Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
galdric
N5
N5
Posts: 108
Joined: Monday 28/08/2006 21:40
Location: Sabadell. (Vallès Occidental)

Post by galdric »

Copiat de EL PERIÓDICO, de l'edició que en diuen vespertina, però que és de les 17:56

Sense comentaris!

Galderic


17:56 h CAOS A RODALIES

Mig milió de passatgers, afectats pels problemes de Renfe a BCN des del setembre
EFE
BARCELONA
Els diversos problemes en el servei de Rodalies de Barcelona de Renfe han afectat mig milió de viatgers i un total de 2.939 trens en els últims dos mesos.

L'empresa ha rebut en aquest període 3.000 reclamacions que suposen un reemborsament d'uns 3.000 euros. Menys de l'1% del total de perjudicats han reclamat pels problemes que s'han produït entre el 12 de setembre i el 13 de novembre.

El nou director de Rodalies de Renfe a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha explicat que la companyia avançarà a l'any que ve la incorporació a la xarxa de la capital catalana de 41 trens, 14 de nous i la resta provinents d'altres zones, fins que arribin els combois previstos per al 2008.

Pla d'actuacions urgents

Remacha ha presentat avui, juntament amb el director general de serveis de Rodalies i mitja distància, Javier Pérez Sanz, el pla d'actuacions urgents per millorar el servei de Rodalies de Barcelona que ja va avançar ahir la ministra de Foment, Magdalena Álvarez.

En la seva primera compareixença pública, Remacha ha explicat que és conscient que Renfe ha perdut la confiança dels 400.000 clients que utilitzen la xarxa de Rodalies diàriament, i que el seu principal objectiu és "recuperar" aquesta confiança i la qualitat del servei en un termini relativament curt. Per fer-ho preveu revisar els diversos protocols d'actuació.

Unitat d'atenció de viatgers

El pla d'actuacions urgents per a Rodalies de Barcelona inclou la creació de la unitat d'atenció de viatgers, a la qual es destinaran 455 persones, 165 de nova contractació.

Aquests treballadors es trobaran a les estacions i en tots els trens de Rodalies en hores punta, i estaran en permanent contacte amb el centre de control de trànsit, de manera que podran informar els viatgers de qualsevol problema en el servei.

També es treballa per incrementar la capacitat dels trens en hores punta, ja que les obres que s'efectuen per a l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona no permeten elevar la freqüència.

El maquinista de l'avaria de Sants, retirat del servei

Renfe ha retirat del servei de manera cautelar el maquinista del tren que va estar més d'una hora parat en un túnel de l'estació de Sants dilluns passat.

L'empresa ha pres aquesta decisió després d'obrir un expedient informatiu que apunta que el comboi va agafar el desviament en sentit contrari del que indicava la senyalització.

P.S. Com es nota que no hi entenc prou de trens; a què es refereix això que diu del sentit contrari de la senyalització? És que potser el tren va allà on vol el maquinista, o allà on li mana el canvi d'agulles que es troba al seu pas?
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?

"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

galdric wrote:P.S. Com es nota que no hi entenc prou de trens; a què es refereix això que diu del sentit contrari de la senyalització? És que potser el tren va allà on vol el maquinista, o allà on li mana el canvi d'agulles que es troba al seu pas?
El que li mana la senyalitació. Un bon lloc on pots veure això és a l'estació d'Arc de Triomf, vas a l'andana direcció Sabadell/Terrassa i t'en vas a l'extrem Sant Andreu Arenal, perquè ens entenguem. Doncs allà veuràs que el senyal de sortida (el semàfor, vaja) a dalt té 6 llums blanques dividides en dos branques de 3 llums cadascuna. Doncs si t'hi vas fixant quan ve un tren cap a Mataró, Calella, Blanes... es marcaran els 3 de la dreta, i quan ve un tren cap a Terrassa, Manresa, Cerdanyola Universitat-Martorell, Granollers, La Garriga, Vic... es marcaran els tres de l'esquerra.

