Jo penso que la 1ªlínia férrea no s'ha de tancar,si és fa aixó de passar-la,que posin un tranvia per on passa ara la R1,per aixì poguer moure's mijor i a més els "playeros"no és veurien tant afectats,mirà,ja se que se m'ha acudit,perllogament del tranvia a partir de Sant Adrià fins a Mataró,i a les dues ciutats és comunicaria amb renfe,no és mala idea,no?xevi wrote:Primer de tot dir que l´objectiu de la Generalitat i dels ajuntaments del Maresme és alliberar la costa d ´aquestes 2 infraestructures (via i carrterera N-II) inadmisibles a qualsevol país civilitzat.
Abans aclarir que la línia de la costa no està pensada ni feta per anar a la platja, segons es diu desde el consell comarcal només un 6% dels viatges al cap de l´any són per motius "playeros" i de perdre clientela res de res, t´ho dic jo que cada matí agafo el tren a Vilassar i a Masnou la gent ja no pot ni entrar, és una vergonya!!!! i això que hi ha trens cada 5/10 minuts en hores punta. Per sort o desgràcia el Maresme s´ha convertit en un barri de Barcelona. El fet que el tren vagi per la costa resulta molt incòmode pel 90% dels viatgers que hem de fer unes caminades impressionants fins arribar a l´estació que queden molt lluny dels nuclis habitats (execepte els que viuen al centre i a la costa), ja que els pobles del Maresme s´han fet molt grans i no només són aquelles façanes que donen a la carretera, la majoria tenen 1 o 2 km direcció l´autopista. Pertant, una bona solució pels usaris habituals és tren soterrat i pel centre dels pobles a un màxim de 500/700 metres paral.lel a la platja.
El 2n lloc la carretera s´ha de convertir en un passeig o una simple via de poc trànsit per anar de poble a poble com a molt. La solució seria la gratuïtat de la C-32 i la construcció d´un BUS VAO per fer front el previsble aument de trànsit, pel matí el posariem direcció BCN i per la tarda direcció Mataró.
ESTACIÓ DE FRANÇA PER FGC
Re: Un de VIlassar.....
Clar que no s'ha de tancar la línia de la costa, però sí que s'hauria de soterrar, o fer-la passar per una altra banda. És cert que hi ha trossos, a on encara hi ha prou espai i prou separació entre la via del tren i la costa. Però en pobles com Sant Pol, la via del tren està situada arrant de la platja. Massa perillós és això com per deixar-ho així.Mako448 wrote:No sé que ve aixó de soterrar i soterrar,es que no pensen en els banyistes que a l'esyiu agafen aquesta línia per anar a la platja,si és fa passar la línia per l'interior, la línia perdria molts viatgers sobretot a l'estiu,i a més els pobles del Maresme,per lo menys quan jo passo,jo veig els sentres urbans per la zona costera,em sembla que això de la línia interior és una chapuza,per aixó he dic portar els FGC fins a Mataró,perqué tant que la reclamenn,doncs que facin passar FGC,el que no ha de passar és que és tanqui la línia actual,ho veig una ximpleria com una casa.I si no és fa al final la línia de l'interior(ojalà),doncs que faci un servei de busos amb frequencies dignes entre els centres urbans i les estacions actuals de renfe,el que no vull són 30 km de túnel!!xevi wrote:La línia del Maresme per l´interior, es farà, no sé si d´aqui a 5, 10 o 20 anys però s´acabarà fent. Aquesta línia és una simple variant de l´actual, pertant no tindria cap sentit fer els FGC fins a Mataró per l´interior quan l´objectiu de la Generalitat i ajuntaments del Maresme és fer passar el tren soterrat a partir de la Mina, centre de St. Adrià, centre de Badalona....... fins el centre de Mataró i per fi alliberar la castigada costa del Maresme.
I almenys de treure la via,perque no treuen la N-II?La N-II si que és una chapuza,que és podria desviar fent que la C-32 sigua gratuita,els molesta més que el tren passi al costat de la platja que no pas una carretera plena d'embussos a totes hores,si voleu un passeig,que treguin la nacional,peró no la via.
Re: ESTACIÓ DE FRANÇA PER FGC
I per cert...
... això vol dir que ja hi ha data per tancar definitivament aquesta estació???xevi wrote:l´estació de França es podria convertir en la terminal de FGC ja que es podria aprofitar el túnel de 3 vies que quedarà lliure de Glòries a l´Estació de França.
Ni soterrar,no desviar la línia,deixar-la tant com està,que faria jo?Doncs treure la N-II dels pobles,i si la via del tren està situat arrant de la platja,que facin més passos superiors o inferiors,que costen menys.Jordi Freixas wrote: Clar que no s'ha de tancar la línia de la costa, però sí que s'hauria de soterrar, o fer-la passar per una altra banda. És cert que hi ha trossos, a on encara hi ha prou espai i prou separació entre la via del tren i la costa. Però en pobles com Sant Pol, la via del tren està situada arrant de la platja. Massa perillós és això com per deixar-ho així.
Soterrar només és malgastar diners,excepte en alguns casos imprescindibles.
Soterrant la línia s'aconsegueix no aillar una part d'un poble de la resta. Em sembla a mi que en casos com els que he dit, són ja d'urgència (la qual cosa no treu, que no sigui igualment necessari treure la N-II dels nuclis urbans).Mako448 wrote:Ni soterrar,no desviar la línia,deixar-la tant com està,que faria jo?Doncs treure la N-II dels pobles,i si la via del tren està situat arrant de la platja,que facin més passos superiors o inferiors,que costen menys.
Soterrar només és malgastar diners,excepte en alguns casos imprescindibles.
PD: Sobre el tema de l'Estació de França, algú en sap alguna cosa? Sabeu si hi ha data pel tancament, o si s'ha decidit que algun dia hi haurà data definitiva?
Que? tanca la Estació de França? espero despertar-me de aquest malson tan horrorós, que demà es dilluns i assobre tanquen la estació més bonica i emblematica de BarcelonaJordi Freixas wrote: PD: Sobre el tema de l'Estació de França, algú en sap alguna cosa? Sabeu si hi ha data pel tancament, o si s'ha decidit que algun dia hi haurà data definitiva?
I no seria millor que deixéssin l'estació per als trens que van cap al nord? A aquesta estació se li podrien donar un ventall de possiblitats bastant inmens. Per exemple, per els Elipsos. Per exemple també per a trens de Rodalies. I per exemple, per trens Catalunya Exprés en destinació Figueres, Portbou i Cervera.
Els Elipsos ja hi surten, d'Estació de França. I per als usuaris dels regionals de la Ca2 seria una p**d*a tirant a grossa, ja que la majoria fa transbordament a Sants o l'agafa a Passeig de Gràcia després de passejar o treballar pel centre. Els/ens obligaries a agafar un R10 fins a la EdF, tardant vora 20 minuts més (com a molt mínim, en el cas dels que venen de Sants. Personalment no ho veig una bona idea. És millor que els que venen del sud acabin al nord (EdF i SAC) i els que venen del nord acabin al sud (Sants).Jordi Freixas wrote:Per exemple, per els Elipsos. Per exemple també per a trens de Rodalies. I per exemple, per trens Catalunya Exprés en destinació Figueres, Portbou i Cervera.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ho dius per a tots els trens, o només pels Regionals? Si és així, potser tens raó.aarongilp wrote:Personalment no ho veig una bona idea. És millor que els que venen del sud acabin al nord (EdF i SAC) i els que venen del nord acabin al sud (Sants).
Però pel que fa a tota la resta... ja fa uns quants anys, que en aquest sentit, Barcelona s'ha gestionat molt malament. Si ho comparem amb Madrid, allà sí que tenen les dues estacions centrals a ple rendiment; totes dues estacions estan ben comunicades tant per Rodalies com pel metro. Exceptuant alguns casos, la major part dels trens de llarga distancia que van cap al Sud, surten d'Atocha, i els que van cap al Nord (si no m'equivoco, també el Tren Hotel Madrid-Irun-París).
A Barcelona en canvi, què s'ha fet tinguent igual que Madrid DUES estacions centrals? Centralitzar-ho tot a BCN-Sants, i s'ha acabat la història; fins al tancament de mig Sants per les obres, absolutament TOTS els trens que anaven cap al Nord, sortien de Sants. A nivell de llarg recorregut, de l'Estació només hi havia el TALGO Murcia-Lorca, que igualment passava per Sants, o sigui que... molt sentit no té tampoc que surti d'allà.
