Incidències ferroviàries a Catalunya
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
----------------------------------------------
Una nova avaria en un tren de Renfe provoca 90 minuts de retard en un viatge Barcelona-Galícia
EL PUNT. Barcelona
Una nova avaria, que en aquest cas no va afectar la xarxa de rodalies sinó un tren de llarg recorregut, va provocar ahir un retard de 90 minuts en un viatge del trajecte Barcelona-Galícia. L'avaria, que va afectar un tren que havia sortit de Sants minuts després de les set del matí, es va produir a l'alçada de Sant Vicenç de Calders. Els 112 passatgers que transportava el comboi van haver d'esperar una hora i mitja a l'estació fins que Renfe va substituir la locomotora avariada per una de nova. Fonts de Renfe van explicar que l'incident només havia afectat el viatge del tren avariat perquè en detectar l'avaria la locomotora espatllada havia estat apartada a una via inutilitzada.
L'avaria d'ahir se suma a les que s'han registrat en els últims mesos a la xarxa de rodalies i regionals de Renfe i que han obligat el Ministeri de Foment a prendre una sèrie de mesures, com ara la substitució del responsable de rodalies.
CIU DEMANA MÉS TRENS
El portaveu de Foment del grup de CiU al Congrés de Diputats, Jordi Jané, presentarà aquest matí a la comissió de Foment i Habitatge una proposició no de llei reclamant al govern que posi més trens i augmenti la capacitat i la freqüència de pas en el servei de rodalies de Renfe de l'àrea metropolitana, especialment en la línia C-2, la que connecta Sant Vicenç de Calders, Vilanova i la Geltrú i Sants, que és la més utilitzada.
CiU reclama, a més, que es compleixin «puntualment» els horaris i que s'incorpori més personal a les estacions per poder atendre les demandes d'informació dels usuaris. CiU recorda que l'any 2005 va augmentar un 6,6% el nombre d'usuaris de rodalies sense que s'hagi augmentat el nombre de trens ni la freqüència.
----------------------------------------------
Una nova avaria en un tren de Renfe provoca 90 minuts de retard en un viatge Barcelona-Galícia
EL PUNT. Barcelona
Una nova avaria, que en aquest cas no va afectar la xarxa de rodalies sinó un tren de llarg recorregut, va provocar ahir un retard de 90 minuts en un viatge del trajecte Barcelona-Galícia. L'avaria, que va afectar un tren que havia sortit de Sants minuts després de les set del matí, es va produir a l'alçada de Sant Vicenç de Calders. Els 112 passatgers que transportava el comboi van haver d'esperar una hora i mitja a l'estació fins que Renfe va substituir la locomotora avariada per una de nova. Fonts de Renfe van explicar que l'incident només havia afectat el viatge del tren avariat perquè en detectar l'avaria la locomotora espatllada havia estat apartada a una via inutilitzada.
L'avaria d'ahir se suma a les que s'han registrat en els últims mesos a la xarxa de rodalies i regionals de Renfe i que han obligat el Ministeri de Foment a prendre una sèrie de mesures, com ara la substitució del responsable de rodalies.
CIU DEMANA MÉS TRENS
El portaveu de Foment del grup de CiU al Congrés de Diputats, Jordi Jané, presentarà aquest matí a la comissió de Foment i Habitatge una proposició no de llei reclamant al govern que posi més trens i augmenti la capacitat i la freqüència de pas en el servei de rodalies de Renfe de l'àrea metropolitana, especialment en la línia C-2, la que connecta Sant Vicenç de Calders, Vilanova i la Geltrú i Sants, que és la més utilitzada.
CiU reclama, a més, que es compleixin «puntualment» els horaris i que s'incorpori més personal a les estacions per poder atendre les demandes d'informació dels usuaris. CiU recorda que l'any 2005 va augmentar un 6,6% el nombre d'usuaris de rodalies sense que s'hagi augmentat el nombre de trens ni la freqüència.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
accident La Selva del Camp: 2 morts
Dos morts a La Selva del Camp en ser embestit pel tren un cotxe que travessava la línia Reus-Picamoixons.
Els dos morts són els dos ocupants del cotxe, un matrimoni que travessava la via per dirigir-se a una propietat seva.
El cotxe ha quedat totalment destrossat.