Ara bé, respecte a això, crec que el periodista hauria d'haver dir "sentit diferent" al de la senyalitació, i no pas sentit contrari doncs llavors seria un altra cosa...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

És a dir, que aquells inútils, per tapar la seva monumental ineptitud, han decidit cascar un pobret que deu fer el que pot amb la caqueta de material que ha de manegar? Però ens prenen per imbècils o ho són ells mateixos?

I encara que hagi sigut un error del maquinista: si resulta que el tren "agafa la direcció contrària al que indica l'agulla", és que el material és propens a errors indignes de qualsevol país mínimament civilitzat, així que el que han de fer és renovar infraestructura i material rodant i, a més de rodar el material, que rodin caps, però els que realment han de rodar!
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Image
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Ja hi som.
Última hora http://www.renfe.es wrote:Alteración del servicio en la línea Barcelona - Vic - Puigcerdà

18-nov-06- Desde las 10.30 horas, por una avería de catenaria en Centelles el servicio ferroviario se encuentra interrumpido entre Les Franqueses y Manlleu.
A causa de esta incidencia, Renfe ha dispuesto un operativo de 10 autocares para garantizar el traslado por carretera de los viajeros del tramo afectado.
En los trayectos Barcelona - Les Franqueses y Manlleu - Puigcerdà se realiza el servicio por ferrocarril que puede tener retrasos sobre el horario habitual.

Renfe lamenta las molestias que esta incidencia pueda provocar a sus clientes
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

telenoticies.cat wrote:18/11/2006 12.05
Osona // Centelles

Desallotgen a Centelles uns 200 passatgers d'un tren de Rodalies de Renfe per una avaria a la catenària

Els usuaris del servei de Rodalies de Renfe han tornat a tenir problemes aquest matí. Aquesta vegada, la incidència s'ha localitzat en una catenària entre Tona i Centelles, en un tren que venia de La Tor de Querol i que tenia destinació a l'Hospitalet de Llobregat. Al tren hi viatjaven unes 200 persones, que han hagut de caminar fins a l'estació de Centelles, a uns 500 metres. Segons les primeres informacions, el tren pot haver tocat uns cables, que han tret guspires i han afectat la catenària. Renfe ha explicat que es manté sense subministrament elèctric la catenària entre les Franqueses del Vallès i Sant Martí de Centelles.


Cap persona ha resultat ferida, tot i que s'ha gestionat una ambulància preventiva per si alguna persona havia tingut una crisi de nervis o ansietat. Fonts de Renfe han explicat que s'ha activat un servei d'autobusos que cobreixen el tram entre les Franqueses del Vallès i Manlleu. A la resta de la línia, es mantindrà el servei de ferrocarril, però s'hi poden registrar alguns retards. Segons Renfe, mig milió de persones s'han vist afectades pels problemes que en els últims dos mesos han afectat les línies de rodalies.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Post by mikado »

Segons un passatger al 3/24 Centelles és una estació sense atenció al client i no atesa. Per tant ningú els ha atés en primer terme. La unitat sinistrada segons TV3 és la 440-236C
fubang
N5
N5
Posts: 149
Joined: Sunday 09/04/2006 12:05
Location: vic

Post by fubang »

Bona tarda.

El tren de l'incident portava dues unitats de 2 vagons 440, que curiosament, anava practicament puntual (3 minuts de retard a Vic).

