Foment destitueix el director de Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Foment destitueix el director de Rodalies a Barcelona

Post by victorcasta »

EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, EDICIÓ ONLINE


El Ministeri de Foment ha ordenat destituir el director de Rodalies Metropolitanes de Barcelona (sic), Josep Manau, i nomenar un únic responsable per coordinar les obres ferroviàries, una figura de nova creació.

La decisió es deu al degoteig d'incidències i endarreriments a Renfe a causa de les obres de l'AVE a Barcelona. Precisament avui un nou problema amb els treballs de l'alta velocitat ha provocat endarreriments als Ferrocarrils de la Generalitat.

Millor atenció al viatger

Segons ha informat Foment, Renfe crearà una unitat especial d'assistència al viatger de Rodalies de Barcelona. Aquesta unitat estarà formada per personal de "dedicació exclusiva, que estarà permanentment a bord dels trens i a les estacions per atendre totes les necessitats dels usuaris".

L'ens gestor Adif posarà en marxa un dispositiu especial d'autobusos que tindrà caràcter permanent "per donar resposta directa a qualsevol incidència a la xarxa de Rodalies".
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Doncs si han decidit fotre al carrer el director de Rodalies Barcelona, de pas, que també engeguin el director d'Adif, el responsable d'atenció al client de Renfe i la Ministra de Foment perquè en qualsevol país civilitzat, el responsable polític ja hauria sigut forçat a dimitir per amargar la vida a milers de ciutadans durant dos mesos seguits.

>:(
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Si, a més, penseu que símplement, ha estat el cap de turc de tot el cacau, no n'hi ha prou amb aquesta dimisió, cal prendre mesures dràstiques, per tal que no tornin a passar sucessos tan patètics com el del tren aturat amb gent cada 2 per 3.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------
Foment relleva el cap de Rodalies i promet més atenció a l'usuari

1. • El ministeri nomena un nou responsable perquè coordini les obres de ferrocarril a Catalunya
2. • Renfe desplegarà personal d'informació i Adif tindrà una guàrdia permanent d'autobusos


XAVIER BARRENA
BARCELONA

En vista del col.lapse ferroviari de Barcelona, el Ministeri de Foment va donar ahir un cop de puny a la taula i va aplicar cirurgia a la cúpula de Rodalies de Barcelona. Josep Manau, el director del servei, va ser destituït. A més, Foment va disposar una sèrie de mesures per cauteritzar les ferides obertes entre els ciutadans pel col.lapse ferroviari. Així, es crea una unitat d'atenció al viatger, es posa en marxa una flota d'autobusos d'intervenció immediata, en cas d'avaria en alguna línia, i es nomena un únic responsable de coordinar totes les obres ferroviàries de Barcelona.
Foment ha fet especial èmfasi en el verdader taló d'Aquil.les de Renfe, la informació. La unitat especial d'assistència de nova creació estarà formada per personal de dedicació exclusiva que estarà permanentment a bord de trens i a les estacions "per atendre totes les necessitats dels usuaris", segons indica una nota del ministeri.
Aquesta nota anticipa que en els pròxims dies hi haurà més novetats, entre elles, els noms, tant del nou director de Rodalies com del responsable únic de les obres ferroviàries de BCN. En aquest segon cas, a més, falta dilucidar en quin nivell de l'escalafó d'administrador d'infraestructures (Adif) queda, si per sobre del fins ara coordinador únic per a Catalunya, Jordi Prat, o per sota.

HIPOTÈTIQUES RESTRICCIONS

Fonts del Ministeri consultades per aquest diari van afirmar, a més, que els tècnics de les obres de l'AVE haurien traslladat a Foment els seus dubtes sobre si va ser encertat no haver decidit, al seu dia, restringir el servei de Rodalies durant la seva construcció. En qualsevol cas, segons coincideixen fonts de l'administrador d'infraestructures (Adif) i de Renfe, es manté la intenció que no sigui necessari suspendre o limitar el servei ferroviari.
La reacció fulminant de Foment es va produir arran de la pluja de crítiques plogudes ahir sobre Renfe, després que 300 passatgers quedessin atrapats en un túnel a bord d'un tren. La Generalitat, més enllà de les crítiques --que n'hi va haver i de relleu per part del departament d'Obres Públiques-- va passar als fets i va obrir un expedient informatiu a l'operadora per la "nul.la" voluntat de l'empresa per donar resposta al col.lapse de Rodalies.

