Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Sí, es lo malo de la Creditrans. Pero como mínimo te ahorras llevar encima una targeta para cada transporte (fíjate, yo sólo utilizo el bus y tengo que usar 2 targetas por ser 2 compañías diferentes). Yo me compré la de 5€ (la más barata), y aun me sobró saldo...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Túnels del Garraf
N7
N7
Posts: 385
Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
Location: Sitges BCN

Post by Túnels del Garraf »

UT596001 wrote: Cert, pero... fer pagar per un ascensor, es vergonyós. Ni l'ascensor des sagrat cor (París) ni el de Puigcerdà son de pagament.
A mi em van fer pagar per pujar a l'ascensor del Sagrat Cor, a París, fins i tot hi han torniquets d'entrada.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Siusplau, feu una volta per aquesta web, perque veieu les possibilitats dels ascensors inclinats i els teleferics. Aquests son els mateixos que varen fabricar l'aeri d'Esparraguera

http://www.poma.net/

Es molt interessant.

Mireu aquest funicular, pot tenir´una inclinació variant, de manera que no s'ha de fer tunel

http://www.poma.net/francais/reference/porto/05.htm
http://www.poma.net/francais/reference/porto/06.htm
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Per que fas parar els "R" a Sant Boi enlloc de Hospitalet-Av.Carrilet, Gornal, Europa o Ildefons Cerdà, que tenen enllaç?
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: 1 pero

Post by Ecomobisostrans »

Santfeliuenc wrote:Hola,

El "pero" que tiene el Creditrans este, es que no tiene como aquí en BCN la validez para diversos medios de transporte durante un tiempo determinado y si cambias de metro a BUS o de metro al puente colgante de Vizcaya o del BUS al ascensor, tienes que volver a pagar de nuevo.

Saludos,
Sergio
Que es el puente colgante de Vizcaya? Es que me sorprende que hagan pagar por cruzar un puente... :o
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: 1 pero

Post by UT596001 »

Ecomobisostrans wrote:
Santfeliuenc wrote:Hola,

El "pero" que tiene el Creditrans este, es que no tiene como aquí en BCN la validez para diversos medios de transporte durante un tiempo determinado y si cambias de metro a BUS o de metro al puente colgante de Vizcaya o del BUS al ascensor, tienes que volver a pagar de nuevo.

Saludos,
Sergio
Que es el puente colgante de Vizcaya? Es que me sorprende que hagan pagar por cruzar un puente... :o
És un transbordador mecànic que travessa la Ria de Bilbao, és de pagament però hi pots anar a peu, en cotxe... i crec que no arriba als 40 cèntims. Seria una cosa semblant als pocs transbordadors que queden per creuar el riu Ebre, però molt més gros i mecanitzat.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

El puente de Bizkaia es esto
Es inmenso, y my curioso
Image
Image
Image
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

En cas que es creés la R11 (encara que no li vec el què de moment) crec que no té gaire sentit que no pari ni a Olesa ni a Abrera. D'altra banda, dubto que molt que utilitzin les nomenclatures que proposes al termòmetre.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Ecomobisostrans wrote:Per que fas parar els "R" a Sant Boi enlloc de Hospitalet-Av.Carrilet, Gornal, Europa o Ildefons Cerdà, que tenen enllaç?
Perquè? perque es un punt intermig, i així es més rapid el moviment desde qualsevol estació. Tambvé posaría Sant Andreu i Gornal.
Totes aquestes, disminueixen molt la velocitat comercial.
Trencat wrote:En cas que es creés la R11 (encara que no li vec el què de moment) crec que no té gaire sentit que no pari ni a Olesa ni a Abrera. D'altra banda, dubto que molt que utilitzin les nomenclatures que proposes al termòmetre.
Les nomenclatures no la sap ningú, de fet es molt poc probeble que algú les encerti...
Bueno, es poden afegir també Olesa i Abrera, per què no?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

De fet, es coneix com a "Puente Colgante de Portugalete", ja que és la població on està situat. A mi, usant Creditrans, em va costar 0.25EUR el passatge.

Després hi ha la segona opció que és passar caminant per a dalt del pont. L'ascensor val 0.60EUR i les vistes des de dalt pel que sembla són impressionants. El pont fa 60 metres d'alt.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Puente Colgante de Vizcaya

Post by Santfeliuenc »

Hola,

La verdad es que se llama "Puente Colgante de Vizcaya", es una estructura centenaria que si no ha sido calificada ya como Patrimonio de la Humanidad o algo así, está en trámites serios de conseguirlo. Es la primera estructura de estas características de Europa y puede que del mundo. Fue obra de un discípulo del Sr. Eiffel, D. Alberto Palacio y Elissague.