Com a curiositat, a l'estació de Vic ja tenen imprés un cartell que posen a la taquilla quan hi incidencies, que diu (en castellà): "Per avaria a la linia, no hi ha circulació de trens".
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Última hora http://www.renfe.es wrote:Restablecida la circulación ferroviaria en el tramo Sant Martí de Centelles - Vic.
18-nov-06.- A las 15.55 horas, técnicos de Adif han reparado la avería producida a las 10.32 horas en el sistema de electrificación entre las estaciones de Centelles y Balenyà. El incidente ha provocado la interrupción del servicio ferroviario en el tramo Sant Martí de Centelles-Vic y ha producido retrasos en el resto de la línea Barcelona - Vic - Puigcerdà. A partir del restablecimiento, el servicio recuperará la normalidad de una manera progresiva, con una estimación aproximada de una hora para el trayecto Barcelona-Vic.l.
Para garantizar la movilidad de los viajeros en el tramo afectado, se ha establecido un operativo con diez autocares con objeto facilitar el desplazamiento de los ciudadanos de las estaciones comprendidas en el tramo afectado. Para informar a los viajeros, Renfe ha desplazado personal a todas las estaciones del trayecto mencionado, así como a Centelles y Granollers Canovelles. Asimismo, los trenes de esta línea han dispuesto de personal para facilitar información a los viajeros. En definitiva, Renfe ha dispuesto personal de atención e información al viajero en las estaciones y en los trenes, coordinados por dos jefes de líneas y por el nuevo director de Rodalies Barcelona.
Por otra parte, se ha organizado un dispositivo en colaboración con los servicios de emergencia (incluida policía local y autonómica) para el tren más directamente afectado por la avería, que había quedado a unos 700 metros de la estación de Centelles. Con este dispositivo, los 300 viajeros que viajaban en el tren han podido desplazarse a pie, en las debidas condiciones de seguridad, hasta la estación, en donde han podido ser trasbordados a los autobuses dispuestos para que lleguen a su destino. Poco después de la incidencia, Renfe ya disponía de la información de servicio en la sección 'Última Hora' de su página web, http://www.renfe.es, que está alojada en la home.
Renfe lamenta las molestias que esta incidencia pueda provocar a los ciudadanos.
Sembla ser que comença a aplicar-se el que va dir Magdalena Àlvarez i el nou director de Rodalies Renfe.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Impresionant :master :master :begut :begut :plas :plas :pal :pal
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Post by Watermark »

A Adif no descarten que es tracti d'un sabotatje.
El Periódico de Catalunya / Agències wrote:Adif ha abierto una investigación para esclarecer los hechos y de momento se sabe que el sistema de electrificación en servicio y el tren en cuestión estaban en buen estado y por ello se están analizando otras posibles causas, tanto las vinculadas a Adif como las ajenas a la empresa gestora.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Si, que ràpid s'han posat les piles, en quan a informació!!

Sobre lo del pressumpte sabotatge, feia temps que pensava alguna cosa així, però per quins motius ho farien??
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Bonic, però...

Post by JaMiRo! »

:mmm

Molt bonic, però realment la gent s'acabarà cansant de nou si les coses funcionen malament per molt que siguis avisat. El desitjable és tenir poques incidències (i no un parell per setmana) i que aquestes siguin gestionades com la d'avui.

:D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
galdric
N5
N5
Posts: 108
Joined: Monday 28/08/2006 21:40
Location: Sabadell. (Vallès Occidental)

Post by galdric »

UT596001 wrote:
galdric wrote:P.S. Com es nota que no hi entenc prou de trens; a què es refereix això que diu del sentit contrari de la senyalització? És que potser el tren va allà on vol el maquinista, o allà on li mana el canvi d'agulles que es troba al seu pas?
El que li mana la senyalitació. Un bon lloc on pots veure això és a l'estació d'Arc de Triomf, vas a l'andana direcció Sabadell/Terrassa i t'en vas a l'extrem Sant Andreu Arenal, perquè ens entenguem. Doncs allà veuràs que el senyal de sortida (el semàfor, vaja) a dalt té 6 llums blanques dividides en dos branques de 3 llums cadascuna. Doncs si t'hi vas fixant quan ve un tren cap a Mataró, Calella, Blanes... es marcaran els 3 de la dreta, i quan ve un tren cap a Terrassa, Manresa, Cerdanyola Universitat-Martorell, Granollers, La Garriga, Vic... es marcaran els tres de l'esquerra.

Ara bé, respecte a això, crec que el periodista hauria d'haver dir "sentit diferent" al de la senyalitació, i no pas sentit contrari doncs llavors seria un altra cosa...
Molt bé UT596001!

Amb aquestes explicacions que m'has donat ja ho entenc tot. Moltíssimes gràcies!

Galderic
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?

