Tranvia en la estació de França

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
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sequera
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Tranvia en la estació de França

Post by sequera »

A ningú se li ha ocurregut ficar el tramvia dintre de la estació de frança per asegurar la conectivitat amb el transport public de la ciutat????... son només 300 metres de via des de la parada de vila olimpica.
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wefer
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Post by wefer »

Sí, ja s'havia comentat alguna vegada aquesta possibilitat. de tota manera, em sembla una manera molt forçada de voler aprofitar aquesta estació. Crec que el tramvia hauria de passar (i suposo que tard o d'hora passarà) per davant de l'Estació de França, per Av. Marquès d'Argentera, en direcció al Moll de la Fusta i/o la Barceloneta.
igualment, em sembla que aquesta estació li queda una mica gran a un tramvia, no? :D
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sequera
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Post by sequera »

No ho crec.

1.-Al setembre la estació tindrà major activitat (però molta més, infinitament molta més), serà terminal de regionals i grans linees.
2.-La universitat Pompeu fabra està dintre del recinte de la estació.
3.-Born, vila olimpica, port vell, ciutat vella, parcs, estan a l'ambit d'influencia de la estació.
3.-No s'ha solucionat la conectivitat amb el transport public de gran capacitat de la ciutat.
4.-La Linea 4 del metro te un passadis que enllaçava la parada amb la estació, però son 150 metres sota terra molt incomodes.
5.-l'adif vol impulsar la estació, degut a la entrada de nous operadors en el futur que podrien escollir la estació per desenvolupar els seus serveis, inclosos els turistics.
6.-La inversió és reduida (una sola via des de la parada de vila olimpica fins al interior), que n'hi han? 300 metres des del passeig de circunvalació, entraría dintre del recinte (cap expropiació), per la explanada interior.
7.-Podria ser provisional , si finalment es tanca la estació (ho dubto), i encara en aquest cas ho mantindria.
8.-No necesariament ha de entrar dintre del tot. Hi han vies terminals en el lateral (del zoo) que es podrien habilitar, sense gaire inversió (andanes construides).

Novament ens encallem en un problema politic ( i en aquest cas ni tans sols és un problema d'inversió i costos )
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Santfeliuenc
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Tranvía por Marqués de l'Argentera

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Estoy de acuerdo con lo que comenta wefer sobre el tranvía, ya que si este ha de ir por alguna parte, dicho trayecto discurre indefectiblemente por la parte de delante de la estación, sobre la Av. Marqués de l'Argentera.

Todos los servicios que discurran por la citada estación y que aumentarán en los próximos meses, como bien dices, sequera, serán susceptibles por sí mismos de atraer una gran cantidad de viajeros, pero a toda esa cantidad de gente, les va igual el tener el tranvía a un lado de la estación o enfrente.

Y tampoco olvidemos que las operaciones que en esa estación se desarrollarán y que aumentarán en gran parte los movimientos y el número de usuarios serán algo completamente temporal y que terminarán mucho antes de que una hipotética ampliación de la línea Trambesòs llegase allí.

No olvidemos que si algo llega a la Estación de Francia, ese algo ha de ser el TRAM mediante la línea Trambesòs, ya que el Trambaix queda muy lejos.

Por lo tanto y para ampliar hasta allí el tranvía, empezar con las quejas, los cientos de trazados que se les ocurrirían a los vecinos, las pegas, etc. y para llevar al tranvía por allí, cuando esto estuviese hecho ya y acordado por fin, ya no sería necesario ni productivo el dejar el tranvía hacia un lado, como tú nos dibujas.

Y de todas formas, los trenes de largo recorrido que llegasen a la estación, te dejarían en los andenes de forma que para nada harías un grandioso esfuerzo saliendo al vestíbulo actual y encontrándote en la calle con la parada del TRAM.

Lo que ocurre es que para pacificar esa avenida (Marqués de l'Argentera), bajo ella que espacio hay de sobras, deberían pasar tanto el metro como las cercanías en un futuro, líneas que yo por ejemplo te propongo muy claramente en este mismo foro en la zona de los planos propuesta y en la que te coloco el paso de una L9 circular que hace las veces de metro del frente litoral y en paralelo te pongo también una doble vía de cercanías que pasaría por aquí también teniendo parada debajo en una nueva Estación de Francia, para nada comparable a la actual, ya que perdería el uso de largo recorrido, etc.

Una vez hecho algo así, ya sí que podríamos pacificar la superficie puesto que bajo ella habríamos asegurado la gran cantidad de movimientos de los ciudadanos con 2 redes de gran capacidad, metro y cercanías, mientras que sobre ella colocaríamos 2 redes de capacidad media como lo serían el TRAM y el BUS.

