ESTACIÓ DE FRANÇA PER FGC
ESTACIÓ DE FRANÇA PER FGC
Després de llegir la noticia de l´allargament de túnels de l´estació de Catalunya de FGC fins a Casp/Pg. de Gràcia i deixar les portes obertes a un allargament d´aquesta línia fins a Glòries us faig el següent plantejament per tal de donar un ús a l´estació de França.
Tenint en compte que FGC Baix LLobregat (Pl. Espanya) i FGC Vallès (Pl. Catalunya) tard o d´hora arribaran a pl. de les Glòries, l´estació de França es podria convertir en la terminal de FGC ja que es podria aprofitar el túnel de 3 vies que quedarà lliure de Glòries a l´Estació de França.
L´estació és propietat d´Adif, simplemnet FGC hauria de pagar un lloguer per l´ús de l´estació i adapatació de les vies als diferents amples de via.
Algú pot pensar que és una tonteria però penso que ja que la tenim l´hem d´aprofitar ja que pot donar un gran servei i una estació d´aquestes característiques també dona prestigi a la ciutat.
Tenint en compte que FGC Baix LLobregat (Pl. Espanya) i FGC Vallès (Pl. Catalunya) tard o d´hora arribaran a pl. de les Glòries, l´estació de França es podria convertir en la terminal de FGC ja que es podria aprofitar el túnel de 3 vies que quedarà lliure de Glòries a l´Estació de França.
L´estació és propietat d´Adif, simplemnet FGC hauria de pagar un lloguer per l´ús de l´estació i adapatació de les vies als diferents amples de via.
Algú pot pensar que és una tonteria però penso que ja que la tenim l´hem d´aprofitar ja que pot donar un gran servei i una estació d´aquestes característiques també dona prestigi a la ciutat.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Per a la línia de FGC Llobregat-Anoia encara es podria plantejar, però per la línia Barcelona-Vallès les intencions van per una altra banda. Si ara es prolonga la línia fins a Passeig de Gràcia és amb intencions de seguir pujant amunt per trobar de nou l'estació de Gràcia i fer un llarg llaç (o bucle) de manera que els trens no finalitzarien recorregut a cap estació al centre de Barcelona i donarien la volta per tornar a pujar cap a Terrassa/Sabadell.
La línia Llobregat-Anoia no se sap tant com vol que quedi. Es va parlant molt de fer-la arribar a Glòries passant per Francesc Macià i Gràcia i en principi s'havien sentit veus de prolongar-la cap al Barcelonès Nord. De tota manera, tots aquests projectes són a força llarg termini ja que de moment ni tan sols s'ha licitat (i no sé ni si hi ha el projecte fet) del tram Pl.Espanya-Francesc Macià, que és el que està inclòs al Pla Director d'Infrastructures 2001-2010.
La línia Llobregat-Anoia no se sap tant com vol que quedi. Es va parlant molt de fer-la arribar a Glòries passant per Francesc Macià i Gràcia i en principi s'havien sentit veus de prolongar-la cap al Barcelonès Nord. De tota manera, tots aquests projectes són a força llarg termini ja que de moment ni tan sols s'ha licitat (i no sé ni si hi ha el projecte fet) del tram Pl.Espanya-Francesc Macià, que és el que està inclòs al Pla Director d'Infrastructures 2001-2010.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Si tens raó però la noticia d´ahir deixa la porta oberta a que la línia vagi fins a Glòries o Vallès.
Us passo la noticai sensera, llegiu el 5è paràgraf.
Quim Torrent AVUI 23/11/06
L'ampliació de l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de plaça Catalunya (FGC) permetrà millorar en un 30% l'oferta de trens entre Barcelona i el Vallès Occidental. La reforma de l'estació augmentarà la capacitat d'una xarxa que actualment està al límit de la saturació en hores punta.
L'ATM (Autoritat del Transport Metropolità) donarà llum verda en els pròxims mesos a l'estudi de viabilitat, que preveu la construcció d'una cua de maniobres que facilitarà el moviment dels trens. L'obra permetrà disposar de trens cada 90 segons, millorant en 30 segons la freqüència actual.
La proposta, que ja hauria d'haver estat publicada a finals d'estiu, consisteix a prolongar les vies de l'actual estació per construir-hi una cua de maniobres. Ara les mateixes andanes de l'estació fan aquesta funció, cosa que disminueix la capacitat de les vies, que pràcticament no ha crescut en els últims anys, mentre que el nombre de viatgers no para de créixer. En els sis primers mesos els usuaris de les línies del Vallès van créixer un 86,9%.
