Aeri Olesa de Montserrat - Esparreguera
Aeri Olesa de Montserrat - Esparreguera
Quan començaran les proves de l'aeri?
Quan entrarà en servei?
Quan entrarà en servei?
Aeri
Ja no me'n recordava de l'aeri... A mi em sembla una barbaritat el que han fet amb aquesta obra. Se suposa que l'objectiu que té és "acostar" Esparreguera i Olesa, però em sembla que tant a Esparreguera com a Olesa, les dues "estacions" de l'aeri no estan gaire a prop de res. No hagués estat més barat un autobús?
D'altra banda, també se suposa que la funció de l'aeri és portar la gent d'Esparreguera a l'estació dels FGC d'Olesa. Està clar que per a baixar a BCN des d'Esparreguera és molt millor la Hispano Igualadina. Tot i el mal servei de la Igualadina, crec que els d'Esparreguera prefereixen no perdre gairebé una hora amb els FGC si en bus ho fan en mitja hora.
Jo crec que no està justificat gastar-se els diners en aquest aeri.
D'altra banda, també se suposa que la funció de l'aeri és portar la gent d'Esparreguera a l'estació dels FGC d'Olesa. Està clar que per a baixar a BCN des d'Esparreguera és molt millor la Hispano Igualadina. Tot i el mal servei de la Igualadina, crec que els d'Esparreguera prefereixen no perdre gairebé una hora amb els FGC si en bus ho fan en mitja hora.
Jo crec que no està justificat gastar-se els diners en aquest aeri.
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparraguera
Encara fan obres als voltants de l'estació d'Esparreguera i no he vist cap anunci d'entrada en funcionament.Crec que trigarà encara en entrar en servei.jvile wrote:Quan començaran les proves de l'aeri?
Quan entrarà en servei?
Salutacions
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Conec la zona una mica de passada i no entenc tantes crítiques que té aquesta obra.
Ara hi ha un autobús però aquest aeri permetrà enllaçar amb tots els trens i ajustar la oferta a la demanda bastant millor que l'autobús i és bastanta la gent que fa servir l'autobús per agafar després el tren.
La ubicació de l'estació d'Esparraguera de l'aeri potser no és la millor però per alguna cosa Esparraguera té l'autobús urbà, a Olesa no té sentit en cap altre lloc que l'estació, a més a Olesa també hi ha autobús urbà.
Potser la obra que s'està fent no és el que respon millor a les necessitats, però jo penso que sí que serà útil.
Pel que fa al servei de tren entre Olesa i Barcelona està previst que es vagi millorant progressivament, si tan bo és anar en Hispano Igualadina d'Esparraguera a Barcelona, l'aeri també servirà perquè els veïns d'Olesa agafin l'autobús a Esparraguera per anar a Barcelona.
Ara hi ha un autobús però aquest aeri permetrà enllaçar amb tots els trens i ajustar la oferta a la demanda bastant millor que l'autobús i és bastanta la gent que fa servir l'autobús per agafar després el tren.
La ubicació de l'estació d'Esparraguera de l'aeri potser no és la millor però per alguna cosa Esparraguera té l'autobús urbà, a Olesa no té sentit en cap altre lloc que l'estació, a més a Olesa també hi ha autobús urbà.
Potser la obra que s'està fent no és el que respon millor a les necessitats, però jo penso que sí que serà útil.
Pel que fa al servei de tren entre Olesa i Barcelona està previst que es vagi millorant progressivament, si tan bo és anar en Hispano Igualadina d'Esparraguera a Barcelona, l'aeri també servirà perquè els veïns d'Olesa agafin l'autobús a Esparraguera per anar a Barcelona.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Utilitat discutible
Si vius a Esparreguera i vols anar a BCN, no agafaràs un bus urbà, després l'aeri i després el tren per anar a BCN. El bus urbà no té unes freqüències gaire bones ni és molt ràpid. L'aeri (segons les dades de trenscat.com) té dues cabines de 16 persones i triga 4 minuts a fer el viatge: en hores punta és possible que t'hagis d'esperar perquè la cabina va plena. Després agafes el tren: si és un S4 trigaràs 59 minuts en arribar, i si és un R5 46 minuts. A més, els FGC et deixen a Espanya, per tant encara et falta agafar metro o bus per anar al teu destí. Has hagut d'agafar (en el pitjor cas) 4 mitjans de transport diferents (suposem que el bus urbà estigui integrat, el màxim que permeten els títols integrat en un sol viatge), i entre una cosa i l'altra potser t'ha costat fins a 1h 30min tot el trajecte (comptant esperes als transbordaments).josep_serre wrote:Conec la zona una mica de passada i no entenc tantes crítiques que té aquesta obra.
La ubicació de l'estació d'Esparraguera de l'aeri potser no és la millor però per alguna cosa Esparraguera té l'autobús urbà, a Olesa no té sentit en cap altre lloc que l'estació, a més a Olesa també hi ha autobús urbà.