Amb tot això, resulta prou curiós que els surti més "rendible" construir una estació totalment nova a la Sagrera (per la qual, tampoc entenc la reforma faraònica que s'està fent a Sants, tot sigui dit) que posar al dia l'Estació de França; construir un accés directe amb la línia 4 del Metro (i ja de pas, arreclar la línia, que amb la tonteria s'ha quedat com la més antiquada de Barcelona), i redistribuir les linies de Rodalies per tal que més trens hi féssin parada; Madrid Atocha abans de la reforma era terminal, i ara en canvi, s'hi pot accedir per tots dos cantons sense haver d'invertir la marxa. Sobre això, algú em va dir que l'incombenient que presenta l'Estació de França, és la seva proximitat amb el mar. Home... si ens hem de posar així, resulta que per la mateixa regla de tres, no s'haguéssin pogut fer alguns trams de Metro ni de la Línia1 ni la 2, que passen per sota del Besòs. I si anem encara més amunt, resulta que a Holanda hi tenim tot un país per sota del nivell del mar. O sigui que... no ha de ser tant complicat realitzar a l'Estació de França una reforma similar a la d'Atocha...
Buff.... com m'he enrollat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
L'ajuntament de Barcelona té el projecte d'ampliació del Parc de la Ciutadella per sobre la platja de vies exterior a la Estació, tot això condicionat al trasllat del zoo i a les obres de contrucció del nou aparcament soterrat del Parlament de Catalunya.
És un projecte signat per Batlle i Roig i M. Courajoud, paisatgista.
És un projecte signat per Batlle i Roig i M. Courajoud, paisatgista.
Jordi Freixas wrote:Segueixo esperant una resposta.
S'HA DIT EN ALGUN LLOC QUE ESTIGUI EN MENT TANCAT AL SERVEI L'ESTACIÓ DE FRANÇA, SÍ O NO?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Carregar-se l'Estació de França és el somni humit des de fa temps d'uns quants inquilins de la Plaça Sant Jaume. I el tema del trasllat del zoo també n'hi ha per parlar-ne... déu ser que és massa càstig pels polítics olorar la pudoreta de porc que fa a l'entrada del Parlament (força adecuada, crec jo ) el mig minut que hi estan quan entren i quan surten.
Els que van per al nord, excepte comptats regionals especials de divendres i regionals a Àvila/Segovia que són rodalies "prolongats" surten de Chamartín, que és una estació que esta força lluny del centre de la ciutat. I tenien una 3ª estació, que era Príncipe Pío, que ara és un baixador més de Rodalies.Jordi Freixas wrote:Però pel que fa a tota la resta... ja fa uns quants anys, que en aquest sentit, Barcelona s'ha gestionat molt malament. Si ho comparem amb Madrid, allà sí que tenen les dues estacions centrals a ple rendiment; totes dues estacions estan ben comunicades tant per Rodalies com pel metro. Exceptuant alguns casos, la major part dels trens de llarga distancia que van cap al Sud, surten d'Atocha, i els que van cap al Nord (si no m'equivoco, també el Tren Hotel Madrid-Irun-París).
Madrid-Atocha era terminal i ho continua sent. Atocha ara són dos complexos, per una banda l'estació de Llarg Recorregut i AVE que és terminal i és la que es diu "Puerta de Atocha" i d'altra banda tenim la macroestació de Rodalies on paren alguns trens de llarg recorregut també que abans de la macro-reforma era un baixador més del túnel que anava de Chamartín cap a Atocha. Per tant Atocha és tan passant ara com abans, tan sols el que s'ha fet és "ampliar" l'estació de Rodalies passant d'un baixador amb ¿2? vies a una macroestació que ronda les 10 vies, més les 14-15 a part de l'estació de l'AVE i llarg recorregut. L'únic nou que té ara Atocha respecte abans és que es va fer el túnel entre l'estació d'Embajadores i Atocha i la línia que sortia d'allà fins a Móstoles va deixar d'estar aïllada de la resta de la xarxa nacional ferroviària.Madrid Atocha abans de la reforma era terminal, i ara en canvi, s'hi pot accedir per tots dos cantons sense haver d'invertir la marxa.