Ciutadans diu que el caos de Renfe és complot nacionalista
Ciutadans diu que el caos de Renfe és complot nacionalista
Veure per creure el Sr. Antonio Robles diputat al Parlament de Catalunya per Ciutadans - Partido de la Ciudadanía diu que totes les notícies sobre el desastre de Renfe a les Rodalies de Barcelona és un complot del nacionalisme català per aconseguir el traspàs. Diu que totes aquestes notícies d'avaries no són destacables.
Per acabar d'adobar l'article compara Catalunya amb un règim totalitari i diu que fa el mateixos mètodes que a l'època de l'apartheid a Sud-àfrica entre blancs i negres.
Quin desastre que un personatge d'aquest nivell i aquesta ideologia ultraespanyolista i que només utilitza l'engany i la mentida per manipular la gent i cercar la confrontació social hagi entrat al Parlament. Si algú va votar amb bona fer aquest partit que s'ho pensi 2 cops abans de tornar-lo a votar. Igualment tota la gent que es va quedar a casa que si pensi dos cops, ja que gràcies la baixa participació va entrar un partit tan sinistre com Cituadans. Si no estàn d'acord amb cap partit sempre queda l'opció del vot en blanc, ja que aquest resta % de les altres candidatures i per tant és més difícil que Ciutadans pugui arribar al 3%.
Per cert, aquest paio amb aquest article demostra que no agafa mai els trens de Rodalies.
Si voleu llegir l'esperpèntic article d'Antonio Robles a Libertad Digital (mitjà afí al tarat Jiménez-Losantos):
http://www.libertaddigital.com/opinione ... 34404.html
Notícia recollida per El Punt:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2142421
Per acabar d'adobar l'article compara Catalunya amb un règim totalitari i diu que fa el mateixos mètodes que a l'època de l'apartheid a Sud-àfrica entre blancs i negres.
Quin desastre que un personatge d'aquest nivell i aquesta ideologia ultraespanyolista i que només utilitza l'engany i la mentida per manipular la gent i cercar la confrontació social hagi entrat al Parlament. Si algú va votar amb bona fer aquest partit que s'ho pensi 2 cops abans de tornar-lo a votar. Igualment tota la gent que es va quedar a casa que si pensi dos cops, ja que gràcies la baixa participació va entrar un partit tan sinistre com Cituadans. Si no estàn d'acord amb cap partit sempre queda l'opció del vot en blanc, ja que aquest resta % de les altres candidatures i per tant és més difícil que Ciutadans pugui arribar al 3%.
Per cert, aquest paio amb aquest article demostra que no agafa mai els trens de Rodalies.
Si voleu llegir l'esperpèntic article d'Antonio Robles a Libertad Digital (mitjà afí al tarat Jiménez-Losantos):
http://www.libertaddigital.com/opinione ... 34404.html
Notícia recollida per El Punt:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2142421
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Realment extraodinariSi hemos de creer en nuestra prensa, de pronto Cataluña se ha visto sometida a algún tipo de fenómeno paranormal de origen desconocido, que ha provocado que repentinamente los ferrocarriles de la RENFE hayan empezado a fallar; las locomotoras se hayan averiado, todas a la vez; los empleados se hayan transformado en personajes siniestros que, como buenos lacayos del imperialismo español, tornan en testigos insensibles del padecimiento de los sufridos usuarios. A cada hora llegan a las redacciones nuevas noticias que dejan patente el caos absoluto de la red ferroviaria catalana. Pero, alto ahí, el caos no afecta a toda la red, únicamente a la que depende de España. Milagrosamente, los Ferrocarriles Catalanes y el Metro de Barcelona han escapado a esta ola de desastre. Sus retrasos y averías no han sido consideradas como noticiables por unos medios de comunicación volcados en relatar la catástrofe de la RENFE.
La técnica es bien conocida. Se usó, con éxito, por ejemplo, en la Sudáfrica del aparheid
Com és possible que hi hagi gent que voti aquests personatges tant curtets... de mires?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
No sé com poden negar l'evidència i fer aquesta mena d'associacions amb el nacionalisme... En fi, de fet poc comentari mereixen aquesta mena de "gent?" No vull seguir perquè em posaré de mala llet
Espero que durin molt poc al parlament i no els haguem d'aguantar més aquestes bajanades...
