Facilita la tasca del conductor.
Facilita la tasca del conductor.
De TMB:
FACILITA LA TASCA DEL CONDUCTOR DE BUS
Una japonesa et pregunta com arribar al Parc Güell. Al seu costat un home insisteix a comprar-te un tiquet senzill amb un bitllet de 50 euros. Al mateix moment li demanes a un jove que cedeixi el seu seient a una persona gran mentre condueixes un vehicle de més de 15 metres pel mig de la ciutat, en hora punta i amb 60 passatgers sota la teva responsabilitat.
No sembla feina fàcil, oi?
Recorda:
·Intenta pagar el bitllet senzill sempre amb l’import exacte.
·Respecta l’espai reservat per a les persones amb cadira de rodes i els seients preferents per a la gent gran, embarassades i persones amb nadons.
·Guarda el bitllet tot el viatge, és el teu resguard davant qualsevol incidència.
·Respecta l’espai reservat per a les persones amb cadira de rodes i els seients preferents per a la gent gran, embarassades i persones amb nadons.
·Dins el bus, facilita l’entrada d’altres persones i intenta traslladar-te cap a la part del darrere, sobretot en busos de gran capacitat.
Pots informar-te del qualsevol recorregut a la parada o a http://www.tmb.net.
Gràcies per la teva col·laboració.
--------------------------------------------------------------
Ok, molt bé, però si no haguessin tret el cobrador...
I una cosa tant fàcil com posar una enganxina del recorregut dins del bus, tant d'anada com de tornada, no sembla una cosa taaaaaaant complicada, oi?
FACILITA LA TASCA DEL CONDUCTOR DE BUS
Una japonesa et pregunta com arribar al Parc Güell. Al seu costat un home insisteix a comprar-te un tiquet senzill amb un bitllet de 50 euros. Al mateix moment li demanes a un jove que cedeixi el seu seient a una persona gran mentre condueixes un vehicle de més de 15 metres pel mig de la ciutat, en hora punta i amb 60 passatgers sota la teva responsabilitat.
No sembla feina fàcil, oi?
Recorda:
·Intenta pagar el bitllet senzill sempre amb l’import exacte.
·Respecta l’espai reservat per a les persones amb cadira de rodes i els seients preferents per a la gent gran, embarassades i persones amb nadons.
·Guarda el bitllet tot el viatge, és el teu resguard davant qualsevol incidència.
·Respecta l’espai reservat per a les persones amb cadira de rodes i els seients preferents per a la gent gran, embarassades i persones amb nadons.
·Dins el bus, facilita l’entrada d’altres persones i intenta traslladar-te cap a la part del darrere, sobretot en busos de gran capacitat.
Pots informar-te del qualsevol recorregut a la parada o a http://www.tmb.net.
Gràcies per la teva col·laboració.
--------------------------------------------------------------
Ok, molt bé, però si no haguessin tret el cobrador...
I una cosa tant fàcil com posar una enganxina del recorregut dins del bus, tant d'anada com de tornada, no sembla una cosa taaaaaaant complicada, oi?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Un simple plànol de paper, intercanviable, podria fer el fet.George85 wrote:posar l'enganxina del recorregut dins del bus implica que aquell vehicle tansols pot ciruclar per aquella linia i per cap altra mes. I com que un mateix vehicle ha de servir per més d'una línia doncs no és factible.
una altra cosa és un termòmetre de leds
De totes maneres, si cada 5000 i 9000 metro porta diverses pantalles LCD a cada cotxe, no veig per què un bus no pot portar-ne un o dos també.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Exacte. A TMB donada la magnitud de la seva xarxa, els vehicles solen rotar de linies (tot i que no és gaire possible que les facin totes ja que cada cotxe està adscrit a una cotxera, i cada cotxera té les seves línies), i per tant, no seria molt factible fer-ho.
A TMESA (Terrassa) sí que hi ha enganxines (o les hi havia) amb tots els recorreguts perquè només tenen 14 línies, i a TEISA igual, ja que els cotxes no roten normalment de línia. A TMG tenen pocs cotxes i poques línies, però normalment també roten.
Edit: Anava pel missatge de'n George85 el meu comentari. Sobre el que diu en wefer, posar TFT's a més de 1000 cotxes pot ser un pèl car...i això de papers intercambiables...?
A TMESA (Terrassa) sí que hi ha enganxines (o les hi havia) amb tots els recorreguts perquè només tenen 14 línies, i a TEISA igual, ja que els cotxes no roten normalment de línia. A TMG tenen pocs cotxes i poques línies, però normalment també roten.
Edit: Anava pel missatge de'n George85 el meu comentari. Sobre el que diu en wefer, posar TFT's a més de 1000 cotxes pot ser un pèl car...i això de papers intercambiables...?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
La idea de les pantalles no esta malament, pel preu no hem preocuparia perque el fabricant SEGUR que fara superdescompte per volum de compra.
