Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Copiat de EL PERIÓDICO, de l'edició que en diuen vespertina, però que és de les 17:56
Sense comentaris!
Galderic
17:56 h CAOS A RODALIES
Mig milió de passatgers, afectats pels problemes de Renfe a BCN des del setembre
EFE
BARCELONA
Els diversos problemes en el servei de Rodalies de Barcelona de Renfe han afectat mig milió de viatgers i un total de 2.939 trens en els últims dos mesos.
L'empresa ha rebut en aquest període 3.000 reclamacions que suposen un reemborsament d'uns 3.000 euros. Menys de l'1% del total de perjudicats han reclamat pels problemes que s'han produït entre el 12 de setembre i el 13 de novembre.
El nou director de Rodalies de Renfe a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha explicat que la companyia avançarà a l'any que ve la incorporació a la xarxa de la capital catalana de 41 trens, 14 de nous i la resta provinents d'altres zones, fins que arribin els combois previstos per al 2008.
Pla d'actuacions urgents
Remacha ha presentat avui, juntament amb el director general de serveis de Rodalies i mitja distància, Javier Pérez Sanz, el pla d'actuacions urgents per millorar el servei de Rodalies de Barcelona que ja va avançar ahir la ministra de Foment, Magdalena Álvarez.
En la seva primera compareixença pública, Remacha ha explicat que és conscient que Renfe ha perdut la confiança dels 400.000 clients que utilitzen la xarxa de Rodalies diàriament, i que el seu principal objectiu és "recuperar" aquesta confiança i la qualitat del servei en un termini relativament curt. Per fer-ho preveu revisar els diversos protocols d'actuació.
Unitat d'atenció de viatgers
El pla d'actuacions urgents per a Rodalies de Barcelona inclou la creació de la unitat d'atenció de viatgers, a la qual es destinaran 455 persones, 165 de nova contractació.
Aquests treballadors es trobaran a les estacions i en tots els trens de Rodalies en hores punta, i estaran en permanent contacte amb el centre de control de trànsit, de manera que podran informar els viatgers de qualsevol problema en el servei.
També es treballa per incrementar la capacitat dels trens en hores punta, ja que les obres que s'efectuen per a l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona no permeten elevar la freqüència.
El maquinista de l'avaria de Sants, retirat del servei
Renfe ha retirat del servei de manera cautelar el maquinista del tren que va estar més d'una hora parat en un túnel de l'estació de Sants dilluns passat.
L'empresa ha pres aquesta decisió després d'obrir un expedient informatiu que apunta que el comboi va agafar el desviament en sentit contrari del que indicava la senyalització.
P.S. Com es nota que no hi entenc prou de trens; a què es refereix això que diu del sentit contrari de la senyalització? És que potser el tren va allà on vol el maquinista, o allà on li mana el canvi d'agulles que es troba al seu pas?
Sense comentaris!
Galderic
17:56 h CAOS A RODALIES
Mig milió de passatgers, afectats pels problemes de Renfe a BCN des del setembre
EFE
BARCELONA
Els diversos problemes en el servei de Rodalies de Barcelona de Renfe han afectat mig milió de viatgers i un total de 2.939 trens en els últims dos mesos.
L'empresa ha rebut en aquest període 3.000 reclamacions que suposen un reemborsament d'uns 3.000 euros. Menys de l'1% del total de perjudicats han reclamat pels problemes que s'han produït entre el 12 de setembre i el 13 de novembre.
El nou director de Rodalies de Renfe a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha explicat que la companyia avançarà a l'any que ve la incorporació a la xarxa de la capital catalana de 41 trens, 14 de nous i la resta provinents d'altres zones, fins que arribin els combois previstos per al 2008.
Pla d'actuacions urgents
Remacha ha presentat avui, juntament amb el director general de serveis de Rodalies i mitja distància, Javier Pérez Sanz, el pla d'actuacions urgents per millorar el servei de Rodalies de Barcelona que ja va avançar ahir la ministra de Foment, Magdalena Álvarez.
En la seva primera compareixença pública, Remacha ha explicat que és conscient que Renfe ha perdut la confiança dels 400.000 clients que utilitzen la xarxa de Rodalies diàriament, i que el seu principal objectiu és "recuperar" aquesta confiança i la qualitat del servei en un termini relativament curt. Per fer-ho preveu revisar els diversos protocols d'actuació.
Unitat d'atenció de viatgers
El pla d'actuacions urgents per a Rodalies de Barcelona inclou la creació de la unitat d'atenció de viatgers, a la qual es destinaran 455 persones, 165 de nova contractació.