Espero que durin molt poc al parlament i no els haguem d'aguantar més aquestes bajanades...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Què queeeeeeeeee????????????????
Per a qui correspongui:
Aquí no hi ha complot polític ni mandangues, és que rodalies està tant deixada de la mà de Deu, que cau a trossos, literalment!!!!!!!!! Si una xarxa de tren, metro, etc, no es manté ni evoluciona com correspondria, en una comunitat en la que no para de crèixer la població, ni es posen els mitjans necessaris per assumir innovacions, com més trens, ni noves vies per assumir tots els rodalies, per tal que funcionin com cal (perquè per molt que possin més trens, la xarxa que hi ha no dona abast!), etc, la cosa cau pel seu propi pes!!!!!!! Per favor, recordeu com estaven els Ferrocarrils Catalans i els de Catalunya, que feia por d'agafar-los, i mireu-los ara, que dona goig i glòria de viatjar amb ells!!!! Per què??? Perquè un grup de gent competent, ni més ni menys, va veure que la situació era insostenible, i es feien dues coses: o es tancaven definitivament (cosa que volia fer la FEVE), deixant a un munt de persones sense comunicació entre diferents localitats, o es posava a l'ordre del dia tot, a l'alçada d'un país europeu, i es feia un servei digne per l'època que s'afrontava. Al menys, jo ho veig així de clar...
Aquí no hi ha complot polític ni mandangues, és que rodalies està tant deixada de la mà de Deu, que cau a trossos, literalment!!!!!!!!! Si una xarxa de tren, metro, etc, no es manté ni evoluciona com correspondria, en una comunitat en la que no para de crèixer la població, ni es posen els mitjans necessaris per assumir innovacions, com més trens, ni noves vies per assumir tots els rodalies, per tal que funcionin com cal (perquè per molt que possin més trens, la xarxa que hi ha no dona abast!), etc, la cosa cau pel seu propi pes!!!!!!! Per favor, recordeu com estaven els Ferrocarrils Catalans i els de Catalunya, que feia por d'agafar-los, i mireu-los ara, que dona goig i glòria de viatjar amb ells!!!! Per què??? Perquè un grup de gent competent, ni més ni menys, va veure que la situació era insostenible, i es feien dues coses: o es tancaven definitivament (cosa que volia fer la FEVE), deixant a un munt de persones sense comunicació entre diferents localitats, o es posava a l'ordre del dia tot, a l'alçada d'un país europeu, i es feia un servei digne per l'època que s'afrontava. Al menys, jo ho veig així de clar...
Només us heu de mirar el seu programa electoral en matèria de transport públic pq aquestes declaracions no us sorprenguin ni una miqueta
Estan totalment en contra del traspàs de rodalies per a "mantenir l'eficàcia d'una xarxa comú i diuen coses com q "el nacionalisme ha emprat les infraestructures com eina per a potenciar el victimisme nacionalista i vendre la idea del greuge respecte a la resta d'Espanya, tot i que això vagi en detriment de la qualitat de serveis dels ciutadans. D'altra banda, la gestió nacionalista s'ha caracteritzat pel seu escàs rigor (...)"
Per cert, l'home aquest q en pensa d q Esperanza Aguirre hagi demanat insistentment q la CAM participi en la gestió de les seves rodalies? Tb és una separatista perillosa?
Estan totalment en contra del traspàs de rodalies per a "mantenir l'eficàcia d'una xarxa comú i diuen coses com q "el nacionalisme ha emprat les infraestructures com eina per a potenciar el victimisme nacionalista i vendre la idea del greuge respecte a la resta d'Espanya, tot i que això vagi en detriment de la qualitat de serveis dels ciutadans. D'altra banda, la gestió nacionalista s'ha caracteritzat pel seu escàs rigor (...)"
Per cert, l'home aquest q en pensa d q Esperanza Aguirre hagi demanat insistentment q la CAM participi en la gestió de les seves rodalies? Tb és una separatista perillosa?
quina colla de ............