"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
User avatar
galdric
N5
N5
Posts: 108
Joined: Monday 28/08/2006 21:40
Location: Sabadell. (Vallès Occidental)

Post by galdric »

Mako448 wrote:A finals de any tindrem nous civia?A la R4 potser....
Una qüestió "Mako448"; quan dius que potser tindrem noves unitats CIVIA a la R-4, t'estàs referint a la C-4? Perquè la R-4 jo no sé quina línia és!
I per quin motiu en dius la R-4 en comptes de dir C-4, si és com suposo la mateixa línia?

Salutacions!

Galderic
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?

"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
User avatar
galdric
N5
N5
Posts: 108
Joined: Monday 28/08/2006 21:40
Location: Sabadell. (Vallès Occidental)

Post by galdric »

Pere wrote:Ja hi som.
Última hora http://www.renfe.es wrote:Alteración del servicio en la línea Barcelona - Vic - Puigcerdà

18-nov-06- Desde las 10.30 horas, por una avería de catenaria en Centelles el servicio ferroviario se encuentra interrumpido entre Les Franqueses y Manlleu.
A causa de esta incidencia, Renfe ha dispuesto un operativo de 10 autocares para garantizar el traslado por carretera de los viajeros del tramo afectado.
En los trayectos Barcelona - Les Franqueses y Manlleu - Puigcerdà se realiza el servicio por ferrocarril que puede tener retrasos sobre el horario habitual.


A veure si resultarà que hi ha una mà negre que es dedica a fer quedar malament a la RENFE tallan catenèries!
No són massa avaries en tan poc temps?
És molt casual això, eh!

galderic

Renfe lamenta las molestias que esta incidencia pueda provocar a sus clientes
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?

"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

galdric wrote:
Mako448 wrote:A finals de any tindrem nous civia?A la R4 potser....
Una qüestió "Mako448"; quan dius que potser tindrem noves unitats CIVIA a la R-4, t'estàs referint a la C-4? Perquè la R-4 jo no sé quina línia és!
I per quin motiu en dius la R-4 en comptes de dir C-4, si és com suposo la mateixa línia?

Salutacions!

Galderic
Perqué R4 seria en català i C4 en castellà,alguns plànols posa R4 i altres C4,jo li dic de les dues maneres.
Aixó sí,a la R5 i R6 no és pot dir "C-5 i C-6",el perqué,potser perqué són de FGC,doncs com la R5 i la R6 són línies de rodalies,igual que la R1,R2,R3,R4,R7 i R10,doncs li dic R,peró he d'admetre que a vegades dic C-nº.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

C-4: cercanías línea 4
R-4: rodalies línia 4

És la mateixa línia de rodalies RENFE (St.Vicenç de Calders-Vilafranca-Martorell-Sants-Pl.Catalunya-St. Andreu Arenal-Cerdanyola-Terrassa-Manresa).
El que passa que hi ha qui ho diu en català i hi ha qui ho diu en castellà.
Per això als plànols de les línies només hi surt el número.
User avatar
galdric
N5
N5
Posts: 108
Joined: Monday 28/08/2006 21:40
Location: Sabadell. (Vallès Occidental)

Post by galdric »

Moltes mercès "Mako448" i "437001"! Ha quedat del tot ben entès!

ai carai! tu! Dóna gust relacionar-se amb persones que en un moment donat saben llençar-te un cable!

Salutacions!

Galderic
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?

"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Sobre les numeracions R4 o C4 (i R1/C1, R2/C2, R3/C3, R7/C7 i R10/C10) se suposa que la nomenclatura Rx és la adoptada per al sistema global ATM. De tota manera, la Rx no acaba d'aparèixer als plànols de renfe amb la lletra R, no sé si per reticències o què, però com ha dit en 437.001 només posen el número. Antigament sí que recordo que hi havia explícitament posat la C davant del número de línia però ja fa temps que no. De fet, fins i tot per megafonia mai diuen "correspondència amb línia C-1" sinó "correspondència amb línia 1 de rodalies"...
Jo ja per sistema m'he acostumat a dir habitualment la R1, R2, R3, etc perquè són els noms "en català". :D
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”