Ciclistes i codi de circulació
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-------------------------------------------
Divisió entre Ajuntament i ciclistes per l'ordenança
El consistori diu que hi ha consens per aplicar la norma
Els usuaris de bicicleta es continuen queixant
Quim Torrent
L'ordenança de la bicicleta no acaba de trobar el consens necessari per garantir-ne una aplicació pacífica. En la reunió de la Comissió Cívica del Vianant i la Bicicleta de dilluns a la nit, l'Ajuntament i els crítics amb la nova norma no van acostar posicions. Tot i això, fonts pròximes al president de la Comissió, Jordi Portabella, van assegurar que l'acord era total i que l'única discrepància rau en les quantitats de les multes que es podrien imposar als ciclistes.
Falta de preparació
Lluny de la postura governamental, els Amics de la Bici van tornar a lamentar ahir que l'ordenança no facilita els desplaçaments en bicicleta. El seu portaveu, Albert Garcia, va explicar que la ciutat "no està preparada per a aquesta nova normativa" perquè "no s'ha pacificat el trànsit i no hi ha prou carril bici". Tot i que comparteixen "part de la filosofia de la nova norma", Garcia creu hi ha "contradiccions", perquè per una banda es preveu la circulació de bicicletes per la calçada, però no es preveu cap mesura per fer que els cotxes respectin els ciclistes.
La prohibició de circular per voreres de menys de cinc metres d'ample també és polèmica. Garcia recorda que en la primera proposta d'ordenança es preveia poder circular per les voreres de més de tres metres d'amplada, que significaria poder anar per la majoria de voravies de l'Eixample. L'Ajuntament assegura que mai ha baixat de cinc metres.
L'altra font de divisió és l'import de les multes, que l'Ajuntament s'ha compromès a fixar en una nova negociació. A més dels Amics de la Bici, altres entitats van demanar que es moderin unes sancions que poden arribar fins a 450 euros.
-------------------------------------------
Divisió entre Ajuntament i ciclistes per l'ordenança
El consistori diu que hi ha consens per aplicar la norma
Els usuaris de bicicleta es continuen queixant
Quim Torrent
L'ordenança de la bicicleta no acaba de trobar el consens necessari per garantir-ne una aplicació pacífica. En la reunió de la Comissió Cívica del Vianant i la Bicicleta de dilluns a la nit, l'Ajuntament i els crítics amb la nova norma no van acostar posicions. Tot i això, fonts pròximes al president de la Comissió, Jordi Portabella, van assegurar que l'acord era total i que l'única discrepància rau en les quantitats de les multes que es podrien imposar als ciclistes.
Falta de preparació
Lluny de la postura governamental, els Amics de la Bici van tornar a lamentar ahir que l'ordenança no facilita els desplaçaments en bicicleta. El seu portaveu, Albert Garcia, va explicar que la ciutat "no està preparada per a aquesta nova normativa" perquè "no s'ha pacificat el trànsit i no hi ha prou carril bici". Tot i que comparteixen "part de la filosofia de la nova norma", Garcia creu hi ha "contradiccions", perquè per una banda es preveu la circulació de bicicletes per la calçada, però no es preveu cap mesura per fer que els cotxes respectin els ciclistes.
La prohibició de circular per voreres de menys de cinc metres d'ample també és polèmica. Garcia recorda que en la primera proposta d'ordenança es preveia poder circular per les voreres de més de tres metres d'amplada, que significaria poder anar per la majoria de voravies de l'Eixample. L'Ajuntament assegura que mai ha baixat de cinc metres.
L'altra font de divisió és l'import de les multes, que l'Ajuntament s'ha compromès a fixar en una nova negociació. A més dels Amics de la Bici, altres entitats van demanar que es moderin unes sancions que poden arribar fins a 450 euros.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------------------
Els vianants alerten que els cotxes i les motos són el problema, no les bicis
Barcelona Camina recorda que cada dia hi ha 6 o 7 atropellaments i no els provoquen els ciclistes
ROSA DÍAZ. Barcelona
L'associació Barcelona Camina, que té un representant a la comissió cívica de la bicicleta i del vianant, està totalment a favor de la creació d'unes normes de circulació per als ciclistes. El representant d'aquesta entitat a la comissió, Joan Esteve, creu que l'ordenança «és en principi positiva» perquè «s'ha d'apostar per aquest mitjà de transport». Com a vianant, és partidari d'afavorir l'ús de la bicicleta a la ciutat precisament perquè «el principal problema que tenim els vianants són els cotxes i les motos, no pas les bicis». Explica que a Barcelona hi ha cada dia entre 6 i 7 atropellaments de persones i no els provoquen els ciclistes.
Barcelona Camina, entitat que treballa en la defensa dels drets dels vianants, diu que la quantitat d'atropellaments que es produeixen a Barcelona en els quals es veu implicada una bicicleta és molt reduïda. «Possiblement entre 2 i 3 a la setmana», especifica. En canvi, els atropellaments per part de vehicles de motor, especialment motocicletes, són molt més nombrosos, 6 o 7 cada dia, i en aquest cas alguns són mortals. Per això, aquesta entitat ha mostrat la seva total conformitat en una ordenança que creu, d'entrada, que aporta més seguretat per als vianants i que, a la vegada, pot afavorir l'ús de la bicicleta a la ciutat. La presència cada cop més notable d'aquest vehicle pels carrers no ha de xocar, segons Barcelona Camina, amb els drets dels vianants. «Aquesta ordenança fa un pas endavant molt important per trobar l'equilibri», ha indicat el representant de Barcelona Camina a la comissió cívica de la bicicleta i el vianant, Joan Esteve. Per això aquesta associació, que també ha participat, com la resta de membres de la comissió, en la redacció de les normes, no hi presentarà al·legacions. Per a Barcelona Camina el vianant ja queda prou protegit amb el reglament que s'ha presentat, i ara toca al col·lectiu de ciclistes concretar més les normes que els afecten directament.
Barcelona Camina coincideix amb les associacions de foment de l'ús de la bicicleta que cal pacificar el trànsit de vehicles de motor i reduir-ne la velocitat en general a tots els carrers de la xarxa secundària de la ciutat. Les anomenades zones 30, carrers en els quals els vehicles no poden superar els 30 quilòmetres per hora, serà la principal demanda dels uns i dels altres en el futur. De fet, les associacions de ciclistes presenten en forma d'al·legació la proposta de generalitzar les zones 30 en tots els carrers secundaris de la cuitat, que són un 72% del conjunt de carrers de Barcelona. Per als ciclistes aquesta mesura és clau perquè si els vehicles de motor circulen a aquesta velocitat resulta segur l'ús de la calçada per circular amb bicicleta. De fet, la majoria d'usuaris creuen que és el lloc per on haurien de circular les bicicletes.
ELS PARTITS ES DEFINEIXEN
La presentació de l'ordenança de la bicicleta no només ha mobilitzat els col·lectius socials més directament implicats i afectats, també ha cridat l'atenció dels partits polítics de l'oposició, que els últims dies han fet diferents comentaris. El PP ha declarat que cal obligar els ciclistes a fer servir casc i a matricular les bicicletes «per augmentar la seguretat amb vista als robatoris i a identificar els infractors de les normes». CiU, en canvi, s'ha limitat a criticar la nova normativa dient que s'ha fet «des del poc convenciment» i a denunciar els problemes que tenen els carrils bici de la ciutat, però no ha volgut concretar quines al·legacions hi presentarà.
--------------------------------------------------
Els vianants alerten que els cotxes i les motos són el problema, no les bicis
Barcelona Camina recorda que cada dia hi ha 6 o 7 atropellaments i no els provoquen els ciclistes
ROSA DÍAZ. Barcelona
L'associació Barcelona Camina, que té un representant a la comissió cívica de la bicicleta i del vianant, està totalment a favor de la creació d'unes normes de circulació per als ciclistes. El representant d'aquesta entitat a la comissió, Joan Esteve, creu que l'ordenança «és en principi positiva» perquè «s'ha d'apostar per aquest mitjà de transport». Com a vianant, és partidari d'afavorir l'ús de la bicicleta a la ciutat precisament perquè «el principal problema que tenim els vianants són els cotxes i les motos, no pas les bicis». Explica que a Barcelona hi ha cada dia entre 6 i 7 atropellaments de persones i no els provoquen els ciclistes.
Barcelona Camina, entitat que treballa en la defensa dels drets dels vianants, diu que la quantitat d'atropellaments que es produeixen a Barcelona en els quals es veu implicada una bicicleta és molt reduïda. «Possiblement entre 2 i 3 a la setmana», especifica. En canvi, els atropellaments per part de vehicles de motor, especialment motocicletes, són molt més nombrosos, 6 o 7 cada dia, i en aquest cas alguns són mortals. Per això, aquesta entitat ha mostrat la seva total conformitat en una ordenança que creu, d'entrada, que aporta més seguretat per als vianants i que, a la vegada, pot afavorir l'ús de la bicicleta a la ciutat. La presència cada cop més notable d'aquest vehicle pels carrers no ha de xocar, segons Barcelona Camina, amb els drets dels vianants. «Aquesta ordenança fa un pas endavant molt important per trobar l'equilibri», ha indicat el representant de Barcelona Camina a la comissió cívica de la bicicleta i el vianant, Joan Esteve. Per això aquesta associació, que també ha participat, com la resta de membres de la comissió, en la redacció de les normes, no hi presentarà al·legacions. Per a Barcelona Camina el vianant ja queda prou protegit amb el reglament que s'ha presentat, i ara toca al col·lectiu de ciclistes concretar més les normes que els afecten directament.
Barcelona Camina coincideix amb les associacions de foment de l'ús de la bicicleta que cal pacificar el trànsit de vehicles de motor i reduir-ne la velocitat en general a tots els carrers de la xarxa secundària de la ciutat. Les anomenades zones 30, carrers en els quals els vehicles no poden superar els 30 quilòmetres per hora, serà la principal demanda dels uns i dels altres en el futur. De fet, les associacions de ciclistes presenten en forma d'al·legació la proposta de generalitzar les zones 30 en tots els carrers secundaris de la cuitat, que són un 72% del conjunt de carrers de Barcelona. Per als ciclistes aquesta mesura és clau perquè si els vehicles de motor circulen a aquesta velocitat resulta segur l'ús de la calçada per circular amb bicicleta. De fet, la majoria d'usuaris creuen que és el lloc per on haurien de circular les bicicletes.
ELS PARTITS ES DEFINEIXEN
La presentació de l'ordenança de la bicicleta no només ha mobilitzat els col·lectius socials més directament implicats i afectats, també ha cridat l'atenció dels partits polítics de l'oposició, que els últims dies han fet diferents comentaris. El PP ha declarat que cal obligar els ciclistes a fer servir casc i a matricular les bicicletes «per augmentar la seguretat amb vista als robatoris i a identificar els infractors de les normes». CiU, en canvi, s'ha limitat a criticar la nova normativa dient que s'ha fet «des del poc convenciment» i a denunciar els problemes que tenen els carrils bici de la ciutat, però no ha volgut concretar quines al·legacions hi presentarà.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-------------------------------------------
L'ordenança es modificarà
En realitat, les normes de l'ordenança de circulació referents a la bicicleta, que va presentar el president de la comissió cívica de la bicicleta i del vianant, Jordi Portabella, el dia 9 de novembre, eren gairebé un document de treball, una primera proposta. Havien estat presentades i comentades a la comissió cívica, però els membres d'aquesta comissió no s'esperaven que sortissin a la premsa abans d'acabar-les de concretar. Aquest va ser un dels motius del rebombori que van generar.
El dilluns següent a la presentació a la premsa es va celebrar una reunió de la comissió i el debat al voltant del tema va ser llarg i intens. I fructífer. En pocs dies, les entitats més implicades han redactat les seves al·legacions i propostes per afegir a la norma, moltes de les quals seran introduïdes en el text perquè així es va quedar durant la reunió de la comissió.
Malgrat aquestes al·legacions, l'essència de la normativa es manté intacta: regular les situacions de conflicte entre vianants i ciclistes, per una banda, i entre ciclistes i vehicles de motor per l'altra, perquè quedi clar qui té la preferència de pas, qui pot passar i com per determinats llocs problemàtics, com s'ha d'equipar la bicicleta per circular de manera segura. D'entre tots els punts, potser el que més dubtes i comentaris ha generat ha estat el relacionat amb la circulació per les voreres, que en la proposta inicial queda restringida a voreres que tinguin prou amplada per deixar lliures i sense obstacles tres metres per als vianants. També ha generat debat la qüestió de les aglomeracions de gent, per les quals els ciclistes s'hauran d'abstenir de passar a sobre de la bicicleta. Aglomeració s'ha considerat el lloc pel qual els ciclistes no poden circular més de cinc metres en línia recta sinó que han de fer ziga-zagues, per esquivar la gent. Qüestió que ben probablement serà revisada donades les aportacions que han fet els col·lectius de ciclistes.