Fonts de FGC van atribuir la lentitud de la redacció de l'estudi de viabilitat a la complexitat del projecte. L'ampliació s'haurà de fer per sota de l'estació de Renfe, la L1 del metro i vorejant els pàrquings de cotxes que hi ha al subsòl de la zona. En principi, la cua de maniobres travessarà diagonalment la plaça i anirà des del final del carrer Pelai fins a la cruïlla de passeig de Gràcia amb Casp.
La nova línia obriria la porta a la prolongació de les línies de Ferrocarrils cap a la plaça de les Glòries o per a la construcció d'un nou túnel cap al Vallès, possibilitats que queden obertes al pla d'infraestructures de la Generalitat.
El principal handicap de l'obra serà el llarg temps que es preveu que durin els treballs per dur-la a terme i les possibles afectacions en superfície i en les altres línies de tren i metro que hi ha a la plaça Catalunya. Les mesures de seguretat de l'obra hauran de ser extremes perquè milers de persones passen cada dia amb transport públic pel subsòl de la plaça Catalunya.
Us passo la noticai sensera, llegiu el 5è paràgraf.
Quim Torrent AVUI 23/11/06
L'ampliació de l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat de plaça Catalunya (FGC) permetrà millorar en un 30% l'oferta de trens entre Barcelona i el Vallès Occidental. La reforma de l'estació augmentarà la capacitat d'una xarxa que actualment està al límit de la saturació en hores punta.
L'ATM (Autoritat del Transport Metropolità) donarà llum verda en els pròxims mesos a l'estudi de viabilitat, que preveu la construcció d'una cua de maniobres que facilitarà el moviment dels trens. L'obra permetrà disposar de trens cada 90 segons, millorant en 30 segons la freqüència actual.
La proposta, que ja hauria d'haver estat publicada a finals d'estiu, consisteix a prolongar les vies de l'actual estació per construir-hi una cua de maniobres. Ara les mateixes andanes de l'estació fan aquesta funció, cosa que disminueix la capacitat de les vies, que pràcticament no ha crescut en els últims anys, mentre que el nombre de viatgers no para de créixer. En els sis primers mesos els usuaris de les línies del Vallès van créixer un 86,9%.
Fonts de FGC van atribuir la lentitud de la redacció de l'estudi de viabilitat a la complexitat del projecte. L'ampliació s'haurà de fer per sota de l'estació de Renfe, la L1 del metro i vorejant els pàrquings de cotxes que hi ha al subsòl de la zona. En principi, la cua de maniobres travessarà diagonalment la plaça i anirà des del final del carrer Pelai fins a la cruïlla de passeig de Gràcia amb Casp.
La nova línia obriria la porta a la prolongació de les línies de Ferrocarrils cap a la plaça de les Glòries o per a la construcció d'un nou túnel cap al Vallès, possibilitats que queden obertes al pla d'infraestructures de la Generalitat.
El principal handicap de l'obra serà el llarg temps que es preveu que durin els treballs per dur-la a terme i les possibles afectacions en superfície i en les altres línies de tren i metro que hi ha a la plaça Catalunya. Les mesures de seguretat de l'obra hauran de ser extremes perquè milers de persones passen cada dia amb transport públic pel subsòl de la plaça Catalunya.
Jo sempre he tingut la sensació de que FGC fuig de les estacions de Adif, sembla que prefereixen tenir una estació propia, i jo faría el mateix.
La veritat es que jo prefereixo que FGC tingui alguna sortida i que no es quedi estancada a la Estació de França
La llobregat anoia... prolongada fins a... la capital del Maresme amb variant de la Renfe, esclar... i en un futur, fins a Girona desde la costa.
I la Barcelona Vallès, enllaç a Glòries amb la L-A
La veritat es que jo prefereixo que FGC tingui alguna sortida i que no es quedi estancada a la Estació de França
La llobregat anoia... prolongada fins a... la capital del Maresme amb variant de la Renfe, esclar... i en un futur, fins a Girona desde la costa.
