Rodalies ha d'invertir 800 milions per créixer un 35%
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Rodalies ha d'invertir 800 milions per créixer un 35%
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------
Rodalies ha d'invertir 800 milions per créixer un 35%
1. • El Govern presenta a Foment mesures per potenciar la xarxa a mitjà i llarg termini
2. • L'augment de trens i les noves línies permetran doblar el passatge en 15 anys
RAMON COMORERA
BARCELONA
Les obres de l'AVE no són ni l'únic ni el primer problema de la xarxa de Rodalies de Barcelona, encara que durant les últimes setmanes les avaries i els endarreriments tinguin aquest origen. La falta d'inversions per atendre una demanda que s'ha disparat els últims anys ve de lluny. La Generalitat ha enviat al Ministeri de Foment una proposta per superar el col.lapse a curt i mitjà termini que preveu invertir 800 milions d'euros en nous trens i en millores de la infraestructura. La capacitat i el nivell del servei creixerien així, en un temps relativament curt, un 35%, segons el secretari de Mobilitat, Manel Nadal.
Per a una segona fase a 15 anys vista, la Conselleria de Política Territorial ha elaborat un pla de construcció de noves vies que suposa una inversió de 5.200 milions més. Aquestes obres permetran doblar el nombre de passatgers transportats, que passaran dels 160 milions del 2004 a 320 el 2020. La millora del servei que s'aconseguiria d'aquesta manera s'estima en un 60% més.
La proposta en dues parts l'està estudiant ara el ministeri per incorporar-la al pla de rodalies de la regió metropolitana que elabora des de principis d'any. Els últims incidents que s'han produït als voltants de l'estació de Sants com a conseqüència de les obres de l'AVE han portat Nadal a exigir a Foment que tramiti el pla aquest mateix any.
La Generalitat considera que amb l'augment de trens en servei, el reforç de les subestacions elèctriques i la millora de la senyalització i altres elements que regulen el trànsit i la seguretat ferroviària previstos a la primera part del pla, és possible aconseguir aquest 35% d'increment de la capacitat operativa.
NOUS COMBOIS
Renfe ha anunciat que fins al 2012 posarà en servei progressivament a l'àrea de Barcelona un total de 80 trens de la nova sèrie Civia. Els quatre primers ja estan circulant en la línia del Maresme. A aquests se n'hi afegiran abans de final d'any quatre més de reforç del mateix tipus que cobreix ara totes les línies. Amb aquests vuit combois s'oferiran fins a 5.000 places més en hora punta.
En la segona part de la proposta de la Generalitat s'inclouen les grans obres que faran créixer la xarxa. Entre elles figura la nova línia orbital que enllaçarà Vilanova i la Geltrú amb Mataró per l'interior. També es preveu la línia de Cornellà a Castelldefels, el desdoblament dels trams Montcada-Vic i Arenys de Mar-Blanes i una tercera via entre Cerdanyola i Sabadell, entre altres projectes.
TÚNEL DE L'AVE
La prevista entrada en funcionament el 2009 del túnel de l'AVE entre Sants i Sagrera permetrà, a més a més, que els trens de mitja distància que ara compliquen el trànsit de rodalies a les dues galeries que travessen Barcelona alliberin aquests corredors i es pugui augmentar la freqüència de pas dels combois que cobreixen distàncies curtes.
Amb aquesta nova configuració de les vies subterrànies s'evitarà, per una altra part, l'actual creuament de les línies de la costa i les de l'interior, que impedeix també incrementar el servei.
----------------------------------
Rodalies ha d'invertir 800 milions per créixer un 35%
1. • El Govern presenta a Foment mesures per potenciar la xarxa a mitjà i llarg termini
2. • L'augment de trens i les noves línies permetran doblar el passatge en 15 anys
RAMON COMORERA
BARCELONA
Les obres de l'AVE no són ni l'únic ni el primer problema de la xarxa de Rodalies de Barcelona, encara que durant les últimes setmanes les avaries i els endarreriments tinguin aquest origen. La falta d'inversions per atendre una demanda que s'ha disparat els últims anys ve de lluny. La Generalitat ha enviat al Ministeri de Foment una proposta per superar el col.lapse a curt i mitjà termini que preveu invertir 800 milions d'euros en nous trens i en millores de la infraestructura. La capacitat i el nivell del servei creixerien així, en un temps relativament curt, un 35%, segons el secretari de Mobilitat, Manel Nadal.
