Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Això és el tema de la nomenclatura, que ja ha aparegut al fòrum unes quantes vegades, sobretot amb els autobusos.
Si fem cas a Renfe, les línes són 1,2,3,4,7 i 10 de Rodalies. Si fem cas a l'ATM, les línies són R1,R2,R3,R4,R7 i R10. Renfe renuncia a posar la C davant el número, com fa a tot arreu, però sembla que encara li costa posar la R...
Trobo que és una postura una mica "tonta" la de Renfe a la nomenclatura. No posa les R, però tampoc les C, és a dir no fa cas a l'ATM però tampoc segueix el seu propi sistema. En canvi quan crea la línia 7, no l'anomena 5, perque la 5 és la R5 i la 6 és la R6 de FGC, per tant sí que té en compte l'ATM. I amb la línia 10 em té ben desconcertat... Si acceptem la hipòtesi que Renfe "obeeix" l'ATM en quant a nomenclatura, això vol dir que R8 i R9 estan reservats per alguna altra línia... potser les actuals S1 i S2 de FGC?
Si fem cas a Renfe, les línes són 1,2,3,4,7 i 10 de Rodalies. Si fem cas a l'ATM, les línies són R1,R2,R3,R4,R7 i R10. Renfe renuncia a posar la C davant el número, com fa a tot arreu, però sembla que encara li costa posar la R...
Trobo que és una postura una mica "tonta" la de Renfe a la nomenclatura. No posa les R, però tampoc les C, és a dir no fa cas a l'ATM però tampoc segueix el seu propi sistema. En canvi quan crea la línia 7, no l'anomena 5, perque la 5 és la R5 i la 6 és la R6 de FGC, per tant sí que té en compte l'ATM. I amb la línia 10 em té ben desconcertat... Si acceptem la hipòtesi que Renfe "obeeix" l'ATM en quant a nomenclatura, això vol dir que R8 i R9 estan reservats per alguna altra línia... potser les actuals S1 i S2 de FGC?
- Santfeliuenc
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Nomenclatura
Hola,
Para mi las "R" son una estupidez ante los números de las líneas, lo mismo que lo son las "C" y lo mismo que los son las "L" delante del número de línea de metro en TMB, las "T" delante del número de la línea del tranvía en el TRAM y que las "S" o las antiguas "U" en FGC.
¿No tienen nada mejor que hacer que tocar los cojoncillos con los numeritos y las letritas en lugar de simplificar al máximo la nomeclatura para que la gente comprenda mejor el sistema?
Sus prioridades deberían de ser otras muy diferentes como la mejora del material rodante, la creación e implantación de nuevas líneas y nuevas infraestructuras y no el tocar las pelotas con la numeración.
¿Alguien es tan estupido de confundir la línea 1 del metro con la 1 del tranvía? ¿acaso por eso hay que "aclarar" que una es "L" y la otra es "T" y la otra es "R" o "C"? y si es así ¿por qué estaba mal llamarlas "C" y hay que cambiarlo todo ahora a "R"? ¿no estaba claro ya con la "C" que eran de cercanías? a mi me parece que lejos de buscarse la facilidad de comprensión para el usuario, que actualmente en BCN es un usuario cosmopolita procedente de todos los lugares recónditos del Europa y resto del mundo, lo único que se busca por parte de las administraciones que nos deberían de unir y simplemente gobernar y medio gestionar es un conflicto claro entre "catalán-castellano" con toda esta chorrada del as "C's", "R's", etc. Punto. No hay más.
Y cualquier gobierno que haga eso, buscar el conflicto entre sus gobernados, es un gobierno fascista e irresponsable. Y ahora ya mucho más cuando sabemos que Barcelona, como ciudad punto de encuentro de culturas... ¿para qué se hizo el Forum 2004? ¿para tocarle las narices a un sector de la población o para unir a todos? ¿no somos punto de encuentro de culturas? ¿no viven en BCN gentes de África, latinoamérica, europa, asia, etc? ¿y por qué en lugar de estar con las gilipolleces y tonterías de siempre, no se elabora un sistema simple, sencillo, normalito y que aclare las cosas en lugar de liarlas más?
Porque es que aquí hay gente que parece que está todo el ******* día desde que se levanta y hasta que se acuesta pensando en cosas como "a ver qué hago hoy para tocarles los huevos a estos de aquí o a estos de allá" y se pasan todo el santo día ideando maneras y fórmulas de liar la perdiz y enmarañar la madeja para crear conflictos de donde no los hay.
¿Tan difícil es numerar las cercanías con un simple número ahorrándonos colocar en los planos y en las pegatinas un porrón de tinta de más y el metro con letras, dejándonos de tonterías con las "L's" delante de los números (o al revés)? ¿tan difícil es? ¿de verdad que se va a equivocar alguien si a la línea 1 le ponen línea "H" porque pasa por Hospitalet y a la 1 de cercanías la dejan como simplemente "1" en lugar de C-1/R1? ¿habría alguien tan estúpido como para equivocarse y necesitar que le antepongan a una línea de metro la letra "L" para saber que eso es una "línea"? ¿lo hay? ¿la estupidez llega hasta ese punto? mucho me temo que no. Y mucho me temo que la estupidez a lo único que llega es a la barbaridad e hilarante situación de tener que poner delante de las líneas de metro una "L" como para saber que eso son "líneas" o a las de tranvía una "T" como para saber que son del "tranvía".