Però no tot han estat crítiques i pegues a la nova normativa que, després de superar tots els tràmits podria començar a funcionar a principi de l'any que ve.
Els col·lectius han aplaudit aspectes com ara el dret a utilitzar qualsevol carril de la calçada per circular en bicicleta per carrers on no hi ha cap altra alternativa possible.
-------------------------------------------
L'ordenança es modificarà
En realitat, les normes de l'ordenança de circulació referents a la bicicleta, que va presentar el president de la comissió cívica de la bicicleta i del vianant, Jordi Portabella, el dia 9 de novembre, eren gairebé un document de treball, una primera proposta. Havien estat presentades i comentades a la comissió cívica, però els membres d'aquesta comissió no s'esperaven que sortissin a la premsa abans d'acabar-les de concretar. Aquest va ser un dels motius del rebombori que van generar.
El dilluns següent a la presentació a la premsa es va celebrar una reunió de la comissió i el debat al voltant del tema va ser llarg i intens. I fructífer. En pocs dies, les entitats més implicades han redactat les seves al·legacions i propostes per afegir a la norma, moltes de les quals seran introduïdes en el text perquè així es va quedar durant la reunió de la comissió.
Malgrat aquestes al·legacions, l'essència de la normativa es manté intacta: regular les situacions de conflicte entre vianants i ciclistes, per una banda, i entre ciclistes i vehicles de motor per l'altra, perquè quedi clar qui té la preferència de pas, qui pot passar i com per determinats llocs problemàtics, com s'ha d'equipar la bicicleta per circular de manera segura. D'entre tots els punts, potser el que més dubtes i comentaris ha generat ha estat el relacionat amb la circulació per les voreres, que en la proposta inicial queda restringida a voreres que tinguin prou amplada per deixar lliures i sense obstacles tres metres per als vianants. També ha generat debat la qüestió de les aglomeracions de gent, per les quals els ciclistes s'hauran d'abstenir de passar a sobre de la bicicleta. Aglomeració s'ha considerat el lloc pel qual els ciclistes no poden circular més de cinc metres en línia recta sinó que han de fer ziga-zagues, per esquivar la gent. Qüestió que ben probablement serà revisada donades les aportacions que han fet els col·lectius de ciclistes.
Però no tot han estat crítiques i pegues a la nova normativa que, després de superar tots els tràmits podria començar a funcionar a principi de l'any que ve.
Els col·lectius han aplaudit aspectes com ara el dret a utilitzar qualsevol carril de la calçada per circular en bicicleta per carrers on no hi ha cap altra alternativa possible.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
No sols diría això, diría... que son els vianants els que fan nosa. Jo he anat en bici pel carril bici, i idiotes, sobretot gent gran, s'han ficat pel mig sense mirar. La majoría de cops, desencadena en un crit a la meva persona dient "¡Sal cuando no haya tanta gente!". Jo passo, pero si no fos tan pacific, els faría uns insults que es quedaríen molt mal parats!Vilaweb wrote: Els vianants alerten que els cotxes i les motos són el problema, no les bicis
[...]
Buaaa... qualsevol cosa per tal de aconseguir més escons i vots d'aquí a 4 anys! Si fos per ells, finsitot faríen un carril viciVilaweb wrote:ELS PARTITS ES DEFINEIXEN
La presentació de l'ordenança de la bicicleta no només ha mobilitzat els col·lectius socials més directament implicats i afectats, també ha cridat l'atenció dels partits polítics de l'oposició, que els últims dies han fet diferents comentaris. El PP ha declarat que cal obligar els ciclistes a fer servir casc i a matricular les bicicletes «per augmentar la seguretat amb vista als robatoris i a identificar els infractors de les normes». CiU, en canvi, s'ha limitat a criticar la nova normativa dient que s'ha fet «des del poc convenciment» i a denunciar els problemes que tenen els carrils bici de la ciutat, però no ha volgut concretar quines al·legacions hi presentarà.
No es fantastic, però val. En un principi, unificaría tots els carrils, i ja parlarem... Jo crec que lo ideal sería un carril, en l'asfalt, i darrera de l'aparcaament de cotxes, de manera que els cotxes, i vianants no es ficaran pel mig, estil Paral·lel, pero un carril de cada costat.VILAWEB wrote: L'ordenança es modificarà
[...]
Aquí va un home que generalitza!
Victimes... no, no anem de victimes, som victimes de persones com vostè, tretes de un sindicat del país de les maravelles.
Em fa vergonya! la de gent que es queixa de les bicis, i després, contaminen en un cotxe (o moto) i son ells els infractors! kmiri per on, no no dic que vostès ho siguin , però sou part de ls societat que es queixen de uns pocs, i generalitzen, com ja he dit, igual que sindicalistes del país de les maravelles.
Tant article... Voleu que fasi un article en contra de tots els que caminen per la ciutat, ocupant tot el carrer a pas de tortuga?
Perfavor... diueu que en sltem els semafors... i vosaltres? que creueu el carrer sense haver pas de zebra? o que amb pressa creueu en vermell?
No parleu sense mirarvos al mirall siusplau.
No dic que ho fos, pero sembla un de aquells que creuen que sempre van en el seu dret, que el carrer es seu i els inporta ben poc la resta de gent. Em fot que es trobin a un i culpin a tota la societat. Es creu que ho fan per fotre? aquest home sembla sortit del sindicat del pais de les maravelles...Antoni Sans a la Vanguardia wrote:Ciclistes perillosos
La Vanguardia, 09.12.06
ANTONI SANS. Aquest vespre, una ciclista irresponsable, tal vegada la mateixa que quasi va atropellar Joan de Sagarra, ha estat a punt d´atropellar-me a mi a la mateixa vorera del mateix carrer. L´altra nit, a la cruïlla de Venus amb Perill, un ciclista imprudent va ser atropellat (en qüestió de dècimes de segon hauria estat ell l´atropellador) per una noia que caminava. Circulava per la vorera a massa velocitat i sense visibilitat.
M´agradaria que algú de la policia municipal m´expliqués què estan fent per resoldre el problema dels ciclistes i motoristes que circulen impunement per les voreres, a velocitats inadequades, suposant que hi hagi una velocitat adequada perquè hi circulin.