Per a una segona fase a 15 anys vista, la Conselleria de Política Territorial ha elaborat un pla de construcció de noves vies que suposa una inversió de 5.200 milions més. Aquestes obres permetran doblar el nombre de passatgers transportats, que passaran dels 160 milions del 2004 a 320 el 2020. La millora del servei que s'aconseguiria d'aquesta manera s'estima en un 60% més.
La proposta en dues parts l'està estudiant ara el ministeri per incorporar-la al pla de rodalies de la regió metropolitana que elabora des de principis d'any. Els últims incidents que s'han produït als voltants de l'estació de Sants com a conseqüència de les obres de l'AVE han portat Nadal a exigir a Foment que tramiti el pla aquest mateix any.
La Generalitat considera que amb l'augment de trens en servei, el reforç de les subestacions elèctriques i la millora de la senyalització i altres elements que regulen el trànsit i la seguretat ferroviària previstos a la primera part del pla, és possible aconseguir aquest 35% d'increment de la capacitat operativa.
NOUS COMBOIS
Renfe ha anunciat que fins al 2012 posarà en servei progressivament a l'àrea de Barcelona un total de 80 trens de la nova sèrie Civia. Els quatre primers ja estan circulant en la línia del Maresme. A aquests se n'hi afegiran abans de final d'any quatre més de reforç del mateix tipus que cobreix ara totes les línies. Amb aquests vuit combois s'oferiran fins a 5.000 places més en hora punta.
En la segona part de la proposta de la Generalitat s'inclouen les grans obres que faran créixer la xarxa. Entre elles figura la nova línia orbital que enllaçarà Vilanova i la Geltrú amb Mataró per l'interior. També es preveu la línia de Cornellà a Castelldefels, el desdoblament dels trams Montcada-Vic i Arenys de Mar-Blanes i una tercera via entre Cerdanyola i Sabadell, entre altres projectes.
TÚNEL DE L'AVE
La prevista entrada en funcionament el 2009 del túnel de l'AVE entre Sants i Sagrera permetrà, a més a més, que els trens de mitja distància que ara compliquen el trànsit de rodalies a les dues galeries que travessen Barcelona alliberin aquests corredors i es pugui augmentar la freqüència de pas dels combois que cobreixen distàncies curtes.
Amb aquesta nova configuració de les vies subterrànies s'evitarà, per una altra part, l'actual creuament de les línies de la costa i les de l'interior, que impedeix també incrementar el servei.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Rodalies ha d'invertir 800 milions per créixer un 35%
Però aquest creuament no es fa al mateix nivell, no? Estic pensant en les vies que arriben a Sants des del Passeig de Gràcia passant per sobre de les que vene des de Catalunya.El Periódico wrote: TÚNEL DE L'AVE
La prevista entrada en funcionament el 2009 del túnel de l'AVE entre Sants i Sagrera permetrà, a més a més, que els trens de mitja distància que ara compliquen el trànsit de rodalies a les dues galeries que travessen Barcelona alliberin aquests corredors i es pugui augmentar la freqüència de pas dels combois que cobreixen distàncies curtes.
Amb aquesta nova configuració de les vies subterrànies s'evitarà, per una altra part, l'actual creuament de les línies de la costa i les de l'interior, que impedeix també incrementar el servei.
L'únic que es creua entre les línies de la costa i l'interior seria l'antic tren a l'aeroport de la R1.... A què es refereixen doncs?
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Diagonal attacks
Hola,
A que me moriré sin ver hacer cosas lógicas en esta ciudad: no piensan tocar los ejes básicos de Barcelona. Harán de todo menos lo que toca.
Saludos,
Sergio
A que me moriré sin ver hacer cosas lógicas en esta ciudad: no piensan tocar los ejes básicos de Barcelona. Harán de todo menos lo que toca.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Me gusta la solución que se ha adoptado, construyendo el salto de carnero en la torrassa, para permitir que los de sant feliu puedan ir a Paseig de Gracia directamente, o los de sitges a plaça catalunya.
Lo lamentable de todo esto, que llega con muchisimo retraso ...y que hasta el 2012 no lo veremos.....
Una lástima
Lo lamentable de todo esto, que llega con muchisimo retraso ...y que hasta el 2012 no lo veremos.....
