Varies coses:
D'entrada, sobre el que s'havia dit per aquí, d'aprofitar l'antic Tunel de Vielha que quedarà en desús per fer-hi passar el tren, no veig fins a quin punt podria arribar a ser rendible, a no ser que vulgueu construir un "Pajares" a la aranesa.
Sobre el tema de fomentar el turisme a l'hivern, si és que s'han de potenciar les pistes d'esquí de Baqueira-Beret, com les millors de la Península, a la millor ser inclús més rendible fer-hi arribar trens de llarg recorregut, de més enllà de Lleida.
En cas de fer també una connecció amb Andorra, a part de que per qüestions geogràfiques resultaria bastant absurd fer-la des de La Pobla, si no s'hi connectés també la línia de Puigcerdà, ajudaria d'una manera bastant significativa a la descentralització del país.
Pel que fa les conneccions transfrontereres, si partim de tot el que s'ha dit fins ara, si és que mai es pogués arribar a fer, deixaria a Catalunya amb ni més ni menys que quatre (tres amb França, i un amb Andorra). Com que pel que sembla, a "ningú" li interessa que a l'estat hi hagi més dels dos punts transfronterers ja existents, potser s'hauria de ser una mica més pragmàtic, i deixar de pensar en l'obertura de linies i conneccions internacionals depenent de manera gairebé exclusiva, del nombre de mercaderies que per allà hi puguin passar. Que s'obri una connecció internacional, no obliga a ningú a fer-hi passar mercaderies per allà. D'altra banda, igual que pel cantó francès, a part de l'habitual Corail, arriben altres "trens de la neu" fins a La Tor de Querol, no veig perquè no podrien arribar fins a la Valh d'Aran. O per què no es pot fer una línia Lleida - París directa per exemple... amb un Alvia, o un TALGO XI*
*<---?
És més... ara vaig a treure un altre tema sobre l'Alvia en un altre fil per no enmerdar aquest.
Prolongació Lleida-La Pobla
Varies coses:
D'entrada, sobre el que s'havia dit per aquí, d'aprofitar l'antic Tunel de Vielha que quedarà en desús per fer-hi passar el tren, no veig fins a quin punt podria arribar a ser rendible, a no ser que vulgueu construir un "Pajares" a la aranesa.
Sobre el tema de fomentar el turisme a l'hivern, si és que s'han de potenciar les pistes d'esquí de Baqueira-Beret, com les millors de la Península, a la millor ser inclús més rendible fer-hi arribar trens de llarg recorregut, de més enllà de Lleida.
En cas de fer també una connecció amb Andorra, a part de que per qüestions geogràfiques resultaria bastant absurd fer-la des de La Pobla, si no s'hi connectés també la línia de Puigcerdà, ajudaria d'una manera bastant significativa a la descentralització del país.
Pel que fa les conneccions transfrontereres, si partim de tot el que s'ha dit fins ara, si és que mai es pogués arribar a fer, deixaria a Catalunya amb ni més ni menys que quatre (tres amb França, i un amb Andorra). Com que pel que sembla, a "ningú" li interessa que a l'estat hi hagi més dels dos punts transfronterers ja existents, potser s'hauria de ser una mica més pragmàtic, i deixar de pensar en l'obertura de linies i conneccions internacionals depenent de manera gairebé exclusiva, del nombre de mercaderies que per allà hi puguin passar. Que s'obri una connecció internacional, no obliga a ningú a fer-hi passar mercaderies per allà. D'altra banda, igual que pel cantó francès, a part de l'habitual Corail, arriben altres "trens de la neu" fins a La Tor de Querol, no veig perquè no podrien arribar fins a la Valh d'Aran. O per què no es pot fer una línia Lleida - París directa per exemple... amb un Alvia, o un TALGO XI*
*<---?
És més... ara vaig a treure un altre tema sobre l'Alvia en un altre fil per no enmerdar aquest.
D'entrada, sobre el que s'havia dit per aquí, d'aprofitar l'antic Tunel de Vielha que quedarà en desús per fer-hi passar el tren, no veig fins a quin punt podria arribar a ser rendible, a no ser que vulgueu construir un "Pajares" a la aranesa.
Sobre el tema de fomentar el turisme a l'hivern, si és que s'han de potenciar les pistes d'esquí de Baqueira-Beret, com les millors de la Península, a la millor ser inclús més rendible fer-hi arribar trens de llarg recorregut, de més enllà de Lleida.
En cas de fer també una connecció amb Andorra, a part de que per qüestions geogràfiques resultaria bastant absurd fer-la des de La Pobla, si no s'hi connectés també la línia de Puigcerdà, ajudaria d'una manera bastant significativa a la descentralització del país.