L´absurda política de tolerància per part de l´Ajuntament de Barcelona envers els nombrosos conductors incívics d´aquest tipus de vehicles ha aconseguit que pel fet de ser habitual i reiterativa la conducció agressiva en els espais peatonals es consideri normal i que els que circulem a peu haguem d´anar amb quatre ulls en llocs on tenim el dret de caminar relaxats. Potser si els politicastres que malregeixen aquesta ciutat anessin a peu com ens demanen, es decidirien, a base d´ensurts, a fer-hi alguna cosa.
Una altre generalització! però hi han ciclistes bons, i pocs dolents! Mireu els que no respecten, però mai us adoneu que n'hi han molts ciclistes que respectesn a la gent. Si vols creuar el carril bici, escolta, vés a un semafor, que ets tú la incivica. Carnet??? el meu nebot que té 3 amnys, necessita un carnet per anar al parc amb els seus pares? Cap país europeu necessita carnet, i mira que bé que van... son uns pocs!, fixi's, que si no, hauría de conéixer un dels típics vells panxuts pesats protestons... que s'hauríen de treure un carnet per caminar i per parlar a la gent...Pepita Rodríguez a el Periodico wrote:Més Respecte
El Periódico, 06.12.06
Pepita Rodríguez. S'ha parlat i es parla molt de les biciclites a la ciutat, que volen que se'ls respecti. Però, ¿què és el que respecten ells? No es paren mai; van en direcció contrària, o per damunt de la vorera; se salten tots els semàfors en vermell i la persona que travessa sempre ho ha de fer corrent perquè no l'atropellin. Jo els obligaria a treure's un carnet perquè s'aprenguessin les normes de circulació i no anessin tant de víctimes.
Victimes... no, no anem de victimes, som victimes de persones com vostè, tretes de un sindicat del país de les maravelles.
Em fa vergonya! la de gent que es queixa de les bicis, i després, contaminen en un cotxe (o moto) i son ells els infractors! kmiri per on, no no dic que vostès ho siguin , però sou part de ls societat que es queixen de uns pocs, i generalitzen, com ja he dit, igual que sindicalistes del país de les maravelles.
Tant article... Voleu que fasi un article en contra de tots els que caminen per la ciutat, ocupant tot el carrer a pas de tortuga?
Perfavor... diueu que en sltem els semafors... i vosaltres? que creueu el carrer sense haver pas de zebra? o que amb pressa creueu en vermell?
No parleu sense mirarvos al mirall siusplau.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.elperiodico.com/
------------------------------------
Els Mossos sancionaran a partir de l'1 de maig els ciclistes que cometin infraccions de trànsit
EUROPA PRESS
BARCELONA
Els Mossos d'Esquadra multaran a partir de l'1 de maig els ciclistes que cometin infraccions de trànsit en zones interurbanes. Amb aquesta mesura, la Policia autonòmica iguala els ciclistes, als quals fins ara no imposava sancions econòmiques, amb la resta de conductors.
El cap de la divisió de Trànsit dels Mossos d'Esquadra, Sergi Pla, ha admès avui que els agents exercien fins ara una certa "tolerància" amb els ciclistes i ha anunciat que la segona quinzena d'abril es desenvoluparà una campanya informativa perquè els ciclistes sàpiguen que podran ser sancionats.
Utilitzar el mòbil o beure alcohol
Alguns dels motius que podrien comportar una multa a un ciclista són portar un remolc, circular per l'autopista, utilitzar auriculars o telèfon mòbil i conduir amb una taxa d'alcohol superior a 0,25 mil·ligrams per litre d'aire expirat.
Pla ha assenyalat que la decisió de començar a sancionar té a veure sobretot amb l'augment d'alguns tipus d'usuaris de la bicicleta, com els immigrants que es dirigeixen al seu lloc de treball en aquest vehicle "a vegades a la nit, sense casc i sense elements reflectants".
A aquest tipus d'usuari es realitzarà un primer avís durant els últims dies d'abril. Segons Pla, els ciclistes han augmentat "moltíssim" en un any i com que "conviuen amb els cotxes se'ls ha de fer complir la mateixa normativa, perquè també poden produir accidents".
Malestar dels ciclistes
El portaveu de la Coordinadora Catalana d'Usuaris de Bicicleta, Albert Garcia, creu que aplicar la normativa de circulació als ciclistes és una "animalada" i que posar les mateixes sancions és "absurd". "Estem en situació d'indefensió quan anem en bicicleta", ha argumentat.
Garcia ha mostrat el seu "malestar" amb la intenció dels Mossos d'Esquadra de començar a sancionar els ciclistes "per no portar el reflectant adequat en lloc dels que de veritat cometen infraccions, que són els que avancen els ciclistes de forma incorrecta".
Campanya de l'ONU
Com a part de la campanya de convivència entre els vehicles de dues i quatre rodes, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha presentat avui una campanya per a la seguretat dels ciclistes que s'emmarca dins de la primera Setmana Mundial de la Seguretat Viària impulsada per les Nacions Unides.
Ideada en col·laboració amb el RACC, la Federació Catalana de Ciclisme, la Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta i Stop Accidents, la campanya contempla la distribució de 600.000 tríptics informatius amb les normes de seguretat per a conductors de cotxes i bicicletes i 5.000 bandes reflectores per a ciclistes.
La campanya, la primera orientada a ciclistes que es realitza a Espanya, pretén sensibilitzar els conductors de les normes de circulació que permeten una millor convivència entre ciclistes i conductors de vehicles de quatre rodes.
Casc i llums
En aquest sentit, es recorda als ciclistes que es posin el casc, que comprovin els seus sistemes d'il·luminació, que circulin pel voral si és transitable o pel costat dret de la carretera, que mantinguin una velocitat adequada i que senyalitzin de forma clara les maniobres de canvi de direcció.
Als altres conductors, es recorda que la bicicleta és un vehicle fràgil i que cal extremar les precaucions al trobar ciclistes en carreteres, deixar una distància de seguretat d'1,5 metres a l'avançar-los i respectar les situacions en què tenen prioritat de pas.
Abril i maig, mesos crítics
La posada en marxa de la campanya coincideix amb els mesos en què augmenta la circulació de ciclistes a les carreteres catalanes i també la mortalitat. En els tres últims anys han mort 30 ciclistes a les carreteres catalanes, 248 van patir ferides greus i 1.662 lleus.
Només l'any passat van morir nou persones, 66 van resultar ferides de gravetat i 642 més de forma lleu. Des del començament del 2007 no s'ha registrat cap accident mortal en zones interurbanes en què es veiés implicat un ciclista.