Una lástima
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Lo ideal sería que mediante la línea 7 orbital que tendría que desembocar en una línea metropolitana circular, se pudiese entrar por Pl. Catalunya como hasta ahora y mediante la actual C4 que en el futuro se hablaba que sería la C2 (interior-interior) se ganase la nueva opción de Pg. de Gràcia.
Y ojo, los de Sitges y el Baix Llobregat sur, ¿por qué no han de tener también las dos opciones? con esa nueva línea Cornellà-Castelldefels y la actual, bien podrían ganarse las dos opciones perfectamente también.
Al fin y al cabo se trata de tener todas las opciones posibles y generar más frecuencias para el mayor uso del TP ¿no?
Saludos,
Sergio
Sí, eso de entrar desde el Baix Llobregat por el túnel de Aragón y poder pasar por Pg. de Gràcia está muy bien, pero... ¿conservaremos la actual posibilidad de entrar también por el túnel de Pl. Catalunya? porque el ganar opciones está muy bien siempre que no se nos quite lo que ya tenemos y no hablo por los usuarios de Sant Feliu, sino por todos los de la C4 en el Llobregat.sequera wrote:Me gusta la solución que se ha adoptado, construyendo el salto de carnero en la torrassa, para permitir que los de sant feliu puedan ir a Paseig de Gracia directamente, o los de sitges a plaça catalunya.
Lo lamentable de todo esto, que llega con muchisimo retraso ...y que hasta el 2012 no lo veremos.....
Una lástima
Lo ideal sería que mediante la línea 7 orbital que tendría que desembocar en una línea metropolitana circular, se pudiese entrar por Pl. Catalunya como hasta ahora y mediante la actual C4 que en el futuro se hablaba que sería la C2 (interior-interior) se ganase la nueva opción de Pg. de Gràcia.
Y ojo, los de Sitges y el Baix Llobregat sur, ¿por qué no han de tener también las dos opciones? con esa nueva línea Cornellà-Castelldefels y la actual, bien podrían ganarse las dos opciones perfectamente también.
Al fin y al cabo se trata de tener todas las opciones posibles y generar más frecuencias para el mayor uso del TP ¿no?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Rodalies ha d'invertir 800 milions per créixer un 35%
A què el conecpte de contrastar informacions fa anys que està extingit entre els periodistes.Albert wrote:Però aquest creuament no es fa al mateix nivell, no? Estic pensant en les vies que arriben a Sants des del Passeig de Gràcia passant per sobre de les que vene des de Catalunya.
L'únic que es creua entre les línies de la costa i l'interior seria l'antic tren a l'aeroport de la R1.... A què es refereixen doncs?
Això serà un que ha mirat un plànol de la xarxa de rodalies, ha vist que la C2 va per baix pel costat esquerre i per dalt pel Passeig de Gràcia i d'aquí ha deduït que les vies es creuen al mateix nivell.
Re: Rodalies ha d'invertir 800 milions per créixer un 35%
mirant els plànols queda claríssim, no sé qui és que dubta! D'una banda es creuen el ramal de l'estació de frança (R10) amb la R1, R3, R4 i R7. I d'altra banda també es creuen la R1 amb la R2. Tot al mateix nivell.entfe001 wrote:A què el conecpte de contrastar informacions fa anys que està extingit entre els periodistes.Albert wrote:Però aquest creuament no es fa al mateix nivell, no? Estic pensant en les vies que arriben a Sants des del Passeig de Gràcia passant per sobre de les que vene des de Catalunya.
Això serà un que ha mirat un plànol de la xarxa de rodalies, ha vist que la C2 va per baix pel costat esquerre i per dalt pel Passeig de Gràcia i d'aquí ha deduït que les vies es creuen al mateix nivell.
Degut a l'avaria que hi ha hagut avui, crec que la C2 circulava per Plaça Catalunya.
Jo no conec bé el encreuament de les vies que hi ha sota la ciutat de Barcelona i per tant voldria que algú hem pogués aclarir si hi ha algun motiu físic (per exemple la configuració de vies o algo així) o d'algun altre tipus que faci impossible per exemple una configuració així:
- Rodalies: totes les línies (excepte R10) per Sants – Plaça Catalunya - Arc de Triomf
- R10 Aeroport, Regionals, Llarga Distància, etc.: per Sants – Pg. Gràcia
Segurament ja s'ha explicat aquest tema alguna altra vegada, però si algú pot fer un resum...