Però per senzill i durader ( q també és una variable a tenir en compte) m'inclino per la pantalla de leds, en aquests moments en proves als busos de la linia 47 (no se si n'hi ha a altres línies) que indiquen la pròxima parada. De totes maneres, ultimament no funciona, tansols indica si hi ha la parada sol·licitada amb una icona d'una banderí i la silueta d'un bus.
Pel que fa als panells amb fulls intercanviables no ho trobo molt bona opció xq implicaria imprimirlos cada 2x3... i tenir algú que es dediqui a penjar-los cosa que dona mooolta feina.
Un sistema electrònic/digital dona molt de joc tant com per canvis de línia, com canvis de recorregut o fins i tot (si s'espavilen una mica) per a informació d'incidències des de el centre de control. En plan lo de RENFE que ara x ara tansols sap dir 'envio forzado a carteleria'.
Però per senzill i durader ( q també és una variable a tenir en compte) m'inclino per la pantalla de leds, en aquests moments en proves als busos de la linia 47 (no se si n'hi ha a altres línies) que indiquen la pròxima parada. De totes maneres, ultimament no funciona, tansols indica si hi ha la parada sol·licitada amb una icona d'una banderí i la silueta d'un bus.
Pel que fa als panells amb fulls intercanviables no ho trobo molt bona opció xq implicaria imprimirlos cada 2x3... i tenir algú que es dediqui a penjar-los cosa que dona mooolta feina.
Un sistema electrònic/digital dona molt de joc tant com per canvis de línia, com canvis de recorregut o fins i tot (si s'espavilen una mica) per a informació d'incidències des de el centre de control. En plan lo de RENFE que ara x ara tansols sap dir 'envio forzado a carteleria'.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Un autobús normal deu costar al voltant d'uns 85.000 €
Una TFT de 17" costa 170 € a preu de botiga.
Ve a ser un augment de preu del 0,2%
Dic jo que és força assumible, no us sembla?
Una TFT de 17" costa 170 € a preu de botiga.
Ve a ser un augment de preu del 0,2%
Dic jo que és força assumible, no us sembla?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Marçal, disculpa'm que et digui que compres molt barat, però només els xassís sols (amb motor i res més) costen entre 90.000 i 180.000€ (depenent del model, és clar). A aquest preu has d'afegir-li el de la carrosseria i tots els extres, pel que una unitat tranquilament et pot costar vora 240.000€. Canvia una mica, eh! I sí, és molt poc a nivell unitari, però si s'ha d'implantar en tota la flota ja existent (que en el cas de TMB crec que supera les 700 unitats com a mínim i s'apropa a les 1000), doncs són aquests 170€ (posem 120€ entre descomptes i demés) per 700 i que cada autobús en portés dues dóna la mòdica xifra de 168.000€...bé, potser tampoc és tant per a una empresa com TMB, però ja són calers...A més que apart del cost de les TFT hem de comptar amb les interfícies que controlarien el sistema i el sistema en sí, pel que realment són calers, tot plegat...wefer wrote:Un autobús normal deu costar al voltant d'uns 85.000 €
Una TFT de 17" costa 170 € a preu de botiga.
Ve a ser un augment de preu del 0,2%
Dic jo que és força assumible, no us sembla?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
línia 9 bus urbà Tarragona: nous serveis directes.
S´ha millorat la freqüència de la línia 9 del bus urbà de Tarragona (Pl.Imperial-La Móra), amb més freqüències dels serveis directes els dies feiners.
Aquests serveis són els que no passen per Entrepins, Tamarit ni Ferran, estalviant al viatger una considerable volta. En canvi sí que passen per la platja de la Rabassada.
ATENCIÓ M´HE EQUIVOCAT, SISPLAU MARÇAL, CREA UN FIL NOU AMB AQUEST MISSATGE I EL TÍTOL DE FIL QUE HE POSAT A DALT...
GRÀCIES!
Aquests serveis són els que no passen per Entrepins, Tamarit ni Ferran, estalviant al viatger una considerable volta. En canvi sí que passen per la platja de la Rabassada.
ATENCIÓ M´HE EQUIVOCAT, SISPLAU MARÇAL, CREA UN FIL NOU AMB AQUEST MISSATGE I EL TÍTOL DE FIL QUE HE POSAT A DALT...
GRÀCIES!
Això què ho dius, per les TFT o pels autobusos en si?orique wrote:Els preus de venda al públic estan moooolt per sobre dels preus de fàbrica... tu tranquil que les dels 5000 potser han costat 50 € cadascuna, com a molt...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Hola:
I el mes collonut es que a dalt hi ha un retol que diu "No distragueu al conductor". No fotem home, no fotem!.