Antiguamente por él creo que aparte de pasar los carros, carromatos y carretas al otro lado, creo que tenía una especie de raíles y podían pasar también composiciones tranviarias puesto que a banda y banda de la ría había tranvías.

Actualmente une el municipio de Guecho, concretamente el barrio de Las Arenas, con el vecino de Portugalete, en la orilla opuesta.

La web del puente:
http://www.puente-colgante.com/

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Pos cuando pregunté el nombre al amigo que hacía de guía me dijo "Puente Colgante de Portugalete"...y él es de Bilbo, para ser más exactos...Y el otro lado es Getxo?? Juer...he estado en Getxo sin enterarme...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Sip

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Sí, es Gecho, tienen varios barrios como Algorta, Las Arenas, etc. pero el municipio es Guecho. Creo que antes todos esos barrios o barriadas actuales eran pequeños núcleos como antes Sarrià, Sant Andreu, Gràcia, etc. eran municipios fuera de Barcelona.

Y en la propia web suya puedes ver el nombre que ellos le dan al puente. Si ves el apartado de "fotos" apreciarás una donde sale el tranvía en el lado de Las Arenas (Guecho) que circula por la actual Av. Zugazarte.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

aarongilp wrote:De fet, es coneix com a "Puente Colgante de Portugalete", ja que és la població on està situat. A mi, usant Creditrans, em va costar 0.25EUR el passatge.

Després hi ha la segona opció que és passar caminant per a dalt del pont. L'ascensor val 0.60EUR i les vistes des de dalt pel que sembla són impressionants. El pont fa 60 metres d'alt.
O sigui, que no hi ha altre manera de creuar aquest riu que no sigui pagant (I de nit val 0,95 €) :( O es que deixen pujar al pont per les escales gratuitament?
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Home, el manteniment del pont aquest no deu ser barat, precisament. Un pont normal té cost de manteniment tendint a 0, i per això no es cobra per passar el pont de Calatrava, per exemple :D
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Ecomobisostrans wrote:
aarongilp wrote:De fet, es coneix com a "Puente Colgante de Portugalete", ja que és la població on està situat. A mi, usant Creditrans, em va costar 0.25EUR el passatge.

Després hi ha la segona opció que és passar caminant per a dalt del pont. L'ascensor val 0.60EUR i les vistes des de dalt pel que sembla són impressionants. El pont fa 60 metres d'alt.
O sigui, que no hi ha altre manera de creuar aquest riu que no sigui pagant (I de nit val 0,95 €) :( O es que deixen pujar al pont per les escales gratuitament?
Ara no recordo, però crec que el preu de l'entrada és per accedir al recinte. Després, puja per on vulguis... I hi ha ponts més endarrere, evidentment...però si vols anar de Portugalete a Getxo, per exemple...doncs és el més ràpid...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Post by Renfe451 »

wefer wrote:
Renfe451 wrote:Amb uns quants arreglos, la R3 ampliada a La Tor, la R1 a Molins i la R10.
Uf, és que això de rodalies fins a La Tor, per molt que vulgui Renfe, no cola :D És que aleshores pel mateix preu, també hauríem de considerar Girona, Tarragona i Lleida com estacions dins del nucli de rodalies de BCN.
La R3, per tant, crec que ja està bé fins a Vic. D'allà cap amunt, regionals.
Wefer, el tram Vic- La Tor es de rodalies, però abans aquest tram era de regionals (tot i que es poden comprar bitllets de regionals a la Tor).
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Tot i que administrativament pot ésser gestionada per Rodalies Renfe, a efectes legals de cara a l'usuari la línia encara és de Regionals Renfe ja que el contracte de transport el formalitzes amb aquesta última.

Ídem per a la línia de la Pobla de Segur.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Renfe451 wrote: (tot i que es poden comprar bitllets de regionals a la Tor).
Una petita correcció, a La Tor de Querol no et venen bitllets per la linia de Puigcerdà, els has de comprar al tren.
Tot i que aquesta discusió Rodalies-Regionals, és que no ha canviat res.
L'únic que ha cambiat és el format dels horaris, la megafonia i els interventors que són de Rodalies.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

hola, he tornat amb la proposta de un transport per a Can Mercader (aplicable a moltísimes ciutats de l'AMB amb montanya)
Image
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”