Lamentable, increible, patètic i penós. Amb aquests pallassos al parlament em sembla que estarem ben distrets perque diuen cada barbaritat que tela. El que més em fot, és el nom que tenen, CIUTADANS, que som tots.
En fi, nosaltres a la nostra i a lluitar per una evidència i és, que rodalies Barcelona fa anys anys que ha deixat d´invertir a Barcelona i els grans perjudicats som tots els CIUTADANS pensin com pensin i siguin d´on siguin.
En fi, nosaltres a la nostra i a lluitar per una evidència i és, que rodalies Barcelona fa anys anys que ha deixat d´invertir a Barcelona i els grans perjudicats som tots els CIUTADANS pensin com pensin i siguin d´on siguin.
¿Què us espereu?
¿Què us espereu d'aquesta colla? Espero que els idiotes que els hagin votat s'ho pensin...Perquè suposo que entre els seus votants hi ha usuaris de Rodalies Renfe...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Si ese texto es cierto, es de un lepenismo (que no lerrouxismo, chatos) palmario.
Entiendo que se ven más las averías de RENFE...por la simple razón de que tiene más. No es que el metro o FGC no tengan, que las tienen y aquí lo sabemos, pero es que RENFE se ha especializado últimamente en hacerlo (casi) todo mal.
¿O acaso no salió mil veces en los periódicos el asunto Carmel? Lo del Carmel era el metro, no RENFE...¿o acaso resulta ahora que TMB amenaza la unidad de la nación?¿O era la brigada municipal de BCN quien lo hacía?
No sé si en ese partido todo el mundo piensa igual, pero lo cierto es que ese tipo de declaraciones son absolutamente demagógicas, justo lo que ellos dicen pretender combatir...
LO QUE HAY QUE HACER AHORA ES QUE FUNCIONEN LOS TRENES BIEN; MÁS ALLÁ DE SI DEPENDEN DE A O DE B.
El hecho de que salgan en los periódicos tantas noticias relativas a cercanías RENFE Barcelona es debido al elevado número de problemas que dan, no a que vaya a traspasarse a FGC ahora o más adelante...
Yo no soy particularmente partidario de que así se haga, pero, si así fuere, ¿qué? En Francia, ese estado tan centralista, el servicio TER está gestionado por las regiones, y nadie se tira de los pelos.
Si fuesen empresas privadas gestionadas por gente afín al PP, ¿el señor Ciudadano Robles se rasgaría las vestiduras?
Si fuesen empresas privadas gestionadas por gente afín a CIU, ¿el señor Ciudadano Robles se rasgaría las vestiduras?
Entiendo que se ven más las averías de RENFE...por la simple razón de que tiene más. No es que el metro o FGC no tengan, que las tienen y aquí lo sabemos, pero es que RENFE se ha especializado últimamente en hacerlo (casi) todo mal.
¿O acaso no salió mil veces en los periódicos el asunto Carmel? Lo del Carmel era el metro, no RENFE...¿o acaso resulta ahora que TMB amenaza la unidad de la nación?¿O era la brigada municipal de BCN quien lo hacía?
No sé si en ese partido todo el mundo piensa igual, pero lo cierto es que ese tipo de declaraciones son absolutamente demagógicas, justo lo que ellos dicen pretender combatir...
LO QUE HAY QUE HACER AHORA ES QUE FUNCIONEN LOS TRENES BIEN; MÁS ALLÁ DE SI DEPENDEN DE A O DE B.
El hecho de que salgan en los periódicos tantas noticias relativas a cercanías RENFE Barcelona es debido al elevado número de problemas que dan, no a que vaya a traspasarse a FGC ahora o más adelante...
Yo no soy particularmente partidario de que así se haga, pero, si así fuere, ¿qué? En Francia, ese estado tan centralista, el servicio TER está gestionado por las regiones, y nadie se tira de los pelos.
Si fuesen empresas privadas gestionadas por gente afín al PP, ¿el señor Ciudadano Robles se rasgaría las vestiduras?
