Funicular del Tibidabo
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
I per on va de Pl.Kennedy al cim? Deu anar per la ctra.Arrabassada, oi? O per la de Vallvidrera? Tens els horaris?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Això es el que diu a la web del Tibidabo:
Suposo que el tancament haura començat, ja, no?
Promoció - RENOVACIÓ DEL FUNICULAR
Per motius de renovació de la maquinària motriu del funicular aquest romandrà tancat la resta de la temporada. Els dies de parc obert poden fer ús d’un servei alternatiu d’autobusos entre la plaça del Tibidabo i la plaça JFKennedy que inicia el seu recorregut des d’aquesta darrera parada, una hora i quinze minuts abans de l’obertura del parc, i que realitza el darrer trajecte des de la plaça del Tibidabo, mitja hora després del seu tancament. La freqüència d’aquest servei és cada 20 min.
La reforma que tindrà una durada de 4 mesos i que el mantindrà tancat fins a finals de febrer. consisteix en dotar-lo d’un nou motor, millorar la sala de control i rehabilitar l’estació inferior, la del Dr. Andreu. Aquesta inversió significa una notable millora dels accessos al cim de la muntanya més alta de Collserola, al cim del Tibidabo. La principal intervenció consisteix en la renovació total de la maquinària motriu del funicular: substitució de politges, del reductor, del motor elèctric i dels sistemes de frenat d’emergència. També es renovarà la instal·lació elèctrica. Amb aquesta reforma, el funicular doblarà la seva freqüència de viatges, que passarà de 4 a 8 viatges/hora. Conseqüentment, també s’augmentarà la capacitat de transport, passant dels 720 viatgers/hora actuals a més de 1.500 viatgers/hora.
Suposo que el tancament haura començat, ja, no?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
A tarifa de Tramvia Blau, segons em van dir ahir diumenge a la parada (hi havia una noia amb un abric vermell del Parc d'Atraccions sota el braç i amb un anglès perfecte).entfe001 wrote:A tarifa de funicular, integrada, gratuït o tarificació especial?liniadelRipollés wrote:Hi ha un servei entre la Plaça Kennedy i el Cim, ofert per BSM.
Pel que fa als cotxes del funicular, el superior es veia al fons des del pont de la pista que baixa del Coll de l'Erola i els Vivers de Can Borni, i l'inferior està fora de l'estació inferior, a menys de dos metres de la reixa, que està tancada, el cable tractor destensat i el vehicle suposo que falcat (no m'hi vaig fixar), i lligat pel topall de l'extrem superior a la mateixa via amb un cable d'acer.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Lo millor de tot és que a l'autobús et donen un tiquet del funicular! No sé, pensaria que la noia es va equivocar al dir-m'ho i que volia dir que era la tarifa del funicular, però que li vaig tornar a preguntar remarcant-lo, perquè em va xocar, i em va dir que sí, que era el preu del tramvia...entfe001 wrote:Platanito wrote:A tarifa de Tramvia Blau, segons em van dir ahir diumenge a la paradaentfe001 wrote: A tarifa de funicular, integrada, gratuït o tarificació especial?
S'ha de dir que jo no el vaig agafar, i que lo del tiquet ho sé perquè davant de la parada del bus n'hi havia un al terra.
També us puc dir que vaig fer Baixador de Vallvidrera-oficina d'informació del Parc de Collserola-Coll de la Vinyassa-Coll de l'Erola (fins aquí pel GR-92)-Vivers de Can Borni-baixada directa fent drecera fins l'encreuament de la Carretera de les Aigües amb el funicular del Tibidabo-drecera a la pl. Doctor Andreu (amb sessió fotogràfica al funicular inclosa) en menys d'hora i mitja. Ah, i que per la distància que hi ha de Tibidabo FGC a Putxet, val la pena baixar fins aquesta última i gaudir de l'última estació en estat original amb rajoles blanques i possibilitat de fotografiar només unitats 111.
Edito per afegir que és possible filmar la sortida del Tramvia Blau de la pl. Doctor Andreu i a continuació com el mateix vehicle fa la corba just abans de creuar la Ronda de Dalt. Només cal baixar a la carrera pel parc de la Font del Racó.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
Una altre mort...... Descansi en pau Funicular del Tibidabo.
Si, el titul es cert, està en procés la remodelació del famos Funicular del Tibidabo, aquesta remodelació cunsisteix en dues fases:
Primera fase. (Que ja ha començat)
-Remodelació de la via.
-Remodelació de la catenària.
-Remodelació part interior de les estacions: destrucció de les antiges guixetes, enrrajolat de principis de segle, i suposu que també les antiges i tipiques portes i fienestres de fusta de color blau.