"Faciliteu la tasca del conductor"?. Ok, d'acord. I que tal si començem a facilitar el servei a l'usuari?. "Anar dintre d'un autobus en hora punta i amb un conductor nervios es molt dificil. Possa't al seu lloc. No sacsegis al passatge. Gracies". Anar dintre d'un autobus amb els vidres plens de caqueta es molt dificil. Possa't al seu lloc. Neteja els vidres i l'interior dels cotxes a l'acavar el servei. Gracies."
Ja m'estant tocant els nassos aquestos senyorets de TMB. Encara els tindrem que donar les gracies per deixar-nos usar un servei que es nostre i paguem amb els nostres impostos.
Sal.lutacions:
Serie600
I el mes collonut es que a dalt hi ha un retol que diu "No distragueu al conductor". No fotem home, no fotem!.
"Faciliteu la tasca del conductor"?. Ok, d'acord. I que tal si començem a facilitar el servei a l'usuari?. "Anar dintre d'un autobus en hora punta i amb un conductor nervios es molt dificil. Possa't al seu lloc. No sacsegis al passatge. Gracies". Anar dintre d'un autobus amb els vidres plens de caqueta es molt dificil. Possa't al seu lloc. Neteja els vidres i l'interior dels cotxes a l'acavar el servei. Gracies."
Ja m'estant tocant els nassos aquestos senyorets de TMB. Encara els tindrem que donar les gracies per deixar-nos usar un servei que es nostre i paguem amb els nostres impostos.
Sal.lutacions:
Serie600
Tens molta raó amb el que dius, sèrie 600. És un problema difícil de resoldre, des del moment en que van decidir que el conductor del bus ja podia fer les tasques tot solet (cobrar bitllets, vigilar el passatge, indicar a quina parada s'ha de baixar per anar a tal lloc, etc.), i ara, els viatgers n'hem de pagar les conseqüències.
Em fa molta gràcia el que diu l'anunci de que "Pots informar-te del qualsevol recorregut a la parada o a http://www.tmb.net". El primer, per donar alguns exemples, és no es pot recordar bé el circuit en tots els casos, o que algú que no és de la ciutat no entengui bé el plànol i necessiti preguntar, que a tots ens pot haver passat algún cop, o perquè hem hagut d'agafar el bus ràpid, abans no se'ns escapés, i no hem tingut temps de mirar el plànol de la parada, o com quan canvien el recorregut i no han tingut temps de canviar el plànol de la parada... i com aquestes, la tira de coses. I lo de consultar a la web, encara que sembli superat, no tothom té encara accés fàcil a internet, i que a la web, no sempre tenen els plànols actualitzats a temps, cosa molt important!.
Em fa molta gràcia el que diu l'anunci de que "Pots informar-te del qualsevol recorregut a la parada o a http://www.tmb.net". El primer, per donar alguns exemples, és no es pot recordar bé el circuit en tots els casos, o que algú que no és de la ciutat no entengui bé el plànol i necessiti preguntar, que a tots ens pot haver passat algún cop, o perquè hem hagut d'agafar el bus ràpid, abans no se'ns escapés, i no hem tingut temps de mirar el plànol de la parada, o com quan canvien el recorregut i no han tingut temps de canviar el plànol de la parada... i com aquestes, la tira de coses. I lo de consultar a la web, encara que sembli superat, no tothom té encara accés fàcil a internet, i que a la web, no sempre tenen els plànols actualitzats a temps, cosa molt important!.
Això és veritat, sí, però molts cops falla també l'usuari en la cosa que li és molt més fàcil preguntar que llegir. Exemple: Vas pel carrer major de Salt i allà hi ha dues línies...normalment la gent espera la L3, però veuen un autobús i ja volen pujar sense haver llegit què posa a l'indicador. Els hi dius que no va a Girona, que és el circular, i et diuen que no, que aquell va a Girona...doncs com això, moltes coses. Si l'usuari que està a la parada palplantat es molestés en mirar els horaris que té just darrere (oju, que jo parlo més aviat pel que veig aquí a Salt, no sé si això es dona a BCN), doncs s'evitarien problemes. No tots, evidentment, però si uns quants. D'altra banda, els conductors d'aquí es queixen de que fan més del que els toca, ja que segons ells els "han contractat per a conduir i cobrar els bitllets". Ja sé que no és del tot exacte però a vegades tenen molts cacaus per viatgers que s'extralimiten en les seves peticions.
D'altra banda també hi ha molta cosa per part de les operadores, ja que no actualitzen els horaris de les parades (a Girona es van modificar horaris a l'octubre i encara hi ha els antics a les parades, pel que la gent es confón), el recorregut és dificil d'apendre-se'l, etc...en fí, que jo crec que tots hauríem de posar una mica de la nostra part, tant els usuaris com les operadores...
