Si això està clar, pero llavors si la policia no està a tot arreu i la gent fa el que vol, tu també fas el que vols? Llavors no tens dret a criticar el altres, perquè tu també infringeixes conscientment el codi. (no et parlo directament a tu, sinó generalitzo).Guigui wrote:Molt bé, però aleshores la policia o l'autoritat que sigui ha d'impartir justícia i fer complir la llei. Un dels principis bàsics de la conducció és facilitar la circulació en la mesura que un mateix pugui. I conduir pel carril de la dreta sempre que hi hagi espai en forma part.
Abús dels carrils esquerres
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- Guigui
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El que vull dir és que si no hi ha cap autoritat que la imparteixi, doncs no ens podem subjectar a la incapacitat o mala fe de qui infringeix la llei. I si algú, després d'avisos visuals i acústics, no es digna a canviar al carril de la dreta, es pot raonablement suposar que tampoc ho farà mentre l'avancem per la dreta. O sigui que (molts, entre ells jo) assumim aquest risc relativament baix i, en el meu cas, sempre atent al que fa l'individu que avanço.
veamos....
Circulo por el carril izquierdo a 120 y me topo con un vehiculo a 100 , tambien por la izquierda,
caso 1.-El vehiculo a 100 tiene el intermitente y está adelantando, por tanto no pasa nada, ya que ir a 100 por autopista es legal y no entorpece la circulación( lo que si ocurre cuando vas a menos de 60 , que si está prohibido). Disminuyo la velocidad y tengo dos opciones: volver al carril derecho o quedarme detras de él.
caso 2.-El vehiculo va a 100 porque le da la gana, aunque deberia circular por la derecha yo tambien voy por la izquierda incorrectamente Por tanto, cambio de carril y circulo por la derecha . Ah¡¡¡, pero que pasa? pues yo voy a 120 por la derecha y el a 100 por la izquierda. No hago maniobra de adelantamiento. Simplemente voy más rápido que él por el carril de la derecha. Y por supuesto no vuelvo a la izquierda, ya que se consideraria un adelantamiento indebido.
Circulo por el carril izquierdo a 120 y me topo con un vehiculo a 100 , tambien por la izquierda,
caso 1.-El vehiculo a 100 tiene el intermitente y está adelantando, por tanto no pasa nada, ya que ir a 100 por autopista es legal y no entorpece la circulación( lo que si ocurre cuando vas a menos de 60 , que si está prohibido). Disminuyo la velocidad y tengo dos opciones: volver al carril derecho o quedarme detras de él.
caso 2.-El vehiculo va a 100 porque le da la gana, aunque deberia circular por la derecha yo tambien voy por la izquierda incorrectamente Por tanto, cambio de carril y circulo por la derecha . Ah¡¡¡, pero que pasa? pues yo voy a 120 por la derecha y el a 100 por la izquierda. No hago maniobra de adelantamiento. Simplemente voy más rápido que él por el carril de la derecha. Y por supuesto no vuelvo a la izquierda, ya que se consideraria un adelantamiento indebido.
Cas 3, que és el que plantejava jo: Circulo per la dreta a 120 km/h i circula per l'altre carril, el de l'esquerra (i no n'hi ha més) un cotxe a 100 km/h. No està avançant ningú perquè el carril dret està buit.
I per cert, rellegint el meu llibre de teòrica diu, textualment:
M'hauré de mirar el RGC a veure què hi diu...
I per cert, rellegint el meu llibre de teòrica diu, textualment:
A continuació cita els casos en que s'ha de fer per la dreta i els casos en què es pot fer, però enlloc diu que en altres casos no es pugui fer...(...) el adelantamiento es la maniobra que consiste en sobrepasar a otro vehículo en movimiento, de marcha más lenta, que circula delante del que se conduce. (...)
(...) como norma general el adelantamiento se efectuará por la izquierda del vehículo que se pretende adelantar[/b] (...)
(...) Adelantar por la derecha es una excepción y se llevará a cabo si existe espacio suficiente, adoptando las máximas precauciones (...)