Si es per un tema de configuració de les línies, si es canviés a aquesta configuració:
C1 – Sant Vicens – Maçanet (per la costa)
C2 - Sant Vicens – Maçanet (per l’interior)
C3 – Hospitalet – Vic
C4 – Hospitalet – Manresa
C7 – Hospitalet – Castellbisbal (o també l’opció circular)
llavors la pregunta anterior seria possible o tampoc?
I finalment, si es pogués fer així, quina seria la màxima freqüència de rodalies en hora punta:
- Si es suposés un interval de 2 minuts (desconec si es massa poc temps) entre tren i tren a “Sants – Plaça Catalunya - Arc de Triomf”
- 1 tren / 2 minuts = 30 trens / hora
- (30 trens / hora) / 5 línies = 6 trens / hora (per línia)
- 6 trens / hora = un tren cada 10 minuts per línia
Gràcies a que ho pugui explicar correctament.
Jo no conec bé el encreuament de les vies que hi ha sota la ciutat de Barcelona i per tant voldria que algú hem pogués aclarir si hi ha algun motiu físic (per exemple la configuració de vies o algo així) o d'algun altre tipus que faci impossible per exemple una configuració així:
- Rodalies: totes les línies (excepte R10) per Sants – Plaça Catalunya - Arc de Triomf
- R10 Aeroport, Regionals, Llarga Distància, etc.: per Sants – Pg. Gràcia
Segurament ja s'ha explicat aquest tema alguna altra vegada, però si algú pot fer un resum...
Si es per un tema de configuració de les línies, si es canviés a aquesta configuració:
C1 – Sant Vicens – Maçanet (per la costa)
C2 - Sant Vicens – Maçanet (per l’interior)
C3 – Hospitalet – Vic
C4 – Hospitalet – Manresa
C7 – Hospitalet – Castellbisbal (o també l’opció circular)
llavors la pregunta anterior seria possible o tampoc?
I finalment, si es pogués fer així, quina seria la màxima freqüència de rodalies en hora punta:
- Si es suposés un interval de 2 minuts (desconec si es massa poc temps) entre tren i tren a “Sants – Plaça Catalunya - Arc de Triomf”
- 1 tren / 2 minuts = 30 trens / hora
- (30 trens / hora) / 5 línies = 6 trens / hora (per línia)
- 6 trens / hora = un tren cada 10 minuts per línia
Gràcies a que ho pugui explicar correctament.
Tot i que no se si ho podré explicar correctament, intentaré aclarir alguns aspectes.
No hi ha cap motiu físic per que totes les línies de rodalies puguin anar pel tunel de plaça catalunya. De fet, en una futura reforma, es preten que la línia costa-costa (R1) sigui linia de Mataró-Sagrera-Catalunya-Sants-linia de vilanova.
I ara que torno a llegir el teu post, la proposta que fas és bàsicament la configuració de línies que es preten implantar, amb algunes apreciacions:
R3: Castelldefels-Cornellà-Barcelona-Vic
R4: Aeroport-Barcelona-Manresa
I un parell de línies que passen per Sant Cugat (una circular per Barcelona) i una altra que uneix Granollers amb Martorell. I no se si em deixo alguna.
D'altra banda, crec que l'interval mínim entre trens avui dia en el tunel de Catalunya és de 3 minuts, o com a mínim és el que porten a la pràctica. Tenint en compte que la raó per no augmentar la freqüència és que el tunel de Catalunya està col·lapsat, imagino que és aquest el límit.
No hi ha cap motiu físic per que totes les línies de rodalies puguin anar pel tunel de plaça catalunya. De fet, en una futura reforma, es preten que la línia costa-costa (R1) sigui linia de Mataró-Sagrera-Catalunya-Sants-linia de vilanova.
I ara que torno a llegir el teu post, la proposta que fas és bàsicament la configuració de línies que es preten implantar, amb algunes apreciacions:
R3: Castelldefels-Cornellà-Barcelona-Vic
R4: Aeroport-Barcelona-Manresa
I un parell de línies que passen per Sant Cugat (una circular per Barcelona) i una altra que uneix Granollers amb Martorell. I no se si em deixo alguna.
D'altra banda, crec que l'interval mínim entre trens avui dia en el tunel de Catalunya és de 3 minuts, o com a mínim és el que porten a la pràctica. Tenint en compte que la raó per no augmentar la freqüència és que el tunel de Catalunya està col·lapsat, imagino que és aquest el límit.
Gràcies per les respostes, he trobat un dibuix de les línies de Barcelona, i les he dibuixat amb colors al damunt, així ho he vist tot més clar... suposant que el dibuix que he fet no sigui erroni.
D'aquesta forma, i sense fer cap nova infrastructura, llavors seria possible fent un creuament al Clot aquesta configuració?
R1 (per la costa): Sant Vicens/Vilanova – Sants/Pg.Gracia/Clot - Mataró/Maçanet
R2 (per l’interior): Sant Vicens/Vilafranca – Sants/Catalunya/Arc Triomf/Clot – Granollers/Maçanet
D'aquesta forma, i sense fer cap nova infrastructura, llavors seria possible fent un creuament al Clot aquesta configuració?
R1 (per la costa): Sant Vicens/Vilanova – Sants/Pg.Gracia/Clot - Mataró/Maçanet
R2 (per l’interior): Sant Vicens/Vilafranca – Sants/Catalunya/Arc Triomf/Clot – Granollers/Maçanet
- Attachments
-
- Renfe_BCN2.gif (20.38 KiB) Viewed 7603 times
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
El dibuix que has posat és de http://www.trenscat.cat i actualment ja n'hi ha un de posat de més actualitzat, amb les línies de rodalies que has pintat:
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Seguin amb al tema, vist que ara per ara es difícil fer canvis en les línies actuals degut a la seva configuració sense haver de realitzar noves infrastructures , jo proposaria que Renfe canviés la configuració de les línies de rodalies aprofitant el que tenim... només caldria canviar els cartells de les estacions!!
Segons el dibuix adjunt:
R1 – Sant Vicens/Vilafranca – Mataró/Maçanet
R2 – Sant Vicens/Vilanova – Granollers/Maçanet
R3 – Hospitalet – Vic
R4 – Hospitalet – Manresa
R7 – Martorell/Hospitalet/Cerdanyola/Martorell (o circular sense passar per Martorell)
O sigui, la actual R4 sud passaria a ser R1 sud, i la R4 sortiria de Hospitalet (vies 11 a 16)
La R7 passaria a ser circular, i així no passaria com ara, que trens de la R4 a Hospitalet canvien a R7!!! A més no es perdria la freqüència que hi ha ara actualment en el tram Molins-Hospitalet, enlloc de R1 i R4 es tindria R1 i R7.
D'aquesta forma també seria suportable una freqüència de 4 minuts entre tren i tren en el tram “Sants – Plaça Catalunya - Arc de Triomf”:
Interval 4 minuts = 15 trens / hora
R1: 4 trens -> 1 cada 15 minuts
R3: 3 trens -> 1 cada 20 minuts (actualment 30 minuts o més)
R4: 4 trens -> 1 cada 15 minuts
R7: 4 trens -> 1 cada 15 minuts
Així també en el tram Martorell-Hospitalet tindria una freqüència molt més alta, un tren cada 7/8 minuts.
Bé, a veure a qui li agrada i a qui no, però recordeu que es una proposta aprofitant el que hi ha, sense realitzar inversions en les vies de rodalies, i crec que per tant molt més fàcil de realitzar per part de Renfe.
Segons el dibuix adjunt:
R1 – Sant Vicens/Vilafranca – Mataró/Maçanet
R2 – Sant Vicens/Vilanova – Granollers/Maçanet
R3 – Hospitalet – Vic
R4 – Hospitalet – Manresa
R7 – Martorell/Hospitalet/Cerdanyola/Martorell (o circular sense passar per Martorell)
O sigui, la actual R4 sud passaria a ser R1 sud, i la R4 sortiria de Hospitalet (vies 11 a 16)
La R7 passaria a ser circular, i així no passaria com ara, que trens de la R4 a Hospitalet canvien a R7!!! A més no es perdria la freqüència que hi ha ara actualment en el tram Molins-Hospitalet, enlloc de R1 i R4 es tindria R1 i R7.
D'aquesta forma també seria suportable una freqüència de 4 minuts entre tren i tren en el tram “Sants – Plaça Catalunya - Arc de Triomf”:
Interval 4 minuts = 15 trens / hora
R1: 4 trens -> 1 cada 15 minuts
R3: 3 trens -> 1 cada 20 minuts (actualment 30 minuts o més)
R4: 4 trens -> 1 cada 15 minuts
R7: 4 trens -> 1 cada 15 minuts
Així també en el tram Martorell-Hospitalet tindria una freqüència molt més alta, un tren cada 7/8 minuts.
Bé, a veure a qui li agrada i a qui no, però recordeu que es una proposta aprofitant el que hi ha, sense realitzar inversions en les vies de rodalies, i crec que per tant molt més fàcil de realitzar per part de Renfe.
- Attachments
-
- Proposta de mapa de Rodalies
- Renfe_proposta.jpg (152.49 KiB) Viewed 6946 times
Xeviu escrigué
Després la R4,en principi,hauria d'arribar a l'aeroport,combinat amb l'R10.Després la R1 seria un St.Vicenç-Maçanet per la costa(Vilanova/Mataró),i la R2 lo mateix peró per l'interior(Vilafranca/St.Feliu/Granollers/Sant Celoni).
Jo a la R3 posaria un tren cada 15 minuts.
Penso que el teu projecte és bo,jo només dic el que volen fer els de la renfe,que a més,ells volen eliminar la R10 i fer que sigui llançadora un altre cop,juntament amb els trens de la R4 que acabaran els seu recorregut a l'Aeroport.
A veure n'em a pam als teus projectes,que és això de que la R7 vagi fins a Martorell i allì canvi de sentit?La R7 hauria de ser circular,peró en principi no ha de passar Martorell.Seguin amb al tema, vist que ara per ara es difícil fer canvis en les línies actuals degut a la seva configuració sense haver de realitzar noves infrastructures , jo proposaria que Renfe canviés la configuració de les línies de rodalies aprofitant el que tenim... només caldria canviar els cartells de les estacions!!
Segons el dibuix adjunt:
R1 – Sant Vicens/Vilafranca – Mataró/Maçanet
R2 – Sant Vicens/Vilanova – Granollers/Maçanet
R3 – Hospitalet – Vic
R4 – Hospitalet – Manresa
R7 – Martorell/Hospitalet/Cerdanyola/Martorell (o circular sense passar per Martorell)
O sigui, la actual R4 sud passaria a ser R1 sud, i la R4 sortiria de Hospitalet (vies 11 a 16)
La R7 passaria a ser circular, i així no passaria com ara, que trens de la R4 a Hospitalet canvien a R7!!! A més no es perdria la freqüència que hi ha ara actualment en el tram Molins-Hospitalet, enlloc de R1 i R4 es tindria R1 i R7.
D'aquesta forma també seria suportable una freqüència de 4 minuts entre tren i tren en el tram “Sants – Plaça Catalunya - Arc de Triomf”:
Interval 4 minuts = 15 trens / hora
R1: 4 trens -> 1 cada 15 minuts
R3: 3 trens -> 1 cada 20 minuts (actualment 30 minuts o mes)
R4: 4 trens -> 1 cada 15 minuts
R7: 4 trens -> 1 cada 15 minuts
Així en el també el tram Martorell-Hospitalet tindria una freqüència molt més alta, un tren cada 7/8 minuts.
Bé, a veure a qui li agrada i a qui no, però recordeu que es una proposta aprofitant el que hi ha, sense realitzar inversions en les vies de rodalies, i crec que per tant molt més fàcil de realitzar per part de Renfe.
Després la R4,en principi,hauria d'arribar a l'aeroport,combinat amb l'R10.Després la R1 seria un St.Vicenç-Maçanet per la costa(Vilanova/Mataró),i la R2 lo mateix peró per l'interior(Vilafranca/St.Feliu/Granollers/Sant Celoni).
Jo a la R3 posaria un tren cada 15 minuts.
Penso que el teu projecte és bo,jo només dic el que volen fer els de la renfe,que a més,ells volen eliminar la R10 i fer que sigui llançadora un altre cop,juntament amb els trens de la R4 que acabaran els seu recorregut a l'Aeroport.
Mako, el que tu comentes es el que vol fer Renfe en un futur, però de moment aquesta configuració de R1 (per la costa), R2 (interior) i R4 (fins aeroport) no es viable sense cizallar les vies.
Com he dit, el que jo proposo es una nova configuració sense fer cap canvi en les vies actuals, crec que es viable amb el que hi ha ara i podria canviar-se en poc temps, sense tenir que esperar a que s'acabi el nou túnel del AVE.
