Línies ferroviàries italianes, a un pas de la fallida

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Línies ferroviàries italianes, a un pas de la fallida

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
----------------------------------------
Línies ferroviàries italianes, a un pas de la fallida
deute · Les pèrdues de Trenitalia arriben als 2.000 milions
mitjans · Per afrontar la difícil situació es necessiten 6.100 milions d'euros


Sònia Jiménez

Trenitalia, la societat que gestiona les línies ferroviàries italianes, està a prop de la fallida. L'alarma la va llançar el mateix administrador delegat de les Ferrovies, Mauro Moretti, que va explicar la situació de la societat en una audició al Senat davant la Comissió de Treballs Públics. Trenitalia està en el pitjor moment de la seva història, "les ferrovies s'han arruïnat, no tenen més recursos i el desequilibri és tal que l'endeutament financer no permet seguir endavant", va declarar Moretti. Per aquests motius, "la recapitalització de Trenitalia és absolutament necessària", va dir. En cas contrari el següent pas serien els tribunals i en pocs mesos la paralització dels projectes de l'alta velocitat, seguretat i línies tradicionals.

Així, primer va ser la crítica situació de la companyia aèria Alitalia, després la crisi de la companyia de navegació Tirrenia i ara Trenitalia, que a finals d'aquest any podria situar el seu deute en els 1.800 milions d'euros, que generarien una pèrdua de més de 2.000 milions per al grup Ferrovies, que gestiona totes les empreses ferroviàries estatals d'Itàlia.

En aquest cas, la situació de les Ferrovies s'explica per la suspensió de contractes durant els anys precedents a les lleis financeres i per l'augment dels costos per realitzar les línies de l'alta velocitat. En paraules de la senadora Anna Donati, presidenta de la comissió, "es confirma l'emergència heretada de la gestió precedent. Ara, es necessita un projecte seriós de sanejament capaç d'incrementar eficiència i tràfic". Moretti va confirmar les xifres que es van difondre en les últimes setmanes. "S'han suspès contractes de servei per valor de 600 milions, 500 milions corresponen a RFI (Xarxa Ferroviaria Italianan) i 100 a Trenitalia". Hi ha encara un altre problema, com va explicar el president de Ferrovies, Innocenzo Cipottella, a més dels diners per recapitalitzar Trenitalia: al grup li falten 3.500 milions per completar la línia de l'alta velocitat i 1.400 milions per a la xarxa tradicional. D'altra banda, els sindicats estan preparats per començar una vaga del transport.

Possibles solucions

Davant la greu situació de Trenitalia, Moretti va demanar la intervenció econòmica i política del govern, que ja ha aprovat nous augments en les tarifes de mig i llarg recorregut, amb un increment superior a la taxa d'inflació, però tot i així encara necessita un gran capital per a les inversions i les despeses corrents. Les Ferrovies necessiten aproximadament 1.000 milions d'euros anuals durant els pròxims quatre anys, i 6.100 milions d'euros per fer front a tot el sistema. Una xifra que correspon a la mateixa quantitat de diners que el president del govern, Romano Prodi, va confirmar que serà destinada a les infraestructures ferroviàries dins de la Finanziaria, la llei de pressupostos generals de l'Estat italià.

La primera línia de Ferrovies va començar a Itàlia el 13 d'octubre del 1839 amb la inauguració de la línia Nàpols-Portici, que va convertir-se en la primera línia de l'Europa continental. Des d'aquell fet històric, moltes coses han passat al voltant d'aquest grup. Des de la introducció durant el feixisme de la littorina, el cotxe llit, icona del feixisme, fins a l'alta velocitat d'aquests temps. Per al govern italià es tracta d'una prova més per a un país capaç de ressorgir en els pitjors moments.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Veurem com acaba la situació aquí amb tanta despesa absurda en AVE.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Em fa la sensació que Itàlia i Portugal no van gens bé.
A vosaltres també?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Portugal no diria tant, ja que el servei trobo que ha millorat últimament. És clar que no estic al corrent dels intríngolis de les finances de la CP, però també és cert que fa poc han invertit massivament en les rodalies de Porto i que estan acondicionant la línia Lisboa-Porto.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

De fet, no parlava tant de trens com del país en general, em fa la impressió que ni un ni altre passen pel seu millor moment...des de fa uns tres-quatre anys...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Això és cert, però en el cas de Portugal puc dir-te que no tenen el mínim indispensable d'empenta per a sortir-se'n. Com diu el meu cunyat, "a gente quer emprego, não trabalho" (la gent vol un lloc de treball, no treballar). I així els va: a esperar que sigui l'altre que els tregui les castanyes del foc. Passa que aquest "altre" no apareix per enlloc. I mentrestant, van mirant com tot s'enfonsa poquet a poquet.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

Doncs a Espanya tothom vol ser funcionari...
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”