Alvia BCN - París
Alvia BCN - París
Doncs això. L'Alvia tarda un minut en fer el canvi d'eix, circula per línia d'Alta Velocitat (igual que els TALGO, encara que no crec que hi vagin molt per França). No resultaria factible completar la connexió BCN - París (o altres destinacions europees) amb amb trens Alvia, mentre no arriba el tren d'Alta Velocitat a Barcelona?
Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.
P.D.: Bé, hi ha uns trens que estan autoritzats a circular per les LGV i no arriben a la velocitat "mínima", que són els trens exploradors (BB22200 a 200km/h) i els trens d'obres.
P.D.: Bé, hi ha uns trens que estan autoritzats a circular per les LGV i no arriben a la velocitat "mínima", que són els trens exploradors (BB22200 a 200km/h) i els trens d'obres.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).sequera wrote:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.
Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....
Va a a ser que no.
Per lo demés si, tens raó...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Es cierto lo que dices, pero como algo excepcional..aarongilp wrote:Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).sequera wrote:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.
Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....
Va a a ser que no.
Per lo demés si, tens raó...
No para hacer el trayecto de Perpinya a Nimes en 1,5kv.
Para eso estan los tritensión o cuatritension...que ya hay unos cuantos en europa.
Hombre...supongo que de poder hacerlo se podría, pero no sé como acabarían los equipos eléctricos. De hecho, un tren puede circular también a con una cierta sobretensión (en el récord del TGV se dice que la catenaria estaba a 33kV, cuando lo suyo son 25kV), pero no puede hacerlo siempre...así que en este caso creo que sería lo mismo...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Thalys...
Por ejemplo los trenes Thalys de Alstom...sequera wrote:Para eso estan los tritensión o cuatritension...que ya hay unos cuantos en europa.
Tensiones que soportan estos maravillosos cacharros: 1500 V CC (SNCF y NS), 3000 V CC (SNCB), 15000 V CA (DB AG) y 25000 V CA (SNCF, NS y SNCB).
¡Más info!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Val, en el cas dels Alvia ja ho entenc. Però... com és que els TALGO no passen per LGV? Tinc entès que els han arribat a provar a més de 400 km/h.aarongilp wrote:Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.
Els TrenHotel? Molt senzill...per molt que hagin arribat a 500 km en banc de proves (en linia 300), la seva velocitat màxima autoritzada és de 200 km/h, molt per sota dels 300 mínims de LGV. Per tant, seguiria molestant.Jordi Freixas wrote:Val, en el cas dels Alvia ja ho entenc. Però... com és que els TALGO no passen per LGV? Tinc entès que els han arribat a provar a més de 400 km/h.aarongilp wrote:Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
home...si amb deficiencies en el fre, ja estan homologats a la velocitat máxima per la qual es van construir......fantito wrote:Els Talgo a França, Suïssa, Itàlia i Alamanya estan limitats a 200 Km/h per deficiències en el fre. És una de les conseqüències de tenir els rodals adaptables a l'ample, que sols poden dur un parell de discs per rodal. Els remolcs Talgo VII que formen la sèrie 102 tenen el canvi d'ample comdemnat i per aixó poden dur 3 discs de fre per rodal.
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Això era abans, amb els motors de corrent continu. Ara, amb tota la electrònica i els motors trifàsics asíncrons, ja no es pot circular sota 1,5 kV amb la meitat de la potència.aarongilp wrote:Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).sequera wrote:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.
Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....
Va a a ser que no.
Per lo demés si, tens raó...
No conec el cas concret dels S-120, però d'altres trens, si la tensió en línia és la meitat de la nominal, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'emergància.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Les 252 diria que passaven per aquest tram a meitat de potència, i són trifàsiques asíncrones...potser van canviar els paràmetres d'obertura del disjuntor...ROMI65 wrote:Això era abans, amb els motors de corrent continu. Ara, amb tota la electrònica i els motors trifàsics asíncrons, ja no es pot circular sota 1,5 kV amb la meitat de la potència.aarongilp wrote:Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).sequera wrote:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.
Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....
Va a a ser que no.
Per lo demés si, tens raó...
No conec el cas concret dels S-120, però d'altres trens, si la tensió en línia és la meitat de la nominal, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'emergància.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...