¿Pero qué tontería es esa? es que por mucho que se empeñen, todo ese sistema que se ponen a hacer como que han ideado, es que no tiene la coherencia ni la lógica por ninguna parte porque a lo único que va encaminado es a buscar las gilipolleces de siempre, el enferentamiento y el conflicto... ¿hay que poner una "L" para indicar que eso es una línea"? pues claro que son "líneas", todas lo son, sean del medio de transporte que sean.
¿Una "T"? ¿sí? no me jodas, menos mal que hay una "T" ¿verdaaaaad? que si no llega a haberla, a ver si me voy a equivocar y esperando el tranvía en una estación, voy y sin darme cuenta porque igual debo de ser tonto, y me subo en una golondrina, o en el metro, o en el teleférico de Montjuïc... que como somos tontos, todo puede pasar. A ver si voy a estar en la parada del BUS esperando el 7 y como soy idiota... igual cojo el metro en su línea 7, que como coinciden en el nº, pues claaaaaro,te puedes equivocar y queriendo subir al BUS, vas y acabas en Av. Tibidabo por haberte equivocadoooo...
¡Hay que ser estúpido! y no tener otra cosa que hacer en la vida más importante que dedicar tiempo y dinero en tocarle las pelotas a la gente con las chorradas de las "L's, C's, R's, T's", etc. Es que manda huevos, que diría el otro...
Con lo sencillo y simple que es el coger las dos redes ferroviarias, la de cercanías y la de metro, que más o menos serían los únicos sistemas que por parecerse un poco podrían dar lugar a equívocos y colocarle a una números para identificar sus líneas y a la otra letras... hacedlo como querais, me da lo mismo, pero a una números simples, y a la otra letras simples. Se acabó el problema.
Y cuidado, mira que es barato esto ¿eh?. No hay que hacer Másters en ninguna parte señores, ni en Oxford, ni en Yale, ni en Harvard, ni en Cambridge... en ninguna parte, cualquier currito de por aquí que cobre mil euros al mes, le das la tarea y en un momentito coge, lo hace, y se acabó. Letras para una de las redes y numeritos para la otra. Punto. ¿Qué puede durar esto? ¿dos días de trabajo? ¿tres? vamos a ser "animales" ¿una semana? es que es vergonzoso que dure más.
Y al BUS y al tranvía, que son redes completamente diferentes, pues números empezando por el 1 y en adelante, ¿tan difícil es? ¿acaso hay alguien tan burro como para subir a un autobús y creerse que está en un cercanías? ¿lo hay? porque o eres Torrente o no se puede ser tan gilipollas. ¿Acaso va a subir alguien a un tranvía y se va a pensar que está en el metro o en un BUS o viceversa? por favor, es que es indignante gastar tanto tiempo y dinero en una estupidez como esta y acabar decidiendo que la nomenclatura de la red tiene que tener setecientos caracteres por línea.
Es vergonzoso que no habiendo líneas, que no creando nuevas infraestructuras y teniendo la escasez que se tiene y no metiendo las cercanías y el metro por donde corresponde, que estemos aquí ahora mirando qué numeritos y qué letritas ponemos en las pegatinas con el único objetivo de tocar los cojones a un sector de la población no teniendo ningún motivo para ello y pudiéndose hacer de una manera mucho más fácil y rabiosamente más barata. Es que es la leche.
¡El tiempo libre es muy malo! es que hay quien no hace nada y está pendiente de esto. O sea, la Diagonal sin cercanías y da iguaaaaal, la Gran Vía sin cercanías... y da lo miiiiiiiiiismo, pero ojo, que pongan una "R" y no una "C" eso es importantísimo. ¿Vale más barato dejar el número sin "C's" ni "R's"? sí, sí, es más barato, peró tú pon una "R" ahí buena por mis cojones y al que no le guste que le den, que aquí se hace lo que yo digo. ¿Pero se puede ir así en los tiempos que corren? venga ya hombre, pero si es que a todo el que piense así hay que echarlos a la calle hombre.
Ni "C" de cercanías ni "R" de rodalies, se pone el número o la letra que sea y cada cual que la llame como quiera, porque es que resulta que ahora tenemos aquí rumanos, checos, árabes, ingleses, holandeses, alemanes... y para ellos a lo mejor las cercanías no se llaman ni "cercanías" ni "rodalies" y se llaman otra cosa, ¿para qué les vamos a liar la perdiz? habrá que respetarlos como a todo el mundo ¿o no? pues leche, lo más fácil y lo más barato, déjate de hostias y pon lo más simple.
Poner otra cosa que no sea eso implica sin ningún tipo de dudas el caracter fascista e intolerante del señor o señores que por narices quieren imponer una letrita en lugar de la otra. Si no estaba bien imponer la "C" anteriormente, que no estaba, porque desde el principio de los tiempos y desde que hay aquí cercanías y metro se tendría que haber numerado una red con letras y la otra con números (lo más sencillo que hay)... si antes no estaba bien lo de la "C" y el que lo puso no tuvo en cuenta y le importó unas narices que aquí se hablase catalán, lo mismo pasa ahora con imponer la "R" sin tener en cuenta que BCN ahora mismo está poblada por catalanes, castellanos, rumanos, árabes, europeos, americanos, etc. y que además es una ciudad turística a la cual vienen cada año un número muy elevado de personas.
Señores, hay que tener en cuenta la realidad de cada momento, y no se puede estar en pleno 2007 que vamos a empezar dentro de nada con estas gilipolleces de peleitas de críos pequeños entre que si la "C" no porque es castellano y la "R" sí porque es catalán. Pero a ver, ¿somos adultos y personas con un mínimo de inteligencia o qué? ¿es que hay que estar aquí siempre como los críos chicos de tres años peleándose por un muñeco de trapo? ¿hemos pasado ya los años de guardería o qué? porque si nos está gobernando y gestionando gente que no ha pasado aún a la enseñanza secundaria y se pierde en peleas de guardería... que si la C por no sé qué, que si la R por no sé cuantos, lo tenemos claro señores. Así nos va.