LA INVESTIGACIÓ

L'Agència Catalana de Consum, l'organisme dependent de la Conselleria de Treball i Indústria que ha iniciat les diligències, va anunciar ahir que enviarà inspectors a les estacions de trens per recollir informació sobre els reiterats incidents de la xarxa. L'expedient, que pretén preservar els drets dels usuaris afectats pels endarreriments de Rodalies i Regionals de Renfe, suposa un requeriment formal a l'operadora perquè faciliti informació sobre tot el que ha passat.
Segons el director de l'Agència, Ciriac Hidalgo, "la situació ha arribat a ser una mica més que insuportable". Segons Hidalgo, "es pot entendre un retard però no situacions com les viscudes ahir que arriben a ser perilloses per als viatgers", segons informa Carmen Jané.
Precisament, el secretari de Mobilitat de la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Manel Nadal (PSC), va afirmar que l'operadora "no mereix cap confiança" i la va acusar de no donar "una resposta satisfactòria" a les peticions de la Generalitat perquè expliqui els interminables incidents que pateix la xarxa. "No es pot tenir 300 persones tancades en un tren sense cap informació", va exclamar Nadal.
Hores abans de la creació de la unitat d'atenció al passatger, Nadal va exigir a Renfe la creació d'una oficina d'informació que torni l'import dels bitllets als afectats d'una avaria. Punt aquest no contemplat per Foment.

DEMANDES DE LA GENERALITAT

Manel Nadal va reconèixer l'esforç inversor que ara està realitzant Foment, via Adif, i va quantificar en uns 800 milions d'euros la injecció econòmica necessària perquè Rodalies funcioni amb l'eficiència amb què ho fan, actualment, els Ferrocarrils de la Generalitat. Aquesta inversió, va dir Nadal, "s'ha de fer en dos anys", el termini previst perquè la Generalitat es faci càrrec de Rodalies, tal com preveu l'Estatut.
Pel secretari de Mobilitat, la xarxa ferroviària catalana paga ara els "20 anys sense l'adequada inversió" a la qual ha estat sotmesa pels successius executius que "han abandonat Rodalies" a la seva sort. En aquests 20 anys, el PSOE ha estat 12 anys a la Moncloa per 8 del PP.
Després de la reunió de la Generalitat, el seu portaveu, Joaquim Nadal, va apostar per la "col.laboració institucional" per resoldre les incidències de Renfe i es va oferir al Govern per "compartir responsabilitats en la gestió" d'aquesta situació. A més, va demanar a l'Executiu central el traspàs de "les competències sobre rodalies"
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.elperiodico.cat/
---------------------------------------------------
La puntualitat del servei de Rodalies a Madrid voreja el 99%

1. • La ciutat es va salvar dels problemes al fer una altra estació per a l'AVE

O. PEREDA L. TIMÓN
MADRID

El servei de Rodalies a Madrid no és cap malson per als usuaris, uns 900.000 diaris enfront dels 400.000 de Barcelona, ja que la seva puntualitat arriba al 98,53%. Tampoc ho va ser quan es va construir l'AVE a Sevilla. A Barcelona, el panorama és més desolador per un motiu fonamental: la falta d'espai.
Les obres de l'AVE Madrid-Sevilla no van perjudicar en excés els usuaris de Rodalies perquè "es tractava d'una línia que entrava en una nova estació", va recordar ahir el responsable d'UGT a Renfe, Miguel Ángel Cillero. L'estació d'Atocha no té res a veure amb Sants, on tot conflueix i on ara mateix hi ha "màquines pesants treballant a pocs metres" del servei de Rodalies.

A VALLADOLID

Les obres de l'AVE a Valladolid tampoc estan causant greus perjudicis als usuaris. Sí que hi ha problemes aïllats. Per exemple, el desembre passat, hi va haver una aturada de diverses hores en tres línies. De moment, els operaris estan al túnel de Guadarrama --a 50 quilòmetres de Madrid-- i encara no han entrat a la ciutat. "Llavors --va destacar Cillero-- es podrà produir alguna incidència".
Des del gener fins al setembre, la puntualitat ha arribat al 98,53%. Segons Renfe, el 75,3% dels viatgers estan satisfets amb el servei. Els trens, no obstant, estan tan col.lapsats en hora punta que Renfe ha contractat personal per posar-hi ordre.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.elperiodico.cat/
-------------------------------------------
"Vaig baixar perquè ningú donava informació"

1. • Alfred Pallarès 'va alliberar' els atrapats del túnel sense topar amb cap treballador de l'estació