I la Barcelona Vallès, enllaç a Glòries amb la L-A
Qué facin el que sigui!!,peró que la LL-A no es quedi estancada a Espanya,que és una vergonya que tots els ferrocarrils dels altres llocs passin pel centre de Barcelona menys el nostre.Tant costava perllogant-la encara que sigui només fins a Universitat?EL que no pot ser esque és quedi estancat a les afores de Barcelona(per mi la Plaça Espanya està a les afores)
Per cert,això de que FGC sigui la variant interior del maresme ho veig una gran idea,així no és tanca la 1ªlínia del estat i una cobreix les parts de dalt i l'altra les de baix.
Per cert,això de que FGC sigui la variant interior del maresme ho veig una gran idea,així no és tanca la 1ªlínia del estat i una cobreix les parts de dalt i l'altra les de baix.
Mako448 wrote:Qué facin el que sigui!!,peró que la LL-A no es quedi estancada a Espanya,que és una vergonya que tots els ferrocarrils dels altres llocs passin pel centre de Barcelona menys el nostre.Tant costava perllogant-la encara que sigui només fins a Universitat?EL que no pot ser esque és quedi estancat a les afores de Barcelona(per mi la Plaça Espanya està a les afores)
Per cert,això de que FGC sigui la variant interior del maresme ho veig una gran idea,així no és tanca la 1ªlínia del estat i una cobreix les parts de dalt i l'altra les de baix.
De fet, fa anys que hi ha feta una reserva de sól per una hipotètica linia de ferrocarril per l'interior del Maresme. Però que sàpiga, és tot el que hi ha.
La línia del Maresme per l´interior, es farà, no sé si d´aqui a 5, 10 o 20 anys però s´acabarà fent. Aquesta línia és una simple variant de l´actual, pertant no tindria cap sentit fer els FGC fins a Mataró per l´interior quan l´objectiu de la Generalitat i ajuntaments del Maresme és fer passar el tren soterrat a partir de la Mina, centre de St. Adrià, centre de Badalona....... fins el centre de Mataró i per fi alliberar la castigada costa del Maresme.
No sé que ve aixó de soterrar i soterrar,es que no pensen en els banyistes que a l'esyiu agafen aquesta línia per anar a la platja,si és fa passar la línia per l'interior, la línia perdria molts viatgers sobretot a l'estiu,i a més els pobles del Maresme,per lo menys quan jo passo,jo veig els sentres urbans per la zona costera,em sembla que això de la línia interior és una chapuza,per aixó he dic portar els FGC fins a Mataró,perqué tant que la reclamenn,doncs que facin passar FGC,el que no ha de passar és que és tanqui la línia actual,ho veig una ximpleria com una casa.I si no és fa al final la línia de l'interior(ojalà),doncs que faci un servei de busos amb frequencies dignes entre els centres urbans i les estacions actuals de renfe,el que no vull són 30 km de túnel!!xevi wrote:La línia del Maresme per l´interior, es farà, no sé si d´aqui a 5, 10 o 20 anys però s´acabarà fent. Aquesta línia és una simple variant de l´actual, pertant no tindria cap sentit fer els FGC fins a Mataró per l´interior quan l´objectiu de la Generalitat i ajuntaments del Maresme és fer passar el tren soterrat a partir de la Mina, centre de St. Adrià, centre de Badalona....... fins el centre de Mataró i per fi alliberar la castigada costa del Maresme.
I almenys de treure la via,perque no treuen la N-II?La N-II si que és una chapuza,que és podria desviar fent que la C-32 sigua gratuita,els molesta més que el tren passi al costat de la platja que no pas una carretera plena d'embussos a totes hores,si voleu un passeig,que treguin la nacional,peró no la via.
Aixó és el que s'hauria de fer,peró prefereixen els polítics desviar la línia de tren per l'interior i soterrar que no pas treure la N-II i fer que la C-32 sigui gratuitat,penso que le 2on és 40 vegades més important que lo primer,la via ja passa per un lloc correcte,a més així hi hauria meys trànsit als centres urbans i aprofiraria per ficar busos cada 10 minuts que comuniqui les zones que queden lluny de les estacions amb l'estació,això costa molt menys que un tunel de 30 km i a més s'arreglaria el problema que reclamen.UT596001 wrote:Mako448, les poblacions del Maresme han demanat moltes vegades que la C-32 sigui gratuïta per tal de reformar la N-II i sigui un carrer més de les poblacions.
bueno... aixo del mar està per veure... es una mica catastrofista... la holanda estan per sota el nivell del mar i no els ha passat re. Si puja el nivell del mar, es fa un dic/espigó/el que s'inventi d'aqui 50 anys i listos.Ferrovi wrote:Mako, ara m'he enrecordat, de que aquesta variant hauría de ser de refe i soterrar, pel simple fet, que segons els estudis, d'aquí a 50 anys, el mar haurà augmentat i s'haurà agafat 15 metres de terra, pel qual, s'ha de desviar la linia. Es una desgràcia
Jo apostaria per una línia d'FGC LLA - espanya - catalunya - glòries - Maresme interior - Mataró.
