TMB: 5000s vs 9000s
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
TMB: 5000s vs 9000s
Bé, anem a començar la guerra
Què preferiu, els 5000s de CAF o els 9000 d'Alstom?
La meva opinió personal és que, com a mínim de cara a l'usuari, els 5000 guanyen per golejada en comfort pel viatger.
El que més em sorprèn agradablement dels 5000, i a la vegada el que trobo més decebedor dels 9000, és el soroll.
A dins d'un 5000 es pot mantenir una conversa en veu baixa sense cap problema, tot i circular per la L2. El nivell sonor intern és molt més baix que a les anteriors sèries 2000 i 2100.
En canvi, als 9000, el soroll és eixordidor. Fan molt més soroll, externament, que un "antic" 2000 i 2100... només un 1000/1100 fa més soroll que un 9000. Això, que per un friki ferroviari pot ser fins i tot un plus, per l'usuari habitual no deixa de ser més que una molèstia. Pel que fa al soroll interior, és del mateix nivell que els 2100, i a anys llum dels silenciosos 5000. Certament, en la qüestió decontaminació acústica (molt important a la L2) el 9000 és un tren anacrònic.
Frenades i acceleracions: més del mateix. El 5000 accelera amb una suavitat extrema. Encara no he viscut cap frenada o acceleració brusca dins d'un 5000.
En canvi, els 9000 que he agafat em recorden més a un tren dels anys 70 que a un d'actual. Sobretot el moment de l'arrencada, on el tren acostuma a donar un cop com si fos un tren de vapor amb cotxes de fusta I les frenades... massa brusques i poc progressives al final. Per no parlar, lligant amb el tema anterior, de l'escàndol que fan al final de la frenada els 9000. Déu n'hi do!!!! Em recorden a un TGV frenant... per què serà? Tornem a trobar-nos que el 9000 fa aigües.
En la resta d'apartats, però, no hi veig diferències significatives. Els interiors són molt semblants, i només petits detalls inclinen la balança a favor d'un o d'altre, però sense ser massa significatives.
Quedo pendent que "algú" m'expliqui si hi ha problemes mecànics amb algun d'ells, cosa que desconec totalment.
En resumiendo... que si a sobre, els CAF són un 30% més cars... millor que es comencin a posar les piles a Alstom. Sort que ara tenen nous fitxatges que segur que els faran aixecar el cap!!!!
P.D: si els senyors de CAF són tant amables d'enviar-me un pernil per Nadal, si us plau, que contactin amb mi a través d'Email
Què preferiu, els 5000s de CAF o els 9000 d'Alstom?
La meva opinió personal és que, com a mínim de cara a l'usuari, els 5000 guanyen per golejada en comfort pel viatger.
El que més em sorprèn agradablement dels 5000, i a la vegada el que trobo més decebedor dels 9000, és el soroll.
A dins d'un 5000 es pot mantenir una conversa en veu baixa sense cap problema, tot i circular per la L2. El nivell sonor intern és molt més baix que a les anteriors sèries 2000 i 2100.
En canvi, als 9000, el soroll és eixordidor. Fan molt més soroll, externament, que un "antic" 2000 i 2100... només un 1000/1100 fa més soroll que un 9000. Això, que per un friki ferroviari pot ser fins i tot un plus, per l'usuari habitual no deixa de ser més que una molèstia. Pel que fa al soroll interior, és del mateix nivell que els 2100, i a anys llum dels silenciosos 5000. Certament, en la qüestió decontaminació acústica (molt important a la L2) el 9000 és un tren anacrònic.
Frenades i acceleracions: més del mateix. El 5000 accelera amb una suavitat extrema. Encara no he viscut cap frenada o acceleració brusca dins d'un 5000.
En canvi, els 9000 que he agafat em recorden més a un tren dels anys 70 que a un d'actual. Sobretot el moment de l'arrencada, on el tren acostuma a donar un cop com si fos un tren de vapor amb cotxes de fusta I les frenades... massa brusques i poc progressives al final. Per no parlar, lligant amb el tema anterior, de l'escàndol que fan al final de la frenada els 9000. Déu n'hi do!!!! Em recorden a un TGV frenant... per què serà? Tornem a trobar-nos que el 9000 fa aigües.