------------------------------------
Els Mossos sancionaran a partir de l'1 de maig els ciclistes que cometin infraccions de trànsit
EUROPA PRESS
BARCELONA
Els Mossos d'Esquadra multaran a partir de l'1 de maig els ciclistes que cometin infraccions de trànsit en zones interurbanes. Amb aquesta mesura, la Policia autonòmica iguala els ciclistes, als quals fins ara no imposava sancions econòmiques, amb la resta de conductors.
El cap de la divisió de Trànsit dels Mossos d'Esquadra, Sergi Pla, ha admès avui que els agents exercien fins ara una certa "tolerància" amb els ciclistes i ha anunciat que la segona quinzena d'abril es desenvoluparà una campanya informativa perquè els ciclistes sàpiguen que podran ser sancionats.
Utilitzar el mòbil o beure alcohol
Alguns dels motius que podrien comportar una multa a un ciclista són portar un remolc, circular per l'autopista, utilitzar auriculars o telèfon mòbil i conduir amb una taxa d'alcohol superior a 0,25 mil·ligrams per litre d'aire expirat.
Pla ha assenyalat que la decisió de començar a sancionar té a veure sobretot amb l'augment d'alguns tipus d'usuaris de la bicicleta, com els immigrants que es dirigeixen al seu lloc de treball en aquest vehicle "a vegades a la nit, sense casc i sense elements reflectants".
A aquest tipus d'usuari es realitzarà un primer avís durant els últims dies d'abril. Segons Pla, els ciclistes han augmentat "moltíssim" en un any i com que "conviuen amb els cotxes se'ls ha de fer complir la mateixa normativa, perquè també poden produir accidents".
Malestar dels ciclistes
El portaveu de la Coordinadora Catalana d'Usuaris de Bicicleta, Albert Garcia, creu que aplicar la normativa de circulació als ciclistes és una "animalada" i que posar les mateixes sancions és "absurd". "Estem en situació d'indefensió quan anem en bicicleta", ha argumentat.
Garcia ha mostrat el seu "malestar" amb la intenció dels Mossos d'Esquadra de començar a sancionar els ciclistes "per no portar el reflectant adequat en lloc dels que de veritat cometen infraccions, que són els que avancen els ciclistes de forma incorrecta".
Campanya de l'ONU
Com a part de la campanya de convivència entre els vehicles de dues i quatre rodes, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha presentat avui una campanya per a la seguretat dels ciclistes que s'emmarca dins de la primera Setmana Mundial de la Seguretat Viària impulsada per les Nacions Unides.
Ideada en col·laboració amb el RACC, la Federació Catalana de Ciclisme, la Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta i Stop Accidents, la campanya contempla la distribució de 600.000 tríptics informatius amb les normes de seguretat per a conductors de cotxes i bicicletes i 5.000 bandes reflectores per a ciclistes.
La campanya, la primera orientada a ciclistes que es realitza a Espanya, pretén sensibilitzar els conductors de les normes de circulació que permeten una millor convivència entre ciclistes i conductors de vehicles de quatre rodes.
Casc i llums
En aquest sentit, es recorda als ciclistes que es posin el casc, que comprovin els seus sistemes d'il·luminació, que circulin pel voral si és transitable o pel costat dret de la carretera, que mantinguin una velocitat adequada i que senyalitzin de forma clara les maniobres de canvi de direcció.
Als altres conductors, es recorda que la bicicleta és un vehicle fràgil i que cal extremar les precaucions al trobar ciclistes en carreteres, deixar una distància de seguretat d'1,5 metres a l'avançar-los i respectar les situacions en què tenen prioritat de pas.
Abril i maig, mesos crítics
La posada en marxa de la campanya coincideix amb els mesos en què augmenta la circulació de ciclistes a les carreteres catalanes i també la mortalitat. En els tres últims anys han mort 30 ciclistes a les carreteres catalanes, 248 van patir ferides greus i 1.662 lleus.
Només l'any passat van morir nou persones, 66 van resultar ferides de gravetat i 642 més de forma lleu. Des del començament del 2007 no s'ha registrat cap accident mortal en zones interurbanes en què es veiés implicat un ciclista.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Jo uso molt la bici per anar a Sta Perpetua (també per agafar uns prismatics y veure els civies de alstom ) i mai em ficaria amb la bici per una ciutat com Barcelona.
Si uso la bici es per anar ràpid (soc jove i el meu cos em permet agafar més de 30km/h i tampoc estic exagerant) no per anar a pas de vianant (i ultimament hi ha gent que hi va a pas de tortuga).
Si vas per la vorera et diuen que vagis per la caretera i si vas per la carretera el cotxes et piten (a sobre de que tampoc vaig lent).
Els ciclistes som uns marginats que no podem estar en cap lloc.
Ho confeso:alguna vegada he creuat en semafor vermell pero sempre que no vingui cap cotxe i més que res perquè perdo acceleració ja que vaig en plat dur a marxa màxima.
Per ultim el casc que per a mi es una estrategia comercial són del tipus "un sol us" per aixo no porto i la veritat es que mantinc l'equilibri quasi mai m'he caigut.
I ja no diguem dels burros que es posen enmig teu tenint que bloquejar els frens i fent derrapada .
Apa salut!
Si uso la bici es per anar ràpid (soc jove i el meu cos em permet agafar més de 30km/h i tampoc estic exagerant) no per anar a pas de vianant (i ultimament hi ha gent que hi va a pas de tortuga).
Si vas per la vorera et diuen que vagis per la caretera i si vas per la carretera el cotxes et piten (a sobre de que tampoc vaig lent).
Els ciclistes som uns marginats que no podem estar en cap lloc.
Ho confeso:alguna vegada he creuat en semafor vermell pero sempre que no vingui cap cotxe i més que res perquè perdo acceleració ja que vaig en plat dur a marxa màxima.
Per ultim el casc que per a mi es una estrategia comercial són del tipus "un sol us" per aixo no porto i la veritat es que mantinc l'equilibri quasi mai m'he caigut.
I ja no diguem dels burros que es posen enmig teu tenint que bloquejar els frens i fent derrapada .
Apa salut!