Si fuesen empresas privadas gestionadas por gente afín a CIU, ¿el señor Ciudadano Robles se rasgaría las vestiduras?
Independentment de si les declaracions són de nacionalisme espanyol centralista o no, està clar que es contradiu amb els seus lemes al llarg de la campanya electoral.
I és que el que repetien més (apart d'aquell "llibertat" a la nit elecotral) era un lema que deia que per a ells el primer eren les persones. No comprenc aquestes declaracions que fan, doncs. Si dossin coherents, el que farien seria reclamar a Fomento un servei correcte, enlloc d'especular amb si les avaries i deficiències aparèixen per justificar-ne el traspàs de titularitat.
Sense entrar al tema nacionalisme si/nacionalisme no, el que ha de fer aquest partit és exigir que se solucionin el problemes, no desviar l'atenció d'un tema que afecta directament els ciutadans.
I és que el que repetien més (apart d'aquell "llibertat" a la nit elecotral) era un lema que deia que per a ells el primer eren les persones. No comprenc aquestes declaracions que fan, doncs. Si dossin coherents, el que farien seria reclamar a Fomento un servei correcte, enlloc d'especular amb si les avaries i deficiències aparèixen per justificar-ne el traspàs de titularitat.
Sense entrar al tema nacionalisme si/nacionalisme no, el que ha de fer aquest partit és exigir que se solucionin el problemes, no desviar l'atenció d'un tema que afecta directament els ciutadans.
Hola, yo creo que el problema lo tiene el PSC sobre todo en los areas metropolitanas y no el PP (su gente ya es "españolista" de principio y sabe por donde va) ni de CIU (es un partido "nacinalista" de derechas pero "nacionalista"), solo hay que ver de donde han sacado los votos esta gente y es que por desgracia desde unos determinados medios se esta lavando el celebro a mucha gente.
A mi me es igual que rodalias y regionales dependan de Madrid pero lo que si deberian tener en ese caso es una autonomia de funcionamiento logica para un servicio de un territorio concreto, e igual para las cercanias de Madrid, Valencia, Sevila, etc. Ya que es un servicio que aunque no sea un metro es como su hermano mayor.
Saludos
Juan
A mi me es igual que rodalias y regionales dependan de Madrid pero lo que si deberian tener en ese caso es una autonomia de funcionamiento logica para un servicio de un territorio concreto, e igual para las cercanias de Madrid, Valencia, Sevila, etc. Ya que es un servicio que aunque no sea un metro es como su hermano mayor.
Saludos
Juan
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Encara que no correspongui ben be amb el tema d'aquest forum us fare una aclaració: M'he enterat a traves de fonts molt fiables de que aquest partit es d'ideologia pròxima a la ultradreta, tot i que es disfressi de partit "dels ciutadans" De fet ja es nota quan comences a veure aquests temes que parlen de complots, conspiracions i demes mandangues*. Ja em semblava sospitos aquest discurs tan radical que tenien al principi, dient que havien donat una gran llico a la classe politica, tot per que van aconseguir 3 escons. S'ha d'anar en conte amb aquesta claase de partits, ja que son els que tene un discurs mes enganyós (Hitler va aconseguir que els jueus el votessin...)
*Igual que aquella web de la falange que deia que l'accident del metro de València era obra d'ETA
*Igual que aquella web de la falange que deia que l'accident del metro de València era obra d'ETA
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
No, el problema no es sólo del PSC, en realidad es más del PP que del PSC.premixero wrote:Hola, yo creo que el problema lo tiene el PSC sobre todo en los areas metropolitanas y no el PP (su gente ya es "españolista" de principio y sabe por donde va) ni de CIU (es un partido "nacinalista" de derechas pero "nacionalista"), solo hay que ver de donde han sacado los votos esta gente y es que por desgracia desde unos determinados medios se esta lavando el celebro a mucha gente.
En Tarragona quien ha perdido más votos ha sido el PP, el mayor porcentaje de votos a Ciutadans se ha dado sobretodo en los barrios más del PP (que en Tarragona no son pocos, se le vota mucho más que en Barcelona, pero al tener menos habitantes, tiene derecho a menos escaños).
