Dubte sobre els TALGO de la serie III en amunt...
Dubte sobre els TALGO de la serie III en amunt...
Dono per suposat, que el TALGO II no ho portava. Però sabeu si en els TALGO posteriors, TOTS els trens que estan actualment en circulació d'aquestes series porten incorporat de serie el sistema de canvi d'ample d'eix, o només ho porten els que realitzen els trajectes que impliquen haver de canviar d'amplada?
És el prototip Talgo Pendular. És una branca a la que se li han anat afegint modificacions a mesura que s'ha anat innovant, i ara se la treu a passejar amb la Trav-Ca, la locomotora de la que parles.Jordi Freixas wrote:I quin és aquell que estan provant ara amb una nova màquina TALGO elèctrica? (que no té res a veure amb els "Patos")
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
La Bíblia de TALGO l'ha fet en Christian Torrego, crec que és conegut per aquí (almenys a es.rec.trenes i a tranvia si que ho és).
Tot el que vulguis i més de TALGO molt ben explicat en francès, amb traducció al castellà i a l'anglès a:
http://talgo.ifrance.com/talgo/
La Trav-ca és un prototip de locomotora que bàsicament està provant els bogis tractors de rodadura desplaçable (ample variable *) que portaran (o porten) les tractores del s. 130 (que és un TVII amb tracció pròpia). Elèctricament no té res a veure amb les tractores 130, ja que aquestes són Bombardier (família TRAXX) i la Trav-ca porta tecnologia TEAM, empresa basca que ja va desenvolupar la part elèctrica del tramvia de Bilbao. Ambdues són d'ample 1435 i 1668 i funcionen en 3KVcc i en 25KVca.
* Talgo parla de Rodadura Desplaçable (RD, per als amics) i CAF d'Ample Variable (la VA de BRAVA vol dir exactament això).
Salut !!
Tot el que vulguis i més de TALGO molt ben explicat en francès, amb traducció al castellà i a l'anglès a:
http://talgo.ifrance.com/talgo/
La Trav-ca és un prototip de locomotora que bàsicament està provant els bogis tractors de rodadura desplaçable (ample variable *) que portaran (o porten) les tractores del s. 130 (que és un TVII amb tracció pròpia). Elèctricament no té res a veure amb les tractores 130, ja que aquestes són Bombardier (família TRAXX) i la Trav-ca porta tecnologia TEAM, empresa basca que ja va desenvolupar la part elèctrica del tramvia de Bilbao. Ambdues són d'ample 1435 i 1668 i funcionen en 3KVcc i en 25KVca.
* Talgo parla de Rodadura Desplaçable (RD, per als amics) i CAF d'Ample Variable (la VA de BRAVA vol dir exactament això).
Salut !!