Home, tu mateix dius que no és la millor solució, però que a algú li servirà. Tenint en compte que la majoria de trajectes són dels pobles cap a BCN, aquest aeri farà servei a poca gent. I tenint en compte el que val, doncs potser valia la pena mirar si val la pena aquesta inversió de diners o fer algo més barat, amb autobusos.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Segons la pàgina web del Departament de Política Territorial i Obres Públiques l'obra costa 4,86 MEUR.
El tema de la capacitat és una mica justet 16 persones, tot i que l'autobús que hi ha no té gaire més capacitat, penso que és un error no haver fet el telecabina en bucle i desembragable per poder tenir més capacitat, això sí es podran fer viatges cada 5 minuts si puntualment la demanda ho requereix.
Pel que fa a la integració tarifària, si és un servei més de FGC com sembla ser que serà, el més probable és que a Olesa no s'hagi de tornar a validar el bitllet.
La demanda esperada és de 250.000 viatgers a l'any.
El tema de la capacitat és una mica justet 16 persones, tot i que l'autobús que hi ha no té gaire més capacitat, penso que és un error no haver fet el telecabina en bucle i desembragable per poder tenir més capacitat, això sí es podran fer viatges cada 5 minuts si puntualment la demanda ho requereix.
Pel que fa a la integració tarifària, si és un servei més de FGC com sembla ser que serà, el més probable és que a Olesa no s'hagi de tornar a validar el bitllet.
La demanda esperada és de 250.000 viatgers a l'any.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
dues dades:
el telecabina de nuria transporta 380pers/hora el d'olesa 190pers/h.
Només diré que jo i tothom que frequenta el telecabina de nuria esta desitjant que tingui una averia lo mes greu millor i que el canviin perque allo es un sistema de transport inviable, la seva capacitat de transport es nul·la. No vull veure que passara amb aquesta nova instalació d'olesa.
No entenc com han posat aquest telecabina de 190 pers/h quan hi ha models que en trasporten 3000pers/h.
a las pruebas me remito...
no voldria ser alarmista...pero ja mo direu.
a reveure
PD: crec que el transport per cable es una molt bona opció per terrenys muntanyosos o de relleu complicat. No sempre fer una carretera o una via es la millor solució.
el telecabina de nuria transporta 380pers/hora el d'olesa 190pers/h.
Només diré que jo i tothom que frequenta el telecabina de nuria esta desitjant que tingui una averia lo mes greu millor i que el canviin perque allo es un sistema de transport inviable, la seva capacitat de transport es nul·la. No vull veure que passara amb aquesta nova instalació d'olesa.
No entenc com han posat aquest telecabina de 190 pers/h quan hi ha models que en trasporten 3000pers/h.
a las pruebas me remito...
no voldria ser alarmista...pero ja mo direu.
a reveure
PD: crec que el transport per cable es una molt bona opció per terrenys muntanyosos o de relleu complicat. No sempre fer una carretera o una via es la millor solució.
No els podem comparar.
No podem comparar el nou aeri d'esparreguera amb el de núria, ja que són diferents. El de núria realitza el recorregut de forma cíclica (les vagonetes no paren de viatjar, fins i tot poden anar buides), el nou aeri a olesa és de tipus vaivé, (resta parat a les estacions extremes fins que s'omplen les cabines o arriba l'hora de sortida programada), això provoca una disminució de la capacitat/hora però un gran estalvi energètic, per això les xifres de capacitat poden ser enganyoses...
D'acord que establir un horari pot suposar un estalvi energetic important a les hores de poca afluencia de gent, però si t'arriba un grup de 150 persones... caos total!
Aturant l'instalació guanyes estalvi energetic, pero la capacitat maxima de l'instalació és la que hi ha, i aqui si que no hi ha miracles que valguin...
molt em temo que si aquesta infrastuctura té exit (esperem que si) es colapsara de forma molt preocupant (que esperem que no).
a reveure
Aturant l'instalació guanyes estalvi energetic, pero la capacitat maxima de l'instalació és la que hi ha, i aqui si que no hi ha miracles que valguin...
molt em temo que si aquesta infrastuctura té exit (esperem que si) es colapsara de forma molt preocupant (que esperem que no).
a reveure
L’aeri d’Esparreguera millora la maquinària
http://212.101.75.163/notes/nota_217_cat.pdf
Comunicació FGC wrote:L’aeri d’Olesa-Esparreguera millora la maquinària
Barcelona, 24 de novembre de 2006
Amb motiu dels treballs de millora tecnològica de la maquinària de l’aeri
d’Olesa-Esparreguera, aquesta instal·lació estarà fora de servei a partir del 27 de novembre preveient restablir-lo la tercera setmana de desembre, en funció de la progressió dels treballs.
Tot i no ser imprescindibles per al bon funcionament de l’aeri, aquestes millores han estat recomanades per l’empresa constructora per tal de deixar la instal·lació preparada per a futures ampliacions de la capacitat de transport amb un rendiment òptim.