No sé res més de l´accident, ni quin tren era.
Ni si hi ha hagut retards a la línia.
Al tram entre Reus i Picamoixons, i també entre Vila-seca i Reus, hi ha molts (més de 5) passos a nivell sense barrera, alguns de perillosos.
Els dos morts són els dos ocupants del cotxe, un matrimoni que travessava la via per dirigir-se a una propietat seva.
El cotxe ha quedat totalment destrossat.
No sé res més de l´accident, ni quin tren era.
Ni si hi ha hagut retards a la línia.
Al tram entre Reus i Picamoixons, i també entre Vila-seca i Reus, hi ha molts (més de 5) passos a nivell sense barrera, alguns de perillosos.
Last edited by 437.001 on Tuesday 21/11/2006 22:47, edited 1 time in total.
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: accident La Selva del Camp: 2 morts
Hola,
Saludos,
Sergio
No hay mucho más que decir, ojalá no pasasen estas cosas.437.001 wrote:Al tram entre Reus i Picamoixons, i també entre Vila-seca i Reus, hi ha molts (més de 5) passos a nivell sense barrera, alguns de perillosos.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Un accident ben desgraciat
Imagino que aquests 5 passos a nivell dels que parleu a més de no tenir barreres tampoc tenen protecció lluminosa, no? Cada cop es veuen més passos a nivell amb protecció lluminosa però imagino que encara no estan tots coberts...
Imagino que aquests 5 passos a nivell dels que parleu a més de no tenir barreres tampoc tenen protecció lluminosa, no? Cada cop es veuen més passos a nivell amb protecció lluminosa però imagino que encara no estan tots coberts...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Em sembla que sí que tenen protecció lluminosa, però no et sabria dir si tots...
El que hi ha a la sortida de Vila-seca en té segur.
Era un matrimoni de més de 70 anys.
Ha passat entre La Selva i Alcover.
Era una 250 aïllada que anava de Tarragona a Tamarite-Altorricón (segons La Vanguardia).
Què anava a fer a una estació tan solitària? Misteri.
P.S: condolències als familiars dels accidentats.
El que hi ha a la sortida de Vila-seca en té segur.
Era un matrimoni de més de 70 anys.
Ha passat entre La Selva i Alcover.
Era una 250 aïllada que anava de Tarragona a Tamarite-Altorricón (segons La Vanguardia).
Què anava a fer a una estació tan solitària? Misteri.
P.S: condolències als familiars dels accidentats.
Dit així sembla que el pas a nivell estigués enmig d'una LAV...els Alvia/Altaria, ni són trens d'AV ni anaven a Alta Velocitat...per allà es deu anar a 120-140 com a molt...Jordi Freixas wrote:He vist el pas a nivell per les noticies, i realment... ésben lamentable que per una línia per on hi passen trens d'Alta Velocitat hi hagi tant poca (o gents de) seguretat.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Del Diari de Tarragona , dimecres 22/Nov/2006:
Les persones que han mort a la Selva del Camp eren dos ancians de 74 i 70 anys
Les dues persones que han mort aquest dimarts a la tarda quan un tren ha envestit la furgoneta en què viatjaven a la Selva del Camp eren Pedro L.F., de 74 anys, i Rosita F.S., de 70, segons han informat els Bombers de la Generalitat, que han enviat tres dotacions al lloc dels fets. Aquest cos ha concretat que l'home era veí del mateix poble on ha tingut lloc l'accident, tot i que no ha pogut especificar si la dona també vivia a la localitat. El vehicle en què anaven és una furgoneta Seat Terra amb matrícula de Tarragona.
ACN |
Poc abans de dos quarts de cinc de la tarda, els Bombers han rebut l'avís que un tren de mercaderies havia xocat amb la furgoneta mentre aquesta creuava la via a l'alçada del quilòmetre 76,8, a la Selva del Camp. En la furgoneta viatjaven les dues víctimes, que han mort en el mateix lloc de l'accident.
A causa del xoc, ha quedat avariada la locomotora, la qual ha quedat aturada a uns 700 metres del lloc de l'accident a l'espera que una altra locomotora procedent de l'estació de Reus la remolqués del lloc. La via ha quedat oberta poc després de les set del vespre, un cop finalitzada aquesta maniobra.
Les persones que han mort a la Selva del Camp eren dos ancians de 74 i 70 anys
Les dues persones que han mort aquest dimarts a la tarda quan un tren ha envestit la furgoneta en què viatjaven a la Selva del Camp eren Pedro L.F., de 74 anys, i Rosita F.S., de 70, segons han informat els Bombers de la Generalitat, que han enviat tres dotacions al lloc dels fets. Aquest cos ha concretat que l'home era veí del mateix poble on ha tingut lloc l'accident, tot i que no ha pogut especificar si la dona també vivia a la localitat. El vehicle en què anaven és una furgoneta Seat Terra amb matrícula de Tarragona.
ACN |
Poc abans de dos quarts de cinc de la tarda, els Bombers han rebut l'avís que un tren de mercaderies havia xocat amb la furgoneta mentre aquesta creuava la via a l'alçada del quilòmetre 76,8, a la Selva del Camp. En la furgoneta viatjaven les dues víctimes, que han mort en el mateix lloc de l'accident.
A causa del xoc, ha quedat avariada la locomotora, la qual ha quedat aturada a uns 700 metres del lloc de l'accident a l'espera que una altra locomotora procedent de l'estació de Reus la remolqués del lloc. La via ha quedat oberta poc després de les set del vespre, un cop finalitzada aquesta maniobra.
Per molt que puguin anar més ràpid, si el traçat no ho permet aniran tan ràpid com la resta de trens.Jordi Freixas wrote:Bueno... són trens que van per linia d'alta velocitat, la qual cosa vol dir que estan preparats per circular més ràpid que la resta de trens. I si ho he dit així, és perquè també aniran més de pressa que la resta de trens que circulen per aquí, dic jo.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: ahí está
Hola,
Saludos,
Sergio
Totalmente de acuerdo, la seguridad es lo primero, antes que cualquier otra cosa. Ya ha habido accidentes en poblaciones relativamente cercanas en este sentido y otros similares y relativos a las velocidades de determinados tipos de servicios que pasan a la velocidad que tienen que pasar pero no por donde tienen que pasar ni en las condiciones óptimas para ello. Los Euromed no deberían pasar por según qué ciudades a su velocidad de servicio y sin esa velocidad, ese servicio no es útil, ¿soluciones? deberían buscarse entre todos y aunando propuestas.Jordi Freixas wrote:He vist el pas a nivell per les noticies, i realment... és ben lamentable que per una línia per on hi passen trens d'Alta Velocitat hi hagi tant poca (o gents de) seguretat.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Estan preparats per anar més ràpid, sí, però en vies aptes per a que pugin córrer, i no ho faran tan ràpid com els trens d'Alta Velocitat pròpiament dits (AVE). Fora de les LAV, es comporten com un tren de passatgers més.Jordi Freixas wrote:Bueno... són trens que van per linia d'alta velocitat, la qual cosa vol dir que estan preparats per circular més ràpid que la resta de trens. I si ho he dit així, és perquè també aniran més de pressa que la resta de trens que circulen per aquí, dic jo.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Demagog.Jordi Freixas wrote:He vist el pas a nivell per les noticies, i realment... és ben lamentable que per una línia per on hi passen trens d'Alta Velocitat hi hagi tant poca (o gents de) seguretat.
Hi ha línies per on no ha passat mai un tren d'alta velocitat en servei comercial amb passos a nivell sense protegir, i on la velocitat màxima autoritzada arriba als 155 km/h (els passos a nivell estan prohibits, per llei, en trams de línia ferroviària amb velocitat màxima igual o superior a 160 km/h).
La línia d'Alcover és de tot menys d'alta velocitat.
I ja posats... no poses el crit al cel per un pas a nivell manual amb guardabarreres per on també hi passen trens d'alta velocitat?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Doncs si això que han dit et sembla demagògia... què et sembla el titular del prestigiós diari Què!entfe001 wrote:Demagog.
http://www.quediario.com/
-----------------------------------
Acabemos con los pasos a nivel
Dos personas han resultado muertas en el accidente entre una furgoneta y un tren cuando la primera estaba en un paso a nivel. Es inconcebible que siga pasando esto. No debería quedar ya ningún paso a nivel operativo.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT