Abús dels carrils esquerres
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Abús dels carrils esquerres
Com que l'ús indegut del carril esquerre i, per extensió, de qualsevol carril que no sigui el de la dreta, està tipificat com a infracció del Codi de Circulació, com és que la policia no hi fa res? A la ronda, autovia, autopista etc. no es para de veure el carril dret tot buit, només amb un vehicle molt lent de tant en tant, mentre que els carrils centrals i esquerre van plens de gent que no hi hauria de circular. Fins i tot ja he vist algun o altre camió circulant pel carril esquerre de vies de 3 carrils, cosa prohibida pel Codi de Circulació.
Jo recordo que fa uns vint anys, a les sortides de Barcelona per autopista hi havia un gran rètol groc que indicava amb fletxes com s'havien d'utilitzar els carrils: el dret per a circular, el central per a avançar i l'esquerra prohibit als camions. No estaria malament reintroduir-los per a recordar al públic com es fa servir una via de tres carrils per direcció.
Jo recordo que fa uns vint anys, a les sortides de Barcelona per autopista hi havia un gran rètol groc que indicava amb fletxes com s'havien d'utilitzar els carrils: el dret per a circular, el central per a avançar i l'esquerra prohibit als camions. No estaria malament reintroduir-los per a recordar al públic com es fa servir una via de tres carrils per direcció.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Tu i jo, doncs, podríem protagonitzar la pel·lícula "Dos tontos muy tontos"orique wrote:Veritat com un temple...
Pràcticament jo sóc l'únic "tonto" que torna al carril dret després d'avançar...
Jo he arribat a sentir conductors que critiquen als que van per la dreta, per molestar als que s'incorporen. Imagineu-vos el desconeixement del codi de circulació que hi ha. S'haurien de fer exàmens del codi de circulació (de veritat, no com els d'ara) cada quatre o cinc anys, com a màxim.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Jo depenent de la via on em trobi vaig d'una forma o d'una altra, tot i conèixer perfectament aquesta part del codi de circulació. Per exemple...en autopista, si hi ha 3 carrils (o més) vaig pel del centre (el segon per la dreta), ja que pel de la dreta normalment hi van camions. Si no n'hi ha, per la dreta. Si estic a punt de passar una sortida/entrada, em poso al segon carril per facilitar l'entrada dels que volen entrar, després em poso a la dreta si es compleixen les condicions necessàries (que no hi hagi molts camions o vehicles "lents"). Per les rondes, el mateix, tot i que com que tothom va més o menys a la mateixa velocitat és una mica igual el carril on vagis, a no ser que la teva sortida estigui pròxima...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
acabo de venir per la autopista per la A2 direcció martorell hi n'havia un que encara que li fessin llums i li pitessin y li diguessn de toto no s'ha apartat (15 minutos més tard...) l'he adelantat i encara es anava per carril del centre a 90 - 100 kms/h quina vergonya de gent....
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Doncs jo també em sumo al club dels "tontos" que un cop avançats els vehicles que toquin es posa a la dreta així que potwefer wrote:Tu i jo, doncs, podríem protagonitzar la pel·lícula "Dos tontos muy tontos"orique wrote:Veritat com un temple...
Pràcticament jo sóc l'únic "tonto" que torna al carril dret després d'avançar...
Jo he arribat a sentir conductors que critiquen als que van per la dreta, per molestar als que s'incorporen. Imagineu-vos el desconeixement del codi de circulació que hi ha. S'haurien de fer exàmens del codi de circulació (de veritat, no com els d'ara) cada quatre o cinc anys, com a màxim.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Jo no tinc cotxe...
Tinc un conegut taxista que el febrer passat va recollir a Tarragona una persona per anar a Esparreguera, i a l´autopista, a l´alçada de Vilafranca va estar a punt de matar-se: es va trobar un cotxe de cara a 170 km/h que li va arrencar el retrovisor.
Enteneu per què no tinc cotxe?
Tinc un conegut taxista que el febrer passat va recollir a Tarragona una persona per anar a Esparreguera, i a l´autopista, a l´alçada de Vilafranca va estar a punt de matar-se: es va trobar un cotxe de cara a 170 km/h que li va arrencar el retrovisor.
Enteneu per què no tinc cotxe?
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Jo tampoc tinc cotxe, perquè no és rentable. M'encanta conduir per carreteres que no siguin autopistes, i com més revolts millor. Ara, cada cop que agafo el cotxe dels meus pares, realment puc aplicar la dita de "Uno no sabe que es blasfemar hasta que tiene el carné de conducir".