Pel que fa les conneccions transfrontereres, si partim de tot el que s'ha dit fins ara, si és que mai es pogués arribar a fer, deixaria a Catalunya amb ni més ni menys que quatre (tres amb França, i un amb Andorra). Com que pel que sembla, a "ningú" li interessa que a l'estat hi hagi més dels dos punts transfronterers ja existents, potser s'hauria de ser una mica més pragmàtic, i deixar de pensar en l'obertura de linies i conneccions internacionals depenent de manera gairebé exclusiva, del nombre de mercaderies que per allà hi puguin passar. Que s'obri una connecció internacional, no obliga a ningú a fer-hi passar mercaderies per allà. D'altra banda, igual que pel cantó francès, a part de l'habitual Corail, arriben altres "trens de la neu" fins a La Tor de Querol, no veig perquè no podrien arribar fins a la Valh d'Aran. O per què no es pot fer una línia Lleida - París directa per exemple... amb un Alvia, o un TALGO XI*
*<---?
És més... ara vaig a treure un altre tema sobre l'Alvia en un altre fil per no enmerdar aquest.
- He2/2
- N4
- Posts: 63
- Joined: Wednesday 28/09/2005 23:00
- Location: Viladecavalls (Vallès Occidental)
- Contact:
Tunel de Vielha
Segons tinc entès, l'actual tunel de Vielha no quedarà en desús quan entri en servei el no. Quedarà com a galeria de seguretat, per a posibles evaquacions, manteniment i reparacions. Per tant no es posible utilitzar-lo per usos ferroviaris ni de cap altra mena.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ja sé que hi ha forumaires que no són gaire partidaris d'establir comparacions amb altres llocs d'Europa o del món, però crec que amb una dosi de criteri, sabent discernir parel·lelismes i diferències, poden servir com a exemples (a seguir o no). Per tant, si considerem que als Alps hi ha estacions d'esquí molt ben connectades ferroviàriament (St. Anton, Kitzbühel, Garmisch-Partenkirchen, Zermatt, Gstaad, Chamonix, etc.) i que molts esquiadors fan ús d'aquesta opció, seria una possibilitat a considerar per a Vaquèira. Ja sé que en aquest país el cotxe és sacrosant, però també cal pensar que el ferrocarril no és tan propens a interrupcions de servei per acumulació de neu com la carretera (en tot cas, posant una màquina llevaneus davant de cada tren es soluciona el problema, llevat en casos de tempestes de neu excepcionals). I una línia que es prolongués de la Pobla per Sort i la Vall d'Àneu per ficar-se sota la Bonaigua, entrant així a la Vall d'Aran, automàticament crearia una altra sortida cap a França, ja que es trobaria a la vessant atlàntica.
En aquest cas, trobaria més racional connectar-la amb la línia de Montréjeau a Marignac que no pas a Luishon, ja que en aquest cas hauria de superar el Portilhon. En canvi, seguint la Garona, no caldria foradar un altre túnel.
Una altra manera de rendibilitzar la línia seria per al transport transpirinenc de mercaderies, la qual cosa reduiria considerablement el risc al túnel de Vielha pel transport de mercaderies perilloses. Vaja, semblant a la política de transport suïssa, que obliga a tots els camions en trànsit a ser carregats al tren. Àustria també havia pres mesures semblants, però no van saber negociar prou bé l'ingrés a l'UE i pocs anys després la Comissió Europea va obligar-los a suprimir aquest sistema, amb el resultat que el Tirol (via principal de pas d'Alemanya a Itàlia) s'està ofegant en fums d'escapament.
En aquest cas, trobaria més racional connectar-la amb la línia de Montréjeau a Marignac que no pas a Luishon, ja que en aquest cas hauria de superar el Portilhon. En canvi, seguint la Garona, no caldria foradar un altre túnel.
Una altra manera de rendibilitzar la línia seria per al transport transpirinenc de mercaderies, la qual cosa reduiria considerablement el risc al túnel de Vielha pel transport de mercaderies perilloses. Vaja, semblant a la política de transport suïssa, que obliga a tots els camions en trànsit a ser carregats al tren. Àustria també havia pres mesures semblants, però no van saber negociar prou bé l'ingrés a l'UE i pocs anys després la Comissió Europea va obligar-los a suprimir aquest sistema, amb el resultat que el Tirol (via principal de pas d'Alemanya a Itàlia) s'està ofegant en fums d'escapament.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Sí, però, a més, enllaçant amb l'ample ibèric i l'internacional a Puigcerdà, que crec que és la manera més eficaç avui per avui de portar el ferrocarril a La Seu d'Urgell i a Andorra: construint una línia d'ample mixt (o internacional si es canvia l'ample del costat espanyol del transpirinenc oriental) entre Puigcerdà, La Seu i Andorra.Sky wrote: [...]
ERC al seu programa electoral parlava d'una "nova línia Balaguer-La Seu-Puigcerdà", que dedueixo que es tractaria del mateix.
Per arribar a Andorra la Vella des de Balaguer són uns 125 Kms. Des de Puigcerdà uns 70.
Salut !!
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
La manera mes facil es desde Puigcerdà, però crec que les 2 son necessaries, per que a Andorra hi va moltíssima gent de Barcelona i de Madrid, i si els de Madrid s'han de fer tota la volta per BCN i Puigcerdà trigaran molt.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org