De EPC:
Una campaña de 3 meses advertirá de las nuevas multas a los ciclistas
1. La ordenanza que se aplicará desde septiembre prohibirá aparcar en árboles, papeleras y bancos
2. • La ley, que muchos desconocen, impedirá a las motos subir a la acera con el motor en marcha
JORDI SUBIRANA
BARCELONA
El Ayuntamiento de Barcelona pondrá en marcha después de las elecciones municipales una campaña informativa de tres meses para explicar la nueva ordenanza de la bicicleta, que incorporará multas. Según un alto cargo municipal, la norma se empezará a aplicar a lo largo de septiembre pese a que el 24 de agosto expiran los seis meses de moratoria que el ayuntamiento aplicó a la modificación de la ordenanza de circulación de peatones y de vehículos aprobada el 23 de febrero. La ley, que busca proteger al peatón en las aceras, incluye un artículo, el 14, que regula a peatones y ciclistas.
La campaña informativa, que arrancará con retraso, tiene como objetivo informar de los cambios y las acciones prohibidas tanto para los ciclistas como para el resto de colectivos a quienes afecta: motoristas, patinadores o conductores de coches. El concejal de Movilidad y Seguridad, Ferran Julián, explicó que se tratará de una campaña "muy pedagógica", con folletos y otros soportes, que se prolongará hasta septiembre. En una primera fase, en junio, se dirigirá a entidades, asociaciones y usuarios de la bicis. Más adelante, en julio, se lanzará una propuesta destinada a todos los colectivos en la que se pedirá que haya respeto entre unos y otros. En septiembre, con la ordenanza ya en marcha, se hará un recordatorio.
INCUMPLIMIENTO
El ayuntamiento espera de este modo poner al día a los usuarios sobre la nueva normativa de circulación antes de empezar a sancionar, a lo largo de septiembre y tras el periodo de avisos.
EL PERIÓDICO pudo comprobar esta semana que decenas de ciclistas incumplen la ley y, lo que es peor, la desconocen pese a que ya está aprobada. Un paseo por el centro de la ciudad así lo constata. Muchos usuarios atan la bici en árboles, papeleras o bancos y es habitual ver ciclistas que esquivan a los peatones en Pelai y en el Portal de l'Àngel, acciones que la ley prohíbe.
Albert García, miembro de Amics de la Bici, reconoció que hay mucho desconocimiento porque el ayuntamiento ha dado hasta ahora "poca información". García espera que se aproveche la Semana de la Bicicleta, que se celebrará entre el 4 y el 10 de junio, para informar más.
La nueva norma permite a los ciclistas circular por las aceras, pero solo si estas tienen más de cinco metros de amplitud, y dejando tres metros de espacio libre a los peatones. El artículo, además, insta a ir a menos de 10 kilómetros hora en las aceras con mucha gente y prohíbe a los usuarios de bici ir por las zonas peatonales con aglomeraciones, es decir que tendrán que bajar si por ejemplo no pueden ir en línea recta más de cinco metros o mantener un metro de distancia de los peatones.
Obliga también a los ciclistas a llevar timbres, y de noche luces y elementos reflectantes, y prohíbe atar la bicicleta a papeleras, semáforos, árboles y bancos. Permite, en cambio, encadenar el vehículo a las farolas, salvo en las que forman parte del patrimonio histórico.
Para García, la nueva norma tiene aspectos negativos y positivos. Uno de los peores es la imposibilidad de aparcar en el mobiliario urbano, ya que los aparcamientos que hay son insuficientes y el ayuntamiento hace oídos sordos a la demanda de colocar más plazas para estacionar en los cruces de las calles. El ayuntamiento aseguró que creará 7.000 nuevos aparcamientos este año.
Un aspecto positivo, en cambio, es que con la ley, los coches y las motos deberán adelantar a los ciclistas pasando al otro carril y dejando no menos de 1,5 metros de separación.
EMPUJAR EL VEHÍCULO
Si bien los ciclistas serán unos de los grupos más afectados, la norma afecta también a los motoristas. No podrán circular por la acera, ni tan solo para estacionar. La ley dice que se deberá empujar el vehículo con el motor parado y sin ocupar el asiento. Solo se podrá encender para superar los desniveles, como el bordillo. También se sancionará estacionar en las aceras sin dejar tres metros libres a los peatones. Hoy, muy pocos cumplen estas condiciones.
La Guardia Urbana, asimismo, podrá inmovilizar un vehículo sin seguro e intervenir cautelarmente el permiso de conducir por el uso indebido de señales acústicas y la emisión de humos contaminantes.
Una campaña de 3 meses advertirá de las nuevas multas a los ciclistas
1. La ordenanza que se aplicará desde septiembre prohibirá aparcar en árboles, papeleras y bancos
2. • La ley, que muchos desconocen, impedirá a las motos subir a la acera con el motor en marcha
JORDI SUBIRANA
BARCELONA
El Ayuntamiento de Barcelona pondrá en marcha después de las elecciones municipales una campaña informativa de tres meses para explicar la nueva ordenanza de la bicicleta, que incorporará multas. Según un alto cargo municipal, la norma se empezará a aplicar a lo largo de septiembre pese a que el 24 de agosto expiran los seis meses de moratoria que el ayuntamiento aplicó a la modificación de la ordenanza de circulación de peatones y de vehículos aprobada el 23 de febrero. La ley, que busca proteger al peatón en las aceras, incluye un artículo, el 14, que regula a peatones y ciclistas.
La campaña informativa, que arrancará con retraso, tiene como objetivo informar de los cambios y las acciones prohibidas tanto para los ciclistas como para el resto de colectivos a quienes afecta: motoristas, patinadores o conductores de coches. El concejal de Movilidad y Seguridad, Ferran Julián, explicó que se tratará de una campaña "muy pedagógica", con folletos y otros soportes, que se prolongará hasta septiembre. En una primera fase, en junio, se dirigirá a entidades, asociaciones y usuarios de la bicis. Más adelante, en julio, se lanzará una propuesta destinada a todos los colectivos en la que se pedirá que haya respeto entre unos y otros. En septiembre, con la ordenanza ya en marcha, se hará un recordatorio.
INCUMPLIMIENTO
El ayuntamiento espera de este modo poner al día a los usuarios sobre la nueva normativa de circulación antes de empezar a sancionar, a lo largo de septiembre y tras el periodo de avisos.
EL PERIÓDICO pudo comprobar esta semana que decenas de ciclistas incumplen la ley y, lo que es peor, la desconocen pese a que ya está aprobada. Un paseo por el centro de la ciudad así lo constata. Muchos usuarios atan la bici en árboles, papeleras o bancos y es habitual ver ciclistas que esquivan a los peatones en Pelai y en el Portal de l'Àngel, acciones que la ley prohíbe.