M'hauré de mirar el RGC a veure què hi diu...
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Sota el meu punt de vista no crec que fos el millor lloc per a discutir-ho. Això és cosa de la DGT A més, la majoria ja sabem com se les gasten molts conductors que s'aborreixen o no saben conduir...Estrella_de_Galicia wrote:despres de llegir tot aqust fil em ve una pregunta al cap: ¿si us grabo un tros de video y el posem aqui i discutim sobre les infraccións que esfan? que en penseu de l'ideia ??
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Incorrecte, orique.orique wrote:Si jo em col·loco darrera del que va lent per l'esquerra també estic infringint una norma, ja que tant ell com jo estem "taponant" la carretera.
Si et quedes al darrera, no estàs infringint cap norma; simplement estàs patint les conseqüències de la mala actuació del que va davant.
Si l'avances per la dreta, estàs automàticament infringint una norma, per molt que es vulguin buscar "excuses", "contemporitzacions" i "relativitzacions" per fer-ho. És una infracció, si t'enxampen tindras una multa (grossa), i si d'això s'en deriva un accident tindras una multa (grossa) i la culpabilitat garantitzada en el judici.
Això parlant d'autopistes i autovies. La Ronda és una via ràpida urbana (amb certes incongruències)
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Buen intento. Pero obvia el hecho de que lo que defines (un rebasamiento, o sea avanzar al otro vehículo sin que medie cambio de carriles) sólo se permite en caso de que lo rebasado (coche, moto, etc.) esté detenido o sea un obstáculo; por ejemplo, en los embotellamientos, cuando se va rebasando aleatoriamente a los coches de uno u otro carril.sequera wrote:caso 2.-El vehiculo va a 100 porque le da la gana, aunque deberia circular por la derecha yo tambien voy por la izquierda incorrectamente Por tanto, cambio de carril y circulo por la derecha . Ah¡¡¡, pero que pasa? pues yo voy a 120 por la derecha y el a 100 por la izquierda. No hago maniobra de adelantamiento. Simplemente voy más rápido que él por el carril de la derecha. Y por supuesto no vuelvo a la izquierda, ya que se consideraria un adelantamiento indebido.
El caso que hace de excepción al adelantamiento como norma general por la izquierda es solamente aquel en el que estamos circulando por una carretera de carril único en cada sentido, con desvíos hacia la izquierda (que requieren cruzar el carril de sentido contrario, lógicamente, y detenerse para ello cuando sea necesario), y el coche que llevamos delante pone el intermitente para hacer uno de estos desvíos. Ídem con las bifurcaciones en las que la rama izquierda tiene, por ejemplo, un Ceda el Paso, y la derecha, por la que continuamos nosotros, no. Si hay espacio suficiente a la derecha se permite adelantar (en lugar de detenerse toda la fila de coches hasta que el primero consigue girar o desviarse)
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Aquest és un dels casos que el llibre posa com a debe hacerse por la derecha.Fran-Ikarus wrote:El caso que hace de excepción al adelantamiento como norma general por la izquierda es solamente aquel en el que estamos circulando por una carretera de carril único en cada sentido, con desvíos hacia la izquierda (que requieren cruzar el carril de sentido contrario, lógicamente, y detenerse para ello cuando sea necesario), y el coche que llevamos delante pone el intermitente para hacer uno de estos desvíos. Ídem con las bifurcaciones en las que la rama izquierda tiene, por ejemplo, un Ceda el Paso, y la derecha, por la que continuamos nosotros, no. Si hay espacio suficiente a la derecha se permite adelantar (en lugar de detenerse toda la fila de coches hasta que el primero consigue girar o desviarse)
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No, perquè si circules pel carril esquerre, en principi a la mateixa velocitat que el cotxe de davant (quin remei), i fas un canvi de carril a la dreta i un augment intencionat de velocitat per avançar-lo, això constitueix una acció voluntària (no és el mateix cas de rebassar els cotxes de l'altre carril quan hi ha retencions, cas en el qual et limites a continuar la teva marxa tal qual)
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Una pregunta:Fran-Ikarus wrote:Incorrecte, orique.orique wrote:Si jo em col·loco darrera del que va lent per l'esquerra també estic infringint una norma, ja que tant ell com jo estem "taponant" la carretera.