De esa forma el tráfico urbano que a diario colapsa la zona se vería notablemente reducido.

Pero para el paso del tranvía, lo mejor es la Av. Marqués de l'Argentera para salir hacia un lado por el Paseo de Colón y hacia el otro subir, bien por la calle Comerç buscando el Arc de Triomf, o bien por el Paseo Picasso. Para seguir por el frente litoral el desvío ha de situarse muchísimo antes y el lugar ha de ser lógicamente el Pla de Palau, que es amplio, que se pueden hacer giros más o menos normalitos, que permite vertebrar cambios de agujas y que los tranvías realicen maniobras de todo tipo para acoplarse a sus respectivas líneas y que supondría un lugar de control de la propia red para la gestión del sistema.

En Pla de Palau estaría el desvío que iría desde el Paseo de Colón hasta el Fòrum paralelo al frente litoral, mientras que lo que siguiese recto por la Av. Marqués de l'Argentera tendría que subir hasta arriba buscando el Arc de Triomf por calles adyacentes o incluso, como propondría yo, entrar dentro del Parque de la Ciudadela (con el propio TRAM) y hacer el trayecto por ese paseo interior tan inmenso que hay allí, terminando y uniéndose a la continuación en el Paseo de Pujades, que serviría de acceso a la Meridiana sin que el tranvía tuviese que ir ni por el c/ Comerç, ni por el Paseo Picasso.

Y del mismo modo que en superficie el desvío estaría en Pla de Palau, bajo ella, las cercanías propuestas tendrían esa estación que comento como punto común y solamente se desviarían las líneas después, una para subir en diagonal por la Meridiana y la otra para seguir bajo el frente litoral.

Saludos,
Sergio
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594-001-0
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Post by 594-001-0 »

Buenas tardes!!
Como vereis, soy nuevo en este foro, que esta my pero que muy bien.

Yo tengo una duda sobre la Estación de Francia. El otro dia mirando billetes en la web de renfe para el dia 23 de Junio desde Barcelona hasta Valencia, me encuentro con que el Talgo de Lorca sale desde Sants, no desde Estación de Francia. ¿Alguien sabe el porqué han quitado la unica circulación de Grandes Lineas de EdF y la han pasado a Sants?

Saludos
Alex
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iluro
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Post by iluro »

Hola,

Creo que lo más rápido para dar servicio a la estacio de França y a la vez dar continuidad logica al TRAMBESOS, es que circule por delante de la estación, y continue por lo menos hasta Colon, aprovechando el carril bus que hay delante del Moll de la Fusta.

De esta forma, se da servicio a la estación, sin convertirla en un Cul de Sac tambien para el tranvia, y podria establecerse un intercambiador con L3 en Drassanes, con lo que por un módico precio, tenemos França conectada con toda la ciudad.

Otra solución, es abrir un nuevo vestíbulo en la estaciñon de Barceloneta, en el extremo opuesto al actual, con accesos a la calle delante del gobierno civil (má o meno creo que queda ahí)
Duke
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Post by Duke »

Tenint en compte que l'actual final de línia em sembla força forçat, jo proposo dues opcions:
- Prolongar l'actual tramvia pel Passeig de Circumval.lació fins a Marqués d'Argentera i allà fins a Colom ( final natural de la línia, que si fos per mi, prolongaria rambles amunt fins a Plaça Catalunya, però em conformo que arribi a Colom )
- Crear una linia nova pel carrer Pujades i Picasso, deixant l'actual com un ramal, explotat amb la mateixa freqüència que ara.
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wefer
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Post by wefer »

La meva idea del que es podria fer amb el Trambesòs, s'assembla força a la vostra:
-Nova línia per Pujadas - Picasso - Marquès Argentera - Moll de la Fusta - Paral·lel (final al costat de l'estació del metro). Amb aquesta línia, a part de donar servei a zones que queden actualment molt mal servides com la part final del Pg. Lluís Companys, el Trambesòs connectaria amb les L2 i L3.
- Ramal fins a Barceloneta pel col·lapsat Pg. Nacional (ara és Borbó, no?). Així es donaria servei a la zona central de la Barceloneta, actualment comunicada per diverses línies de bus donat que el metro queda molt lluny (està arràn de mar...)
- Pel que fa a la línia de Wellington... doncs per mi, com si la tanquen, la veritat. No s'hagués hagut de construir mai. De tota manera, com que ja està feta, quan tanquin l'Estació de França es pot prolongar fins al litoral i, potser, anar a enllaçar amb el ramal que he comentat anteriorment de la Barceloneta a través del Pg. Marítim.
A10!!
Duke
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Post by Duke »

Es que sincerament, la línia de Wellington és absurda tal com està ara :?
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sequera
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Re: Tranvía por Marqués de l'Argentera

Post by sequera »

[quote="Santfeliuenc"]Hola,

Santfeliuenc : Estoy de acuerdo con lo que comenta wefer sobre el tranvía, ya que si este ha de ir por alguna parte, dicho trayecto discurre indefectiblemente por la parte de delante de la estación, sobre la Av. Marqués de l'Argentera.

Sequera:[Estoy de acuerdo , pero no es una solución de corto plazo

Todos los servicios que discurran por la citada estación y que aumentarán en los próximos meses, como bien dices, sequera, serán susceptibles por sí mismos de atraer una gran cantidad de viajeros, pero a toda esa cantidad de gente, les va igual el tener el tranvía a un lado de la estación o enfrente.

La ubicación del tranvia no es lo importante, si no la distancia entre la parada y el vestibulo de la estación

Y tampoco olvidemos que las operaciones que en esa estación se desarrollarán y que aumentarán en gran parte los movimientos y el número de usuarios serán algo completamente temporal y que terminarán mucho antes de que una hipotética ampliación de la línea Trambesòs llegase allí.

Las operaciones en la estación de França seran importantes a partir del septiembre, y durante tres años (minimo )hasta la inauguración de la Sagrera. Despues no se sabe que ocurrirá. El Adif no tiene intención de cerrar la estación. En cualquier caso es incomprensible el cierre de un ramal de 2 kilometros de trazado ferroviario en el centro de la ciudad, pasando por el centro tecnologico @22 y llegando al centro historico (barri gotic) , turistico (portvell y barceloneta) y educativo ( universitat pompeu fabra)

Está claro que el tranvia tiene tener un trazado litoral desde forum a drassanes. En el plan de metros ( del 70? ) se planteaba la posibilidad de enlazar lineas 3 y 4, actualmente sin continuidad en el litoral y a pocos centenares de metros una de la otra. Eso si, hace 20 años teniamos el ferrocarril de morrot que entraba a la terminal de cercanias de la estaciónde frança



No olvidemos que si algo llega a la Estación de Francia, ese algo ha de ser el TRAM mediante la línea Trambesòs, ya que el Trambaix queda muy lejos.

Es evidente , hasta que no se construya el trazado en la diagonal que una ambos tranvias

Por lo tanto y para ampliar hasta allí el tranvía, empezar con las quejas, los cientos de trazados que se les ocurrirían a los vecinos, las pegas, etc. y para llevar al tranvía por allí, cuando esto estuviese hecho ya y acordado por fin, ya no sería necesario ni productivo el dejar el tranvía hacia un lado, como tú nos dibujas.

Totalmente de acuerdo, el diseño del tranvia en esa zona llevará tiempo. Mi propuesta no va por un lado por que si. las vias de la calle wellintong acaban justo en la esquina del paseo de circunvalación, son 10 metros de cruce de la calle y se entra en el recinto propiedad de renfe. Es una explanada donde hace algunos años pusieron un globo cautivo turistico.

Siguiendo el trazado del paseo de circunvalación hasta la universitat pompeu fabra, en el lateral de la estación. De esta manera se daria continuidad a la linea ,enlazando dos recintos de la universitat y dando un servicio alternativo a los clientes de renfe

No implica grandes inversiones y se puede construir en corto espacio de tiempo.


Y de todas formas, los trenes de largo recorrido que llegasen a la estación, te dejarían en los andenes de forma que para nada harías un grandioso esfuerzo saliendo al vestíbulo actual y encontrándote en la calle con la parada del TRAM.

Estoy de acuerdo contigo, tampoco saliendo a un lateral

Lo que ocurre es que para pacificar esa avenida (Marqués de l'Argentera), bajo ella que espacio hay de sobras, deberían pasar tanto el metro como las cercanías en un futuro, líneas que yo por ejemplo te propongo muy claramente en este mismo foro en la zona de los planos propuesta y en la que te coloco el paso de una L9 circular que hace las veces de metro del frente litoral y en paralelo te pongo también una doble vía de cercanías que pasaría por aquí también teniendo parada debajo en una nueva Estación de Francia, para nada comparable a la actual, ya que perdería el uso de largo recorrido, etc.

LA estació de França no tiene que perder su uso de largo recorrido. no olvidemos que de aquí unos pocos años, la SNCF podría operar desde barcelona , o la Virgin, los FGC, o AMTRAK :D , y me atrevo a decir que una estación monumental es de gran atractivo para quien quiera dar un valor añadido a sus servicios.

Una vez hecho algo así, ya sí que podríamos pacificar la superficie puesto que bajo ella habríamos asegurado la gran cantidad de movimientos de los ciudadanos con 2 redes de gran capacidad, metro y cercanías, mientras que sobre ella colocaríamos 2 redes de capacidad media como lo serían el TRAM y el BUS.

Tu planteamiento global me gusta , pero efectivo para 40 años vista, mi propuesta es para 6 meses vista.

De esa forma el tráfico urbano que a diario colapsa la zona se vería notablemente reducido.

De eso se trata, de mejorar la movilidad ( y al coche ni agua :D )
Last edited by sequera on Tuesday 10/05/2005 9:43, edited 2 times in total.
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sequera
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Post by sequera »

wefer wrote:- Pel que fa a la línia de Wellington... doncs per mi, com si la tanquen, la veritat. No s'hagués hagut de construir mai. De tota manera, com que ja està feta, quan tanquin l'Estació de França es pot prolongar fins al litoral i, potser, anar a enllaçar amb el ramal que he comentat anteriorment de la Barceloneta a través del Pg. Marítim.
A10!!
molt bé, perque dius que no s'hagués hagut de construir mai.

que jo sapiga enllaça amb la L4,arriba al zoo, la vila olimpica, i al campus de la pompeu fabra (campus ciutadella), clar que seguint el teu raonament no haurien d'haver obert mai el ramal de la uab, total... només hi ha una universitat. >:( >:(
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Post by Danzig »

594-001-0 wrote:Buenas tardes!!
Como vereis, soy nuevo en este foro, que esta my pero que muy bien.

Yo tengo una duda sobre la Estación de Francia. El otro dia mirando billetes en la web de renfe para el dia 23 de Junio desde Barcelona hasta Valencia, me encuentro con que el Talgo de Lorca sale desde Sants, no desde Estación de Francia. ¿Alguien sabe el porqué han quitado la unica circulación de Grandes Lineas de EdF y la han pasado a Sants?

Saludos
Alex
Se supone que mientras acaban las obras de acondicionamiento de EDF se traslada la circulación a Sants. Cuando termine esta, se volverá a la situación anterior. Parece lógico.

saludos
Guest

Post by Guest »

L'opcio que a mi hem sembla milllor es fer passar el tranvia per davant de l'Estacio de França. Aixo dona connectivitat en dos sentits i fa servei als vianants de la zona, mentre que si es fa una terminal, nomes hi ha una sortida i sembla exclusiu pels usuaris de Renfe.

Saluttacions
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wefer
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Post by wefer »

sequera wrote: molt bé, perque dius que no s'hagués hagut de construir mai.

que jo sapiga enllaça amb la L4,arriba al zoo, la vila olimpica, i al campus de la pompeu fabra (campus ciutadella), clar que seguint el teu raonament no haurien d'haver obert mai el ramal de la uab, total... només hi ha una universitat. >:( >:(
Valeee, no t'enfadis :D
Dic que no s'hagués hagut de construir perquè no li veig utilitat. El tramvia caldria que seguís per Pujadas-Picasso i d'allà cap el Pla de Palau, etc. És absurd el cul-de-sac on l'han deixat ara.
Amb la L4, connectaria igualment a Barceloneta, i la Universitat està perfectament servida per la L4.
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sortrens
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Re: Tranvia en la estació de França

Post by sortrens »

sequera wrote:A ningú se li ha ocurregut ficar el tramvia dintre de la estació de frança per asegurar la conectivitat amb el transport public de la ciutat????... son només 300 metres de via des de la parada de vila olimpica.
Seria perfecte, apart pel que dius dels pocs metres que separan l'estació de Ciutadella d'aquesta manera fariem de l'estació de França un altre ús com es el Tram, que a mesure que va passant el temps és més incert el futur d'aquesta estació i em declaro un enamorat de l'Estació de França. Que us asembla si el tram el fessin arribar a una de les topalles de l'estació substituïnt l'ample ibèric per internacional?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
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Guigui
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Re: Tranvia en la estació de França

Post by Guigui »

sortrens wrote:Que us asembla si el tram el fessin arribar a una de les topalles de l'estació substituïnt l'ample ibèric per internacional?
Trobo que perdria un dels principals avantatges del tramvia, que és l'accés directe i immediat des de la via pública. Més val fer-lo passar pel carrer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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mikado
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Post by mikado »

wefer wrote:La meva idea del que es podria fer amb el Trambesòs, s'assembla força a la vostra:
-Nova línia per Pujadas - Picasso - Marquès Argentera - Moll de la Fusta - Paral·lel (final al costat de l'estació del metro).
Almenys fins Colom/Drassanes és una idea contemplada gratament i atentament tant pels gestors de TRAM com per part dels polítics (regidor de la zona, ara no sé com es diu).

Desde Merdiana amb un desviament agafaria Pujadas i Picasso (vorejant el zoo i donant servei als jutjats), Marques de l'Argentera (intercanviador amb Estació de França i després podria anar pel carril bus exclusiu de l'actualitat (Pg de Colom), podent ser el primer tramvia amb plataforma compartida de Barcelona
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Post by wefer »

mikado wrote:Almenys fins Colom/Drassanes és una idea contemplada gratament i atentament tant pels gestors de TRAM com per part dels polítics (regidor de la zona, ara no sé com es diu).
Doncs a veure si es posen les piles, perquè és un tram que passa per avingudes ben amples on no hi ha cap mena de problema per encabir-hi el tramvia.
Igualment, jo recomanaria ja des del primer moment fer la curta prolongació per Paral·lel (també avinguda ample) fins arribar a l'estació de Paral·lel, on connectaria amb la L2 del metro (fins que es faci la prolongació fins a Zona Franca) i amb el funicular de Montjuic. En una segona fase, podria arribar fins a Pl. Espanya per connectar també amb la L1, la L8 i els suburbans de FGC (a més de amb la L2 quan es desviï el traçat actual).
La tercera fase, ja seria continuar pel c/ Tarragona fins a Sants-Estació i per Av. Tarradellas (o per Numància) fins connectar amb el Trambaix.
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Post by mikado »

wefer wrote:
mikado wrote:Almenys fins Colom/Drassanes és una idea contemplada gratament i atentament tant pels gestors de TRAM com per part dels polítics (regidor de la zona, ara no sé com es diu).
Doncs a veure si es posen les piles, perquè és un tram que passa per avingudes ben amples on no hi ha cap mena de problema per encabir-hi el tramvia.
Igualment, jo recomanaria ja des del primer moment fer la curta prolongació per Paral·lel (també avinguda ample) fins arribar a l'estació de Paral·lel, on connectaria amb la L2 del metro (fins que es faci la prolongació fins a Zona Franca) i amb el funicular de Montjuic. En una segona fase, podria arribar fins a Pl. Espanya per connectar també amb la L1, la L8 i els suburbans de FGC (a més de amb la L2 quan es desviï el traçat actual).
La tercera fase, ja seria continuar pel c/ Tarragona fins a Sants-Estació i per Av. Tarradellas (o per Numància) fins connectar amb el Trambaix.
El problema que hi veig jo de l'arribada a Paral.lel és el pas del Pg Isabel II i la plaça del Carbó cap a Paral.lel. tal i com passa a la xarxa TRAMBAIX amb Plaça Francesc Macià, passar per la plaça del Carbó és tot un maldecap d'inserció tramviaria. S'hauria de pensar en una bona solució per no fer nyaps del tipus Glories. Ara per ara aquella plaça es un ordenador del trànsit de la zona unint fluxes de la muntanya de Montjuic, sortides de les rondes, terminals portuàries de creuers, Paral.lel i Pg de Colom
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Guigui
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Post by Guigui »

mikado wrote:El problema que hi veig jo de l'arribada a paral.lel és el pas del Pg Isabel II i la plaça del Carbó cap a Paral.lel. tal i com passa a la xarxa TRAMBAIX amb Plaça Frnacesc macià, passar per la plaça del Carbó és tot un maldecap d'inserció tramviaria. S'hauria de pensar en una bona solució per no fer nyaps del tipus Glories. Ara per ara aquella plaça es un ordenador del trànsit de la zona unint fluxes de la muntanya de Montjuic, sortides de les rondes, terminals aeroortuàries de creuers, Paral.lel i Pg de Colom
Dues opcions:

1. Es voreja la Pl. del Carbó pel costat més proper de les Drassanes i pujant Paral·lel per la dreta. Caldria reduir el nombre de carrils, però no veig per quins set sous uns objectes de 7 m2 de propietat privada hagin de tenir prioritat a la via pública.

2. El traçat segueix Av. Drassanes i Portal de Sta. Madrona. Solució més propera a les tesis de l'alcalde, però deixaria més desabastit el Moll de Barcelona i el WTC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
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