Mentre durin aquests treballs hi haurà un servei d’autocar substitutori per mantenir la connexió de l’estació superior d’Esparreguera amb l’estació d’Olesa de Montserrat d’FGC.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
La veritat és que l'aeri d'Olesa a Esparreguera em sembla que no ha acabat mai d'anar massa fi. Molt sovint es veia l'autobús substitori fent el servei... Esperem que amb aquesta renovació, que diuen que no és imprescindible, millori la fiabilitat de la instal·lació
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
A veces y esporádicamente voy a comer algún jueves que otro a un lugar llamado CAL FELIP. Está situado justo al ladito de la estación de Olesa de FGC, donde finaliza el aéreo.
Creo que o bien no funciona, porque nunca lo he visto funcionar regularmente, ni veo cabinas, ni veo nada... o bien el aéreo de Esparraguera a Olesa tiene un horario determinado.
Saludos,
Sergio
A veces y esporádicamente voy a comer algún jueves que otro a un lugar llamado CAL FELIP. Está situado justo al ladito de la estación de Olesa de FGC, donde finaliza el aéreo.
Creo que o bien no funciona, porque nunca lo he visto funcionar regularmente, ni veo cabinas, ni veo nada... o bien el aéreo de Esparraguera a Olesa tiene un horario determinado.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Segun el Horario funciona cada 20 minutos, menos al mediodia de sabados, domingo y festivos que para 2 horas al mediodia (supongo que para ir a comer)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L'aeri és un animal carnívor, herbívor o omnívor?davida wrote:Segun el Horario funciona cada 20 minutos, menos al mediodia de sabados, domingo y festivos que para 2 horas al mediodia (supongo que para ir a comer)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparraguera
Tots els vostres dubtes son reals.......aquest servei és un desatre empresarial de l'Administració i aquesta s'ha de fer responsable. Va se inclòs en el PDI 2001-2010 per part de l'Ajuntament d'Esparreguera i el DPTOP basats en un estudi de mobilitat generada del 1996, quan ja havien canviat les previsions al 2001. Tots els estudis preliminars i el del FGC indicaven que l'amortizació seria a més de 30 anys i la viabilitat del projecte era nula. A més el seu cost de construcció va ser superior a l'esperat i la demanda logicament també menor de la esperada, amb notables costos específics d'explotació i conjentura de crisis financera. Així doncs, davant d'aquest exemple de mala planificació i veritat incòmode de transport sostenible, us demono informació i participació a la nostre campanya, per tal que de fer funcionar el funicular aeri d'Olesa de Montserrat - Esparreguera com el metro de Barcelona que ja volia ser des del 1924, ja que els usuaris no tenen la culpa de tot això.
Xavier Ortiz
Associació d’usuaris i amics de l’Aeri d’Esparreguera
http://aeriesparreguera.blogspot.com/
656646002
Xavier Ortiz
Associació d’usuaris i amics de l’Aeri d’Esparreguera
http://aeriesparreguera.blogspot.com/
656646002
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparraguera
Gràcies per explicar-nos la vostra problemàtica i benvingut al FTC!
Re: Aeri Olesa de Montserrat - Esparraguera
http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... 1_a_tz.pdf
L'Aeri Olesa-Esparreguera restarà fora de servei per revisió anual entre el 19 de setembre i el 7 d'octubre
Des de les 10h del dilluns 19 de setembre i fins a les 14h del divendres 7 d'octubre, l'Aeri d'Olesa-Esparreguera romandrà fora de servei per revisió anual. Disposeu d'un servei substitutori per carretera.
Per a més informació podeu trucar al telèfon 93 205 15 15 o consultar al web http://www.fgc.cat.
Disculpeu les molèsties
L'Aeri Olesa-Esparreguera restarà fora de servei per revisió anual entre el 19 de setembre i el 7 d'octubre
Des de les 10h del dilluns 19 de setembre i fins a les 14h del divendres 7 d'octubre, l'Aeri d'Olesa-Esparreguera romandrà fora de servei per revisió anual. Disposeu d'un servei substitutori per carretera.
Per a més informació podeu trucar al telèfon 93 205 15 15 o consultar al web http://www.fgc.cat.
Disculpeu les molèsties
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Autobús substitutori
Tindrà tela si resulta que triga menys que l'aeri.Disposeu d'un servei substitutori per carretera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Descoordinació
Crec que aquest servei és tan i tan poc utilitzat per la descoordinació horaria entre el telefèric i la línia dels ferrocarrils.
S'hauria de possar en funcionament un horari similar al del funicular de Gelida, que funciona 5' després d'arribar un tren a l'estació, per pujar; i 5' abans de la sortida dels trens, per baixar a l'estació.
S'hauria de possar en funcionament un horari similar al del funicular de Gelida, que funciona 5' després d'arribar un tren a l'estació, per pujar; i 5' abans de la sortida dels trens, per baixar a l'estació.