Albert García, miembro de Amics de la Bici, reconoció que hay mucho desconocimiento porque el ayuntamiento ha dado hasta ahora "poca información". García espera que se aproveche la Semana de la Bicicleta, que se celebrará entre el 4 y el 10 de junio, para informar más.
La nueva norma permite a los ciclistas circular por las aceras, pero solo si estas tienen más de cinco metros de amplitud, y dejando tres metros de espacio libre a los peatones. El artículo, además, insta a ir a menos de 10 kilómetros hora en las aceras con mucha gente y prohíbe a los usuarios de bici ir por las zonas peatonales con aglomeraciones, es decir que tendrán que bajar si por ejemplo no pueden ir en línea recta más de cinco metros o mantener un metro de distancia de los peatones.
Obliga también a los ciclistas a llevar timbres, y de noche luces y elementos reflectantes, y prohíbe atar la bicicleta a papeleras, semáforos, árboles y bancos. Permite, en cambio, encadenar el vehículo a las farolas, salvo en las que forman parte del patrimonio histórico.
Para García, la nueva norma tiene aspectos negativos y positivos. Uno de los peores es la imposibilidad de aparcar en el mobiliario urbano, ya que los aparcamientos que hay son insuficientes y el ayuntamiento hace oídos sordos a la demanda de colocar más plazas para estacionar en los cruces de las calles. El ayuntamiento aseguró que creará 7.000 nuevos aparcamientos este año.
Un aspecto positivo, en cambio, es que con la ley, los coches y las motos deberán adelantar a los ciclistas pasando al otro carril y dejando no menos de 1,5 metros de separación.
EMPUJAR EL VEHÍCULO
Si bien los ciclistas serán unos de los grupos más afectados, la norma afecta también a los motoristas. No podrán circular por la acera, ni tan solo para estacionar. La ley dice que se deberá empujar el vehículo con el motor parado y sin ocupar el asiento. Solo se podrá encender para superar los desniveles, como el bordillo. También se sancionará estacionar en las aceras sin dejar tres metros libres a los peatones. Hoy, muy pocos cumplen estas condiciones.
La Guardia Urbana, asimismo, podrá inmovilizar un vehículo sin seguro e intervenir cautelarmente el permiso de conducir por el uso indebido de señales acústicas y la emisión de humos contaminantes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I per això calia una nova ordenança? Si el Codi de Circulació ja prohibeix que les motos vagin per les voreres. A més, tinc un company de feina a qui fa anys es van endur la moto per haver-la aparcat a la vorera. I també recordo tots aquells discs de prohibit aparcar que indiquen expressament "inclòs motos en vorera".Si bien los ciclistas serán unos de los grupos más afectados, la norma afecta también a los motoristas. No podrán circular por la acera, ni tan solo para estacionar. La ley dice que se deberá empujar el vehículo con el motor parado y sin ocupar el asiento. Solo se podrá encender para superar los desniveles, como el bordillo. También se sancionará estacionar en las aceras sin dejar tres metros libres a los peatones. Hoy, muy pocos cumplen estas condiciones.
L'Ajuntament hauria de posar a treballar el seu departament jurídic per repassar la legislació vigent i aplicar-la, altrament sembla que aquesta ordenança serà un text més que d'aquí a poc tindrà més valor com a paper higiènic que com a document jurídic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Modificacions a l'Ordenança de circulació de vianants i bicicletes
A destacar:
A destacar:
O sigui: NO PODEN CIRCULAR PEL CARRIL BUSL'ordenança wrote:
4. Quan els ciclistes circulin per la calçada, ho faran obligatòriament pels
carrils més propers a les voreres, tot podent ocupar la part central
d'aquests. Quan estigui expressament permès i senyalitzat, les bicicletes
podran circular pels carrils reservats a altres vehicles.
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No es podran retirar punts als ciclistes
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... istes.html
Trànsit no retirà punts als ciclistes
Un jutge troba «absurd» que es puguin treure crèdits si per conduir una bicicleta no es necessita carnet
21/02/10 02:00 - Barcelona - acn / el punt
La Direcció General de Trànsit (DGT) no podrà retirar punts del carnet de conduir als ciclistes que cometin infraccions que estan castigades amb la pèrdua de punts. Així ho ha determinat un jutjat de Barcelona, que considera «absurd» que es puguin retirar punts del permís de conduir per una infracció comesa amb una bicicleta, un vehicle que no requereix llicència per portar-lo. De fet, el mateix jutge es pregunta què passa amb els ciclistes multats que no tenen carnet de conduir. Per això, diu que els ciclistes només podran ser multats econòmicament o penalment si la infracció comesa és molt greu.
El magistrat del jutjat contenciós i administratiu número 17 de Barcelona ha estimat parcialment el recurs d'un ciclista que va ser multat el febrer de 2009 per la Guàrdia Urbana per conducció temerària. El jutge no li treu la sanció de 300 euros que li van imposar els agents, però sí que considera oportú desestimar la retirada de quatre punts del permís de conduir. En la sentència, del 2 de febrer, el jutge recorda que el reglament de circulació estableix que la bicicleta és un vehicle, però també entén que la norma deixa clar que només es podran treure punts per infraccions comeses amb vehicles que requereixen llicència, cosa que no passa amb la bicicleta. Si no fos així, assenyala la sentència, es podria produir una situació tan «absurda» com per exemple que s'haurien de retirar també punts inexistents a aquells ciclistes que no tenen permís de conduir. El ciclista va ser multat el 22 febrer del 2009 quan circulava per Barcelona amb una bicicleta del servei del Bicing i va fer cas omís d'un semàfor en vermell.
La sentència pot crear un precedent en la matèria en un punt en què la normativa és molt inconcreta. Tot i així, el Servei Català del Trànsit (SCT), que s'encarrega de tramitar l'extracció de punts, en aquests casos ja feia una interpretació favorable al ciclista i tendeix a no tramitar la pèrdua de punts dels conductors que són sancionats quan van en bicicleta, perquè seria un greuge comparatiu entre els ciclistes que tenen carnet de conduir i els que no disposen de la llicència.
Es calcula que només a la ciutat de Barcelona cada dia es produeixen uns 35.000 desplaçaments amb bicicleta.
Notícia continua a http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=162437#p162437
Trànsit no retirà punts als ciclistes
Un jutge troba «absurd» que es puguin treure crèdits si per conduir una bicicleta no es necessita carnet
21/02/10 02:00 - Barcelona - acn / el punt
La Direcció General de Trànsit (DGT) no podrà retirar punts del carnet de conduir als ciclistes que cometin infraccions que estan castigades amb la pèrdua de punts. Així ho ha determinat un jutjat de Barcelona, que considera «absurd» que es puguin retirar punts del permís de conduir per una infracció comesa amb una bicicleta, un vehicle que no requereix llicència per portar-lo. De fet, el mateix jutge es pregunta què passa amb els ciclistes multats que no tenen carnet de conduir. Per això, diu que els ciclistes només podran ser multats econòmicament o penalment si la infracció comesa és molt greu.