Aquests treballadors es trobaran a les estacions i en tots els trens de Rodalies en hores punta, i estaran en permanent contacte amb el centre de control de trànsit, de manera que podran informar els viatgers de qualsevol problema en el servei.
També es treballa per incrementar la capacitat dels trens en hores punta, ja que les obres que s'efectuen per a l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona no permeten elevar la freqüència.
El maquinista de l'avaria de Sants, retirat del servei
Renfe ha retirat del servei de manera cautelar el maquinista del tren que va estar més d'una hora parat en un túnel de l'estació de Sants dilluns passat.
L'empresa ha pres aquesta decisió després d'obrir un expedient informatiu que apunta que el comboi va agafar el desviament en sentit contrari del que indicava la senyalització.
P.S. Com es nota que no hi entenc prou de trens; a què es refereix això que diu del sentit contrari de la senyalització? És que potser el tren va allà on vol el maquinista, o allà on li mana el canvi d'agulles que es troba al seu pas?
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
El que li mana la senyalitació. Un bon lloc on pots veure això és a l'estació d'Arc de Triomf, vas a l'andana direcció Sabadell/Terrassa i t'en vas a l'extrem Sant Andreu Arenal, perquè ens entenguem. Doncs allà veuràs que el senyal de sortida (el semàfor, vaja) a dalt té 6 llums blanques dividides en dos branques de 3 llums cadascuna. Doncs si t'hi vas fixant quan ve un tren cap a Mataró, Calella, Blanes... es marcaran els 3 de la dreta, i quan ve un tren cap a Terrassa, Manresa, Cerdanyola Universitat-Martorell, Granollers, La Garriga, Vic... es marcaran els tres de l'esquerra.galdric wrote:P.S. Com es nota que no hi entenc prou de trens; a què es refereix això que diu del sentit contrari de la senyalització? És que potser el tren va allà on vol el maquinista, o allà on li mana el canvi d'agulles que es troba al seu pas?
Ara bé, respecte a això, crec que el periodista hauria d'haver dir "sentit diferent" al de la senyalitació, i no pas sentit contrari doncs llavors seria un altra cosa...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
És a dir, que aquells inútils, per tapar la seva monumental ineptitud, han decidit cascar un pobret que deu fer el que pot amb la caqueta de material que ha de manegar? Però ens prenen per imbècils o ho són ells mateixos?
I encara que hagi sigut un error del maquinista: si resulta que el tren "agafa la direcció contrària al que indica l'agulla", és que el material és propens a errors indignes de qualsevol país mínimament civilitzat, així que el que han de fer és renovar infraestructura i material rodant i, a més de rodar el material, que rodin caps, però els que realment han de rodar!
I encara que hagi sigut un error del maquinista: si resulta que el tren "agafa la direcció contrària al que indica l'agulla", és que el material és propens a errors indignes de qualsevol país mínimament civilitzat, així que el que han de fer és renovar infraestructura i material rodant i, a més de rodar el material, que rodin caps, però els que realment han de rodar!
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Ja hi som.
Última hora http://www.renfe.es wrote:Alteración del servicio en la línea Barcelona - Vic - Puigcerdà
18-nov-06- Desde las 10.30 horas, por una avería de catenaria en Centelles el servicio ferroviario se encuentra interrumpido entre Les Franqueses y Manlleu.
A causa de esta incidencia, Renfe ha dispuesto un operativo de 10 autocares para garantizar el traslado por carretera de los viajeros del tramo afectado.
En los trayectos Barcelona - Les Franqueses y Manlleu - Puigcerdà se realiza el servicio por ferrocarril que puede tener retrasos sobre el horario habitual.
Renfe lamenta las molestias que esta incidencia pueda provocar a sus clientes
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
telenoticies.cat wrote:18/11/2006 12.05
Osona // Centelles
Desallotgen a Centelles uns 200 passatgers d'un tren de Rodalies de Renfe per una avaria a la catenària
Els usuaris del servei de Rodalies de Renfe han tornat a tenir problemes aquest matí. Aquesta vegada, la incidència s'ha localitzat en una catenària entre Tona i Centelles, en un tren que venia de La Tor de Querol i que tenia destinació a l'Hospitalet de Llobregat. Al tren hi viatjaven unes 200 persones, que han hagut de caminar fins a l'estació de Centelles, a uns 500 metres. Segons les primeres informacions, el tren pot haver tocat uns cables, que han tret guspires i han afectat la catenària. Renfe ha explicat que es manté sense subministrament elèctric la catenària entre les Franqueses del Vallès i Sant Martí de Centelles.