Evidenment es poden fer els canvis que proposes:
- R7 circular sense passar per Martorell
- R3 cada 15 minuts (i llavors R7 cada 20 minuts?)
Salutacions,
Com he dit, el que jo proposo es una nova configuració sense fer cap canvi en les vies actuals, crec que es viable amb el que hi ha ara i podria canviar-se en poc temps, sense tenir que esperar a que s'acabi el nou túnel del AVE.
Evidenment es poden fer els canvis que proposes:
- R7 circular sense passar per Martorell
- R3 cada 15 minuts (i llavors R7 cada 20 minuts?)
Salutacions,
I a més,noves estacions,una R8 Martorell-Granollers via Sant Cugat,potser dius a fer un canvi ara.A més la R3 trens cada 15 minuts quan estigui desdoblat.Jo vaig veure en algún tema del fórum un plànol de rodalies on sortia la línia orbital,noves estacions,etc..xaviu wrote:Mako, el que tu comentes es el que vol fer Renfe en un futur, però de moment aquesta configuració de R1 (per la costa), R2 (interior) i R4 (fins aeroport) no es viable sense cizallar les vies.
Com he dit, el que jo proposo es una nova configuració sense fer cap canvi en les vies actuals, crec que es viable amb el que hi ha ara i podria canviar-se en poc temps, sense tenir que esperar a que s'acabi el nou túnel del AVE.
Evidenment es poden fer els canvis que proposes:
- R7 circular sense passar per Martorell
- R3 cada 15 minuts (i llavors R7 cada 20 minuts?)
Salutacions,
Tot i això,penso que la teva idea és bona,perqué amb les superfrequencies de la R1,comparades amb l'R4,hi hauria encara més trens,i també sumant la R7 cuircular o canviant de marxa a Martorell.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Baix Llobregat
Hola,
Bueno, el esquema es una solución posible, sí, pero igual habría más y puede que mejores. A mi como es una propuesta me parece bien que se ponga.
Entre muchas cosas que se podrían decir y que ya se están diciendo yo añadiría el hecho de que pasen 2 líneas por el Baix Llobregat, la 1 y la 7 y que ambas circulen en el interior de BCN por el mismo sitio. No estoy de acuerdo, una de ellas debería entrar a BCN por Pza. Catalunya y la otra por Pg. de Gràcia, de tal manera que a la ciudadanía del Baix y a todos los habitantes de ese corredor se les diese la oportunidad de autodosificarse en la entrada a la ciudad desde el origen y entrar según la línea utilizada, bien por un túnel o bien por el otro según sea su destino y así no superpoblar los trenes o los intercambiadores bajando en Sants o L'H para cambiar de línea, si se esperan sentaditos en la estación de Molins, Sant Joan, etc. ellos solos y con esta simple acción de esperar a que llegue el tren de su línea, se están dosificando y aligerando estaciones interiores y más cercanas a BCN.
Saludos,
Sergio
Bueno, el esquema es una solución posible, sí, pero igual habría más y puede que mejores. A mi como es una propuesta me parece bien que se ponga.
Entre muchas cosas que se podrían decir y que ya se están diciendo yo añadiría el hecho de que pasen 2 líneas por el Baix Llobregat, la 1 y la 7 y que ambas circulen en el interior de BCN por el mismo sitio. No estoy de acuerdo, una de ellas debería entrar a BCN por Pza. Catalunya y la otra por Pg. de Gràcia, de tal manera que a la ciudadanía del Baix y a todos los habitantes de ese corredor se les diese la oportunidad de autodosificarse en la entrada a la ciudad desde el origen y entrar según la línea utilizada, bien por un túnel o bien por el otro según sea su destino y así no superpoblar los trenes o los intercambiadores bajando en Sants o L'H para cambiar de línea, si se esperan sentaditos en la estación de Molins, Sant Joan, etc. ellos solos y con esta simple acción de esperar a que llegue el tren de su línea, se están dosificando y aligerando estaciones interiores y más cercanas a BCN.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Segons la proposta de'n Xaviu, la C4/R4 acabaria a l'Hospitalet. Jo la prol·longaria a l'Aeroport també (utilitzant les vies 5 i 6 de Sants i els escapaments costat Pl.Catalunya), tenint un serveia l'Aeroport per Psg. de Gràcia i un altre per Pl. Catalunya, i poguent tenir un tren cada 15 / 10 minuts a l'aeroport...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...