Me parece que en Barcelona la situación es algo distinta, pero no totalmente.
Veremos cuánto tiempo tardan en quitarse la máscara, si es que la tienen.
Totalmente de acuerdo.premixero wrote:Que rodalias y regionales dependan de Madrid pero lo que si deberian tener en ese caso es una autonomia de funcionamiento logica para un servicio de un territorio concreto, e igual para las cercanias de Madrid, Valencia, Sevila, etc. Ya que es un servicio que aunque no sea un metro es como su hermano mayor.
Saludos
Juan
tot i que això deriva en tertúlia política afegiré la meva:
la veritat es que, tot s'ha de dir, l'estrategia d'aquest partit ha sigut fet bastant bona ja que han aconseguit colar-se al parlament amb una ideologia bastant radical, jo fins fa poc no sabia quina era la ideologia d'aquest partit, com a altres companys del forum. Aquest fet crec que és pel desconeixement generalitzat en quant a la ideologia del partit i com podia actuar en el futur, cosa que anem comprovant poc a poc i més ens val que no augmentin en representació en el futur.
la veritat es que, tot s'ha de dir, l'estrategia d'aquest partit ha sigut fet bastant bona ja que han aconseguit colar-se al parlament amb una ideologia bastant radical, jo fins fa poc no sabia quina era la ideologia d'aquest partit, com a altres companys del forum. Aquest fet crec que és pel desconeixement generalitzat en quant a la ideologia del partit i com podia actuar en el futur, cosa que anem comprovant poc a poc i més ens val que no augmentin en representació en el futur.
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
-Yo creo que este partido ha surgido de los socialistas españolistas que están indignados con el pacto que hace el PSC con ERC y ha sido una forma de castigar votando a un partido que saben que seguro que no apoyará a ERC.
-En cuento a rodalias creo que la solución de este problema no es a corto plazo sino a largo plazo ya que hasta que:
1 - No acaben las obras del AVE (El Prat – Sants y Sants - Sagrera)
2 - Desdoblen la lineas interiores y así evitar pasar por la ciudad condal
3 - Ampliaciones de la lineas y más trenes
En resumen que yo no veo esto que pinte bien entre el 2010 y el 2015.
-En cuento a rodalias creo que la solución de este problema no es a corto plazo sino a largo plazo ya que hasta que:
1 - No acaben las obras del AVE (El Prat – Sants y Sants - Sagrera)
2 - Desdoblen la lineas interiores y así evitar pasar por la ciudad condal
3 - Ampliaciones de la lineas y más trenes
En resumen que yo no veo esto que pinte bien entre el 2010 y el 2015.
Entre el 2010 y el 2015?
No seas tan pesimista.
Se traspase o no cercanías a la Generalitat, no creo que el lío gordo dure más de un año y medio.
De momento, se supone que para junio se abre la L3 de Canyelles hasta Trinitat Nova, no?
Eso ya supondrá un respirillo para la gente que desde la C3, C4 y C7 vayan al (o vengan del) norte de la ciudad, ya que transbordando en Torre Baró de RENFE a L11, y luego en Trinitat Nova de la L11 a la L3, te plantas en Mundet, Montbau o Vall d´Hebron en un plis-plas.
Dentro de unos meses se abrirá Martorell-Central.
Lo que supondrá que si vas de Pallejà a Gelida, de Igualada a St.Cugat, o de Olesa a Molins de Rei, el transbordo será de pocos minutos.
Esa estación no va a ser ninguna broma...
Y de aquí a un mes y medio se supone que se reabre entre Calaf y Cervera...
OK, sí, menos da una piedra, pero...incluso cuando dan ganas de encerrarte y no salir de casa, puedes encontrar algo para ir tirando.
Que la fuerza os acompañe. :begut
No seas tan pesimista.
Se traspase o no cercanías a la Generalitat, no creo que el lío gordo dure más de un año y medio.
De momento, se supone que para junio se abre la L3 de Canyelles hasta Trinitat Nova, no?