Y luego se nos para un tren en el medio de un túnel o por definición los trenes en L'H se paran un buen rato, ala entrada de Sants otro buen rato sin explicación alguna, y claro... ¿qué hacemos? ¿cómo actuamos? es que... no sé... a ver... ¿hay alguien por ahí que me pueda ayudar? es que... estaba yo aquí con mis pegatinas... y... bueno... es que mi tema no eran los trenes... eso... eso lo lleva otro... mi tema es ver qué ponemos en esta pegatina... ¿qué te parece? ¿una R o una C? es que... claro, a mi no me saques de ahí porque aparte de esto de las pegatinas ya no valgo para más... ¿vergonzoso verdad?
Pues así va nuestra red señores, una cosa tan simple como esta que no debería de durar más de una mañana lo de decidir una nomenclatura simple y sencilla y resulta que hasta hace bien poco teníamos aquí, S's, U's, R's, C's, T's, L's... ¡tocado y hundido! claro, no me extraña que luego en los planos no quepan las cosas y que como cambie algo, haya que gastarse un pastón en papelería y pegatinas nuevas. Normal.
Saludos,
Sergio
Para mi las "R" son una estupidez ante los números de las líneas, lo mismo que lo son las "C" y lo mismo que los son las "L" delante del número de línea de metro en TMB, las "T" delante del número de la línea del tranvía en el TRAM y que las "S" o las antiguas "U" en FGC.
¿No tienen nada mejor que hacer que tocar los cojoncillos con los numeritos y las letritas en lugar de simplificar al máximo la nomeclatura para que la gente comprenda mejor el sistema?
Sus prioridades deberían de ser otras muy diferentes como la mejora del material rodante, la creación e implantación de nuevas líneas y nuevas infraestructuras y no el tocar las pelotas con la numeración.
¿Alguien es tan estupido de confundir la línea 1 del metro con la 1 del tranvía? ¿acaso por eso hay que "aclarar" que una es "L" y la otra es "T" y la otra es "R" o "C"? y si es así ¿por qué estaba mal llamarlas "C" y hay que cambiarlo todo ahora a "R"? ¿no estaba claro ya con la "C" que eran de cercanías? a mi me parece que lejos de buscarse la facilidad de comprensión para el usuario, que actualmente en BCN es un usuario cosmopolita procedente de todos los lugares recónditos del Europa y resto del mundo, lo único que se busca por parte de las administraciones que nos deberían de unir y simplemente gobernar y medio gestionar es un conflicto claro entre "catalán-castellano" con toda esta chorrada del as "C's", "R's", etc. Punto. No hay más.
Y cualquier gobierno que haga eso, buscar el conflicto entre sus gobernados, es un gobierno fascista e irresponsable. Y ahora ya mucho más cuando sabemos que Barcelona, como ciudad punto de encuentro de culturas... ¿para qué se hizo el Forum 2004? ¿para tocarle las narices a un sector de la población o para unir a todos? ¿no somos punto de encuentro de culturas? ¿no viven en BCN gentes de África, latinoamérica, europa, asia, etc? ¿y por qué en lugar de estar con las gilipolleces y tonterías de siempre, no se elabora un sistema simple, sencillo, normalito y que aclare las cosas en lugar de liarlas más?
Porque es que aquí hay gente que parece que está todo el ******* día desde que se levanta y hasta que se acuesta pensando en cosas como "a ver qué hago hoy para tocarles los huevos a estos de aquí o a estos de allá" y se pasan todo el santo día ideando maneras y fórmulas de liar la perdiz y enmarañar la madeja para crear conflictos de donde no los hay.
¿Tan difícil es numerar las cercanías con un simple número ahorrándonos colocar en los planos y en las pegatinas un porrón de tinta de más y el metro con letras, dejándonos de tonterías con las "L's" delante de los números (o al revés)? ¿tan difícil es? ¿de verdad que se va a equivocar alguien si a la línea 1 le ponen línea "H" porque pasa por Hospitalet y a la 1 de cercanías la dejan como simplemente "1" en lugar de C-1/R1? ¿habría alguien tan estúpido como para equivocarse y necesitar que le antepongan a una línea de metro la letra "L" para saber que eso es una "línea"? ¿lo hay? ¿la estupidez llega hasta ese punto? mucho me temo que no. Y mucho me temo que la estupidez a lo único que llega es a la barbaridad e hilarante situación de tener que poner delante de las líneas de metro una "L" como para saber que eso son "líneas" o a las de tranvía una "T" como para saber que son del "tranvía".
¿Pero qué tontería es esa? es que por mucho que se empeñen, todo ese sistema que se ponen a hacer como que han ideado, es que no tiene la coherencia ni la lógica por ninguna parte porque a lo único que va encaminado es a buscar las gilipolleces de siempre, el enferentamiento y el conflicto... ¿hay que poner una "L" para indicar que eso es una línea"? pues claro que son "líneas", todas lo son, sean del medio de transporte que sean.
¿Una "T"? ¿sí? no me jodas, menos mal que hay una "T" ¿verdaaaaad? que si no llega a haberla, a ver si me voy a equivocar y esperando el tranvía en una estación, voy y sin darme cuenta porque igual debo de ser tonto, y me subo en una golondrina, o en el metro, o en el teleférico de Montjuïc... que como somos tontos, todo puede pasar. A ver si voy a estar en la parada del BUS esperando el 7 y como soy idiota... igual cojo el metro en su línea 7, que como coinciden en el nº, pues claaaaaro,te puedes equivocar y queriendo subir al BUS, vas y acabas en Av. Tibidabo por haberte equivocadoooo...