No crec que se'ls acudeixi treure l'actual traçat de la costa, hi ha moooolt gent allà. I si ara la gent no baixa de per exemple Teià a Masnou per agafar el tren, encara menys pujaràn (i fa pujada....) de Masnou a Teià per agafar-lo. Com a molt es podria convertir en un tren-tram que enllacès amb el TramBesos.
Lo de Espanya - F. Macià - Glòries, es donar més volta que la L3 q ja és dir.. aixi que jo ho deixaria amb un bon tramvia, que podria ser tant per superficie com soterrat.
[edito]: ho sento, sóc una mica lent de reflexes ¡, xo la idea del tren-tram no és gaire viable ja que tenim el diferent ample de via... :S La ingenieria no és lo meu, però no deu ser molt factible canviar l'ample dsd sant adrià a mataró en un temps record, no? '^^
Bueno... dos no son res, a Cornellà tenim 6 liniesMako448 wrote:Fins i tot al maresme podrien tenir 2 línies d'FGC.
EDITO: missatge 1300 dedicat als remolcs de la serie 1000, que aviat despareixeran amb els seus companys.
Last edited by Ferrovi on Sunday 26/11/2006 17:45, edited 1 time in total.
bueno,Ferrovi wrote:Bueno... dos no son res, a Cornellà tenim 6 liniesMako448 wrote:Fins i tot al maresme podrien tenir 2 línies d'FGC.
L8(seria massa llarga,millor que acabi al masnou?
S33
S4
S8
R5
R6
R1
Seria extrany veure un rotol així a les estacions de FGC LL-A:Exemple:
S4 Olesa de M.-Mataró
Quan és trigaria parant a totes les estacions?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El meu pare m'ha explicat vàries vegades que ja fa un bon grapat d'anys van haver de desplaçar la via cap a l'interior per l'avanç del mar. I si no recordo malament, sembla que no va ser un sol cop.Ferrovi wrote:Mako, ara m'he enrecordat, de que aquesta variant hauría de ser de refe i soterrar, pel simple fet, que segons els estudis, d'aquí a 50 anys, el mar haurà augmentat i s'haurà agafat 15 metres de terra, pel qual, s'ha de desviar la linia. Es una desgràcia
Ho sento per als nostàlgics, però és possible que, a part del túnel de Montgat, quedi poca cosa més de la línia original de 1848. I potser aquest també el sacrificaran per adaptar el gàlib a trens de dos pisos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Qué?No diguis que volen fer passar els trens de 2 pisos per la R1?O bé és un rumor.Guigui wrote:El meu pare m'ha explicat vàries vegades que ja fa un bon grapat d'anys van haver de desplaçar la via cap a l'interior per l'avanç del mar. I si no recordo malament, sembla que no va ser un sol cop.Ferrovi wrote:Mako, ara m'he enrecordat, de que aquesta variant hauría de ser de refe i soterrar, pel simple fet, que segons els estudis, d'aquí a 50 anys, el mar haurà augmentat i s'haurà agafat 15 metres de terra, pel qual, s'ha de desviar la linia. Es una desgràcia
Ho sento per als nostàlgics, però és possible que, a part del túnel de Montgat, quedi poca cosa més de la línia original de 1848. I potser aquest també el sacrificaran per adaptar el gàlib a trens de dos pisos.
I ja hi tornem a ser amb la història del túnel de Montgat i el gàlib de les unitats de 2 pisos... Quin és el motiu que impedeix que circulin per la línia de Mataró? Jo he sentit dues versions: la del túnel de Montgat i la del pont sobre la L3 a Plaça Catalunya.
La del pont sobre la L3 diu que aquest pont no està gaire bé i els trens tan pesats com els de dos pisos haurien de passar poc a poc per seguretat i llavors disminuiriem encara més la capacitat del túnel.