Si et quedes al darrera, no estàs infringint cap norma; simplement estàs patint les conseqüències de la mala actuació del que va davant.
Si l'avances per la dreta, estàs automàticament infringint una norma, per molt que es vulguin buscar "excuses", "contemporitzacions" i "relativitzacions" per fer-ho. És una infracció, si t'enxampen tindras una multa (grossa), i si d'això s'en deriva un accident tindras una multa (grossa) i la culpabilitat garantitzada en el judici.
Això parlant d'autopistes i autovies. La Ronda és una via ràpida urbana (amb certes incongruències)
Si voy detras de ese conductor que circula a velocidad legal , y solo está infringiendo el reglamento porque va por la izquierda
Nos pueden multar a los dos por ir por la izquierda, ¿no?
Pues para evitar eso, y circular correctamente me cambio a la derecha.
Entonces circulo correctamente....a velocidad legal, ¿Correcto?
Si en mi carril la velocidad es más alta, por circunstancias del trafico, y casualmente rebaso al vehiculo que circula por la izquierda :
1.-¿Me multan por exceso de velocidad? NO
2.-¿Me multan por circular temerariamente? No
3.-¿Pueden multar al vehiculo que circula por la izquierda? SI,
4.-¿Me pueden multar a mi por circular por la derecha a velocidad legal, conforme al trafico de mi carril, manteniendo la distancia de seguridad con el vehiculo precendente? creo que no.
¿Teneis el articulo donde lo indica?
Gracias
- Fran-Ikarus
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No, no es correcto, porque las circunstancias del tráfico no están haciendo que el vehículo de la izquierda circule por debajo de la velocidad mínima exigible en autovía o autopista (60 Km/h.)
Evidentemente, la hipótesis inicial sí que lo es: si uno se coloca a la izquierda, tiene que ser porque hay un vehículo que va por el carril central (o derecho, si sólo hay dos) que va más lento que el nuestro; si uno va por la izquierda simplemente porque va por la izquierda, ya está actuando incorrectamente.
De alguna manera, la cosa se resume en que seguimos sin utilizar bien el carril central y el de la izquierda, que deberían ser para adelantar a vehículos más lentos, porque todos los ejemplos que veo son "voy por la izquierda y me encuentro a un vehículo que circula más lento..." Es que empezamos mal, si uno está a la izquierda se supone que está adelantando, y una vez adelantado el vehículo a adelantar (que ya ha quedado detrás) tiene que estar pensando en volver a la derecha... no en "encontrarse" coches por delante (que tampoco deberían estar ahí, sino volviendo a su carril central o derecho). No sé si me explico.
Evidentemente, la hipótesis inicial sí que lo es: si uno se coloca a la izquierda, tiene que ser porque hay un vehículo que va por el carril central (o derecho, si sólo hay dos) que va más lento que el nuestro; si uno va por la izquierda simplemente porque va por la izquierda, ya está actuando incorrectamente.
De alguna manera, la cosa se resume en que seguimos sin utilizar bien el carril central y el de la izquierda, que deberían ser para adelantar a vehículos más lentos, porque todos los ejemplos que veo son "voy por la izquierda y me encuentro a un vehículo que circula más lento..." Es que empezamos mal, si uno está a la izquierda se supone que está adelantando, y una vez adelantado el vehículo a adelantar (que ya ha quedado detrás) tiene que estar pensando en volver a la derecha... no en "encontrarse" coches por delante (que tampoco deberían estar ahí, sino volviendo a su carril central o derecho). No sé si me explico.
