La Secuita vol més taxis i amenaça amb boicot a l´AVE

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

La Secuita vol més taxis i amenaça amb boicot a l´AVE

Post by 437.001 »

Del Diari de Tarragona, dijous 23/Nov/2006:

COMARCAS

La Secuita vol més taxis i amenaça amb boicotejar l'obertura de l'AVE

L'alcalde de la Secuita, Eudald Roca, amenaça amb boicotejar l'acte d'inauguració de l'estació del Camp. Roca es mostra descontent amb el tracte de «menyspreu» que rep el seu municipi.
per Gemma Casalé | gcasale@diaridetarragona.com

El front de polèmica més encès es troba en el sector del taxi. L'Ajuntament de la Secuita no accepta la nova proposta formulada la setmana passada per la Generalitat de Catalunya i recollida pel Diari, a través de la qual l'administració autonòmica apostava per crear tres noves places per al server de taxi al municipi de la Secuita, i tres més per al veí de Perafort.

Així ho posava de manifest l'alcalde de la localitat, Eudald Roca. Assenyalà que «caldrà, a partir d'ara, efectuar l'estudi detallat de la proposta, de la qual no en tenim coneixement oficial, tret de la publicació realitzada per aquest rotatiu».

Necessàries, 48

Roca, a la vegada, refermava la necessitat d'augmentar el nombre de taxis. «Hem de reiterar les conclusions recollides en l'estudi desenvolupat per l'Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF), a través del qual es posava de manifest que per donar un correcte servei als usuaris de l'AVE era necessaria la posada en marxa de fins a un total de 48 noves llicències».


Així mateix, el col·lectiu de transportistes que a la Secuita han mostrat el seu interès per assumir l'explotació de les noves llicències del taxi, també van coincidir amb l'alcalde a l'hora de reclamar un major nombre de llicències.

És precisament per aquest motiu que els professionals del transport volen continuar reclamant l'augment de llicències. I per fer-ho ahir van protagonitzar noves accions reivindicatives, com la penjada de més pancartes a la població.

Davant d'aquesta situació, l'alcalde de la Secuita fins i tot apuntava la possibilitat que s'arribi a boicotejar amb algunes mesures l'acte oficial d'inauguració de l'estació del Camp de Tarragona.

D'altra banda, fonts consultades per aquesta redacció apuntaven que aquesta setmana es començava a dur a terme la confecció del llistat de taxistes de Tarragona que estarien d'acord amb poder dur a terme els serveis de connexions des de l'estació de l'AVE, que està situada a dotze quilòmetres de la capital del Tarragonès.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Això passa per fer una estació a 12 kms de Tarragona per a contentar a Reus, que té c*ll*ns...
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Diari de Tarragona, 1/Des/2006:

COMARCAS

La Secuita vol seguir la via judicial per la manca d'acord en el servei de taxi

L'acord està lluny, i la imminent obertura de l'estació de l'AVE al Camp de Tarragona es perfila encesa, pel conflicte viu a l'entorn del transport públic.
per gEMMA cASALÉ | gcasale@diaridetarragona.com

L'Ajuntament de la Secuita ha reiterat, de nou, la sol·licitud davant la Direcció General de Ports i Transports de la Generalitat, per disposar de 50 noves places de taxi al seu municipi. La petició es va concretar ahir, el mateix dia que l'alcalde de la Secuita, Eudald Roca i el de Perafort, Joan Martí Pla, es reunien amb el titular d'aquesta direcció general, Esteve Tomàs.

En la trobada, el representant de l'administració autonòmica li reiterava, tal com va publicar el Diari , la voluntat de mantenir deu noves llicències per a la Secuita i Perafort. Ambdós pobles ara tenen dues llicències per a cadascun.

Així doncs, segons aquesta proposta es podrien crear tres noves llicències per a cadascun dels municipis. Davant aquesta possibilitat, l'alcalde de la Secuita, Eudald Roca, assegurava ahir al Diari que no existeix cap mena d'acord.

És més, el batlle va posar de manifest que «hem obert un procés d'assessorament legal que haurà de concloure, si no hi ha acord amb la Generalitat, amb la presentació d'un decret contra l'administració autonòmica i també contra qui signi el decret que faci referència al servei de taxi de l'estació del Camp de Tarragona». Per a Roca, «la Llei del taxi és clara i no dóna dret a cap altra interpretació».

Per això l'alcalde volia posar un exemple: «a l'aeroport de Reus únicament hi poden actuar els taxistes de la capital del Baix Camp, malgrat que també es tracta d'un equipament que dóna servei als habitants de l'àrea metropolitana del Camp».

Els taxis que hi arribaran

Si no es produeix cap modificació, l'administració autonòmica preveu que els taxistes de les comarques del Camp, excloent-hi els del Baix Penedès i la Conca de Barberà, seran els que donaran cobertura al servei de taxi de l'estació. De fet, aquests dies els taxistes que s'hi volen sumar ho fan adherint-se a un document promogut per la Federació del Taxi, però amb l'encapçalament de la Generalitat.

Una de les alternatives que ha deixat damunt la taula l'alcalde de la Secuita és la possibilitat de crear un Consorci del Taxi del Camp de Tarragona. El proper dia 13, aprofitant la celebració d'una nova reunió del Consorci, es proposarà la creació de l'organisme.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

megapauer wrote:Això passa per fer una estació a 12 kms de Tarragona per a contentar a Reus, que té c*ll*ns...
Però si està entre Tarragona i Valls, Reus cau molt més lluny.
Mira-ho al mapa...
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

No podemos negar que había muchos otros enclaves para una estación de esas características que por lo menos equidistara y comunicara lugares como Tarragona, Reus y el aeropuerto. ¿Por qué no podría haber estado la estación principal en el aeropuerto? ¿por qué no una estación en Tarragona, otra en Reus y otra en el aeropuerto y los trenes, según fuese su destino y procedencia o tipo de regional, ir parando en unas sí y otras no?

No sé, pero Perafort y La Secuita... mmmmm, como que no me convence. Tiempo al tiempo, a ver cómo cuaja esto y si la gente lo ve útil.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Espero que facin un transport digne per anar a l'estació del TGV.
Potser amplien la flota de taxis per tenir més taxis per anar a l'estació del TGV,peró aposto pels autobusos.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Re

Post by megapauer »

Santfeliuenc wrote:Hola,

No podemos negar que había muchos otros enclaves para una estación de esas características que por lo menos equidistara y comunicara lugares como Tarragona, Reus y el aeropuerto. ¿Por qué no podría haber estado la estación principal en el aeropuerto? ¿por qué no una estación en Tarragona, otra en Reus y otra en el aeropuerto y los trenes, según fuese su destino y procedencia o tipo de regional, ir parando en unas sí y otras no?
Sembla que alguns encara no saben diferenciar entre una línia de TGV i convencional més enllà del ample de via.

Una línia de TGV no està per actuar de taxi, parant en cada ciutat en mitja dotzena de llocs. Ja és prou ridícul la variant a El Prat com per modificar la línia per passar per Reus. Si volen, que facin una línia tipus Paris-Orly, que ja fa prou revolt la línia per apropar-se a Tarragona, tot i que penso que ja que s'apropava ho podia fer de veritat. L'estació de Perafort és un desastre de plantejament com ho és i serà Guadalajara-Yebes.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Mako448 wrote:Espero que facin un transport digne per anar a l'estació del TGV.
Potser amplien la flota de taxis per tenir més taxis per anar a l'estació del TGV,peró aposto pels autobusos.
La Generalitat ha adjudicat 4 línies d'autobusos que hi aniran.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

AVE

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Cuando hablo de parar "en unas sí y otras no" lo que quiero decir es que un tren que por ejemplo vaya a un determinado destino, en el Camp de Tarragona pare por ejemplo solamente en una hipotética estación ubicada en Tarragona y nada más.

Por ejemplo, supongamos que hubiese una línea de alta velocidad construida de manera que en la zona pasase y tuviese estaciones en Tarragona, en el aeropuerto y en Reus con destino a Lleida y Zaragoza...

Supongamos que hubiese líneas y trayectos como los siguientes que utilizasen esas vías:

1) Barcelona - Sevilla (AVE)
2) Barcelona - Madrid (AVE)
3) Barcelona - Bilbao (Largo recorrido)
4) Barcelona - Zaragoza (regional AV)
5) Girona - Barcelona - Tarragona - Lleida (regional AV)

etc

Cada uno de ellos podría parar solamente en una de las 3 estaciones existentes en el Camp de Tarragona y no en todas, ni tampoco en 2, sino solamente en una.

Por ejemplo, un BCN-MAD con que parase en Tarragona capital, bastaría. Un BCN-ZGZ podría parar en la estación del aeropuerto...

Y así se repartirían frecuencias, todas las estaciones estarían servidas y se obligaría uno a sí mismo a generar unas ciertas líneas de cercanías en la zona para llevar gente entre estas 3 estaciones en línea más o menos recta para abastecerlas y hacer que cualquiera que llegase a una de ellas, en menos de 10 minutos tuviese un cercanías que lo llevase a cualquiera de las otras 2.

Efectivamente, el tren de alta velocidad no puede estar parando en todas partes cada dos por tres porque pierde toda su efectividad y una estación del Camp de Tarragona en Perafort-La Secuita lo único que hace es perjudicar a toda la población de la zona que se encuentra muy lejos de allí, tanto en invierno, como sobretodo en verano con al turismo, que los focos de mayor densidad de población se concentran en la costa y teniendo el trazado que se tiene que niega la llegada por la costa a Tarragona para salir hacia el aeropuerto y Reus, se desabastece y se aleja el tren y la línea de alta velocidad que podrían llevar regionales, etc. por ese sector.

Poblaciones y puntos cada vez más en auge como Comarruga, El Vendrell, Torredembarra, Altafulla, Calafell, etc. hacia donde cada año aumenta el número de visitantes, turistas, veraneantes, etc. se quedan apartados de toda posibilidad de que por allí les pase un transporte eficaz si la línea de alta velocidad va por donde va y no tiene parada o paso por esos puntos. Y es que allí el AVE, como se ha comentado, no va a estar parando, porque no debe, cada dos por tres y en todos los sitios, pero se puede vertebrar desde Barcelona una línea que perfectamente salga de la ciudad Condal y que en formato de "regional" pare en Castelldefels, Vilanova, Comarruga, Torredembarra y Tarragona, utilice la infraestructura de alta velocidad y acorte los tiempos entre ambas ciudades. Si el recorrido se le amplía hasta Tortosa por un lado y hacia Lleida por el otro creando 2 líneas diferentes que por el lado de BCN sigan hasta Girona y Figueres... ya hemos salido ganando.

E igualmente se podrían crear trazados que solamente parasen en las 4 capitales catalanas y en sus respectivos aeropuertos y en ningún sitio más, trenes coordinados con los horarios de paso de los anteriores regionales que pararian en más lugares y que posibilitasen así una mayor movilidad.

No sé, hay muchas opciones más aparte de todo esto, claro que sí, pero es que eso de una estación en Perafort es algo que no entiendo ni entenderé, lo mismo que un trazado de alta velocidad que no tenga parada ni en El Vendrell ni sobretodo en Comarruga, un nudo de comunicaciones importantísimo.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”