Eso ya supondrá un respirillo para la gente que desde la C3, C4 y C7 vayan al (o vengan del) norte de la ciudad, ya que transbordando en Torre Baró de RENFE a L11, y luego en Trinitat Nova de la L11 a la L3, te plantas en Mundet, Montbau o Vall d´Hebron en un plis-plas.
Dentro de unos meses se abrirá Martorell-Central.
Lo que supondrá que si vas de Pallejà a Gelida, de Igualada a St.Cugat, o de Olesa a Molins de Rei, el transbordo será de pocos minutos.
Esa estación no va a ser ninguna broma...
Y de aquí a un mes y medio se supone que se reabre entre Calaf y Cervera...
OK, sí, menos da una piedra, pero...incluso cuando dan ganas de encerrarte y no salir de casa, puedes encontrar algo para ir tirando.
Que la fuerza os acompañe. :begut
Last edited by 437.001 on Monday 20/11/2006 16:05, edited 1 time in total.
Si rodalies Barcelona no funciona és perque els suda la polla els CIUTADANS de Barcelona i Catalunya.
Rodalies Madrid té des de 1999 una puntualitat del 99% i ha obtingut 3 premis de qualitat europea.
Les inversions han estat milionarias, hi ha estacions com Nuevos Ministerios, Príncipe Pío, o Píramides han estat totalment reformades totalment 2 vegades en els últims 12 anys.
A part hem de recordar que l´any que ve entrarà en funcionament el nou túnel de rodalies que creua Madrid passant per la Puerta del Sol.
Aqui teniu el resum d´una altra gran obra faraònica:
La conexión se realizará mediante un túnel que discurrirá al oeste del actual (conocido como Túnel de la Risa), y que enlazará con la red de Metro en Sol-Gran Vía, Alonso Martínez y Nuevos Ministerios; en concreto con las líneas 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 y 10.
Esta actuación permitirá además el acceso directo, sin transbordos, al eje de la Castellana (Estaciones de Alonso Martínez, Nuevos Ministerios y Chamartín) y al centro (Estación de Sol-Gran Vía) de dos de las líneas de Cercanías que actualmente tienen transbordo en Atocha. Todo ello supone unos considerables ahorros de tiempo para los usuarios de Cercanías en sus trayectos al centro de Madrid.
Si voleu que se us caigui la baba aqui teniu més info, mentrestant aqui amb les estacions model europeu com "Clot Aragó".
http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELL ... RCAMADRID/
A part hem de recordar les obres dels nous túnels de l´AVE i la nova macroestació de Chamartin que junament amb Atocha són les 2 estacions AVE.
No és genial tot plegat?
Rodalies Madrid té des de 1999 una puntualitat del 99% i ha obtingut 3 premis de qualitat europea.
Les inversions han estat milionarias, hi ha estacions com Nuevos Ministerios, Príncipe Pío, o Píramides han estat totalment reformades totalment 2 vegades en els últims 12 anys.
A part hem de recordar que l´any que ve entrarà en funcionament el nou túnel de rodalies que creua Madrid passant per la Puerta del Sol.
Aqui teniu el resum d´una altra gran obra faraònica:
La conexión se realizará mediante un túnel que discurrirá al oeste del actual (conocido como Túnel de la Risa), y que enlazará con la red de Metro en Sol-Gran Vía, Alonso Martínez y Nuevos Ministerios; en concreto con las líneas 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 y 10.
Esta actuación permitirá además el acceso directo, sin transbordos, al eje de la Castellana (Estaciones de Alonso Martínez, Nuevos Ministerios y Chamartín) y al centro (Estación de Sol-Gran Vía) de dos de las líneas de Cercanías que actualmente tienen transbordo en Atocha. Todo ello supone unos considerables ahorros de tiempo para los usuarios de Cercanías en sus trayectos al centro de Madrid.
Si voleu que se us caigui la baba aqui teniu més info, mentrestant aqui amb les estacions model europeu com "Clot Aragó".
http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELL ... RCAMADRID/
A part hem de recordar les obres dels nous túnels de l´AVE i la nova macroestació de Chamartin que junament amb Atocha són les 2 estacions AVE.
No és genial tot plegat?