Cap persona ha resultat ferida, tot i que s'ha gestionat una ambulància preventiva per si alguna persona havia tingut una crisi de nervis o ansietat. Fonts de Renfe han explicat que s'ha activat un servei d'autobusos que cobreixen el tram entre les Franqueses del Vallès i Manlleu. A la resta de la línia, es mantindrà el servei de ferrocarril, però s'hi poden registrar alguns retards. Segons Renfe, mig milió de persones s'han vist afectades pels problemes que en els últims dos mesos han afectat les línies de rodalies.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Bona tarda.
El tren de l'incident portava dues unitats de 2 vagons 440, que curiosament, anava practicament puntual (3 minuts de retard a Vic).
Com a curiositat, a l'estació de Vic ja tenen imprés un cartell que posen a la taquilla quan hi incidencies, que diu (en castellà): "Per avaria a la linia, no hi ha circulació de trens".
El tren de l'incident portava dues unitats de 2 vagons 440, que curiosament, anava practicament puntual (3 minuts de retard a Vic).
Com a curiositat, a l'estació de Vic ja tenen imprés un cartell que posen a la taquilla quan hi incidencies, que diu (en castellà): "Per avaria a la linia, no hi ha circulació de trens".
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Sembla ser que comença a aplicar-se el que va dir Magdalena Àlvarez i el nou director de Rodalies Renfe.Última hora http://www.renfe.es wrote:Restablecida la circulación ferroviaria en el tramo Sant Martí de Centelles - Vic.
18-nov-06.- A las 15.55 horas, técnicos de Adif han reparado la avería producida a las 10.32 horas en el sistema de electrificación entre las estaciones de Centelles y Balenyà. El incidente ha provocado la interrupción del servicio ferroviario en el tramo Sant Martí de Centelles-Vic y ha producido retrasos en el resto de la línea Barcelona - Vic - Puigcerdà. A partir del restablecimiento, el servicio recuperará la normalidad de una manera progresiva, con una estimación aproximada de una hora para el trayecto Barcelona-Vic.l.
Para garantizar la movilidad de los viajeros en el tramo afectado, se ha establecido un operativo con diez autocares con objeto facilitar el desplazamiento de los ciudadanos de las estaciones comprendidas en el tramo afectado. Para informar a los viajeros, Renfe ha desplazado personal a todas las estaciones del trayecto mencionado, así como a Centelles y Granollers Canovelles. Asimismo, los trenes de esta línea han dispuesto de personal para facilitar información a los viajeros. En definitiva, Renfe ha dispuesto personal de atención e información al viajero en las estaciones y en los trenes, coordinados por dos jefes de líneas y por el nuevo director de Rodalies Barcelona.
Por otra parte, se ha organizado un dispositivo en colaboración con los servicios de emergencia (incluida policía local y autonómica) para el tren más directamente afectado por la avería, que había quedado a unos 700 metros de la estación de Centelles. Con este dispositivo, los 300 viajeros que viajaban en el tren han podido desplazarse a pie, en las debidas condiciones de seguridad, hasta la estación, en donde han podido ser trasbordados a los autobuses dispuestos para que lleguen a su destino. Poco después de la incidencia, Renfe ya disponía de la información de servicio en la sección 'Última Hora' de su página web, http://www.renfe.es, que está alojada en la home.
Renfe lamenta las molestias que esta incidencia pueda provocar a los ciudadanos.
A Adif no descarten que es tracti d'un sabotatje.
El Periódico de Catalunya / Agències wrote:Adif ha abierto una investigación para esclarecer los hechos y de momento se sabe que el sistema de electrificación en servicio y el tren en cuestión estaban en buen estado y por ello se están analizando otras posibles causas, tanto las vinculadas a Adif como las ajenas a la empresa gestora.
Bonic, però...
Molt bonic, però realment la gent s'acabarà cansant de nou si les coses funcionen malament per molt que siguis avisat. El desitjable és tenir poques incidències (i no un parell per setmana) i que aquestes siguin gestionades com la d'avui.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Molt bé UT596001!UT596001 wrote:El que li mana la senyalitació. Un bon lloc on pots veure això és a l'estació d'Arc de Triomf, vas a l'andana direcció Sabadell/Terrassa i t'en vas a l'extrem Sant Andreu Arenal, perquè ens entenguem. Doncs allà veuràs que el senyal de sortida (el semàfor, vaja) a dalt té 6 llums blanques dividides en dos branques de 3 llums cadascuna. Doncs si t'hi vas fixant quan ve un tren cap a Mataró, Calella, Blanes... es marcaran els 3 de la dreta, i quan ve un tren cap a Terrassa, Manresa, Cerdanyola Universitat-Martorell, Granollers, La Garriga, Vic... es marcaran els tres de l'esquerra.galdric wrote:P.S. Com es nota que no hi entenc prou de trens; a què es refereix això que diu del sentit contrari de la senyalització? És que potser el tren va allà on vol el maquinista, o allà on li mana el canvi d'agulles que es troba al seu pas?