XABIER BARRENA BARCELONA
MAR LOIRE CANET DE MAR

Una trucada de la seva dona, Marta Pueyo, va advertir Alfred Pallarès que alguna cosa no anava bé: ella i el seu fill Eduard, de 16 mesos, estaven atrapats en un tren a la sortida de l'estació de Sants. Pallarès, de 34 anys, encara era a l'estació i es va dirigir al servei d'informació: "Una senyora em va dir que ella també tenia un fill al tren, i prou, no em va dir res més". Desconcertat, es va topar amb un Mosso d'Esquadra a qui va preguntar què passava. El policia li va dir que "tranquil", que ell "sempre" arribava tard per culpa del tren. Davant aquest panorama, Pallarès es pregunta què havia de fer --"¿Anar-me'n de compres mentre la meva dona i el meu fill eren aquí a sota?"-- i trepitja el terra de l'estació de Sants on ha tornat per reconstruir el que va viure dilluns.
Amb un bitllet encara validat a la butxaca d'un trajecte anterior, Pallarès va baixar a l'andana. En un extrem, just quan es corba per embocar el túnel cap a la plaça de Catalunya, va distingir el tren avariat. No s'ho va pensar. Va seguir per l'andana ("no vaig baixar mai a la via", puntualitza) i va arribar fins a la porta sense trobar ni un treballador de Renfe. Ni per impedir-li el pas ni per socórrer els atrapats. Va reclamar l'atenció dels passatgers, i ells, des de dins, van desbloquejar la porta.
Unes 50 persones van baixar llavors del tren i, sempre per l'andana, van anar cap al vestíbul. Va pujar al segon vagó, l'únic al qual podia accedir. La seva dona i fill eren al primer. Als dos vagons, la llum i la climatització anava i venia, amb freqüents estones a les fosques. Pallarès, que mantenia "contacte telefònic" amb la seva dona, va intentar, sense èxit, passar d'un vagó a l'altre, però no va poder.
Llavors va aparèixer el primer operari. I va ser per desenganxar un vagó. El de l'Alfred va ser remolcat fins a l'andana de Sants. El de la Marta i el petit Eduard va seguir cap a Blanes. Tant esforç per a res.
"No crec haver fet res especial", va afirmar ahir. "Si m'haguessin atès correctament, si m'haguessin dit el que passava, no hauria baixat a l'andana", va assenyalar. I sentencia: "és una vergonya". Recordant els fets, s'indigna. Això sí, sense aixecar la veu: "És que ningú els va dir que seguien cap a Blanes. I la meva dona es va espantar molt quan a Catalunya van pujar centenars de persones al tren".

El tren de Marta i Eduard

Marta Pueyo, la dona de l'Alfred, com un altre dia més, havia agafat el tren de les 12.43 hores. Va seure en un dels vagons del capdavant amb la criatura. Com si es tractés d'un avís, el comboi no va arrencar de seguida. Els viatgers més impacients, que van sentir anunciar un altre tren amb destí a Mataró per una altra via, van decidir abandonar els seients i van córrer per guanyar uns minuts, pocs aparentment, però importants en una hora en què l'estómac es desperta.
Uns 40 viatgers es van quedar al vagó, entre ells la Marta i l'Eduard, amb destí a Canet de Mar. Al cap de poc, el tren va arrencar. Als dos minuts va parar. Llavors va començar una llarga espera, d'una hora i 25 minuts, en què el silenci el trencaven els viatgers, perquè, segons la Marta, cap responsable de la companyia ferroviària va donar explicacions. "Encara les estic esperant", va dir ahir.
Els 85 minuts van donar de si, sobretot, per constatar l'evidència: que era una avaria. Aquest temps, que al vagó de la Marta encara va ser suportable --"va servir perquè Eduard fes una becaina"--, es va omplir amb anades i vingudes de llum i bromes d'algun passatger que aplicava allò de bona cara al mal temps.
La Marta va deixar ahir l'Eduard a casa. Per si les mosques.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
---------------------------------------------
Clam unànime contra Renfe per l'allau reiterada d'avaries

L'Agència del Consum obre expedient a la companyia i l'ATM quantificarà l'impacte dels retards en l'economia
Les obres de l'AVE causen endarreriments en la línia de FGC a l'Anoia


Quim Torrent

Lluny d'amainar, la tempesta contra els responsables de Renfe, Adif i el ministeri de Foment va continuar ahir en terres catalanes. El govern, els empresaris i els usuaris van seguir clamant en contra de la gestió de la xarxa de rodalia de Barcelona. La quinzena d'avaries encadenades en només dos mesos han fet que la situació hagi arribat a un punt insostenible.

Vint-i-quatre hores després de l'avaria que va col·lapsar la xarxa de rodalia, ni Renfe ni Adif han donat cap explicació convincent dels fets. L'avaria al canvi d'agulles a l'Estació de Sants segueix sent un misteri. Precisament aquesta manca de transparència en la gestió de la informació i, òbviament, la concatenació d'avaries, han estat dues de les raons esgrimides per l'Agència Catalana del Consum (ACC) per obrir un expedient informatiu sobre els incidents a la xarxa.

L'ACC considera que els reiterats problemes dels últims mesos i la "nul·la voluntat de Renfe de donar resposta clara a la situació fan imprescindible investigar les actuacions de la companyia. Per aquest motiu, l'Agència va anunciar que enviaria inspectors a les estacions per recollir informació. També s'ha fet un requeriment formal a Renfe perquè doni explicacions dels problemes a l'ACC.

