Alvia BCN - París

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

UT596001 wrote:Però tenint en compte que d'aquí a uns anyets (diuen 2009, jo no m'ho crec) tindrem una línia amb ample UIC fins a Le Soler (Perpinyà) doncs serien diners llançats a les escombraries.
Per això considero imprescindible la implantació gradual de l'ample UIC a tota la Península Ibèrica i, per lògica geogràfica i de mobilitat, s'hauria de començar per Catalunya. En aquest sentit, seria molt útil l'adaptació de la línia de la Tor, de manera que pugui haver-hi connexions directes entre Barcelona i Tolosa i més enllà (Bordeus, París, etc.), tant de passatgers com de mercaderies.

Si es volen crear autèntiques autopistes ferroviàries per donar sortida al transport de Catalunya cap a França i tot Europa, no es pot carregar tot el pes a la línia del Rosselló. A més, és més curta la distància per la Cerdanya per arribar a l'oest, centre i nord de França i al Benelux. L'est de França, Itàlia, Suïssa, Alemanya i Europa central i oriental quedarien per l'altra.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

UT596001 wrote:Però tenint en compte que d'aquí a uns anyets (diuen 2009, jo no m'ho crec) tindrem una línia amb ample UIC fins a Le Soler (Perpinyà) doncs serien diners llançats a les escombraries.
Exactament els mateixos diners, que per fer un trajecte que estarà construit a l'any que ve (i si a més, no creus que arribi la conexió al 2009, amb més motiu encara).
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Si ´jo fos Déu, seria radical:

FASE 0:

Canvi d´ample de trens, locomotores i vagons al dipòsit d´Irun,reintroducció del material via França (per Portbou o Latour).


1ª FASE:

Tall de totes les línies entre Latour de Carol i Cerbère per una banda, i Castelló de la Plana i Zaragoza-Delicias per una altra banda.
Totes les línies de Catalunya (La Pobla inclosa),
Móra-Caspe-Zaragoza, Lleida-Tardienta-Zaragoza, Zaragoza-Canfranc, Vinaròs-Castelló.
Canvi d´ample.
Reobertura.



2ª FASE:

Tall de totes les línies entre Albacete i Cuenca d´una banda i Zaragoza-Delicias i Castelló de la Plana de l´altra.
Totes les línies de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia,
La Encina-Chinchilla-Albacete, Murcia-Chinchilla, Utiel-Cuenca,
Zaragoza-Teruel-Sagunt.
Canvi d´ample.
Reobertura.



3ª FASE:

Tall de totes les línies entre Arcos de Jalón, Burgos i Ávila d´una banda i Talavera de la Reina, Albacete, Manzanares i Cuenca de l´altra.
Totes les línies de la Comunidad de Madrid,
Villalba-Ávila, Villalba-Segovia, Colmenar Viejo-Burgos, Guadalajara-Arcos de Jalón, Torralba-Soria, Aranjuez-Cuenca, Humanes-Talavera,
Aranjuez-Alcázar de S.Juan-Albacete, Alcázar-Manzanares.
Canvi d´ample.
Reobertura.



4ª FASE:

Tall de totes les línies entre Talavera de la Reina i Manzanares d´una banda i Valencia de Alcántara i Badajoz de l´altra.
Totes les línies d´Extremadura i Andalusia,
Talavera-Monfragüe, Manzanares-Ciudad Real-Puertollano-Mérida,
Manzanares-Linares Baeza.
Canvi d´ample.
Reobertura.



5ª FASE:

Tall de totes les línies entre Ávila i Burgos d´una banda i Fuentes de Oñoro i Tui de l´altra.
Totes les línies de Castella-Lleó, Galícia, Astúries i Cantàbria.
Canvi d´ample.
Reobertura.



6ª FASE:

Tall de totes les línies entre Hendaye i Burgos d´una banda i Arcos de Jalón i Zaragoza-Delicias de l´altra.
Totes les línies de la Rioja, Navarra i el País Basc,
Zaragoza-Casetas-Tudela-Castejón, Casetas-Calatayud-Arcos de Jalón,
Miranda de Ebro-Burgos.
Canvi d´ample.
Reobertura.



7ª FASE (que dependria de si Portugal seguís la política de canvis d´ample, si fos així, no s´aplicaria):
Instal.lació a les estacions de Fuentes de Oñoro, Valencia de Alcántara, Badajoz i Tui d´intercanviadors Talgo i BRAVA, i d´instal.lacions de canvi d´eixos per a trens de mercaderies.
Last edited by 437.001 on Wednesday 22/11/2006 23:11, edited 2 times in total.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Déu no tallaria, canviaria l'ample i reobriria, sinó que ho faria tot d'una, sense tallar ni reobrir. I també adaptaria tots els bogies a l'instant. I unificaria la senyalització, tensió, etc.

:sant
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

wefer wrote:
Guigui wrote:A més, així es revitalitzaria la línia de la Tor i, de retruc, les zones per on passa.
Tal com estan les infraestructures actualment, seria més ràpid BCN-Tolosa a través de Perpinyà que no pas a través de La Tor
És més ràpid anar via Perpinyà que via Puigcerdà.

Barcelona - Cervera de la Marenda: 2h37'
Cervera de la Marenda - Tolosa de Llenguadoc: 3h02' amb inversió de marxa a Narbona

Barcelona - Tolosa via Perpinyà: 5h39' + transbord a la frontera

Barcelona - la Tor de Querol: 3h17'
la Tor de Querol - Tolosa de Llenguadoc: 2h57'

Barcelona - Tolosa via Puigcerdà: 6h14' + transbord a la frontera

La volta turística pel Mediterrani li treu tres quarts d'hora.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

entfe001 wrote:La volta turística pel Mediterrani li treu tres quarts d'hora.
Doncs quan hi hagi l'alta velocitat la diferència ja serà d'escàndol. Mentre que via Perpinyà es trigaran unes 3h 30', a través de la Tor, que és la via més directe, es seguirà trigant 6 hores :?
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”