àgil a la distribució d’aquestes, així
com les terminals de Constantí i Tarragona Classificació.
-Millorar el servei de trens regionals, tant en freqüències com en
qualitat de serveis, reobrint les estacions tancades en els últims anys.
-Estendre la xarxa de Rodalies de Barcelona fins a Tarragona i Reus, amb la millora de servei que això comporta.
-Reobertura de la línia Roda de Berà-Reus, unint l'aeroport i la nova
estació de l'AVE amb Tarragona, Reus i Valls, per mitjà d'una xarxa
ferroviària lleugera que utilitzaria els traçats ferroviaris existents.
Coordinadora de Defensa del Ferrocarril de Tarragona de la CGT
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Realment la reobertura de la línia Reus-Roda crec que és totalment necessària per tal de dotar de ferrocarril convencional que connecti ràpidament amb Reus, Sant Vicenç de Calders i per extensió Tarragona i Valls amb l'estació de la LAV del Camp de Tarragona. De fet es podria haver previst i així tindríem una estació amb els dos amples de via que podrien conviure perfectament.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Afortunadament el traçat de línia, incloent tots els seus tunels, no ha estat alterat en tots aquests anys, amb excepció de la conexió de Roda de Barà però no ha de ser problema per reobrir aquesta línia sense massa complicacions: únicament tornar a posar els rails on s'hagin tret i dissenyar una nova conexió amb la linia de Valls.
La traça, a més a més, passa just al costat de l'estació Camp de Tarragona, per el costat oposat a l'edifici de l'estació, per tant, es podria tenir una estació conjunta UIC-ibèric únicament allargant el pas superior sobre les vies per permetre el servei a una tercera andana. Així que tot sembla de cara i a més a més la reopertura figura a la majoria dels programes dels partits polítics. Tinc doncs molt bones vibracions.
Cal dir que si s'obre finalment aquesta línia, la xarxa resultant del Camp de Tarragona serà suficientment complexa com per explotar-les mitjançant una xarxa de Rodalies i no únicament amb linies radials procedents de Barcelona.
La traça, a més a més, passa just al costat de l'estació Camp de Tarragona, per el costat oposat a l'edifici de l'estació, per tant, es podria tenir una estació conjunta UIC-ibèric únicament allargant el pas superior sobre les vies per permetre el servei a una tercera andana. Així que tot sembla de cara i a més a més la reopertura figura a la majoria dels programes dels partits polítics. Tinc doncs molt bones vibracions.
Cal dir que si s'obre finalment aquesta línia, la xarxa resultant del Camp de Tarragona serà suficientment complexa com per explotar-les mitjançant una xarxa de Rodalies i no únicament amb linies radials procedents de Barcelona.
Era evident que el creixement demogràfic experimentat a Tarragona en els útlims anys acabès afectant de manera important al ferrocarril, que en molts aspectes resulta insuficient ara per ara. Tarragona demana a crits una xarxa propia de rodalies, a mès que la propia ciutat podria estar perfectament inclosa a la xarxa de rodalies de BCN , com a perllongació de la C2 sud (quelcom semblant al Murcia-Alacant o València-Castellò). Un exemple podria ser un tren de rodalies cada hora, que s'aturès a totes les estacions fins a Vilanova sent directe a BCN des d'aquesta última, deixant la resta de serveis tal com estàn. És obvi que això nomès seria possible quan aquesta línea quedès descarregada de serveis de llarga distància (que pasarien a fer-se per la nova línia de AV) i mercaderies (que tinc entès que passaran tots a circular per la C4, quan el nou accès al port estigui enllestit).
Salutacions
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Quina mania amb això de MES TRENS I MENYS AVE! Per que no es limiten a demanar més trens (regionals) i deixen l'AVE en pau?CGT Reus wrote:CAMINADA REIVINDICATIVA
MÉS TRENS I MENYS AVE
Last edited by Ecomobisostrans on Thursday 09/11/2006 11:06, edited 1 time in total.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Totalment d'acord amb tu...Ecomobisostrans wrote:Quina mania amb això de MES TRENS I MENYS AVE! Per que no es limiten a demanar més trens (regionals) i deixen l'AVE en pau?CGT Reus wrote:CAMINADA REIVINDICATIVA
MÉS TRENS I MENYS AVE
Es pot demanar simplement més trens.....
Perque l'AVE no te cap culpa. Hi han diners pel tren convencional i per l'AVE si es vol.
En tot cas, s'ha de demanar més tren convencional, com diu l'Economic-transaminasa, ja que si demanes més trens a seques et contestaran que ja n'estan fent, i que a més has d'estar content perquè anirà molt ràpid.sequera wrote:Totalment d'acord amb tu...Ecomobisostrans wrote:Quina mania amb això de MES TRENS I MENYS AVE! Per que no es limiten a demanar més trens (regionals) i deixen l'AVE en pau?CGT Reus wrote:CAMINADA REIVINDICATIVA
MÉS TRENS I MENYS AVE
Es pot demanar simplement més trens.....
Perque l'AVE no te cap culpa. Hi han diners pel tren convencional i per l'AVE si es vol.
Per cert, potser et dius Atila de nom?
FTC wrote:sequera
Registrat: 02 Mai 2005
Missatges: 1111
Ubicació: l'Hospitalet de Llobregat
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
El problema, almenys per mi, no és que es construeixi AVE, sino que la presència d'aquest empitjori o elimini els serveis convencionals de tota la vida. No em sembla el cas de Tarragona, on com ja he comentat, la construcció de la nova LAV deixa intactes les actuals línies convencionals i no posa pegues, al contrari, suposa un plus pel restabliment de la línia Reus-Roda. Però en altres situacions, com per exemple, Toledo, l'AVE ha suposat l'eliminació de connexions convencionals produint un notable empitjorament de la vertebració territorial. Crec que és vital recordar que l'AVE realitza un servei exclusivament entre ciutats per tant ha de complementar i no eliminar les linies convencionals ja que aquestes realitzen un servei més exhaustiu a tot el territori.
També, crec que no es pot negar, l'actual boom de construcció e inversió en LAV constrasta fortament amb la deixadesa en que es manté la resta de la xarxa, que recordem és la que més gent utilitza i a la que és més fàcil accedir-hi econòmicament. Sí a les LAV però no a costa de deixar morir les linies convencionals.
També, crec que no es pot negar, l'actual boom de construcció e inversió en LAV constrasta fortament amb la deixadesa en que es manté la resta de la xarxa, que recordem és la que més gent utilitza i a la que és més fàcil accedir-hi econòmicament. Sí a les LAV però no a costa de deixar morir les linies convencionals.
Consultant la Red Ferroviaria de Interes Generalm'he emportat una sorpresa, ja que inclou tota la linia Reus - Constantí - Roda de Barà.
Consultant documentació he trobat que el tram Constantí Roda figura actualment a Adif com via única sense electrificar, el bloqueig es el de regim de Maniobres i una velocitat máxima de 75km/h per trens de mercaderies y 120km/h per passatgers.
Per tant no es pot considerar una linia tancada, sino simplement sense tràfic. La diferencia es petita pero pot facilitar la seva reobertura (crec que per exemple la reobertura no es consideraria una nova linia i no faria falta eliminar tots el pasos a nivell, a Mallorca va passar el mateix amb les reobertures de Inca i Manacor o el FFCC de la Robla)
Consultant documentació he trobat que el tram Constantí Roda figura actualment a Adif com via única sense electrificar, el bloqueig es el de regim de Maniobres i una velocitat máxima de 75km/h per trens de mercaderies y 120km/h per passatgers.
Per tant no es pot considerar una linia tancada, sino simplement sense tràfic. La diferencia es petita pero pot facilitar la seva reobertura (crec que per exemple la reobertura no es consideraria una nova linia i no faria falta eliminar tots el pasos a nivell, a Mallorca va passar el mateix amb les reobertures de Inca i Manacor o el FFCC de la Robla)
Platanito wrote:En tot cas, s'ha de demanar més tren convencional, com diu l'Economic-transaminasa, ja que si demanes més trens a seques et contestaran que ja n'estan fent, i que a més has d'estar content perquè anirà molt ràpid.sequera wrote:Totalment d'acord amb tu...Ecomobisostrans wrote: Quina mania amb això de MES TRENS I MENYS AVE! Per que no es limiten a demanar més trens (regionals) i deixen l'AVE en pau?
Es pot demanar simplement més trens.....
Perque l'AVE no te cap culpa. Hi han diners pel tren convencional i per l'AVE si es vol.
Per cert, potser et dius Atila de nom?
FTC wrote:sequera
Registrat: 02 Mai 2005
Missatges: 1111
Ubicació: l'Hospitalet de Llobregat
De tota manera amb la reobertura només es solventarà la connexió de Reus amb l'estació del camp de Tarragona. Cal dotar d'enllaç directe també a Tarragona mitjançant el propi ferrocarril. Una solució barata podria ser aprofitar la construcció de la futura plataforma del corredor del Mediterrani que anirà a convergir cap a l'estació del Camp. Hi afegiria simplement una via d'ample ibèric que enllacés amb la línia tarragona-Reus
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
No em dic Atila, no. Per què? Com se t'ha acudit que em puc dir així?Platanito wrote:En tot cas, s'ha de demanar més tren convencional, com diu l'Economic-transaminasa, ja que si demanes més trens a seques et contestaran que ja n'estan fent, i que a més has d'estar content perquè anirà molt ràpid.
Per cert, potser et dius Atila de nom?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org