Unitat 448 de 2 cotxes a Girona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
MRS
N4
N4
Posts: 59
Joined: Monday 02/05/2005 22:39
Location: Girona

Unitat 448 de 2 cotxes a Girona

Post by MRS »

Per si algú està interessat, avui he vist i fotografiat una unitat 448 de només dos cotxes estacionada a la via 3 de l'estació de Girona.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Deu ser la 448-002 ,la de l'accident de Torredembarra,una mica extrany ja que aquest tren crec que fa serveis més per Aragó que no pas per aquí,fa REX Lleida-Saragossa,em sembla,peró,si ara és a Girona,potser s'ha escapat.
MRS
N4
N4
Posts: 59
Joined: Monday 02/05/2005 22:39
Location: Girona

Post by MRS »

Aquí teniu la foto. Vaja, jo no l'havia vist mai a Girona.
Attachments
tren 085.jpg
tren 085.jpg (71.66 KiB) Viewed 3724 times
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

MRS wrote:Aquí teniu la foto. Vaja, jo no l'havia vist mai a Girona.
A quina hora hi eres?Potser feia el primer servei Girona-Sants dels diumenges
MRS
N4
N4
Posts: 59
Joined: Monday 02/05/2005 22:39
Location: Girona

Post by MRS »

Mako448 wrote:
MRS wrote:Aquí teniu la foto. Vaja, jo no l'havia vist mai a Girona.
A quina hora hi eres?Potser feia el primer servei Girona-Sants dels diumenges
A les 11.30 h. Potser avui serà el tren que fa reforç per anar a Barna els diumenges a la tarda/vespre.
Watermark
N7
N7
Posts: 328
Joined: Tuesday 12/07/2005 22:55

Post by Watermark »

Ahir (25/Nov) la 448.002 juntament amb una altra 448 de 3 cotxes al darrere va fer el CEX Girona (06:31) - Tortosa (10:15) peró únicament a partir de Sant Andreu Comtal. M'explico, jo el vaig esperar a SAC per anar a Tortosa i estava sorprés per que a la pantalla de sortides apareixia sense via (cosa extranya en els trens passants que solen ser vies 1 i 2 per defecte). De cop i volta l'anuncien, 20 minuts abans de la sortida, per la via 2, i apareixen la 448.xxx+448.002 de buit procedents de l'EdF. Uns 5 minuts abans de la sortida va arribar per la via 4 una altra 448 que era la que feia el servei des de Girona. Aquesta 448 va finalitzar el seu servei a SAC (tot i que posava Tortosa en els LEDs) i van fer canviar de tren a tots els passatgers a la composició de la via 2. A SAC les vies 2 i 4 comparteixen andana, per tant, el trasllat dels passatgers va ser força ràpid.

Sobre la 448.002, sí es cert que des de que la van reparar de l'accident, normalment estava sempre a cavall entre Lleida i Saragossa fent serveis de la R43 (tant Regional com REX) ja que en tenir menys capacitat que les seves germanes era convenient que estigués en una línia ràpida de baixa demanda.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Watermark wrote:Ahir (25/Nov) la 448.002 juntament amb una altra 448 de 3 cotxes al darrere va fer el CEX Girona (06:31) - Tortosa (10:15) peró únicament a partir de Sant Andreu Comtal. M'explico, jo el vaig esperar a SAC per anar a Tortosa i estava sorprés per que a la pantalla de sortides apareixia sense via (cosa extranya en els trens passants que solen ser vies 1 i 2 per defecte). De cop i volta l'anuncien, 20 minuts abans de la sortida, per la via 2, i apareixen la 448.xxx+448.002 de buit procedents de l'EdF. Uns 5 minuts abans de la sortida va arribar per la via 4 una altra 448 que era la que feia el servei des de Girona. Aquesta 448 va finalitzar el seu servei a SAC (tot i que posava Tortosa en els LEDs) i van fer canviar de tren a tots els passatgers a la composició de la via 2. A SAC les vies 2 i 4 comparteixen andana, per tant, el trasllat dels passatgers va ser força ràpid.

