Metro nocturn el cap de setmana
Metro nocturn el cap de setmana
Hereu anuncia metro nocturn un dia del cap de setmana des del maig
• L'alcalde diu que tècnicament és possible donar servei una nit i que la demanda ho justifica
• L'operació serà finançada per la Generalitat i tindrà una primera fase de prova de sis mesos
Aglomeració de passatgers a la parada d'Espanya de la línia 3, després del piromusical de la Mercè. Foto: ARXIU / FERRAN NADEU ALBERT OLLÉS
BARCELONA
La utopia del metro nocturn a Barcelona els caps de setmana començarà a ser realitat a partir del mes de maig. Així ho va indicar ahir l'alcalde, Jordi Hereu, que va assegurar que ja és tècnicament possible donar servei una de les dues nits i que la demanda ho justifica.
Aquests dos aspectes havien estat utilitzats fins ara per l'ajuntament per negar la possibilitat d'ampliar l'horari del suburbà, juntament amb l'alt cost econòmic de l'operació. Aquest últim punt se solucionarà mitjançant una partida econò- mica de la Generalitat, en compliment d'una promesa electoral del PSC l'última campanya.
El metro funciona actualment de les cinc del matí fins a la mitjanit els dies laborables. Els divendres, dissabtes i vigílies de festiu l'horari s'amplia fins a les dues de la matinada.
4,5 MILIONS D'EUROS
La proposta socialista xifrava en 4,5 milions d'eu- ros l'aportació de l'Executiu català per al període 2007-2010 (una mica més d'un milió d'euros anuals) i es concretaria a través d'un conveni amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Segons va explicar José Montilla --que serà investit avui com a nou president-- el 20 d'octubre passat, l'ampliació d'horaris beneficiarà 230.000 persones a l'any. "Millorarà la seguretat viària i la tranquil.litat de molts pares", va dir llavors.
Aquestes mateixes paraules van ser pronunciades ahir a la nit per Hereu en una entrevista al programa Contrapunt de Barcelona Televisió. "Espero implantar el servei abans de les eleccions municipals del maig", va afirmar l'alcalde, que no va concretar encara quina de les dues nits del cap de setmana serà l'escollida.
Hereu va dir que tant la demanda de transport públic nocturn el divendres i el dissabte com la millora de la seguretat del trànsit de vehicles privats "justifiquen" un servei ininterromput en festius. "Tots els dies és impossible, però les noves tecnologies ens permeten cobrir completament una nit", va afirmar.
Hereu va recordar en aquest sentit que el funcionament del metro el paguen els contribuents i que els dies festius la demanda és molt inferior a la dels laborables. "La gent ha de saber que les màquines s'han de parar per fer-ne el manteniment i que hi ha qüestions tècniques i de seguretat laboral que encaririen enormement ampliar a altres nits aquesta iniciativa".
AMPLIACIÓ FUTURA
L'alcalde va avançar que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està estudiant el projecte tècnic, que inclou temes de logística, reparació d'avaries, personal, seguretat i neteja, i no va descartar fins i tot, "a la llarga", poder ampliar el servei a tot el cap de setmana.
De moment, i segons el que va dir Montilla a l'octubre, aquesta primavera començarà una primera fase de prova que es prolongarà fins després de la Mercè. Posteriorment, s'estendrà a tot l'any.
El Periodico
• L'alcalde diu que tècnicament és possible donar servei una nit i que la demanda ho justifica
• L'operació serà finançada per la Generalitat i tindrà una primera fase de prova de sis mesos
Aglomeració de passatgers a la parada d'Espanya de la línia 3, després del piromusical de la Mercè. Foto: ARXIU / FERRAN NADEU ALBERT OLLÉS
BARCELONA
La utopia del metro nocturn a Barcelona els caps de setmana començarà a ser realitat a partir del mes de maig. Així ho va indicar ahir l'alcalde, Jordi Hereu, que va assegurar que ja és tècnicament possible donar servei una de les dues nits i que la demanda ho justifica.
Aquests dos aspectes havien estat utilitzats fins ara per l'ajuntament per negar la possibilitat d'ampliar l'horari del suburbà, juntament amb l'alt cost econòmic de l'operació. Aquest últim punt se solucionarà mitjançant una partida econò- mica de la Generalitat, en compliment d'una promesa electoral del PSC l'última campanya.
El metro funciona actualment de les cinc del matí fins a la mitjanit els dies laborables. Els divendres, dissabtes i vigílies de festiu l'horari s'amplia fins a les dues de la matinada.
4,5 MILIONS D'EUROS
La proposta socialista xifrava en 4,5 milions d'eu- ros l'aportació de l'Executiu català per al període 2007-2010 (una mica més d'un milió d'euros anuals) i es concretaria a través d'un conveni amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Segons va explicar José Montilla --que serà investit avui com a nou president-- el 20 d'octubre passat, l'ampliació d'horaris beneficiarà 230.000 persones a l'any. "Millorarà la seguretat viària i la tranquil.litat de molts pares", va dir llavors.
Aquestes mateixes paraules van ser pronunciades ahir a la nit per Hereu en una entrevista al programa Contrapunt de Barcelona Televisió. "Espero implantar el servei abans de les eleccions municipals del maig", va afirmar l'alcalde, que no va concretar encara quina de les dues nits del cap de setmana serà l'escollida.
Hereu va dir que tant la demanda de transport públic nocturn el divendres i el dissabte com la millora de la seguretat del trànsit de vehicles privats "justifiquen" un servei ininterromput en festius. "Tots els dies és impossible, però les noves tecnologies ens permeten cobrir completament una nit", va afirmar.
Hereu va recordar en aquest sentit que el funcionament del metro el paguen els contribuents i que els dies festius la demanda és molt inferior a la dels laborables. "La gent ha de saber que les màquines s'han de parar per fer-ne el manteniment i que hi ha qüestions tècniques i de seguretat laboral que encaririen enormement ampliar a altres nits aquesta iniciativa".
AMPLIACIÓ FUTURA
L'alcalde va avançar que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està estudiant el projecte tècnic, que inclou temes de logística, reparació d'avaries, personal, seguretat i neteja, i no va descartar fins i tot, "a la llarga", poder ampliar el servei a tot el cap de setmana.
De moment, i segons el que va dir Montilla a l'octubre, aquesta primavera començarà una primera fase de prova que es prolongarà fins després de la Mercè. Posteriorment, s'estendrà a tot l'any.
El Periodico
metring wrote:Mmm, quina casualitat, pel maig. No són les eleccions municipals per aquella època?
No és una casualitat. Es un acte descaradament premeditat, i a sobre sense cap intenció d'amagar-lo.L'Alcalde de Barcelona wrote:"Espero implantar el servei abans de les eleccions municipals del maig"
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Personalment no he sigut mai partidari del metro nocturn. A la nit, per la demanda que existeix, pels costos que té i pel trànsit que hi ha, la millor solució seria una bona xarxa de bus.megapauer wrote:Us queixeu de vici!!
No sé quant temps queixant-vos que voleu metro i ara a criticar!!
Però el metro obert tota la nit, em sembla una necessitat injustificada econòmicament injustificable.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
No sé com pot anar, però en tot cas caldrà que augmentin molt la seguretat al metro a segons quines hores de la matinada perquè la gent l'utilitzi...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Yo opino que podrían hacer como en Madrid, Buses nocturnos que cubran el recorrido de las líneas de metro, porque el NitBus mucha publicidad en el cine: pero ni llegas antes, ni en el anuncio sale la fauna que suele viajar en los buses -"y no lo digo por los pobres trabajadores que lo tengan que cojer"-.
Jo posaba als GEOS, perque amb la fauna que hi ha al metro a les dues de la matinada que fan mal bé tot i omplen el terra de potadas fan d'aquest servei desde les 23h un zoo sense gabies...Trenscat wrote:No sé com pot anar, però en tot cas caldrà que augmentin molt la seguretat al metro a segons quines hores de la matinada perquè la gent l'utilitzi...
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Hola:
A veure. El que es totalment injustificable es que, com ja he comentat, els locals d'oci nocturn tipus bars musicals, tanquin a les 3 i que el metro tanqui a les 2 de la matinada, sense mes opcio que un bus nocturn deficient o uns taxis purament anecdotics. Si el que volen es que la gent no agafi el transport privat cuan estan beguts, el que s'ha de potenciar es el transport public precissament les nits mes conflcitives. Amb aquestas premisas, la resta d'arguments tipus redibilitat, etc, estan fora de lloc. Primer es te que donar el servei -amb les perdues economiques mes petitas que pugui ser, es clar- pero no argumentar que no es rendible i que per aixo no s'obre.
Per que a veure: On van a parar els ingressos per billetatge, per publicitat (cada vegada mes "salvatge"), per las subvencions publiques, etc. I mes tenint en compte que s'estan destruint llocs de treball (tant a TMB-Metro com a TMB-Bus). Que no em diguin que es deficitari el servei. El que es deficitari es el model de gestio economica. Ras i curt.
A tall de comentari: Aquesta tarde agafo el metro a Hospital de Sant Pau i devant meu es cola (als morros del "armillat") un noi. L'armillat fa el comentari: "I que hem de fer si es colen". I jo he pensat: "Jo et dire el que hauries de fer. Enlloc de tocar-te els collons, avissar al cap d'estacio i pasar-li la descripcio del pajaru aquest. Pero t'es mes comode continuar amb les mans a la butxaca i cuan et rota, sortir al carrer a fer el cigarret, i esperar a fi de mes a que et caigui la pasta a la butxaca per no fer res". Heus aqui el fantastic model de gestio de TMB. Que bonic, no?.....
Sal.lutacions:
Serie600
Si us plau quin acudit mes bo!. Algu te contactes per enviar-ho al "Club de la Comedia"?. TMB neteja, seguretat, reparacio d'avaries?..... Au va, home!.L'alcalde va avançar que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està estudiant el projecte tècnic, que inclou temes de logística, reparació d'avaries, personal, seguretat i neteja,
A veure. El que es totalment injustificable es que, com ja he comentat, els locals d'oci nocturn tipus bars musicals, tanquin a les 3 i que el metro tanqui a les 2 de la matinada, sense mes opcio que un bus nocturn deficient o uns taxis purament anecdotics. Si el que volen es que la gent no agafi el transport privat cuan estan beguts, el que s'ha de potenciar es el transport public precissament les nits mes conflcitives. Amb aquestas premisas, la resta d'arguments tipus redibilitat, etc, estan fora de lloc. Primer es te que donar el servei -amb les perdues economiques mes petitas que pugui ser, es clar- pero no argumentar que no es rendible i que per aixo no s'obre.
Per que a veure: On van a parar els ingressos per billetatge, per publicitat (cada vegada mes "salvatge"), per las subvencions publiques, etc. I mes tenint en compte que s'estan destruint llocs de treball (tant a TMB-Metro com a TMB-Bus). Que no em diguin que es deficitari el servei. El que es deficitari es el model de gestio economica. Ras i curt.
A tall de comentari: Aquesta tarde agafo el metro a Hospital de Sant Pau i devant meu es cola (als morros del "armillat") un noi. L'armillat fa el comentari: "I que hem de fer si es colen". I jo he pensat: "Jo et dire el que hauries de fer. Enlloc de tocar-te els collons, avissar al cap d'estacio i pasar-li la descripcio del pajaru aquest. Pero t'es mes comode continuar amb les mans a la butxaca i cuan et rota, sortir al carrer a fer el cigarret, i esperar a fi de mes a que et caigui la pasta a la butxaca per no fer res". Heus aqui el fantastic model de gestio de TMB. Que bonic, no?.....
Sal.lutacions:
Serie600
Per això, crec que primer s'hauria de potenciar el transport públic mitjançant autobusos de manera més eficient i no pas obrint el metro tota la nit de dissabte. S'ha de buscar un cert equilibri entre la demanda que hi ha i el servei públic que s'ha de donar.Serie600 wrote: Si el que volen es que la gent no agafi el transport privat cuan estan beguts, el que s'ha de potenciar es el transport public precissament les nits mes conflcitives. Amb aquestas premisas, la resta d'arguments tipus redibilitat, etc, estan fora de lloc. Primer es te que donar el servei -amb les perdues economiques mes petitas que pugui ser, es clar- pero no argumentar que no es rendible i que per aixo no s'obre.
I el que passarà és que arribarà setmana santa i dissabte obrirà el metro tota la nit i la gent es queixarà perquè hi passarà un metro cada 10-12 minuts i no un cada 5 minuts com tothom voldria. I ja tenim opinió pública no en contra d'obrir a la nit, sinó del metro com a servei públic (que si dóna un mal servei, que si hauria d'obrir cada nit...).
Amb una xarxa de busos més densa i amb més freqüència potser aquest debat de obrir metro tota la nit o no obrir-lo ni tan sols existiria.
Hola:
Ok, perfecte. En lloc de disminuir el soroll del transit de superficie, posem mes autobusos a circular per la nit. Fantastic.
En lloc de reduir l'emissio de gassos de combustio augmentem la flota d'autobussos. Correcte.
Ei, que cap problema, eh?. Que a mi ja em passen 3 o 4 lines nocturnes pel costat de casa. Entre aixo, el camio de les escobreries, el de regar i el "nen" amb l'escapament de la moto trucat per fer mes soroll, es dorm de maravella. Sobretot a l'estiu. De dia ja ni t'explico.
Si home, es mes correcte aixo i tancar el metro per la nit del cap de setmana (divendres a disabte i dissabte a diumenge).
Si ja tenim una xarxa de metro que funciona, perque en hem "d'inventar" un servei alternatiu nocturn?.
Ja em conformo amb un convoi cada 15 - 20 minuts, es a dir, de tres a cuatre per hora. Mes que suficient.
Sal.lutacions:
Serie600
Ok, perfecte. En lloc de disminuir el soroll del transit de superficie, posem mes autobusos a circular per la nit. Fantastic.
En lloc de reduir l'emissio de gassos de combustio augmentem la flota d'autobussos. Correcte.
Ei, que cap problema, eh?. Que a mi ja em passen 3 o 4 lines nocturnes pel costat de casa. Entre aixo, el camio de les escobreries, el de regar i el "nen" amb l'escapament de la moto trucat per fer mes soroll, es dorm de maravella. Sobretot a l'estiu. De dia ja ni t'explico.
Si home, es mes correcte aixo i tancar el metro per la nit del cap de setmana (divendres a disabte i dissabte a diumenge).
Si ja tenim una xarxa de metro que funciona, perque en hem "d'inventar" un servei alternatiu nocturn?.
Ja em conformo amb un convoi cada 15 - 20 minuts, es a dir, de tres a cuatre per hora. Mes que suficient.
Sal.lutacions:
Serie600
Idem!
Sense que serveixi de precedent, opino el mateix que tú.wefer wrote:Personalment no he sigut mai partidari del metro nocturn. A la nit, per la demanda que existeix, pels costos que té i pel trànsit que hi ha, la millor solució seria una bona xarxa de bus.
Però el metro obert tota la nit, em sembla una necessitat injustificada econòmicament injustificable.
Resulta més sostenible que el poc trànsit que hi ha per la nit sigui d'autobusos i vehicle privat que no pas mantenir el metro en funcionament. Sabeu els diners que se'n van en il·luminació, per dir-vos quelcom?
Evidentment, estic a favor d'obrir el metro per la nit per Sant Joan, la Mercè, Cap d'Any, etc. Això són excepcions totalment justificades ja que la utilització del servei és massiva.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Hola:
Estem parlant d'obrir el metro nomesels caps de setmana. Tan dificil es d'entendre?. La nit de diumenge a dilluns ja esta tancat (tanca a les 12, com si despres d'aquesta hora no hi hagues vida en aquesta ciutat, pero be....) i no torna a obrir fins les 5 de la matinada de dilluns. Son prous hores per fer manteniment?. I queda la resta de dies per fer manteniment. Que no es tant temps.
En fi nois, si voleu podem caure en un bucle -com d'altres vegades- que si metro si, o metro no. El que esta molt clar es que a una ciutat com Barcelona, deixar el transport nocturn dels caps de setrmana a expenses d'una xarxa insuficient i mal dissenyada es senzillament de jutjat de guardia. Si hi ha una xarxa de metro, s'ha d'utilitzar, que per aixo esta, i no pas inventar-se serveis alternatius xapussers com el que tenim ara.
Estic parlant de frequencies de pas de 3 a 4 convois cada hora home. El que resultaria un tren cada 15 - 20 minuts. Aixo excessiu?. No fotem?.
Sal.lutacions:
Serie600
La pregunta en si es simple.megapauer wrote:Quan penses que s'ha de fer el manteniment de la infraestructura? A les 12 del migdia?Serie600 wrote:Si ja tenim una xarxa de metro que funciona, perque en hem "d'inventar" un servei alternatiu nocturn?.
Estem parlant d'obrir el metro nomesels caps de setmana. Tan dificil es d'entendre?. La nit de diumenge a dilluns ja esta tancat (tanca a les 12, com si despres d'aquesta hora no hi hagues vida en aquesta ciutat, pero be....) i no torna a obrir fins les 5 de la matinada de dilluns. Son prous hores per fer manteniment?. I queda la resta de dies per fer manteniment. Que no es tant temps.
En fi nois, si voleu podem caure en un bucle -com d'altres vegades- que si metro si, o metro no. El que esta molt clar es que a una ciutat com Barcelona, deixar el transport nocturn dels caps de setrmana a expenses d'una xarxa insuficient i mal dissenyada es senzillament de jutjat de guardia. Si hi ha una xarxa de metro, s'ha d'utilitzar, que per aixo esta, i no pas inventar-se serveis alternatius xapussers com el que tenim ara.
Estic parlant de frequencies de pas de 3 a 4 convois cada hora home. El que resultaria un tren cada 15 - 20 minuts. Aixo excessiu?. No fotem?.
Sal.lutacions:
Serie600
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Doncs jo continuo amb la meva opinió, la ressumeixo de manera simple: cal potenciar la xarxa de busos nocturns. A mi l'N8 em va de conya, i estic segur que si a tothom li anés igual de bé el Nitbus que a mi aquesta línia, ningú trobaria a faltar el Metro per la nit.
Pel que fa a una ciutat com Barcelona... Jo he estat a París, i el Metro està tancat de nit (vaig agafar bus nocturn). He estat a Londres, i el Metro tanca de nit (en aquest cas cap dia vaig tornar tan tard com per trobar-m'el tancat). He estat a Roma, i el Metro tanca de nit (i la línia A a les 21 h., això sí que és escandalós); vam agafar busos nocturns, i de conya.
He estat a més ciutats europees amb Metro (i que el tanquen de nit), però París, Londres i Roma són prou representatives... Ah! i Madrid.
Ara, que tanquin els laborables a les 2, i obrin també més d'hora (com a Madrid) ja em sembla millor.
Pel que fa a una ciutat com Barcelona... Jo he estat a París, i el Metro està tancat de nit (vaig agafar bus nocturn). He estat a Londres, i el Metro tanca de nit (en aquest cas cap dia vaig tornar tan tard com per trobar-m'el tancat). He estat a Roma, i el Metro tanca de nit (i la línia A a les 21 h., això sí que és escandalós); vam agafar busos nocturns, i de conya.
He estat a més ciutats europees amb Metro (i que el tanquen de nit), però París, Londres i Roma són prou representatives... Ah! i Madrid.
Ara, que tanquin els laborables a les 2, i obrin també més d'hora (com a Madrid) ja em sembla millor.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Roma...
Hola!
Si, el tema de Roma és bastant escandalòs...
Salut!
Si, el tema de Roma és bastant escandalòs...
No t'enfadis home! Pensa que el cost no és per fer moure els trens, sinó per mantenir tota la xarxa en funcionament: sistemes, il·luminació, etc. És una despessa excessiva.Serie600 wrote:Estic parlant de frequencies de pas de 3 a 4 convois cada hora home. El que resultaria un tren cada 15 - 20 minuts. Aixo excessiu?. No fotem?.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2