Jo personalment em crec més aquesta versió que la del túnel de Montgat, entre d'altres coses perque alguns d'aquest fòrum afiermen haver vist trens de dos pisos a Badalona de forma excepcional. A més, el tema del gàlib no té massa sentit si tenim en compte que la catenària va a la mateixa alçada a tot arreu (al túnel de Montgat també). I si la catenària hi passa, el tren, que és menys alt, també.
A veure si aquest cop sortim de dubtes!
La del pont sobre la L3 diu que aquest pont no està gaire bé i els trens tan pesats com els de dos pisos haurien de passar poc a poc per seguretat i llavors disminuiriem encara més la capacitat del túnel.
Jo personalment em crec més aquesta versió que la del túnel de Montgat, entre d'altres coses perque alguns d'aquest fòrum afiermen haver vist trens de dos pisos a Badalona de forma excepcional. A més, el tema del gàlib no té massa sentit si tenim en compte que la catenària va a la mateixa alçada a tot arreu (al túnel de Montgat també). I si la catenària hi passa, el tren, que és menys alt, també.
A veure si aquest cop sortim de dubtes!
Per parlar sobre perque els trens de dos pisos no passen per Plaça catalunya i Montgat i que circulàn només per la R2 i rarament per altres línies,feu-lo a:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=434&start=0
Gràcies,missatge 400 )))2
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=434&start=0
Gràcies,missatge 400 )))2
Un de VIlassar.....
Primer de tot dir que l´objectiu de la Generalitat i dels ajuntaments del Maresme és alliberar la costa d ´aquestes 2 infraestructures (via i carrterera N-II) inadmisibles a qualsevol país civilitzat.
Abans aclarir que la línia de la costa no està pensada ni feta per anar a la platja, segons es diu desde el consell comarcal només un 6% dels viatges al cap de l´any són per motius "playeros" i de perdre clientela res de res, t´ho dic jo que cada matí agafo el tren a Vilassar i a Masnou la gent ja no pot ni entrar, és una vergonya!!!! i això que hi ha trens cada 5/10 minuts en hores punta. Per sort o desgràcia el Maresme s´ha convertit en un barri de Barcelona. El fet que el tren vagi per la costa resulta molt incòmode pel 90% dels viatgers que hem de fer unes caminades impressionants fins arribar a l´estació que queden molt lluny dels nuclis habitats (execepte els que viuen al centre i a la costa), ja que els pobles del Maresme s´han fet molt grans i no només són aquelles façanes que donen a la carretera, la majoria tenen 1 o 2 km direcció l´autopista. Pertant, una bona solució pels usaris habituals és tren soterrat i pel centre dels pobles a un màxim de 500/700 metres paral.lel a la platja.
El 2n lloc la carretera s´ha de convertir en un passeig o una simple via de poc trànsit per anar de poble a poble com a molt. La solució seria la gratuïtat de la C-32 i la construcció d´un BUS VAO per fer front el previsble aument de trànsit, pel matí el posariem direcció BCN i per la tarda direcció Mataró.
Abans aclarir que la línia de la costa no està pensada ni feta per anar a la platja, segons es diu desde el consell comarcal només un 6% dels viatges al cap de l´any són per motius "playeros" i de perdre clientela res de res, t´ho dic jo que cada matí agafo el tren a Vilassar i a Masnou la gent ja no pot ni entrar, és una vergonya!!!! i això que hi ha trens cada 5/10 minuts en hores punta. Per sort o desgràcia el Maresme s´ha convertit en un barri de Barcelona. El fet que el tren vagi per la costa resulta molt incòmode pel 90% dels viatgers que hem de fer unes caminades impressionants fins arribar a l´estació que queden molt lluny dels nuclis habitats (execepte els que viuen al centre i a la costa), ja que els pobles del Maresme s´han fet molt grans i no només són aquelles façanes que donen a la carretera, la majoria tenen 1 o 2 km direcció l´autopista. Pertant, una bona solució pels usaris habituals és tren soterrat i pel centre dels pobles a un màxim de 500/700 metres paral.lel a la platja.
El 2n lloc la carretera s´ha de convertir en un passeig o una simple via de poc trànsit per anar de poble a poble com a molt. La solució seria la gratuïtat de la C-32 i la construcció d´un BUS VAO per fer front el previsble aument de trànsit, pel matí el posariem direcció BCN i per la tarda direcció Mataró.