En la resta d'apartats, però, no hi veig diferències significatives. Els interiors són molt semblants, i només petits detalls inclinen la balança a favor d'un o d'altre, però sense ser massa significatives.
Quedo pendent que "algú" m'expliqui si hi ha problemes mecànics amb algun d'ells, cosa que desconec totalment.
En resumiendo... que si a sobre, els CAF són un 30% més cars... millor que es comencin a posar les piles a Alstom. Sort que ara tenen nous fitxatges que segur que els faran aixecar el cap!!!!
P.D: si els senyors de CAF són tant amables d'enviar-me un pernil per Nadal, si us plau, que contactin amb mi a través d'Email
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Jo he pujat a un 5000 dos cops (o només un?), i no he pujat mai a un 9000, o sigui que encara no en tinc una opinió veritablement formada...
De tota manera, hi ha una cosa que trobo important, en wefer té raó quan diu que els 5000 no fan soroll per dins.
Ara que trobo que els pals per agafar-se (com coi es diuen?, ara no em ve al cap...) situats just al mig de les plataformes d´accés són especialment incòmodes.
I l´aspecte més dolent dels 5000 és el graó que hi ha entre porta i andana, impossible per a discapacitats!
Sobre els 9000...encara no ho sé, no n´he agafat mai.
De tota manera, hi ha una cosa que trobo important, en wefer té raó quan diu que els 5000 no fan soroll per dins.
Ara que trobo que els pals per agafar-se (com coi es diuen?, ara no em ve al cap...) situats just al mig de les plataformes d´accés són especialment incòmodes.
I l´aspecte més dolent dels 5000 és el graó que hi ha entre porta i andana, impossible per a discapacitats!
Sobre els 9000...encara no ho sé, no n´he agafat mai.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Jo m'esperaré una mica per respondre.
El cas és que els 5000 ja els he agafat innumerables de cops (sovint a la L2, més de la meitat últimament en la L5, i fins i tot un parell de cops el de la L3), en tot tipus de condicions (des d'anar pràcticament sol al vagó, fins a l' "ambient" habitual d'hora punta en la L5); mentre que als 9000 (concretament al 9001-9004) només he pujat un parell de cops (i un d'ells anava tan ple i jo tan cansat que no vaig estar per gaires detalls de comfort...)
El cas és que els 5000 ja els he agafat innumerables de cops (sovint a la L2, més de la meitat últimament en la L5, i fins i tot un parell de cops el de la L3), en tot tipus de condicions (des d'anar pràcticament sol al vagó, fins a l' "ambient" habitual d'hora punta en la L5); mentre que als 9000 (concretament al 9001-9004) només he pujat un parell de cops (i un d'ells anava tan ple i jo tan cansat que no vaig estar per gaires detalls de comfort...)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
La veritat es que he agafat molts mes cops el 9000 que no pas el 5000 (aquest crec que només 3 o 4 cops comptats i ja fa molt de temps), així que no podria opinar gaire.
Tal i com comenta en Wefer, el soroll del 9000 pot ser un plus, i en el meu cas ho és. La veritat és que m'agrada el soroll que fa, sobretot al frenar. Tot i així, que recordi tampoc és que es sentís molt soroll mentre viatges, potser no m'he adonat, ja que quan agafo el 9000 m'enganxo al vidre de darrere la cabina i d'allí no em moc fins que arriba l'hora de baixar...
El que si que pot molestar a l'usuari és que la frenada i l'arrencada que les fa molt sobtades, cos aque si no recordo malament en el 5000 no passa.
Pel que fa al tema seients i distribució no puc opinar, ja que com he comentat abans sempre vaig enganxat lo més a prop a la cabina.
Tal i com comenta en Wefer, el soroll del 9000 pot ser un plus, i en el meu cas ho és. La veritat és que m'agrada el soroll que fa, sobretot al frenar. Tot i així, que recordi tampoc és que es sentís molt soroll mentre viatges, potser no m'he adonat, ja que quan agafo el 9000 m'enganxo al vidre de darrere la cabina i d'allí no em moc fins que arriba l'hora de baixar...