Segona fase. (Prevista per de aquí un any, aproximadament)
-Remodelació de les cabines de pasatge... No reformarles, ni conservarles, substitució de les cabines, les actuals suposu que aniràn a fer companyia als 1000ls.
Descansi en pau FUNICULAR DEL TIBIDABO.
Conclusió, que tindrem un altre asensor com el Funicular de Vallvidrera.
Salut i peles!!!
Primera fase. (Que ja ha començat)
-Remodelació de la via.
-Remodelació de la catenària.
-Remodelació part interior de les estacions: destrucció de les antiges guixetes, enrrajolat de principis de segle, i suposu que també les antiges i tipiques portes i fienestres de fusta de color blau.
Segona fase. (Prevista per de aquí un any, aproximadament)
-Remodelació de les cabines de pasatge... No reformarles, ni conservarles, substitució de les cabines, les actuals suposu que aniràn a fer companyia als 1000ls.
Descansi en pau FUNICULAR DEL TIBIDABO.
Conclusió, que tindrem un altre asensor com el Funicular de Vallvidrera.
Salut i peles!!!
- Attachments
-
- pix.jpg (2.98 KiB) Viewed 6974 times
Mmm...
Hola!
Home, la veritat és que massa pena no em dona el que es refereix a via, catenària i material mòbil (és horroròs).
Però que toquin les estacions, malament rai...
Salut!
Home, la veritat és que massa pena no em dona el que es refereix a via, catenària i material mòbil (és horroròs).
Però que toquin les estacions, malament rai...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
Avera, el material mobil es xulu, el que pasa, que es com els 1000ls, pintat d'aquet color, com el tenen ara son bastant lleixos, pero si els tingesin com avanç, guanyarien molt, a part que es un funicular emblamàtic per a tothom, qui no recorda de petit agafarlo per anar al Tibidabo amb els pares? o ja mes grans, amb la colla d'amics?
A part que feia un catacroc catacorc catacroc, força curios.
A mi la veritat, em fa bastanta llastima, per no dir molta!
A part que de Barcelona es el funicular digesim, que portava mes temps sense reformes, concretament, desde el 1958.
Salut i peles!!!
A part que feia un catacroc catacorc catacroc, força curios.
A mi la veritat, em fa bastanta llastima, per no dir molta!
A part que de Barcelona es el funicular digesim, que portava mes temps sense reformes, concretament, desde el 1958.
Salut i peles!!!
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
Hola:
Qui controla o millor dit, explota el tramvia?.... (pregunta amb mala llet, vaja).
El que podrien fer es que, diuen que canvien les vies, fer com a Bergen i el seu funicular, tallar els rails i posar-los a la venda com a record. Previament numerat i control.lat, que a veure si aixo seria com els claus de la Creu de Jesucrist, que un s'en va a Betlem i tots els venedors et venen els "autentics" claus de la Creu, o fins i tot troços de la mateixa. Que d'aquest pais de negociants i caradures, es d'esperar tot.
Sal.lutacions:
Serie600
Qui controla o millor dit, explota el tramvia?.... (pregunta amb mala llet, vaja).
El que podrien fer es que, diuen que canvien les vies, fer com a Bergen i el seu funicular, tallar els rails i posar-los a la venda com a record. Previament numerat i control.lat, que a veure si aixo seria com els claus de la Creu de Jesucrist, que un s'en va a Betlem i tots els venedors et venen els "autentics" claus de la Creu, o fins i tot troços de la mateixa. Que d'aquest pais de negociants i caradures, es d'esperar tot.
Sal.lutacions:
Serie600
Exacte. Tots els meus records del Tibidabo als anys 80 i primers 90 tenen aquest Funicular com a protagonistaSerie-1000-metro wrote:es un funicular emblamàtic per a tothom, qui no recorda de petit agafarlo per anar al Tibidabo amb els pares? o ja mes grans, amb la colla d'amics?
Això sí, si que era difícil accedir-hi però qui m'anava a dir que avui dia pagaria 9739393 € per poder repetir això:
-438 ó 440 blava-groga (i més endavant, 440 colors rodalies anys 1991-06 o una 446) de Badalona a Plaça Catalunya
-111 fins Av Tibidabo
-Tramvia Blau
-Funicular
Vox
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
Ahh...entfe001 wrote:El Funicular del Tibidabo pertany a PATSA, que alhora és també propietària del parc d'atraccions. Aquesta empresa forma part de B:SM, empresa pública de serveis de l'Ajuntament de Barcelona.
Toc toc
-Patsa y Bésame
Fora conya, no m'agraden els plans per a l'estació, hauría de ser patrimoni!
Per desgracia, he hagut de editar la meva signatura, i posar una imatge de la estacio de l'any 1914.