Paral·lelament, el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va tornar a carregar durament contra els responsables de Renfe i Adif per no haver donat "cap explicació raonable" sobre els incidents de dilluns, en els quals un tren amb unes 300 persones es va quedar encallat a pocs metres de l'Estació de Sants durant una hora i mitja. En declaracions a Els matins de TV3, Nadal va assegurar que "aquest fet demostra una manca de capacitat de resposta que no podem acceptar". A banda d'això, el departament d'Obres Públiques ja ha encarregat a l'Autoritat del Transport Metropolità que elabori un informe per quantificar l'impacte en l'economia catalana dels constants retards de Renfe.

Inadmissibles

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va qualificar d'"inadmissibles" els errors de Renfe i va demanar "un esforç proporcionat a les necessitats del servei". Des del grup municipal de CiU també es va criticar l'actuació de Renfe, però es va voler remarcar sobretot la "passivitat" de l'Ajuntament davant dels incidents. El regidor de mobilitat de la federació, Jaume Ciurana, va assegurar que Hereu "contempla impassible la incompetència de Renfe i com cada dia milers i milers de barcelonins veuen limitada la seva mobilitat".

També els empresaris es van afegir a les crítiques contra la companyia espanyola. El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, va qualificar de "prioritari" que el ministeri de Foment executi de forma ràpida les inversions promeses a la xarxa de Barcelona. Valls va assegurar que la preocupació pel mal funcionament és màxima i va afirmar que l'últim pla d'infraestructures ja avançava la "gran saturació" dels serveis de rodalia, especialment a Sants.

Retards a Ferrocarrils

D'altra banda, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) també va patir els efectes de les negligències en les obres de l'AVE. Els estudis geològics que s'estaven realitzant, previs al pas del TGV, van provocar el desplaçament d'una de les pantalles del túnel de FGC al barri de Gornal. Aquest incident va provocar que l'operadora només pogués donar servei a través d'una via entre les estacions de Cerdà i l'Hospitalet durant tot el dia. Això va provocar retards d'uns quinze minuts en els dos sentits de la marxa.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
--------------------------------------
Foment fa un gest i cessa el director del servei de Rodalies

El seu substitut també coordinarà totes les obres ferroviàries Renfe tindrà informadors als trens

Q.T.

La pressió política i social va fer que ahir el ministeri de Foment no tingués més remei que fer un gest per protegir-se, almenys momentàniament, de la pluja de crítiques que li arriben de Catalunya. El comitè de crisi organitzat per Foment, Renfe i Adif va anunciar a última hora el cessament del director del serveis de Rodalies de Renfe a Barcelona, Josep Manau.

Les catorze avaries que ha patit la xarxa en els últims dos mesos a causa de les obres d'entrada del TGV a la ciutat i el mal estat de les infraestructures no havien estat motiu perquè alguna de les dues empreses públiques implicades -Renfe i Adif- prengués una decisió d'aquest calibre. Amb aquesta mesura, Foment assumeix directament la direcció de les obres del TGV i la xarxa de rodalia, ja que no substituirà la figura del director de Rodalies, sinó que crearà un nou càrrec que ajuntarà la direcció de Rodalies amb la coordinació de les obres d'infraestructures ferroviàries que es facin.

Fins ara els responsables del ministeri s'havien limitat a venir a Barcelona a demanar disculpes pel mal funcionament de la xarxa catalana, cosa que havia indignat el govern i els ajuntaments metropolitans perquè les paraules no es traduïen en fets. Malgrat les promeses de Madrid, els problemes s'han agreujat en les últimes setmanes.

A banda del cessament, Foment va anunciar que Renfe crearà una unitat especial d'assistència al viatger de Rodalies, que comptarà amb personal informatiu als trens i a les estacions. A més, Adif tindrà una flota d'autobusos a la seva disposició per actuar de forma immediata en cas que hi hagi una avaria. El ministeri de Foment va assegurar ahir que en els pròxims dies donarà nous detalls d'aquestes mesures. Ara, però, caldrà que aquestes promeses s'executin aviat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Aquesta mateixa noia, ha declarat a LV que "Me pareció fascinante porque la gente no demostraba miedo por estar encerrada. Era extraño, una situación de sumisión". Que la gent no reaccioni davant d'una situació així...què coi ens està passant???? Ja ens dona igual que ens tanquin una hora i mitja, i ens quedem tant panxos???? De cap de les maneres podem ser sumisos!!! Jo, si em quedo només 10 minuts, tiro de l'alarma, i si veig al conductor anar-se per la via, vaja si el persegueixo!!!! A mi no m'ho fan aixó, per aquí no hi passo, i si a sobre es pensen que soc una histèrica i una imprudent, me la bufa, tot això és inadmissible!!!!!!! >:( >:( >:(
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Post by Danzig »

wefer wrote:http://www.elperiodico.cat/
El servei de Rodalies a Madrid no és cap malson per als usuaris, uns 900.000 diaris enfront dels 400.000 de Barcelona, ja que la seva puntualitat arriba al 98,53%.
això ho hem d'agafar amb pinces, els últims percentatges oficials de BCN fets públics crec que parlaven del 95% xD
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-------------------------------------------
No sap quantes reclamacions té