¡Hay que ser estúpido! y no tener otra cosa que hacer en la vida más importante que dedicar tiempo y dinero en tocarle las pelotas a la gente con las chorradas de las "L's, C's, R's, T's", etc. Es que manda huevos, que diría el otro...
Con lo sencillo y simple que es el coger las dos redes ferroviarias, la de cercanías y la de metro, que más o menos serían los únicos sistemas que por parecerse un poco podrían dar lugar a equívocos y colocarle a una números para identificar sus líneas y a la otra letras... hacedlo como querais, me da lo mismo, pero a una números simples, y a la otra letras simples. Se acabó el problema.
Y cuidado, mira que es barato esto ¿eh?. No hay que hacer Másters en ninguna parte señores, ni en Oxford, ni en Yale, ni en Harvard, ni en Cambridge... en ninguna parte, cualquier currito de por aquí que cobre mil euros al mes, le das la tarea y en un momentito coge, lo hace, y se acabó. Letras para una de las redes y numeritos para la otra. Punto. ¿Qué puede durar esto? ¿dos días de trabajo? ¿tres? vamos a ser "animales" ¿una semana? es que es vergonzoso que dure más.
Y al BUS y al tranvía, que son redes completamente diferentes, pues números empezando por el 1 y en adelante, ¿tan difícil es? ¿acaso hay alguien tan burro como para subir a un autobús y creerse que está en un cercanías? ¿lo hay? porque o eres Torrente o no se puede ser tan gilipollas. ¿Acaso va a subir alguien a un tranvía y se va a pensar que está en el metro o en un BUS o viceversa? por favor, es que es indignante gastar tanto tiempo y dinero en una estupidez como esta y acabar decidiendo que la nomenclatura de la red tiene que tener setecientos caracteres por línea.
Es vergonzoso que no habiendo líneas, que no creando nuevas infraestructuras y teniendo la escasez que se tiene y no metiendo las cercanías y el metro por donde corresponde, que estemos aquí ahora mirando qué numeritos y qué letritas ponemos en las pegatinas con el único objetivo de tocar los cojones a un sector de la población no teniendo ningún motivo para ello y pudiéndose hacer de una manera mucho más fácil y rabiosamente más barata. Es que es la leche.
¡El tiempo libre es muy malo! es que hay quien no hace nada y está pendiente de esto. O sea, la Diagonal sin cercanías y da iguaaaaal, la Gran Vía sin cercanías... y da lo miiiiiiiiiismo, pero ojo, que pongan una "R" y no una "C" eso es importantísimo. ¿Vale más barato dejar el número sin "C's" ni "R's"? sí, sí, es más barato, peró tú pon una "R" ahí buena por mis cojones y al que no le guste que le den, que aquí se hace lo que yo digo. ¿Pero se puede ir así en los tiempos que corren? venga ya hombre, pero si es que a todo el que piense así hay que echarlos a la calle hombre.
Ni "C" de cercanías ni "R" de rodalies, se pone el número o la letra que sea y cada cual que la llame como quiera, porque es que resulta que ahora tenemos aquí rumanos, checos, árabes, ingleses, holandeses, alemanes... y para ellos a lo mejor las cercanías no se llaman ni "cercanías" ni "rodalies" y se llaman otra cosa, ¿para qué les vamos a liar la perdiz? habrá que respetarlos como a todo el mundo ¿o no? pues leche, lo más fácil y lo más barato, déjate de hostias y pon lo más simple.
Poner otra cosa que no sea eso implica sin ningún tipo de dudas el caracter fascista e intolerante del señor o señores que por narices quieren imponer una letrita en lugar de la otra. Si no estaba bien imponer la "C" anteriormente, que no estaba, porque desde el principio de los tiempos y desde que hay aquí cercanías y metro se tendría que haber numerado una red con letras y la otra con números (lo más sencillo que hay)... si antes no estaba bien lo de la "C" y el que lo puso no tuvo en cuenta y le importó unas narices que aquí se hablase catalán, lo mismo pasa ahora con imponer la "R" sin tener en cuenta que BCN ahora mismo está poblada por catalanes, castellanos, rumanos, árabes, europeos, americanos, etc. y que además es una ciudad turística a la cual vienen cada año un número muy elevado de personas.
Señores, hay que tener en cuenta la realidad de cada momento, y no se puede estar en pleno 2007 que vamos a empezar dentro de nada con estas gilipolleces de peleitas de críos pequeños entre que si la "C" no porque es castellano y la "R" sí porque es catalán. Pero a ver, ¿somos adultos y personas con un mínimo de inteligencia o qué? ¿es que hay que estar aquí siempre como los críos chicos de tres años peleándose por un muñeco de trapo? ¿hemos pasado ya los años de guardería o qué? porque si nos está gobernando y gestionando gente que no ha pasado aún a la enseñanza secundaria y se pierde en peleas de guardería... que si la C por no sé qué, que si la R por no sé cuantos, lo tenemos claro señores. Así nos va.
Y luego se nos para un tren en el medio de un túnel o por definición los trenes en L'H se paran un buen rato, ala entrada de Sants otro buen rato sin explicación alguna, y claro... ¿qué hacemos? ¿cómo actuamos? es que... no sé... a ver... ¿hay alguien por ahí que me pueda ayudar? es que... estaba yo aquí con mis pegatinas... y... bueno... es que mi tema no eran los trenes... eso... eso lo lleva otro... mi tema es ver qué ponemos en esta pegatina... ¿qué te parece? ¿una R o una C? es que... claro, a mi no me saques de ahí porque aparte de esto de las pegatinas ya no valgo para más... ¿vergonzoso verdad?