Ara bé, respecte a això, crec que el periodista hauria d'haver dir "sentit diferent" al de la senyalitació, i no pas sentit contrari doncs llavors seria un altra cosa...
Amb aquestes explicacions que m'has donat ja ho entenc tot. Moltíssimes gràcies!
Galderic
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
Una qüestió "Mako448"; quan dius que potser tindrem noves unitats CIVIA a la R-4, t'estàs referint a la C-4? Perquè la R-4 jo no sé quina línia és!Mako448 wrote:A finals de any tindrem nous civia?A la R4 potser....
I per quin motiu en dius la R-4 en comptes de dir C-4, si és com suposo la mateixa línia?
Salutacions!
Galderic
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
Pere wrote:Ja hi som.
Última hora http://www.renfe.es wrote:Alteración del servicio en la línea Barcelona - Vic - Puigcerdà
18-nov-06- Desde las 10.30 horas, por una avería de catenaria en Centelles el servicio ferroviario se encuentra interrumpido entre Les Franqueses y Manlleu.
A causa de esta incidencia, Renfe ha dispuesto un operativo de 10 autocares para garantizar el traslado por carretera de los viajeros del tramo afectado.
En los trayectos Barcelona - Les Franqueses y Manlleu - Puigcerdà se realiza el servicio por ferrocarril que puede tener retrasos sobre el horario habitual.
A veure si resultarà que hi ha una mà negre que es dedica a fer quedar malament a la RENFE tallan catenèries!
No són massa avaries en tan poc temps?
És molt casual això, eh!
galderic
Renfe lamenta las molestias que esta incidencia pueda provocar a sus clientes
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
Perqué R4 seria en català i C4 en castellà,alguns plànols posa R4 i altres C4,jo li dic de les dues maneres.galdric wrote:Una qüestió "Mako448"; quan dius que potser tindrem noves unitats CIVIA a la R-4, t'estàs referint a la C-4? Perquè la R-4 jo no sé quina línia és!Mako448 wrote:A finals de any tindrem nous civia?A la R4 potser....
I per quin motiu en dius la R-4 en comptes de dir C-4, si és com suposo la mateixa línia?
Salutacions!
Galderic
Aixó sí,a la R5 i R6 no és pot dir "C-5 i C-6",el perqué,potser perqué són de FGC,doncs com la R5 i la R6 són línies de rodalies,igual que la R1,R2,R3,R4,R7 i R10,doncs li dic R,peró he d'admetre que a vegades dic C-nº.
C-4: cercanías línea 4
R-4: rodalies línia 4
És la mateixa línia de rodalies RENFE (St.Vicenç de Calders-Vilafranca-Martorell-Sants-Pl.Catalunya-St. Andreu Arenal-Cerdanyola-Terrassa-Manresa).
El que passa que hi ha qui ho diu en català i hi ha qui ho diu en castellà.
Per això als plànols de les línies només hi surt el número.
R-4: rodalies línia 4
És la mateixa línia de rodalies RENFE (St.Vicenç de Calders-Vilafranca-Martorell-Sants-Pl.Catalunya-St. Andreu Arenal-Cerdanyola-Terrassa-Manresa).
El que passa que hi ha qui ho diu en català i hi ha qui ho diu en castellà.
Per això als plànols de les línies només hi surt el número.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Sobre les numeracions R4 o C4 (i R1/C1, R2/C2, R3/C3, R7/C7 i R10/C10) se suposa que la nomenclatura Rx és la adoptada per al sistema global ATM. De tota manera, la Rx no acaba d'aparèixer als plànols de renfe amb la lletra R, no sé si per reticències o què, però com ha dit en 437.001 només posen el número. Antigament sí que recordo que hi havia explícitament posat la C davant del número de línia però ja fa temps que no. De fet, fins i tot per megafonia mai diuen "correspondència amb línia C-1" sinó "correspondència amb línia 1 de rodalies"...
Jo ja per sistema m'he acostumat a dir habitualment la R1, R2, R3, etc perquè són els noms "en català".
Jo ja per sistema m'he acostumat a dir habitualment la R1, R2, R3, etc perquè són els noms "en català".
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat