TMB: 5000s vs 9000s

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Quin tren consideres més agradable pel viatger?

5000 de CAF
8
25%
9000 d'Alstom
11
34%
Caldrà esperar un temps perquè me'n faci una opinió ferma
13
41%
 
Total votes: 32

User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Post by El LLOP »

En metring preguntava si es pot comparar com es viatjava en el 100 i el 5000/9000. Salvant les diferències, jo ho definiria com "AMPLITUD"
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

(Aquí faria falta una icona babejant a mars)
Jo vaig entrar en un, quan van fer l'exposició dels 150 anys del ferrocarril, a l'estació de França, i em va deixar parada precisament això, la gran amplitut, i també les bombetes, la distribució dels seients...en fi, tot ell, quina preciositat!!!!!!!!!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Pensa que els 100 eren de gàlib ample, i els 5000/9000 són de gàlib normal. Espera't a que arribin els 6000... aquests sí que seran comparables als 100.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Ja, ja ho sé, però per exemple, els 4000 ja no tenen tant espai, tot i ser de la mateixa línia.
Ah! I les finestres ovalades...
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Els 6000, seràn molt mes petits que els 100s, penseu que els 100s son/eren molt alts.


Salut i peles!!!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Ja m'ho imaginava, perquè diria que eren més grans que els 400 i tot.
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Si, els 200 i 400 de dalt eren mes o menys plans, i en canvi els 100 eren rodons, lu bo que tenia aquest material (100-200-300-400-600), era que era un material molt robust i dur, em refereixu, que a la seva estructura era molt bona, per posar un exemple, crec que eren els 100, 200 i 400 que el terra era de cimen, a part que era un material que sespatllava molt poc, li podies donar molta guerra durant molt de temps i el tren tirava de conya. Ara linconvenient del 300 era que portava els calderins d'aire comprimit masa petits.

Salut i peles!!!
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Jo que consti que no es per fer-li la pilota a en Jamiro, pero m'agraden mes els 9000, els trobo mes "trens" que els 5000, no se. Es dificil explicar.

El soroll intern?, potser que hi facin una mica mes que els 5000, pero ja veus, per sentir segons quines converses.... Les frenades, aqui si que us dono la rao, foten un bon sotrac al frenar. Ahir tarde vaig agafar el 205 de la L2 i home, sotragava bastant al frenar, sobre tot al final de la frenada.

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Si, Jamiro, ja esbrinare de qui son els convois del metro d'Estocolm, pero com resulti que son de CAF, ara no et deprimeixis..... :D
Jordilar

Post by Jordilar »

Serie-1000-metro wrote:el terra era de cimen
Ni els vaixells tenien estructures de ciment....

Sobre els 9000, a mi l'il·luminació m'agrdada més. Interiorment es gairebé igual que el 5000, però el que he trobat es que el pupitre de conducció sembla de joguina.

Salut,
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Serie600 wrote:El soroll intern?, potser que hi facin una mica mes que els 5000, pero ja veus, per sentir segons quines converses....
Interessant apunt. De fet, quan tinc la desgràcia de patir un 5000 trobo a faltar la pantalla sonora dels 1000, que evitava haver de sentir la típica conversa de nengs, verduleres o sudamericans hiperventilats.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Misatge per Jordilar....

Mestas dient que dic una trola? O et refereixes a que eren trens mes durs que un vaixell?
Jordilar

Post by Jordilar »

Em refería a que sería rar, pesat i fràgil equipar el terra d'un tren amb planxes de formigó i ,per tant, aquesta dada crec que es incerta. Com a comparació he dit que els vaixells no fan us del ciment.

Salut,
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Avera, no es una dada que magi tret de la butxaca, sensillament es una dada obtinguda de persones empleats al metro, que han treballat amb aquets trens, sels coneixen, els han remenat, i tots diuen el mateix, que el terra era de cimen.

No es una cosa que m'ha dit el veí de la germana del marit de la meva tieta, sino una cosa que m'han dit gent, que ha cunduit aquets trens.

Salut i peles!!!
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

Serie600 wrote:Si, Jamiro, ja esbrinare de qui son els convois del metro d'Estocolm, pero com resulti que son de CAF, ara no et deprimeixis..... :D
Els C20 són d'Adtranz, m'hi vaig fixar aquest estiu :D
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Javi82, has anat a Estocolm?...... ( :'( llagrimeta de nostalgia).

Digue'm que has pujat al metro i t'ha agradat.... si us plau!..... (que si no em causaras una "depre")

Sal.lutacions:

Serie600

PD1: De bitxos com els que portas d'avatar en tinc un a casa :D
PD2: Has entrat en un Teknik Magassinet o en un Class Olhson?.... (off topic)
User avatar
VladiGB
N5
N5
Posts: 107
Joined: Wednesday 19/07/2006 22:12

Post by VladiGB »

A mi me pareció mas pequeño el 9000 que el 5000 y lo de la frenada no me esperaba que fuese más ruidosa que la del 5000, pero sí lo es, para que luego digán que lo hecho en casa está peor, no obstante me gusta más el diseño externo del 9000 que el del 5000,

Un error de ingeniera que tienen los 5000 es que la frenada es muy progresiva entonces tienen que frenar antes que los 2100 cosa que estos tienen unos frenos mucho mejor calculados, además el panel del 5000 parece el del civia. Otro error de los 5000 es que los terminales de los florecentes de los 500 están a las vista del publico por lo tanto el graciosillo de turno ya sabe que hacer, pero weno el 5000 me gusta mucho... :)
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Cert, un cop, vaig veure que la placa que tapava un, estava una mica caiguda. Així, és podia "extraviar" algún fluorescent.
User avatar
VladiGB
N5
N5
Posts: 107
Joined: Wednesday 19/07/2006 22:12

Post by VladiGB »

metring wrote:Cert, un cop, vaig veure que la placa que tapava un, estava una mica caiguda. Així, és podia "extraviar" algún fluorescent.
En un 5000 que hi ha a la L3 que passar per plaça espanya a les 9:10 en direcció Zona Universitaria, això que dius de la placa del florescent fins fa poc es notaba una mica, a mes a mes hi ha algunes xapas del sostre deformades i semblan que no acabin d'encaixar bé del tot, -com els cotxes de joguina cutres que las portes no tancan bé o sobresurten-.
La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
Gat_l-h
N4
N4
Posts: 58
Joined: Monday 25/09/2006 21:33
Location: L'Hospitalet centre del centre

Post by Gat_l-h »

Jordilar wrote:Em refería a que sería rar, pesat i fràgil equipar el terra d'un tren amb planxes de formigó i ,per tant, aquesta dada crec que es incerta. Com a comparació he dit que els vaixells no fan us del ciment.

Salut,
No se si els 100 tenien components de formigó o morter, pero en el món nàutic existeixen els vaixells de ferro ciment:

http://www.fao.org/docrep/003/V9468S/V9468S00.HTM

No es un material molt extés, pero "haberlos haylos".
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Es Alstom, nena

Post by JaMiRo! »

Ho sento però tècnicament els 9000s són superiors als 5000s. Es poden discutir detalls estètics com els que comenteu però no hi ha color quant a temes enginyerils. Es Alstom, nena.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”