Pues así va nuestra red señores, una cosa tan simple como esta que no debería de durar más de una mañana lo de decidir una nomenclatura simple y sencilla y resulta que hasta hace bien poco teníamos aquí, S's, U's, R's, C's, T's, L's... ¡tocado y hundido! claro, no me extraña que luego en los planos no quepan las cosas y que como cambie algo, haya que gastarse un pastón en papelería y pegatinas nuevas. Normal.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Nou matí amb incidències a la xarxa de Renfe de Barcelona, aquest cop causades per... un boig q s'ha pujat a la marquesina de l'Estació de França. La R10 ha passat a tenir l'estació terme a Sant Andreu Comtal i els regionals i trens de llarga distància tampoc entren a l'Estació de França.
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Un joven encaramado a una marquesina de la estación de Francia de Barcelona pide volver a Irlanda gratis
La Vanguardia
Barcelona. (EFE).- El joven que se ha encaramado hacia las 11,00 horas de hoy a una marquesina de la estación de Francia de Barcelona pide con esta acción poder volver gratis a su país, Irlanda, según han informado a EFE varios usuarios que se han interesado por la actitud del hombre.
A causa de este incidente, la circulación de trenes de la línea C-10, en dirección al aeropuerto de Barcelona, y otros de cercanías que tienen su origen y final en la estación de Francia están siendo desviados hacia la de Sant Andreu Comtal, mientras que los de medio y largo recorrido se dirigen a otras estaciones barcelonesas, ha informado hoy Renfe.
Efectivos de los Bomberos de Barcelona, de los Mossos d'Esquadra y de la Guardia Urbana intentan convencer, hasta ahora sin éxito, al joven para que deponga su actitud y baje de la marquesina, que se encuentra a más de 30 metros del suelo.
El hombre, que podría ser drogadicto, se ha encaramado, en un verdadero ejercicio de habilidad, a la marquesina de la vía 6 de la estación de ferrocarril de Francia para reclamar un billete gratis con el que volver a su país, Irlanda.
Como medida de precaución, los Bomberos han solicitado a Renfe que desconectara la catenaria que da electricidad a los trenes para no poner en peligro la vida del hombre, que está sentado en la marquesina aunque sin querer bajar de la misma desde hace casi tres horas.
El protocolo que los cuerpos de seguridad activan en estas situaciones incluyen la actuación de psicólogos que, en este caso, ya han hablado con el hombre, en un intento de que reflexione sobre su actitud.
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Un joven encaramado a una marquesina de la estación de Francia de Barcelona pide volver a Irlanda gratis
La Vanguardia
Barcelona. (EFE).- El joven que se ha encaramado hacia las 11,00 horas de hoy a una marquesina de la estación de Francia de Barcelona pide con esta acción poder volver gratis a su país, Irlanda, según han informado a EFE varios usuarios que se han interesado por la actitud del hombre.
A causa de este incidente, la circulación de trenes de la línea C-10, en dirección al aeropuerto de Barcelona, y otros de cercanías que tienen su origen y final en la estación de Francia están siendo desviados hacia la de Sant Andreu Comtal, mientras que los de medio y largo recorrido se dirigen a otras estaciones barcelonesas, ha informado hoy Renfe.
Efectivos de los Bomberos de Barcelona, de los Mossos d'Esquadra y de la Guardia Urbana intentan convencer, hasta ahora sin éxito, al joven para que deponga su actitud y baje de la marquesina, que se encuentra a más de 30 metros del suelo.
El hombre, que podría ser drogadicto, se ha encaramado, en un verdadero ejercicio de habilidad, a la marquesina de la vía 6 de la estación de ferrocarril de Francia para reclamar un billete gratis con el que volver a su país, Irlanda.
Como medida de precaución, los Bomberos han solicitado a Renfe que desconectara la catenaria que da electricidad a los trenes para no poner en peligro la vida del hombre, que está sentado en la marquesina aunque sin querer bajar de la misma desde hace casi tres horas.
El protocolo que los cuerpos de seguridad activan en estas situaciones incluyen la actuación de psicólogos que, en este caso, ya han hablado con el hombre, en un intento de que reflexione sobre su actitud.
Cómo te pones Santfeluenc!
Antes de nada, yo también creo que hay cosas mucho más importantes que la nomenclatura que están por hacer. Pero me da la sensación que la ATM no tiene el poder de decisión que debería. Y en lugar de estar planificando nuevas infraestructiras, "matan el tiempo" con asuntos de nomenclatura.
Y en cuanto a si alguien va a confundir un bus con un cercanías o un tranvía, creo que no van por ahí los tiros. Estas Rs, Cs o Ts delante de las líneas creo que van más dirigidas a los turistas que a la gente de aquí. El que vaya a Mataró nunca confundirá la L1 con la R1 (o C1). Además, tampoco me molestan las Ls, Rs y Ts, no me aportan mucho a mi, pero no me molestan tanto.
El argumento de la tinta es malísimo! Entiendo que te de rabia que se dediquen más a esta tontería que a nuevas líneas, pero que digas que quiten las Ts porque así se ahorra tinta... Deberías añadir también que reduzcan el tamaño de los mapas y las leyendas de éstos para que se ahorre más tinta aún!
Antes de nada, yo también creo que hay cosas mucho más importantes que la nomenclatura que están por hacer. Pero me da la sensación que la ATM no tiene el poder de decisión que debería. Y en lugar de estar planificando nuevas infraestructiras, "matan el tiempo" con asuntos de nomenclatura.
Y en cuanto a si alguien va a confundir un bus con un cercanías o un tranvía, creo que no van por ahí los tiros. Estas Rs, Cs o Ts delante de las líneas creo que van más dirigidas a los turistas que a la gente de aquí. El que vaya a Mataró nunca confundirá la L1 con la R1 (o C1). Además, tampoco me molestan las Ls, Rs y Ts, no me aportan mucho a mi, pero no me molestan tanto.
El argumento de la tinta es malísimo! Entiendo que te de rabia que se dediquen más a esta tontería que a nuevas líneas, pero que digas que quiten las Ts porque así se ahorra tinta... Deberías añadir también que reduzcan el tamaño de los mapas y las leyendas de éstos para que se ahorre más tinta aún!
De fet, si considerem que la nomenclatura de línies de Renfe sol ser de color blanc sobre un requadre del color de la línia, el fet d'escriure només 2 en lloc de C-2 o R2 suposa una major despesa en concepte de tinta de color (que a sobre és més cara que la negra)
Pel que fa a l'Spiderman d'EdF... ho he sentit per Catalunya Informació i m'he posat a riure. No ho he pogut evitar.
Pel que fa a l'Spiderman d'EdF... ho he sentit per Catalunya Informació i m'he posat a riure. No ho he pogut evitar.
Nomenclatures
Jo també trobo una xorrada lo de les lletres, i les "confusions" de números entre mitjans de transport públic diferents. Recordo l'any 83, quan van canviar números de busos, com el 4, pel 34, o el 2, pel 62. Primer, jo tot i ser petita, era capaç de diferenciar la línia 4 del bus, i la del metro, encara que només fos perquè un va per superfície i l'altre per sota . En quan el bus 2...qui podia confondre'l amb una línia de metro a la que li faltaven 12 anys per ser inaugurada??????
- Trenscat
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Seguint amb tema incidències, he sentit per RAC 1 que el talgo que anava a Galicia (Finisterre/Covadonga?) se li ha averiat la locomotora i que els viatgers han estat parats 1 hora i mitja a Sant Vicenç de Calders.
Es veu que alguns viatgers que anaven a Saragossa han demanat de poder transbordar a un Alvia. L'interventor del tren ha trucat a Madrid per demanar permís per fer el traspàs de gent i li han dit que ni parlar-ne, que l'Alvia era un tren de classe superior Patètic tot plegat!!
Es veu que alguns viatgers que anaven a Saragossa han demanat de poder transbordar a un Alvia. L'interventor del tren ha trucat a Madrid per demanar permís per fer el traspàs de gent i li han dit que ni parlar-ne, que l'Alvia era un tren de classe superior Patètic tot plegat!!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- oscar440
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Ahir dimecres vaig estar esperant més de mitja hora el Regional 5622 Lleida-Manresa-l´Hospitalet, que arriba a l´Hospitalet a les 12.33, però no va arribar. Algú sap què li va passar?...
Salutacions.
Salutacions.
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- genissimon
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A Vilaweb com anex a la notícia de la convocatòria de manifestació/concentració diu que ahir van tenir un problema amb l'electrificació (catenària) a Montcada-Bifurcació, cosa que va afectar a la línia 3,4 i 7.oscar440 wrote:Ahir dimecres vaig estar esperant més de mitja hora el Regional 5622 Lleida-Manresa-l´Hospitalet, que arriba a l´Hospitalet a les 12.33, però no va arribar. Algú sap què li va passar?...
Salutacions.
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=2168088
Per cert, acabo de veure que hi ha un fil obert per lo de la concentració d'afectats pel servei de renfe: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... highlight=
Salut !!
Fil sobre la conentració a favor d'uns Rodalies de qualitat.
El fil obert sobre la concentració del proper dimecres 29 de novembre és aquest:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4524
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4524
Tinc un document sonor sense desperdici que parla del dia que es va quedar un tren a dintre el túnel de Sants, que em sembla que està grabat de RAC1. Però no sé com es fa per adjuntar-lo aquí.
Algú ho sap i m'ho pot explicar?
Moltes mercès!
Galderic
Algú ho sap i m'ho pot explicar?
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Galderic
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
L'entrevista no és real
ATENCIÓ: l'entrevista a que et refereixes és fictícia, és una parodia del programa Versió RAC1 del Toni Clapés de RAC1. El suposat entrevistat de Renfe (Sr. del Moral) no existeix, és l'actor/imitador Xavier Deltell.galdric wrote:Tinc un document sonor sense desperdici que parla del dia que es va quedar un tren a dintre el túnel de Sants, que em sembla que està grabat de RAC1. Però no sé com es fa per adjuntar-lo aquí.
Algú ho sap i m'ho pot explicar?
Moltes mercès!
Galderic
Això ha corregut per Internet com si fos veritat i ha fet una intoxicació brutal.
En el blog del programa en parlen i diuen que era un broma:
http://versiorac.blogspot.com/2006/11/e ... moral.html
Personalment no m'agrada aquest tipus de periodisme que amb el que juga és crear confusió i fer passar per veritat el què no és.És veu que en el mateix programa ho van dir que era una broma, però si ho diuen al cap d'una hora de que serveix? Es pensen que estem tot el dia escoltant RAC1?
És veritat que haurien d'haver aclarit en el mateix moment que era conya tot plegat. Però el més trist és que, tot i ser mentida, molta gent s'ho ha empassat.... Lamentablement, fàcilment podría ser veritat que un responsable de Renfe de veritat pensi això. Ben pocs ho posen en dubte, no és tan descabellat com per què ho posin en dubte.
Doncs ja ho veieu! Jo he "tragat" com un innocent! Ho he rebut via correu electrònic d'un ex company de feina, que quan treballavem ell era cap de secció, però no el meu cap, però li tinc molta confiança. Per això m'ho he cregut!
De tota manera, si hagués estat veritat, no m'hagués estranyat gens, perquè tots sabem que encara hi queda personal a RENFE capaç de dir aquestes bestieses, i d'altres més fortes. El què passa és que tenen ordres molt estrictes de comportar-se com cal, quan han de tocar temes que concernèixen a Catalunya i als catalans i catalanes. Però si poguessin actuar per lliure, ens posarien verds!
Galderic
Va, una mica d'alegria! Guaiteu quin parell de tramvies més macos de València!
http://img107.imagevenue.com/img.php?im ... _369lo.JPG
De tota manera, si hagués estat veritat, no m'hagués estranyat gens, perquè tots sabem que encara hi queda personal a RENFE capaç de dir aquestes bestieses, i d'altres més fortes. El què passa és que tenen ordres molt estrictes de comportar-se com cal, quan han de tocar temes que concernèixen a Catalunya i als catalans i catalanes. Però si poguessin actuar per lliure, ens posarien verds!
Galderic
Va, una mica d'alegria! Guaiteu quin parell de tramvies més macos de València!
http://img107.imagevenue.com/img.php?im ... _369lo.JPG
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
Aquest tipus d'entrevistes de broma són habituals en el programa d'en Toni Clapés, ja en l'època de Catalunya Ràdio. L'entrevistat sol ser o en Xavier Deltell o en Joan Spin. Ara bé, l'entrevista sol ser tan descaradament surrealista que es veu que és falsa d'una hora lluny.
No puc valorar el fet en qüestió perquè no em funcionen els altaveus i, per tant, no puc escoltar l'entrevista de marres.
No puc valorar el fet en qüestió perquè no em funcionen els altaveus i, per tant, no puc escoltar l'entrevista de marres.
Article copiat de EL PERIÓDICO, edició vespertina del dia 26/11/2006.
Galderic
[size=18]26/11/2006 EL CAOS FERROVIARI|ELS ANTECEDENTS[/size]
Rodalies de Renfe ha construït nou quilòmetres de vies en 20 anys
• Les dues úniques noves línies s'han instal.lat al damunt de trams ja existents al Vallès i el Prat
• Les obres olímpiques van desmantellar una tercera entrada de trens de passatgers a Barcelona
VIES DE POSAR I TREURE A la imatge de l'esquerra, uns operaris retiren les vies del litoral del Poblenou, el maig del 1987, amb les torres de la Vila Olímpica, encara en construcció, al fons. A la dreta, una fotografia d'ahir de la línia C-10, que va entrar en servei l'any 2005 i que va ser construïda després de reformar un tram de mercaderies entre el Papiol i Cerdanyola. Foto: ARXIU / PEPE ENCINAS MÉS INFORMACIÓ
La Generalitat no controlarà la infraestructura després del traspàs
XABIER BARRENA / CARLES GORINI
BARCELONA
L'ampliació de la xarxa viària de Rodalies de Barcelona no ha estat font d'ocupació o preocupació per part dels successius gabinets del Ministeri de Foment --en qualsevol de les seves denominacions-- haguts els últims 20 anys. L'única nova instal.lació ha estat la duplicació de 9,1 quilòmetres de via ja existent entre Arenys i Mataró, l'any 1990. Les dues úniques línies que s'han creat, les C-7 i C-10, ho han estat sobre trams de via ja existents. El fet que la xarxa ferroviària no hagi crescut és, sens dubte, una de les causes de l'actual col.lapse, però no l'única, com tampoc s'han de posar totes en el deure del Govern o de les seves empreses, Renfe o l'Adif.
Aquestes dècades també s'han esborrat traçats. Així, la construcció de la Vila Olímpica, al Poblenou, de cara als Jocs Olímpics del 1992, va suposar el final del tram de la línia de la costa que proveïa l'estació de França i suposava una tercera entrada ferroviària per a passatgers a la ciutat. El resultat final, una entrada menys i més densitat per a les de Sants i Sant Andreu.
LA SUPREMACIA DEL COTXE
Fonts que tenien coneixement de la planificació d'aquells anys reconeixen que els 80 es donava prioritat als cotxes: "Hi havia una necessitat de millorar el trànsit que no es donava en l'àmbit ferroviari". A més, una de les constants de l'Ajuntament de Barcelona, des del 1979, ha estat sempre l'intent de "recuperar per al ciutadà l'espai públic": en aquella línia es van concebre les rondes a la ciutat, per alleugerir el dens trànsit del centre i permetre, per exemple, l'ampliació de les voreres del carrer d'Aragó i la conversió de la llavors autopista urbana de la Meridiana en un bulevard.
La mateixa font recorda que aquells temps "no hi havia una visió global" de totes les infraestructures que envolten la ciutat. La geògrafa Carme Miralles, directora de l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans, coincideix: "No es va veure el ferrocarril com un sistema de futur. Aquells anys no havien entrat conceptes com sostenibilitat i canvi climàtic".
A més, els passos polítics que CiU va fer al capdavant de la Generalitat van anar dirigits a negar la realitat metropolitana, no només per l'abolició de la Corporació Metropolitana de Barcelona, el 1987, sinó també en un pla de metros del 1984 que desfeia, fins i tot, iniciatives proposades el 1974.
La conclusió, segons aquesta font municipal, és una xarxa ferroviària bàsicament construïda "el 1929", en què no s'ha invertit pràcticament res en 20 anys, sobresaturada pel creixement tant de l'àrea com de la regió metropolitana i, a més, sotmesa a un element de pressió, com són les obres de l'AVE, que l'han acabat dinamitant.
EL CAS DE MADRID I
és que les obres de l'alta velocitat no són unes obres qualsevol. Ja es va veure a Madrid, l'any 1989, quan la convivència de les obres de l'AVE amb Rodalies, a la llavors flamant estació d'Atocha, va provocar no pocs problemes en el servei. Els viatgers madrilenys, que ja n'estaven tips, van apedregar fins i tot un tren després de l'enèsima incidència. Renfe va presentar un pla de xoc de prop de 75.000 milions
Galderic
[size=18]26/11/2006 EL CAOS FERROVIARI|ELS ANTECEDENTS[/size]
Rodalies de Renfe ha construït nou quilòmetres de vies en 20 anys
• Les dues úniques noves línies s'han instal.lat al damunt de trams ja existents al Vallès i el Prat
• Les obres olímpiques van desmantellar una tercera entrada de trens de passatgers a Barcelona
VIES DE POSAR I TREURE A la imatge de l'esquerra, uns operaris retiren les vies del litoral del Poblenou, el maig del 1987, amb les torres de la Vila Olímpica, encara en construcció, al fons. A la dreta, una fotografia d'ahir de la línia C-10, que va entrar en servei l'any 2005 i que va ser construïda després de reformar un tram de mercaderies entre el Papiol i Cerdanyola. Foto: ARXIU / PEPE ENCINAS MÉS INFORMACIÓ
La Generalitat no controlarà la infraestructura després del traspàs
XABIER BARRENA / CARLES GORINI
BARCELONA
L'ampliació de la xarxa viària de Rodalies de Barcelona no ha estat font d'ocupació o preocupació per part dels successius gabinets del Ministeri de Foment --en qualsevol de les seves denominacions-- haguts els últims 20 anys. L'única nova instal.lació ha estat la duplicació de 9,1 quilòmetres de via ja existent entre Arenys i Mataró, l'any 1990. Les dues úniques línies que s'han creat, les C-7 i C-10, ho han estat sobre trams de via ja existents. El fet que la xarxa ferroviària no hagi crescut és, sens dubte, una de les causes de l'actual col.lapse, però no l'única, com tampoc s'han de posar totes en el deure del Govern o de les seves empreses, Renfe o l'Adif.
Aquestes dècades també s'han esborrat traçats. Així, la construcció de la Vila Olímpica, al Poblenou, de cara als Jocs Olímpics del 1992, va suposar el final del tram de la línia de la costa que proveïa l'estació de França i suposava una tercera entrada ferroviària per a passatgers a la ciutat. El resultat final, una entrada menys i més densitat per a les de Sants i Sant Andreu.
LA SUPREMACIA DEL COTXE
Fonts que tenien coneixement de la planificació d'aquells anys reconeixen que els 80 es donava prioritat als cotxes: "Hi havia una necessitat de millorar el trànsit que no es donava en l'àmbit ferroviari". A més, una de les constants de l'Ajuntament de Barcelona, des del 1979, ha estat sempre l'intent de "recuperar per al ciutadà l'espai públic": en aquella línia es van concebre les rondes a la ciutat, per alleugerir el dens trànsit del centre i permetre, per exemple, l'ampliació de les voreres del carrer d'Aragó i la conversió de la llavors autopista urbana de la Meridiana en un bulevard.
La mateixa font recorda que aquells temps "no hi havia una visió global" de totes les infraestructures que envolten la ciutat. La geògrafa Carme Miralles, directora de l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans, coincideix: "No es va veure el ferrocarril com un sistema de futur. Aquells anys no havien entrat conceptes com sostenibilitat i canvi climàtic".
A més, els passos polítics que CiU va fer al capdavant de la Generalitat van anar dirigits a negar la realitat metropolitana, no només per l'abolició de la Corporació Metropolitana de Barcelona, el 1987, sinó també en un pla de metros del 1984 que desfeia, fins i tot, iniciatives proposades el 1974.
La conclusió, segons aquesta font municipal, és una xarxa ferroviària bàsicament construïda "el 1929", en què no s'ha invertit pràcticament res en 20 anys, sobresaturada pel creixement tant de l'àrea com de la regió metropolitana i, a més, sotmesa a un element de pressió, com són les obres de l'AVE, que l'han acabat dinamitant.
EL CAS DE MADRID I
és que les obres de l'alta velocitat no són unes obres qualsevol. Ja es va veure a Madrid, l'any 1989, quan la convivència de les obres de l'AVE amb Rodalies, a la llavors flamant estació d'Atocha, va provocar no pocs problemes en el servei. Els viatgers madrilenys, que ja n'estaven tips, van apedregar fins i tot un tren després de l'enèsima incidència. Renfe va presentar un pla de xoc de prop de 75.000 milions
A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
Les bones notícies, encara que siguin fruit de la normalitat que sempre hauria de destacar-se, també s'han de dir.
Avui he anat i tornat de Sabadell a Barcelona amb RENFE, i no hi ha hagut el més mínim incident! Al menys en els dos trens que he agafat jo.
Que duri!
Galderic
Avui he anat i tornat de Sabadell a Barcelona amb RENFE, i no hi ha hagut el més mínim incident! Al menys en els dos trens que he agafat jo.
Que duri!
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A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?
"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"
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