Em dóna la sensació que sóc l'únic imbècil que respecta el codi. Penso les maniobres amb temps... em mantinc per ciutat al carril correcte... vaig per la dreta per autovia... mantinc la distància de seguretat sempre (i ja m'ha salvat la vida dues vegades)...
Sobre el carril esquerre... hi ha la mentalitat que el carril dret és per a vehicles lents. A vegades quan el trànsit és molt dens no tens un altre remei, perquè si et poses a la dreta t'arrisques a no poder entrar un altre cop perquè la gent no guarda la distància de seguretat. Jo flipo quan, anant a 100 km/h la gent va a 5 metres del de davant. Ara, per una altra banda, si estic avançant a 130 km/h una fila discontínua de camions i em ve per darrera el típic macarra fent llargues i donant-me un petó al cul... sóc dels que frena a 100-110 per tocar els c*ll*ns. Si té pressa, que agafi l'ave.
Em dóna la sensació que sóc l'únic imbècil que respecta el codi. Penso les maniobres amb temps... em mantinc per ciutat al carril correcte... vaig per la dreta per autovia... mantinc la distància de seguretat sempre (i ja m'ha salvat la vida dues vegades)...
Sobre el carril esquerre... hi ha la mentalitat que el carril dret és per a vehicles lents. A vegades quan el trànsit és molt dens no tens un altre remei, perquè si et poses a la dreta t'arrisques a no poder entrar un altre cop perquè la gent no guarda la distància de seguretat. Jo flipo quan, anant a 100 km/h la gent va a 5 metres del de davant. Ara, per una altra banda, si estic avançant a 130 km/h una fila discontínua de camions i em ve per darrera el típic macarra fent llargues i donant-me un petó al cul... sóc dels que frena a 100-110 per tocar els c*ll*ns. Si té pressa, que agafi l'ave.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
La Ronda de Dalt, per les seves característiques, és procliu a circular més aviat pels carrils central i esquerre sense cap problema (la majoria dels cotxes van a la mateixa velocitat, la límit, és a dir que les normes d'avançaments perden aquí el seu sentit general), i deixar el dret pels cotxes acabats d'incorporar, o que han de sortir-ne aviat.
Quan hi ha retencions o tràfic dens, evidentment tot això canvia, i un circula pel carril que vol, que tant fa l'un com l'altre.
La Ronda Litoral, quan perd el tercer carril, tendeix encara més a "tant fa per on circulis", no pots triar massa.
Quan hi ha retencions o tràfic dens, evidentment tot això canvia, i un circula pel carril que vol, que tant fa l'un com l'altre.
La Ronda Litoral, quan perd el tercer carril, tendeix encara més a "tant fa per on circulis", no pots triar massa.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Això és el que diu el Codi: adaptar-se a les condicions...aarongilp wrote:Jo depenent de la via on em trobi vaig d'una forma o d'una altra, tot i conèixer perfectament aquesta part del codi de circulació. Per exemple...en autopista, si hi ha 3 carrils (o més) vaig pel del centre (el segon per la dreta), ja que pel de la dreta normalment hi van camions. Si no n'hi ha, per la dreta. Si estic a punt de passar una sortida/entrada, em poso al segon carril per facilitar l'entrada dels que volen entrar, després em poso a la dreta si es compleixen les condicions necessàries (que no hi hagi molts camions o vehicles "lents"). Per les rondes, el mateix, tot i que com que tothom va més o menys a la mateixa velocitat és una mica igual el carril on vagis, a no ser que la teva sortida estigui pròxima...
Per cert, a mi el que més em fot és haver d'avançar a algú per la dreta perquè en autopista va a 100 per hora pel carril de l'esquerra...
Sí, més o menys sí, però "a la meva manera". A vegades, per simple comoditat, si hi ha 3 carrils em quedo al mig, ja que potser tindria lloc al de la dreta durant una estona (un minut o potser una mica més), però si no molesto...orique wrote:Això és el que diu el Codi: adaptar-se a les condicions...
Abans de fer això jo el que faig és avisar-los per mitjà de ràfegues...si em veuen, bé, sino, pito, i si segueix sense fer cas, l'avanço per la dreta.orique wrote:Per cert, a mi el que més em fot és haver d'avançar a algú per la dreta perquè en autopista va a 100 per hora pel carril de l'esquerra...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Doncs crec que avançar per la dreta és una falta greu, ja que en vies interurbanes no es pot considerar rebassament.aarongilp wrote:Abans de fer això jo el que faig és avisar-los per mitjà de ràfegues...si em veuen, bé, sino, pito, i si segueix sense fer cas, l'avanço per la dreta.orique wrote:Per cert, a mi el que més em fot és haver d'avançar a algú per la dreta perquè en autopista va a 100 per hora pel carril de l'esquerra...
Jo mai m'he trobat en això (encara), però davant d'algú que entorpeix greument la circulació i que fa cas omís de les advertències dels de darrere, tot i ésser falta greu és justificable en part, almenys segons el meu parer.megapauer wrote:Doncs crec que avançar per la dreta és una falta greu, ja que en vies interurbanes no es pot considerar rebassament.aarongilp wrote:Abans de fer això jo el que faig és avisar-los per mitjà de ràfegues...si em veuen, bé, sino, pito, i si segueix sense fer cas, l'avanço per la dreta.orique wrote:Per cert, a mi el que més em fot és haver d'avançar a algú per la dreta perquè en autopista va a 100 per hora pel carril de l'esquerra...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Teòricament posar-te al darrera i fer-te f*tre, ja que ell també està incumplint el codi, ja que és obligatori circular per la dreta.orique wrote:Exacte. En tot cas, què hauria de fer? Frenar per no avançar-lo? Posar-me darrera i fer-li llums? Potser aquesta última, però bé... això no treu punts (curiosament).
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Efectivament. Si us enxampéssin, ningú no us salvaria d'una multa, diguem, "interessant" (cap excusa seria vàlida per justificar l'avançament per la dreta), i si, Déu no ho vulgui, la fatalitat fes que d'això s'en derivés un accident, res no us salvaria d'ésser declarats culpables automàticament...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
els que no torneu a la dreta i us quedeu al mig... SI que molesteu I MOLT
si jo vaig a 110 per la dreta i tu vas a 100 pel mig, el que no faré és moure'm tres carrils per anar al carril de l'esquerra on estan circulant a 120, 140, 160 i molt més, així que m'obligueu a avançar-vos no reglamentàriament per la dreta.
si jo vaig a 110 per la dreta i tu vas a 100 pel mig, el que no faré és moure'm tres carrils per anar al carril de l'esquerra on estan circulant a 120, 140, 160 i molt més, així que m'obligueu a avançar-vos no reglamentàriament per la dreta.
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Fer això està severament castigat. Si t'enxampen, cap excusa ("es que el del carril izquierdo iba a 90") et salvarà d'una bona multa. I, si Déu no ho vulgui, l'acció es veiés implicada en un accident, la culpa seria teva automàticament.
Ídem amb situar-se a una distància (o absència de distància) per sota de la de seguretat corresponent a la velocitat a la qual es circuli. Això, a banda d'una greu irresponsabilitat (cada cop, lamentablement, més extesa) posa el "perseguidor" a l'alçada (metafòrica) del "lent", o fins i tot per sota, en quant a educació en la conducció.
Ídem amb situar-se a una distància (o absència de distància) per sota de la de seguretat corresponent a la velocitat a la qual es circuli. Això, a banda d'una greu irresponsabilitat (cada cop, lamentablement, més extesa) posa el "perseguidor" a l'alçada (metafòrica) del "lent", o fins i tot per sota, en quant a educació en la conducció.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Tens l'obligació legal de fer-ho. Ho diu el codi. Si l'altre fa una incorrecció, les autoritats han d'actuar. Però tu no et pots prendre la justícia pel teu compte. Sobretot perquè no tindràs mai raóMortadel·lo wrote:els que no torneu a la dreta i us quedeu al mig... SI que molesteu I MOLT
si jo vaig a 110 per la dreta i tu vas a 100 pel mig, el que no faré és moure'm tres carrils per anar al carril de l'esquerra on estan circulant a 120, 140, 160 i molt més, així que m'obligueu a avançar-vos no reglamentàriament per la dreta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Molt bé, però aleshores la policia o l'autoritat que sigui ha d'impartir justícia i fer complir la llei. Un dels principis bàsics de la conducció és facilitar la circulació en la mesura que un mateix pugui. I conduir pel carril de la dreta sempre que hi hagi espai en forma part.megapauer wrote:Tens l'obligació legal de fer-ho. Ho diu el codi. Si l'altre fa una incorrecció, les autoritats han d'actuar. Però tu no et pots prendre la justícia pel teu compte. Sobretot perquè no tindràs mai raó