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T'expliques bé, Fran, però tinc una objecció. Jo vaig per la dreta xino xano i em disposo a avançar a un camió gros (un trailer, posem per cas). Començo a avançar-lo i em trobo que a l'altre carril hi ha un cotxe que va un xic més ràpid que el camió però no massa...el camió aniria a 90 i el cotxe a 95...aconseguim avançar el camió però el de davant no torna al seu carril, aleshores, ja l'hem liat, perquè si em quedo a l'esquerra infringeixo la llei, i si torno a la dreta a la velocitat que anava en un principi l'avançaré, i per tant, segueixo infringint la llei...Fran-Ikarus wrote:No, no es correcto, porque las circunstancias del tráfico no están haciendo que el vehículo de la izquierda circule por debajo de la velocidad mínima exigible en autovía o autopista (60 Km/h.)
Evidentemente, la hipótesis inicial sí que lo es: si uno se coloca a la izquierda, tiene que ser porque hay un vehículo que va por el carril central (o derecho, si sólo hay dos) que va más lento que el nuestro; si uno va por la izquierda simplemente porque va por la izquierda, ya está actuando incorrectamente.
De alguna manera, la cosa se resume en que seguimos sin utilizar bien el carril central y el de la izquierda, que deberían ser para adelantar a vehículos más lentos, porque todos los ejemplos que veo son "voy por la izquierda y me encuentro a un vehículo que circula más lento..." Es que empezamos mal, si uno está a la izquierda se supone que está adelantando, y una vez adelantado el vehículo a adelantar (que ya ha quedado detrás) tiene que estar pensando en volver a la derecha... no en "encontrarse" coches por delante (que tampoco deberían estar ahí, sino volviendo a su carril central o derecho). No sé si me explico.
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El cas que jo plantejo és molt més simple. Circulo per una calçada d'autopista de 2 carrils i per l'esquerra circula un cotxe a 110 p. ex. i el carril dret està lliure. Jo circulo (pel carril DRET) a 120.aarongilp wrote:T'expliques bé, Fran, però tinc una objecció. Jo vaig per la dreta xino xano i em disposo a avançar a un camió gros (un trailer, posem per cas). Començo a avançar-lo i em trobo que a l'altre carril hi ha un cotxe que va un xic més ràpid que el camió però no massa...el camió aniria a 90 i el cotxe a 95...aconseguim avançar el camió però el de davant no torna al seu carril, aleshores, ja l'hem liat, perquè si em quedo a l'esquerra infringeixo la llei, i si torno a la dreta a la velocitat que anava en un principi l'avançaré, i per tant, segueixo infringint la llei...Fran-Ikarus wrote:No, no es correcto, porque las circunstancias del tráfico no están haciendo que el vehículo de la izquierda circule por debajo de la velocidad mínima exigible en autovía o autopista (60 Km/h.)
Evidentemente, la hipótesis inicial sí que lo es: si uno se coloca a la izquierda, tiene que ser porque hay un vehículo que va por el carril central (o derecho, si sólo hay dos) que va más lento que el nuestro; si uno va por la izquierda simplemente porque va por la izquierda, ya está actuando incorrectamente.
De alguna manera, la cosa se resume en que seguimos sin utilizar bien el carril central y el de la izquierda, que deberían ser para adelantar a vehículos más lentos, porque todos los ejemplos que veo son "voy por la izquierda y me encuentro a un vehículo que circula más lento..." Es que empezamos mal, si uno está a la izquierda se supone que está adelantando, y una vez adelantado el vehículo a adelantar (que ya ha quedado detrás) tiene que estar pensando en volver a la derecha... no en "encontrarse" coches por delante (que tampoco deberían estar ahí, sino volviendo a su carril central o derecho). No sé si me explico.
Si em poso al darrera del cotxe ell m'està entorpint i jo estic entorpint a cotxes que s'acostin a 120 (perquè jo hauré d'haver reduït a 110)...