Sobre la 448.002, sí es cert que des de que la van reparar de l'accident, normalment estava sempre a cavall entre Lleida i Saragossa fent serveis de la R43 (tant Regional com REX) ja que en tenir menys capacitat que les seves germanes era convenient que estigués en una línia ràpida de baixa demanda.
Igual el dia anterior va fer algún CEX Saragossa-Barcelona o un Lleida-Barcelona,fent abans d'aquest servei un Saragossa-Lleida,s'haurà d'investigar.
No crec que faci el servei d'aquesta tarda,ja que ja hi ha un servei ascendent(el que surt de les 15.55 de Sants)que caba a Girona i després se'n tornà cap a barcelona(dir que aquest servei últimament,que només és fa els diumenges,no sé per qué peró posen 470's).Esperem notícies
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Post by Pere »

Mako448 wrote:No crec que faci el servei d'aquesta tarda,ja que ja hi ha un servei ascendent(el que surt de les 15.55 de Sants)que caba a Girona i després se'n tornà cap a barcelona(dir que aquest servei últimament,que només és fa els diumenges,no sé per qué peró posen 470's).Esperem notícies
El més probable és que faci un dels Especials que no apareixen als horaris dels diumenges Girona-Barcelona directes a Clot, ja que el Catalunya Expres de reforç que sí que apareix als horaris, és una composició que puja amb el Catalunya Expres que surt a les 15:55 de Sants i que arriba a les 17:13 a Girona i que acaba a la darrera estació, i no es fa gairebé mai amb 470. El que es podria fer amb 470 és un dels dos Especials
-----------------------------------------------------------------------------------------

El meu missatge 300. !! :D )))2 )))2 )))2 )))3 )))3 )))3 :victoria :plas :plas :plas :anim :anim :anim :anim
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

A veure si podríeu fer un seguiment d'aquesta 448R de 2 vagons,a veure quins servei descendet farà.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

I jo llegeixo el fil just ara :'(

La veritat és que és del tot anòmal que a quarts de dotze del matí hi hagi una unitat estacionada sense servei, encara que sigui diumenge. Com bé s'ha dit, el reforç oficial de les sis de la tarda puja de Barcelona en servei comercial a les quatre de la tarda, mentre que els reforços extraoficials de dos quarts de set i les set pugen de buit de Barcelona (desconec hora de sortida i origen exactes) arribant a Girona cap a les sis de la tarda. Normalment em creuo aquesta doble composició aturada a la senyal d'entrada de Girona quan baixo amb l'exprés de les sis. Aquesta doble composició es parteix en dues simples que serveixen per fer el servei ombra directe dels dos expressos regulars.

Per altra banda, sí que és cert que els dies feiners hi ha moviments estranys de material cap al vespre, bàsicament degut al fet que aquests dies l'últim tren que surt de Portbou és un Catalunya Exprés. Algun dia hauré d'estudiar quines rotacions fan per pujar una 448R a Portbou per fer aquest servei i què fan amb la 440R que els hi sobra.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

entfe001 wrote:I jo llegeixo el fil just ara :'(

La veritat és que és del tot anòmal que a quarts de dotze del matí hi hagi una unitat estacionada sense servei, encara que sigui diumenge. Com bé s'ha dit, el reforç oficial de les sis de la tarda puja de Barcelona en servei comercial a les quatre de la tarda, mentre que els reforços extraoficials de dos quarts de set i les set pugen de buit de Barcelona (desconec hora de sortida i origen exactes) arribant a Girona cap a les sis de la tarda. Normalment em creuo aquesta doble composició aturada a la senyal d'entrada de Girona quan baixo amb l'exprés de les sis. Aquesta doble composició es parteix en dues simples que serveixen per fer el servei ombra directe dels dos expressos regulars.