El magistrat del jutjat contenciós i administratiu número 17 de Barcelona ha estimat parcialment el recurs d'un ciclista que va ser multat el febrer de 2009 per la Guàrdia Urbana per conducció temerària. El jutge no li treu la sanció de 300 euros que li van imposar els agents, però sí que considera oportú desestimar la retirada de quatre punts del permís de conduir. En la sentència, del 2 de febrer, el jutge recorda que el reglament de circulació estableix que la bicicleta és un vehicle, però també entén que la norma deixa clar que només es podran treure punts per infraccions comeses amb vehicles que requereixen llicència, cosa que no passa amb la bicicleta. Si no fos així, assenyala la sentència, es podria produir una situació tan «absurda» com per exemple que s'haurien de retirar també punts inexistents a aquells ciclistes que no tenen permís de conduir. El ciclista va ser multat el 22 febrer del 2009 quan circulava per Barcelona amb una bicicleta del servei del Bicing i va fer cas omís d'un semàfor en vermell.
La sentència pot crear un precedent en la matèria en un punt en què la normativa és molt inconcreta. Tot i així, el Servei Català del Trànsit (SCT), que s'encarrega de tramitar l'extracció de punts, en aquests casos ja feia una interpretació favorable al ciclista i tendeix a no tramitar la pèrdua de punts dels conductors que són sancionats quan van en bicicleta, perquè seria un greuge comparatiu entre els ciclistes que tenen carnet de conduir i els que no disposen de la llicència.
Es calcula que només a la ciutat de Barcelona cada dia es produeixen uns 35.000 desplaçaments amb bicicleta.
Notícia continua a http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=162437#p162437
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Regulació per la DGT
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... letes.html
La DGT regularà la circulació de les bicicletes
La mesura vol evitar els problemes de convivència que l'augment de aquests vehicles provoca en la circulació
Trànsit crearà unes normes de convivència generals per a tot l'Estat
09/11/10 02:00 - Barcelona - EFE
La Direcció General de Trànsit (DGT) regularà la circulació de les bicicletes a les ciutats per evitar els problemes de convivència que l'augment de aquests vehicles provoca en el trànsit i crearà unes normes de convivència generals per a tot l'Estat.
Així ho ha afirmat a Barcelona la directora de l'Observatori de la Seguretat Viària de la DGT, Anna Ferrer, que ha precisat que la DGT té previst incorporar un apartat en el codi de circulació dedicat a les bicicletes que reguli el seu ús en la via pública, sobretot a les ciutats, i que podria anar des de les mides dels carrils bici, l'ús de casc en menors o la seva presència a les voreres.
Ferrer, ha explicat aquest dimarts que la bicicleta ha d'entrar a formar part del control normatiu, ja que en aquests moments hi ha en el codi escassa referència al mateix i “no hi ha paraigües legal” que reguli la convivència amb aquest vehicle al carrer.
Per això, la DGT s'ha posat en contacte amb diversos col.lectius d'usuaris i amb la Federació de Municipis per conèixer les normatives ja existents en diverses ciutats, com la vigent a Barcelona, i crear una normativa conjunta per tot l'Estat.
Encara que Ferrer no ha volgut concretar dates, ha apuntat la possibilitat que comencés a aplicar-se l'any que ve.
Tot i que la responsable de la DGT ha remarcat que no es pensa en la possibilitat de crear un carnet especial o l'obligatorietat de matricular les bicis, des de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta s'ha insistit en l'impuls d'un registre estatal d'aquests vehicles, igual que el que ja existeix a Barcelona i la seva àrea metropolitana, que serviria sobretot per intentar reduir el nombre de robatoris, ja que així s'aconseguiria la seva identificació.
El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Francesc Narváez, s'ha congratulat que la DGT impulsi una regulació que harmonitzi l'ús de les bicicletes a les ciutats, “ja que fins ara han estat els ajuntaments els que s'han encarregat d'això”.
La DGT regularà la circulació de les bicicletes
La mesura vol evitar els problemes de convivència que l'augment de aquests vehicles provoca en la circulació
Trànsit crearà unes normes de convivència generals per a tot l'Estat
09/11/10 02:00 - Barcelona - EFE
La Direcció General de Trànsit (DGT) regularà la circulació de les bicicletes a les ciutats per evitar els problemes de convivència que l'augment de aquests vehicles provoca en el trànsit i crearà unes normes de convivència generals per a tot l'Estat.
Així ho ha afirmat a Barcelona la directora de l'Observatori de la Seguretat Viària de la DGT, Anna Ferrer, que ha precisat que la DGT té previst incorporar un apartat en el codi de circulació dedicat a les bicicletes que reguli el seu ús en la via pública, sobretot a les ciutats, i que podria anar des de les mides dels carrils bici, l'ús de casc en menors o la seva presència a les voreres.
Ferrer, ha explicat aquest dimarts que la bicicleta ha d'entrar a formar part del control normatiu, ja que en aquests moments hi ha en el codi escassa referència al mateix i “no hi ha paraigües legal” que reguli la convivència amb aquest vehicle al carrer.
Per això, la DGT s'ha posat en contacte amb diversos col.lectius d'usuaris i amb la Federació de Municipis per conèixer les normatives ja existents en diverses ciutats, com la vigent a Barcelona, i crear una normativa conjunta per tot l'Estat.
Encara que Ferrer no ha volgut concretar dates, ha apuntat la possibilitat que comencés a aplicar-se l'any que ve.
Tot i que la responsable de la DGT ha remarcat que no es pensa en la possibilitat de crear un carnet especial o l'obligatorietat de matricular les bicis, des de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta s'ha insistit en l'impuls d'un registre estatal d'aquests vehicles, igual que el que ja existeix a Barcelona i la seva àrea metropolitana, que serviria sobretot per intentar reduir el nombre de robatoris, ja que així s'aconseguiria la seva identificació.
El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Francesc Narváez, s'ha congratulat que la DGT impulsi una regulació que harmonitzi l'ús de les bicicletes a les ciutats, “ja que fins ara han estat els ajuntaments els que s'han encarregat d'això”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.