Renfe no sabia ahir quantes reclamacions més han rebut des del 25 d'octubre, quan la companyia en portava comptades 525. El secretari de Mobilitat recorda que a les línies del TAV ja es tornen diners quan hi ha avaries o retards i reclama que aquesta política d'assumpció de responsabilitats s'estableixi al servei de rodalies de Barcelona després que ja està clar que funciona deficientment i que continuarà funcionant així a curt termini. Si Renfe i Adif no ho fan, Nadal avisa que serà la Generalitat qui posarà al servei dels ciutadans aquesta oficina.

En segon lloc, el departament encarregava ahir mateix a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) un estudi sobre els diners que està perdent l'economia productiva catalana amb la situació creada a la xarxa ferroviària de l'àrea metropolitana. A més, Nadal recorda que la situació genera un problema afegit de mobilitat perquè els usuaris que es cansen d'anar a buscar el tren pel risc de retards opten pel cotxe particular.

En darrer terme, el govern de la Generalitat avisa que s'ha d'afrontar un pla seriós d'inversions a la xarxa per resoldre dèficits acumulats de fa 20 anys. Nadal ho diu pensant en el traspàs a mitjà o llarg termini de la xarxa de rodalies a la Generalitat de Catalunya: «Malament si ens traspassessin la xarxa tal com està avui.» Per la seva banda, el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, deixava clar que no era voluntat del govern incrementar les tensions que ja es generen per les mateixes avaries i falles però reconeixia que s'havia demanat al govern estatal i a Renfe la necessitat de donar informació eficaç i permanent als usuaris sobre les causes de les disfuncions, així com de reforçar els equips tècnics i de coordinació dels treballs que es fan a Catalunya pel TAV i, especialment, a l'àrea metropolitana.
Minotaure
N5
N5
Posts: 149
Joined: Saturday 28/05/2005 1:42
Location: Sabadell (Vallès Occidental)

Post by Minotaure »

metring wrote:Si, a més, penseu que símplement, ha estat el cap de turc de tot el cacau, no n'hi ha prou amb aquesta dimisió, cal prendre mesures dràstiques, per tal que no tornin a passar sucessos tan patètics com el del tren aturat amb gent cada 2 per 3.
Totalment d'acord amb tu. La que hauria de dimitir és la ministra de Foment que ha demostrat ser una incompetent o el què encara és pitjor que ja li estigui bé el servei de Rodalies de Barcelona perquè els que utilitzem el transport públic som una "caqueta" per ella.
Recordo que porta més de 2 anys en el càrrec i en comptes de millorar el ja històric servei deficient de Renfe Rodalies el què ha fet és empitjorar-lo a marxes forçadades.

MAGDALENA ALVAREZ DIMISSIÓ !
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Minotaure wrote:MAGDALENA ALVAREZ DIMISSIÓ !
Ja fa mesos que ho dic això...aquesta dona valdrà per a altres coses, però per a Ministra de Foment, no. Algú que "olvida" tan dràsticament unes quantes regions del seu país i només inverteix en la seva regió i a Madrid no sé si és capaç de tenir un càrrec d'aquesta importància. I el mateix per al Cascos quan hi era i per a tots aquells que són centralistes amb Madrid i amb el lloc d'on són...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Gran.Canov.1988
N1
N1
Posts: 6
Joined: Tuesday 12/07/2005 18:55

Post by Gran.Canov.1988 »

Bé, tot això és lamentable. I com ja heu dit aquest cessament és només parafernàlia de la vergonya que senten. El cessament d'aquest home no canviarà res, és un cap de turc, però a darrera seu no ve res. En fi.

Com molts usuaris d'aquest fòrum, vaig patir l'averia del passat dilluns.

El més trist de tot és que hi va haver episodis de trens aturats a tota la xarxa. El cas del túnel de Sants és, sens dubte, el més lamentable i el que ens indigna més. Però jo, que viatjava en el tren de Ripoll, a la R3, semidirecte, i que finalment va sortir vora les 15 hores després de DUES HORES DE RETARD (sí, res d'una hora com deia la premsa, hi havia trens i línies aturades fins a dues hores!!) quan va arribar a Montcada-Ripollet -on no li tocava aturar-se al ser semidirecte- es va parar de sobte, com si hi hagués hagut una nova fallada del sistema elèctric o quelcom estrany.