Per altra banda, sí que és cert que els dies feiners hi ha moviments estranys de material cap al vespre, bàsicament degut al fet que aquests dies l'últim tren que surt de Portbou és un Catalunya Exprés. Algun dia hauré d'estudiar quines rotacions fan per pujar una 448R a Portbou per fer aquest servei i què fan amb la 440R que els hi sobra.
Em sembla que ja sé que fan amb les 440R que sobren,peró no n'estic segur,si no m'equivoco,als horaris posa que hi ha un servei de regionals a seques Figueres-Cerbere,no tindrà que veure amb això?Vull dir que baixa de vuit a Figueres pel dia següent cobrir aquest servei?Això sí,aquest servei només circula de dilluns a divendres em sembla,i els divendres si que no sé que fan amb les 440R que hi sobren.
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Mako448 wrote:Em sembla que ja sé que fan amb les 440R que sobren,peró no n'estic segur,si no m'equivoco,als horaris posa que hi ha un servei de regionals a seques Figueres-Cerbere,no tindrà que veure amb això?Vull dir que baixa de vuit a Figueres pel dia següent cobrir aquest servei?Això sí,aquest servei només circula de dilluns a divendres em sembla,i els divendres si que no sé que fan amb les 440R que hi sobren.
Aquest servei Figueres - Cervera no té res a veure amb la nova explotació de l'últim regional de Portbou, abans d'aquesta filigrana rara ja era així.

Històricament, aquest tren iniciava recorregut a Portbou a quarts de sis del matí i enllaçava amb el primer Catalunya Exprés del matí que surt de Figueres a les sis, cosa que permetia als habitants de Portbou i Llançà plantar-se a Barcelona a una hora "raonable" del matí a la capital catalana. Després tornaria cap a Portbou amb entrada a Cervera de la Marenda, que és l'expedició que tu has vist als horaris.

Però un problema de conveni de maquinistes relatiu a l'allotjament (per fer aquest servei calia que maquinista i interventor fessin nit a Portbou) va provocar que, ja fa uns anys, l'expedició Portbou - Figueres quedés suprimida ja que el tren baixaria de buit per la nit per permetre al personal fer nit a Figueres. Aquesta supressió aixecà una enorme polèmica a l'Alt Empordà perquè suposava, entre altres coses, que els habitants de les poblacions més al nord de Figueres no poguessin arribar a Barcelona abans de les nou del matí ni a Girona abans de les vuit.
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Post by Albert »

Parleu de la 448R de dos cotxes perquè és la única així a Catalunya o és la única 448R de Renfe? Ho dic perquè aquest setembre vaig fer Zaragoza Delicias-Logroño en una com aquesta, i vaig pensar que deu ser normal en els regionals de per allà que només tinguin dos cotxes, tot i que precisament aquell dia anavem a petar...
User avatar
George85
N8
N8
Posts: 700
Joined: Sunday 11/06/2006 19:26
Location: BCN, Eixample
Contact:

Post by George85 »

potser faig una pregunta bastant evident, però... que voleu dir amb això de serveis especials, reforços extraoficials,... es que circulen trens en servei que no surten als horaris?¿ :S
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

George85 wrote:potser faig una pregunta bastant evident, però... que voleu dir amb això de serveis especials, reforços extraoficials,... es que circulen trens en servei que no surten als horaris?¿ :S
Parlem de dos trens, que no surten als horaris (bé, a la web de renfe surten però d'una forma molt rara), i que fan Girona - Barcelona sense parades intermitges entre Girona i El Clot-Aragó. Surten 4-5 minuts abans que els trens normals (és a dir, a les 18.25 i 18.55) i es fan en simple de 448R. Aquestes UT's venen en doble, buides, des de BCN-Estació de França fins a Girona. Surten a les 17 i arriben a les 18 a Girona. Això es fa degut a l'alta demanda a aquestes hores. De fet, entre 17.59 i 18.59 surten, exactament, 8 UT's 448R de Girona cap a BCN (2 18.00, 1 18.23, 2 18.28, 1 18.55, 2 18.59).

I veure el 448.002 per Girona és realment extrany, i més si l'has vist de buit a mig matí...Albert, realment només hi ha un 448R de dos cotxes, aquest del qual parlem, tot i que a la zona de Logroño-Pamplona-Miranda de Ebro hi ha en servei UT's 432 també de 2 cotxes, i d'altres de 3 cotxes.


P.D.: Per cert, Moises, no has tingut cap problema amb els d'abaix?? xD xD O és que avui estaven "vagos"?
P.P.D.: El 002 (apodada "la enana") no ha baixat amb cap especial, els 2 eren de 3 cotxes.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

aarongilp wrote:Això es fa degut a l'alta demanda a aquestes hores. De fet, entre 17.59 i 18.59 surten, exactament, 8 UT's 448R de Girona cap a BCN (2 18.00, 1 18.23, 2 18.28, 1 18.55, 2 18.59).
Ai, encara recordo aquells temps en què només hi havia les dobles composicions de dos quarts de set i de les set que ja venien plenes a vessar ambdues!
MRS
N4
N4
Posts: 59
Joined: Monday 02/05/2005 22:39
Location: Girona

Post by MRS »

aarongilp wrote: P.D.: Per cert, Moises, no has tingut cap problema amb els d'abaix?? xD xD O és que avui estaven "vagos"?
Aaron, no he tingut cap problema perquè suposo que els perepunyetes d'abaix no m'han vist i a més a més, abans de fotografiar la 448-002,
he vist des de dalt que el VJ de l'estació estava petant la xerrada amb un guàrdia a l'andana de l'estació d'autobusos i per tant sabia que ell no em podia veure. :D :D :D
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Jo el que no enetenc perque els diumenges posen tanta demanda als trens els de renfe i els dissabtes no,vull dir,posen més trens els diumenges que els dissabtes.
Jo els pocs dissabtes que he anat amb tren m'he trobat els trens igual o més que un día ,no és broma,entre les 9:00 i les 15:00 i les 17:00 i les 21:00 no sabeu la quantitat de gent que agafa el tren.
Peró posen més trens diumenges que els dissabtes,que passa amb els dissabtes,els dissabtes hi ha molta gent que se'n van d'excurdió i això,i tambñe molta gent que treballa,peró els diumenges si és ben cert que els trens d'algunes línies(R3 fins a La Tour o Ribes,Regionals de Tarragona a l'estiu,regionals de Girona,R1 i R2 a l'estiiu),els dissabtes penso que en hores no puntes s'hauria d'aplicar horaris de dies laborables,perqué jo he agafat trens dissabtes,i anava més ple que un dia laborable el mateix tren a la mateixa hora(gent de peu fins i tot)
O sigui que posin més trens els dissabtes,que el que sembla una vergonya és que els diumenges,un dia en que esstan les botigues de Bcn o altre lloc tancats,i parlo especialment dels serveis Regionals,posin més trens,tant costa que els serveis especials dels diumenges també ho facin dissabte?
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

És obvia la resposta per un detall. La gent marxa entre divendres a la tarda i dissabte cap a les seves destinacions, però tothom torna diumenge a la tarda. És a dir, la gent al marxar es reparteix, però al tornar no, pel que hi ha molta més aglomeració el diumenge.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

Doncs jo crec que els dissabtes els trens fora de l'hora punta hauria de fer un horari d'un dia de cada día,els dissabtes en les hores valls,els trens van iguals de plens que un dia laborable o més,i m'he trobat gent en una "llauna de sardines als trens"els dissabtes,tot perqué hi han uns horaris que fan pena!
Sisplau operadores ferroviàries,més trens els dissabtes!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”