El teu cas està força clar, crec jo, ja que no es considera avançament al fet que tu vas pel carril dret de bon principi. Però el meu no ho està tan, de clar...orique wrote:El cas que jo plantejo és molt més simple. Circulo per una calçada d'autopista de 2 carrils i per l'esquerra circula un cotxe a 110 p. ex. i el carril dret està lliure. Jo circulo (pel carril DRET) a 120.aarongilp wrote:T'expliques bé, Fran, però tinc una objecció. Jo vaig per la dreta xino xano i em disposo a avançar a un camió gros (un trailer, posem per cas). Començo a avançar-lo i em trobo que a l'altre carril hi ha un cotxe que va un xic més ràpid que el camió però no massa...el camió aniria a 90 i el cotxe a 95...aconseguim avançar el camió però el de davant no torna al seu carril, aleshores, ja l'hem liat, perquè si em quedo a l'esquerra infringeixo la llei, i si torno a la dreta a la velocitat que anava en un principi l'avançaré, i per tant, segueixo infringint la llei...Fran-Ikarus wrote:No, no es correcto, porque las circunstancias del tráfico no están haciendo que el vehículo de la izquierda circule por debajo de la velocidad mínima exigible en autovía o autopista (60 Km/h.)
Evidentemente, la hipótesis inicial sí que lo es: si uno se coloca a la izquierda, tiene que ser porque hay un vehículo que va por el carril central (o derecho, si sólo hay dos) que va más lento que el nuestro; si uno va por la izquierda simplemente porque va por la izquierda, ya está actuando incorrectamente.
De alguna manera, la cosa se resume en que seguimos sin utilizar bien el carril central y el de la izquierda, que deberían ser para adelantar a vehículos más lentos, porque todos los ejemplos que veo son "voy por la izquierda y me encuentro a un vehículo que circula más lento..." Es que empezamos mal, si uno está a la izquierda se supone que está adelantando, y una vez adelantado el vehículo a adelantar (que ya ha quedado detrás) tiene que estar pensando en volver a la derecha... no en "encontrarse" coches por delante (que tampoco deberían estar ahí, sino volviendo a su carril central o derecho). No sé si me explico.
Si em poso al darrera del cotxe ell m'està entorpint i jo estic entorpint a cotxes que s'acostin a 120 (perquè jo hauré d'haver reduït a 110)...
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llegint aixo dels adelantaments em ve una pregunta al cap i crec que li vaig fer a l'Aaron en el seu dia:
Situacio:
Usted circula a la velocidad maxima permitida sobre la via en la que circula y delante suyo hay un vehiculo igual que el suyo (un coche por ejemplo) que tambien circula a la maxima velocidad permitida para la via, ¿usted puede adelantarlo?
A. SI, porque si voy detras suyo es que lo puedo adelantar
B. NO porque ya esta circulando a la misma velocidad maxima para la via.
yo tinc la resposta exacta (ho he comentat amb el de la autoescola i hem mirat als llibres)
Situacio:
Usted circula a la velocidad maxima permitida sobre la via en la que circula y delante suyo hay un vehiculo igual que el suyo (un coche por ejemplo) que tambien circula a la maxima velocidad permitida para la via, ¿usted puede adelantarlo?
A. SI, porque si voy detras suyo es que lo puedo adelantar
B. NO porque ya esta circulando a la misma velocidad maxima para la via.
yo tinc la resposta exacta (ho he comentat amb el de la autoescola i hem mirat als llibres)
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
La resposta és fàcil, tot i que recordo que en el seu moment no vaig saber respondre No pots avançar-lo perquè ell també va a la velocitat màxima, per molt que vagis per una convencional i tinguis els 20 km/h de més, en aquest cas no pots avançar-lo.
I sobre la meva pregunta d'abans...la resposta seria: "Haig d'infringir el codi de circulació sigui com sigui". De fet, no seria una infracció del tot però entrariem en una situació de subjectivitat en cas de ser enxampat. Uns podrien dir que ho faig bé i altres que no...
I sobre la meva pregunta d'abans...la resposta seria: "Haig d'infringir el codi de circulació sigui com sigui". De fet, no seria una infracció del tot però entrariem en una situació de subjectivitat en cas de ser enxampat. Uns podrien dir que ho faig bé i altres que no...
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