D'altra banda també hi ha molta cosa per part de les operadores, ja que no actualitzen els horaris de les parades (a Girona es van modificar horaris a l'octubre i encara hi ha els antics a les parades, pel que la gent es confón), el recorregut és dificil d'apendre-se'l, etc...en fí, que jo crec que tots hauríem de posar una mica de la nostra part, tant els usuaris com les operadores...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
El mateix passa a parades que estan al mateix lloc o marquesina són vàlides per ambdós sentits de la línia, a la Zona Franca (Edifici central TMB)per exemple hi ha un clar exemple amb la 37 (Direcció Hospital Clínic / Direccio Zona Franca) i la 21 (Direcció Paral.lel / Direcció El Prat), la gent no es fixa (si és que el conductor ha canviat el BKB que aixó ja és un altre tema i es puja en el primer que ve sense preguntar la direcció. Ho han solucionat possant dues marquesines diferents, pero som tan burros q la gent veu "EL 21, PA DENTRO"
Aquí passa això a l'Hospital, on coincideix la L4 en els dos sentits i la LC. I es pujen en el primer bus que passa, és clar que això és culpa en part de Teisa, ja que als BKB només hi ha un codi per la L4, i no especifica en quin dels dos sentits és... "L4 | SALT-GIRONA" que va rotant amb "L4 | HOSPITAL ". Ara ho han solucionat fent que els L4 es creuin a l'hospital, de tal forma que si no és un serà l'altre, però és un caos...mikado wrote:El mateix passa a parades que estan al mateix lloc o marquesina són vàlides per ambdós sentits de la línia, a la Zona Franca (Edifici central TMB)per exemple hi ha un clar exemple amb la 37 (Direcció Hospital Clínic / Direccio Zona Franca) i la 21 (Direcció Paral.lel / Direcció El Prat), la gent no es fixa (si és que el conductor ha canviat el BKB que aixó ja és un altre tema i es puja en el primer que ve sense preguntar la direcció. Ho han solucionat possant dues marquesines diferents, pero som tan burros q la gent veu "EL 21, PA DENTRO"
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
És una bona iniciativa. Als conductors sembla que s'els (s'ens) obliden certes normes a passes accelerades, en quant ens donen el permís de conduir.
Recordo que el primer cop que vaig anar a Bilbao (1988), els BilboBus acabats de pintar de blanc (els Mercedes O405 eren nous, etc.) ja duien tots aquest recordatori.
Recordo que el primer cop que vaig anar a Bilbao (1988), els BilboBus acabats de pintar de blanc (els Mercedes O405 eren nous, etc.) ja duien tots aquest recordatori.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Vaig a estar a Orlando a principis de novembre (he obert un post explicant-ho) i vaig veure algunes coses:
1ª Sempre has de pagar amb import exacte. No hi ha una altra opció ja que és una màquina i el conductor no porta monedes ni bitllets. Introdueixes o bé 6 monedes de 0,25$ o 1 bitllet d'un dolar i dos monedes de quart. (1,5$ preu bitllet). I no dóna canvi.
2ª Ningú pot parlar amb el conductor de peu. Prohibit però a part perque ho digui la llei federal i els cartells que ho anuncien, els conductors són molt estrictes. Has de parlar amb ells assegut.
3ª Primer baixa la gent i després puja per la mateixa porta, sense baralles i sense que ningu es queixi.
4ª Als autobusos hi ha mapes d'altres linees amb els seus horaris de pas.
5ª Moltes parades conviuen amb els dos sentits i l'autobus s'atura, obre les portes i el conductor anuncia el desti a part de tindre el cartell per assegurar-se que la gent que puja agafa l'autobus correcte.
6ª No tenen carril bus i vaig veure com amb un embuss, l'autobus és un més.
1ª Sempre has de pagar amb import exacte. No hi ha una altra opció ja que és una màquina i el conductor no porta monedes ni bitllets. Introdueixes o bé 6 monedes de 0,25$ o 1 bitllet d'un dolar i dos monedes de quart. (1,5$ preu bitllet). I no dóna canvi.
2ª Ningú pot parlar amb el conductor de peu. Prohibit però a part perque ho digui la llei federal i els cartells que ho anuncien, els conductors són molt estrictes. Has de parlar amb ells assegut.
3ª Primer baixa la gent i després puja per la mateixa porta, sense baralles i sense que ningu es queixi.
4ª Als autobusos hi ha mapes d'altres linees amb els seus horaris de pas.
5ª Moltes parades conviuen amb els dos sentits i l'autobus s'atura, obre les portes i el conductor anuncia el desti a part de tindre el cartell per assegurar-se que la gent que puja agafa l'autobus correcte.
6ª No tenen carril bus i vaig veure com amb un embuss, l'autobus és un més.