El que si que pot molestar a l'usuari és que la frenada i l'arrencada que les fa molt sobtades, cos aque si no recordo malament en el 5000 no passa.
Pel que fa al tema seients i distribució no puc opinar, ja que com he comentat abans sempre vaig enganxat lo més a prop a la cabina.
Algú sap si els 9000 tenen aquestes acceleracions i frenaes brusques per algún motiu relacionat amb que no van ser disenyades per la L2?
Jo he votat que necessito més temps encara que començo a acceptar molt bé les 5000. Les trovo confortables, silencioses i bé, es pot dir que no trovo masses errades. Tampoc en soc un expert
Les 9000 les trovo como "més tren", malgrat foten un escandol considerable encara que a mi m'agrada A més fa uns sorollets estil L8-L10 de Madrid que m'agrada tambè.
En resum, no se quina sèrie m'agrada més però les 5000 cumpleixen molt bé mentre que les 9000 tinc els meus dubtes de si fotaran aquest escandol a la L9.
Algú sap pq la 9000 no porta els fars tipus Xenon de la 5000?
Vox
Jo he votat que necessito més temps encara que començo a acceptar molt bé les 5000. Les trovo confortables, silencioses i bé, es pot dir que no trovo masses errades. Tampoc en soc un expert
Les 9000 les trovo como "més tren", malgrat foten un escandol considerable encara que a mi m'agrada A més fa uns sorollets estil L8-L10 de Madrid que m'agrada tambè.
En resum, no se quina sèrie m'agrada més però les 5000 cumpleixen molt bé mentre que les 9000 tinc els meus dubtes de si fotaran aquest escandol a la L9.
Algú sap pq la 9000 no porta els fars tipus Xenon de la 5000?
Vox
Comments...
Hola!
Voleu la meva opinió?
9000
A veure, afegiré alguns comentaris al respetable :
Mmmmm, els seients són més o menys igual de còmodes i amples. Però els recolzaculs són més còmodes als 9000s que no pas als 5000s. A més hi ha més barres que permeten agafar-se. No cola, wefer.
Salut!
Voleu la meva opinió?
9000
A veure, afegiré alguns comentaris al respetable :
wefer wrote:La meva opinió personal és que, com a mínim de cara a l'usuari, els 5000 guanyen per golejada en comfort pel viatger.
Mmmmm, els seients són més o menys igual de còmodes i amples. Però els recolzaculs són més còmodes als 9000s que no pas als 5000s. A més hi ha més barres que permeten agafar-se. No cola, wefer.
Bé, no us enganyaré pas. És cert. Però tingueu en compte que els trens, malgrat estar en servei comercial, són en període de proves i encara s'han de pulir aspectes com l'ATP-ATO, principal causant d'aquestes frenades tan bèsties.wefer wrote:El que més em sorprèn agradablement dels 5000, i a la vegada el que trobo més decebedor dels 9000, és el soroll.
ATP-ATO!wefer wrote:Frenades i acceleracions: més del mateix. El 5000 accelera amb una suavitat extrema. Encara no he viscut cap frenada o acceleració brusca dins d'un 5000.
En el mateix període de temps en què circul·len els 9000s, els 5000s ja van començar a fer patir incidències greus a la L5. És el que passa quan fas un tren un 30% més barat (que no un 30% més car, ull wefer). Qui us penseu que causa tantes incidències a la L5? La sèrie 1000? No fotem...wefer wrote:Quedo pendent que "algú" m'expliqui si hi ha problemes mecànics amb algun d'ells, cosa que desconec totalment.
Uiii, jo poca cosa puc fer...Encara em queda molt camí per recòrrer. Però si per mi fora estaria construïnt rèpliques de la sèrie 1000...wefer wrote:En resumiendo... que si a sobre, els CAF són un 30% més cars... millor que es comencin a posar les piles a Alstom. Sort que ara tenen nous fitxatges que segur que els faran aixecar el cap!!!!
Pere wrote:El primer cop que vaig pujar a un 9000, no em va fer gaire bona impresió.
Fa un soroll espantos al frenar. En fi, que prefereixo el 5000
En certa manera tingues en compte que de moment tenen un programa ATP-ATO semblant al de la sèrie 2100 i 5000. Els tècnics que tenim per allà estan treballant en aquest aspecte.Vox wrote:Algú sap si els 9000 tenen aquestes acceleracions i frenaes brusques per algún motiu relacionat amb que no van ser disenyades per la L2?
Sí que en porta, però no són fars Xenon, són òptiques amb tecnologia LED (Diodes Electro Luminiscents). De fet, la 5000 en porta a totes les òptiques, mentre que la 9000 en porta una d'hal·lògena i una altra de LED.Vox wrote:Algú sap pq la 9000 no porta els fars tipus Xenon de la 5000?
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jo m'esperaria una mica per poder agafar mes 9000 i tenir alguna opinió perque no en tinc ja que em vaig pujar i anava molt ple (llavors de moment no tinc una bona imatge )
MISSATGE 100!!
MISSATGE 100!!
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
La verdad sea dicha pero hay una aspecto curioso. Yo subí en el 9000 en la primera semana de estreno y me fije en el detalle de la frenada (como un derrape). Y ayer subí de nuevo y en las cuatro estaciones en que paro no lo hizo me quede sorprendido.
Que ya han arreglado el motivo por el cual hacía ese ruido?
Que ya han arreglado el motivo por el cual hacía ese ruido?
Re: Comments...
Bona observació.JaMiRo! wrote:un 30% més barat (que no un 30% més car, ull wefer)
Proposició
Siguin A i B dos productes tals que A té un cost 100 i B un cost 125. Aleshores les dues afirmacions següents són certes:
1. B és un 25% més car que A.
2. A és un 20% més barat que B.
Demostració
1. El sobrecost del producte B (25) representa un 25% del cost total del producte A, que té un cost 100.
2. El cost del producte A representa quatre cinquenes parts del cost del producte B, per la qual cosa resulta una cinquena part més barat (el complementari de la unitat representant la proporció total).
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Re: Comments...
Cuanta imaginación, madre mia.entfe001 wrote: Bona observació.
Proposició
Siguin A i B dos productes tals que A té un cost 100 i B un cost 125. Aleshores les dues afirmacions següents són certes:
1. B és un 25% més car que A.
2. A és un 20% més barat que B.
Demostració
1. El sobrecost del producte B (25) representa un 25% del cost total del producte A, que té un cost 100.
2. El cost del producte A representa quatre cinquenes parts del cost del producte B, per la qual cosa resulta una cinquena part més barat (el complementari de la unitat representant la proporció total).
La cuestión es cual es simplemente el tren con mas pinta de metro, y sin lugar a dudas es el 9000
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
A mi tal com estan ara m'agraden els 2 igual. Ara be, el 9000 guanyara per golejada quan vagi per la L9 sense la cabina i em puigui colocar davant per veure-ho tot amb la millor prespectiva.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
Sí, 100% radical!
La prova es, desde que hi han els 5000ls, en hora punta la L5 esta almenys un cop cada setmana aturada per averia.... Perque serà?
Com es que hi han dies, i sobretot cap a finals de setmana que circulen casi tots els 1000ls per la Linia 5??????????
Resposta: Perque els 5000ls han anat petan durant la setmana i estan a tallers. Material nou=poca fiabilitat.
I això no u dic jo, informació treta per informadors meus.
Salut i peles!!!
La prova es, desde que hi han els 5000ls, en hora punta la L5 esta almenys un cop cada setmana aturada per averia.... Perque serà?
Com es que hi han dies, i sobretot cap a finals de setmana que circulen casi tots els 1000ls per la Linia 5??????????
Resposta: Perque els 5000ls han anat petan durant la setmana i estan a tallers. Material nou=poca fiabilitat.
I això no u dic jo, informació treta per informadors meus.
Salut i peles!!!