Al tren, és clar, hi havia gent que volia baixar allà. Perquè com és normal en situacions excepcionals com aquesta molts usuaris de les estacions com Torre Baró, Montcada-Ripollet o Sta. Perpètua volien sortir de BCN com fos, encara que anessin a parar a Mollet, que seria la següent estació en trajecte semidirecte després d'haver parat per darrer cop a Sant Andreu Arenal. Volien sortir de Pl. Catalunya, Arc de Triomf, sortir del caos que es vivia allà...

Doncs bé. Ens van tenir més de vint minuts aturats allà. El pitjor és que la calefacció estava a tope i al tren li donava tot el sol de cara -el sol de les 3 de la tarda...- Hi devia haver uns trenta graus o més allà dins. Alguna gent s'estava marejant, altres exigint que els deixessin baixar allà "si estem 20 min. aquí aturats, i essent com és la nostra estació, perquè no ens deixen baixar?" deien. No anaven desencaminats. Pocs minuts abans de sortir d'Arc de Triomf jo mateix vaig sentir per megafonia que els trens semidirectes, en vistes de la situació excepcional que es vivia, farien les vegades de tren de rodalies, és a dir, pararien a totes les estacions encara que no els toqués.

Tornant al tren aturat amb tot tancat a Montcada-Ripollet... Gent que es marejava, un forn que es vivia allà dins. Amb un tren amb més places del que ha de portar... Normal, aquell semidirecte a Ripoll va arreplegar la gent de 4 trens de la C3 junts. Entre els crits i queixes d'aquella llauna de sardines hi havia gent que demanava que si us plaus s'obrisin les portes, que allò no es podia aguantar. Finalment, i en la línia del que suggereix metring, algú va activar la palanca d'obertura de portes en cas d'emergència. Tothom va respirar alleujat... i els usuaris de Montcada-Ripollet van tenir la gran sort de poder baixar a una estació que el trajecte els hi negava.

La cosa no va acabar aquí. L'interventor d'aquell tren va haver de sortir a l'andana per invertir les palanques i el sistema d'obertura de portes ja que el tren no podia seguir el trajecte fins que no es desactivés. L'interventor va fotre bronca als usuaris del darrer vagó segons ens informava una passatgera que tenia al costat que parlava amb el mòbil amb una companya seva que anava al darrer vagó. Però l'interventor va sortir escaldat perquè, retornat a l'andana un home se li va encarar -o això ens explicaven els que estaven a la porta - i el volia pegar i tot :|

Des del meu vagó la gent insultava l'interventor i algú va tenir una frase mítica "sí, sí... ven ahora a ver si llevamos billete o no". No estic a favor de cap mena d'exabruptes o de rabiades que han de pagar els treballadors de la Renfe. Però en aquella situació excepcional no em feia res. Res. L'interventor era un inepte. A sant de què ha de fotre bronca a uns usuaris que s'estan marejant a més 30 graus dins d'un tren que porta vint minuts aturat en el no-res??

Bé, finalment el tren va arrencar i vaig arribar a casa vora les 16 hores. Vaig trigar, en total, més de tres hores per arribar a casa... I milers de persones van viure el mateix.

El que ja em regira l'estòmac: que això ha passat contínuament durant dos mesos!!! Però què és això? Això passa a qualsevol altre país d'Europa i hi ha crisi al govern amb expulsió fulminant del ministre de Foment!!! >:(

Déu ni do... Recordar lo de dilluns m'enutja molt. I sé que això tornarà a passar d'aquí no res.

Així que...
Mintoraure wrote:MAGDALENA ALVAREZ DIMISSIÓ !
Last edited by Gran.Canov.1988 on Thursday 16/11/2006 15:54, edited 1 time in total.
User avatar
594-001-0
N6
N6
Posts: 296
Joined: Friday 06/05/2005 17:59

Post by 594-001-0 »

Justamente echan al que menos culpa tiene en todo esto... ¿Por qué no echan a la ministra de una vez por todas?
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,
594-001-0 wrote:Justamente echan al que menos culpa tiene en todo esto... ¿Por qué no echan a la ministra de una vez por todas?
Bueno, el que tiene menos culpa, no sé yo... igual no diría tanto, porque alguien que ha estado allí delante y de responsable llevándose un buen sueldo y sin hacer nada durante años, que le quiten el puesto y lo desalojen de allí no está nada mal.

Ahora bien, ¿servirá eso de algo o es simplemente como para que la gente vea que se hace algo? porque a este caballero, para hacer las cosas bien de verdad, se le debería de inhabilitar para gestionar nada y para cargo público en una temporada bien larga y duradera, como mínimo, tan larga como el tiempo que lleva allí plantado sin hacer nada ni alzar la voz contra esta situación.

Y digo esto porque si lo quitan de aquí y le dan un despacho y un puesto en alguna otra parte y el tío como si nada... pues menudo cachondeo. Es como lo de cierto impresentable que siendo President de la Generalitat en funciones se fue a hablar con ciertos señores encapuchados sin decir nada a nadie y sin escolta ni protección... se le destituyó, y ahora mismo está justo a punto de empezar una nueva andadura en el mismo puesto del que se le fulminó. Antes eso se llamaba Conseller en Cap y ahora parece ser que se le va a llamar de una forma no contemplada en el Estatut, vice-president, pero allí estará y las funciones vienen a ser las mismas.

Si a este tío lo sacan de ahí y no se le inhabilita, mañana mismo lo vuelven a poner de algo similar y el responsable del caos sigue gestionando algo con sus manitas... ilógico.

¿Servirá para algo esta destitución? a mi me parece que no. Lo que sirve es invertir, lo que sirve es hacer nuevas líneas, lo que sirve es abastecer la ciudad por sus corredores reales, lo que sirve es tener trenes de verdad y en composiciones como Dios manda y no estos cacharros que tenemos por aquí

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

Yo me sé de uno que cuando el lío del Carmelo lo destituyeron, y salió en el Parlament compungido y todos decían no tiene culpa el pobre. Fue destituirlo de GISA y al día siguiente hacerlo Director General de IFERCAT, algo así como el ADIF de la nostra casa. Y allí está, la gente contenta pq se cargaron al responsable del desastre del Carmel y él llevándoselo por atrás tan contento.

Este caso puede ser similar.

Por cierto, sigo diciendo que la Ministra es una completa INCOMPETENTE, por mucho que me la queráis vender como gran gestora.

MAGDALENA DIMISIÓN ¡ ¡ ¡
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Gran.Canov.1988 wrote:
La cosa no va acabar aquí. L'interventor d'aquell tren va haver de sortir a l'andana per invertir les palanques i el sistema d'obertura de portes ja que el tren no podia seguir el trajecte fins que no es desactivés. L'interventor va fotre bronca als usuaris del darrer vagó segons ens informava una passatgera que tenia al costat que parlava amb el mòbil amb una companya seva que anava al darrer vagó. Però l'interventor va sortir escaldat perquè, retornat a l'andana un home se li va encarar -o això ens explicaven els que estaven a la porta - i el volia pegar i tot :|

Des del meu vagó la gent insultava l'interventor i algú va tenir una frase mítica "sí, sí... ven ahora a ver si llevamos billete o no". No estic a favor de cap mena d'exabruptes o de rabiades que han de pagar els treballadors de la Renfe. Però en aquella situació excepcional no em feia res. Res. L'interventor era un inepte. A sant de què ha de fotre bronca a uns usuaris que s'estan marejant a més 30 graus dins d'un tren que porta vint minuts aturat en el no-res??

Bé, finalment el tren va arrencar i vaig arribar a casa vora les 16 hores. Vaig trigar, en total, més de tres hores per arribar a casa... I milers de persones van viure el mateix.

El que ja em regira l'estòmac: que això ha passat contínuament durant dos mesos!!! Però què és això? Això passa a qualsevol altre país d'Europa i hi ha crisi al govern amb expulsió fulminant del ministre de Foment!!! >:(



Així que...
Mintoraure wrote:MAGDALENA ALVAREZ DIMISSIÓ !
No m'extranya qie la gent acabés amb ganes de fotra-li una pallissa a l'interventor. Per descomptat, l'empatia no va ser el sei fort, i a sobre, amb mals modos...És injustificable. Això si, sort que no va acabar violentament, perquè encara la Rendif, hagués tingut els bemols de denunciar als passatgers >:(
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Gran.Canov.1988 wrote:Bé, tot això és lamentable. I com ja heu dit aquest cessament és només parafernàlia de la vergonya que senten. El cessament d'aquest home no canviarà res, és un cap de turc, però a darrera seu no ve res. En fi.

Com molts usuaris d'aquest fòrum, vaig patir l'averia del passat dilluns.

El més trist de tot és que hi va haver episodis de trens aturats a tota la xarxa. El cas del túnel de Sants és, sens dubte, el més lamentable i el que ens indigna més. Però jo, que viatjava en el tren de Ripoll, a la R4, semidirecte, i que finalment va sortir vora les 15 hores després de DUES HORES DE RETARD (sí, res d'una hora com deia la premsa, hi havia trens i línies aturades fins a dues hores!!) quan va arribar a Montcada-Ripollet -on no li tocava aturar-se al ser semidirecte- es va parar de sobte, com si hi hagués hagut una nova fallada del sistema elèctric o quelcom estrany.

Al tren, és clar, hi havia gent que volia baixar allà. Perquè com és normal en situacions excepcionals com aquesta molts usuaris de les estacions com Torre Baró, Montcada-Ripollet o Sta. Perpètua volien sortir de BCN com fos, encara que anessin a parar a Mollet, que seria la següent estació en trajecte semidirecte després d'haver parat per darrer cop a Sant Andreu Arenal. Volien sortir de Pl. Catalunya, Arc de Triomf, sortir del caos que es vivia allà...

Doncs bé. Ens van tenir més de vint minuts aturats allà. El pitjor és que la calefacció estava a tope i al tren li donava tot el sol de cara -el sol de les 3 de la tarda...- Hi devia haver uns trenta graus o més allà dins. Alguna gent s'estava marejant, altres exigint que els deixessin baixar allà "si estem 20 min. aquí aturats, i essent com és la nostra estació, perquè no ens deixen baixar?" deien. No anaven desencaminats. Pocs minuts abans de sortir d'Arc de Triomf jo mateix vaig sentir per megafonia que els trens semidirectes, en vistes de la situació excepcional que es vivia, farien les vegades de tren de rodalies, és a dir, pararien a totes les estacions encara que no els toqués.

Tornant al tren aturat amb tot tancat a Montcada-Ripollet... Gent que es marejava, un forn que es vivia allà dins. Amb un tren amb més places del que ha de portar... Normal, aquell semidirecte a Ripoll va arreplegar la gent de 4 trens de la C4 junts. Entre els crits i queixes d'aquella llauna de sardines hi havia gent que demanava que si us plaus s'obrisin les portes, que allò no es podia aguantar. Finalment, i en la línia del que suggereix metring, algú va activar la palanca d'obertura de portes en cas d'emergència. Tothom va respirar alleujat... i els usuaris de Montcada-Ripollet van tenir la gran sort de poder baixar a una estació que el trajecte els hi negava.

La cosa no va acabar aquí. L'interventor d'aquell tren va haver de sortir a l'andana per invertir les palanques i el sistema d'obertura de portes ja que el tren no podia seguir el trajecte fins que no es desactivés. L'interventor va fotre bronca als usuaris del darrer vagó segons ens informava una passatgera que tenia al costat que parlava amb el mòbil amb una companya seva que anava al darrer vagó. Però l'interventor va sortir escaldat perquè, retornat a l'andana un home se li va encarar -o això ens explicaven els que estaven a la porta - i el volia pegar i tot :|

Des del meu vagó la gent insultava l'interventor i algú va tenir una frase mítica "sí, sí... ven ahora a ver si llevamos billete o no". No estic a favor de cap mena d'exabruptes o de rabiades que han de pagar els treballadors de la Renfe. Però en aquella situació excepcional no em feia res. Res. L'interventor era un inepte. A sant de què ha de fotre bronca a uns usuaris que s'estan marejant a més 30 graus dins d'un tren que porta vint minuts aturat en el no-res??

Bé, finalment el tren va arrencar i vaig arribar a casa vora les 16 hores. Vaig trigar, en total, més de tres hores per arribar a casa... I milers de persones van viure el mateix.

El que ja em regira l'estòmac: que això ha passat contínuament durant dos mesos!!! Però què és això? Això passa a qualsevol altre país d'Europa i hi ha crisi al govern amb expulsió fulminant del ministre de Foment!!! >:(
Això que expliques realment és molt gros, i tampoc entenc que si deien que aquell tren no seria semidirecte, com no va obrir portes.
I abans d'acabar de llegir el teu missatge, jo pensava que si estigués en aquesta situació obria les portes pel sistema d'emergència.
I si té nassos que vingui la Renfe i em sancioni per obrir les portes "indebidamente"
Una correcció, la línia de Vic és la C3 ;)
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

Hola
En la meva humil opinió desconec de que serveix fer fora al director de Rodalies de Barcelona, aquesta persona es veritat que pot ser el responsable de tot el que succeeix però realment es aquesta persona qui ho fa? No estic dient amb això que la culpa de l'estat de Rodalies sigui dels maquinistes, penso primer que la culpa es dels obrers de l'AVE, que, o treballen com el cul o els planols que han de fer estan mal fets.

Segon penso que la possible culpa son dels mecanics, aquestes son les persones que han de fer que els trens es moguin, si no es mouen com s'han de moure, ves quina gràcia o si hi ha una averia i els maquinistes la comuniquen al centre de control, i els mecanics la solucionen a la seva manera, doncs aixi l'usuari en surt perjudicat. Si no e sentit malament, cada x temps els trens s'han de retirar per fer una revisió completa, si no detecten aquests fallos, nose pero aqui hi ha alguna cosa q no rutlla, o els trens no es revisen, o els mecanics van molt a la seva bola.

Que vagi be
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”