Barcelona quedarà col·lapsada el 2018, segons l'Ajuntament

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Barcelona quedarà col·lapsada el 2018, segons l'Ajuntament

Post by wefer »

http://www.avui.cat/
-----------------------------------
Metro i Rodalies han de créixer el 65% per evitar el col·lapse
El pla de mobilitat de l'Ajuntament avisa que el transport públic ha de guanyar 750.000 viatgers diaris per evitar l'estrangulació del trànsit el 2018
Sense més trens i línies, el 24% de carrers estaran embussats


Carles Sabaté

Barcelona any 2018: ciutat, i sobretot accessos, col·lapsats. Aquest és l'escenari de trànsit que preveu l'Ajuntament si el transport públic no experimenta un creixement espectacular la pròxima dècada. El pla de mobilitat municipal alerta que sense un creixement del 65% en el nombre de desplaçaments metropolitans en transport públic (765.000 diaris), Barcelona pot quedar saturada.

Més que els desplaçaments interiors a la ciutat, el coll d'ampolla que amenaça la mobilitat són els viatges diaris de ciutadans dins de la trentena de municipis i sobretot els que entren i surten de la ciutat. Actualment ja generen quasi dos milions i mig de desplaçaments diaris en un dia feiner, i la meitat es fan en vehicle privat (cotxe i moto). El llum d'alarma l'indiquen les prospeccions de creixement econòmic, que dibuixen un escenari amb tres i milions i mig de desplaçaments diaris en vehicle privat, la meitat en cotxe.

El regidor de Mobilitat i Seguretat, Ferran Julian, alerta que "la imatge futura ens obliga a insistir que les inversions ferroviàries i de metro no poden aturar-se".

L'augment de la circulació metropolitana el monopolitzen vehicles de repartiment i motocicletes. "El vehicle privat està més contingut els últims anys", assegura Àngel López, director de Mobilitat de l'Ajuntament. L'augment del trànsit sense el creixement del transport públic duria una quarta part dels carrers al col·lapse. Actualment, el percentatge de saturació dels carrers bàsics de la ciutat és del 13%.

El medi ambient també està amenaçat. Si no augmenta el transport públic en un 30% en desplaçaments interiors i el 65% en els metropolitans, l'àrea tampoc compliria el mínim contaminant pactat a Kyoto.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------------------------
Barcelona preveu el col.lapse l'any 2018 si no millora Rodalies
1. • L'ajuntament afirma que els viatges en tren han de pujar un 65% en 12 anys
2. • La xifra de vehicles privats per quilòmetre i dia ha de baixar en un milió d'unitats


ALBERT OLLÉS
BARCELONA

Barcelona estarà col.lapsada en 12 anys si no millora substancialment el transport públic, en especial la xarxa ferroviària de connexió entre la ciutat i la seva àrea metropolitana, fonamentalment el servei de Rodalies. Amb aquesta inquietant advertència va resumir ahir el regidor de Seguretat i Mobilitat, Ferran Julián, les conclusions del pla de mobilitat urbana per al període 2006- 2018, elaborat per l'ajuntament.
El document, que analitza el context general de la mobilitat a Barcelona i defineix les estratègies futures amb criteris de sostenibilitat i qualitat de servei, reconeix que la tendència prevista és insostenible i proposa solucions per corregir-la.
Les més destacades es dirigeixen a potenciar l'ús del transport públic i plantegen la urgència d'ampliar la capacitat de la xarxa ferroviària de connexió en un 65% respecte a la situació actual. Això suposaria absorbir 765.117 viatges més per dia. En els desplaçaments per l'interior de la ciutat es reclama ampliar un 30% els viatges (392.514 més).

DE COSTA A COSTA

El director de Mobilitat, Ángel López, va demanar que per arribar a aquestes metes s'inclogui en la pròxima revisió del pla de Rodalies de Renfe --encara responsabilitat del Govern central-- l'antiga idea de l'anterior alcalde, Joan Clos, de crear una línia que uneixi l'àrea d'influència de Barcelona de costa a costa.
Això voldria dir que els usuaris podrien agafar un tren a Malgrat de Mar (Maresme) i anar fins a Vilanova i la Geltrú (Garraf) sense necessitat de canviar de línia a l'estació de Sants de Barcelona, com passa actualment.
Una altra de les modificacions que defensa el consistori és prolongar el túnel de maniobres de l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a la plaça de Catalunya per reduir la freqüència de pas dels trens de dos minuts a un minut i mig, com va avançar aquest diari. Això permetria descongestionar tota la línia que passa per les estacions de Provença, Balmes i Sarrià.

TOT A UNA CARTA

López va reconèixer que bona part de les perspectives de millora de la mobilitat es recolza en la millora dels trens de Rodalies de Renfe, tot i les greus incidències que s'han registrat durant els últims mesos.
"Ens ho juguem gairebé tot a una carta que ara és feble, però no hi ha cap més solució", va apuntar davant l'horitzó d'un futur traspàs de les competències a la Generalitat. "Admetre que Renfe no pot créixer més ens portaria a una congestió total del trànsit, a una situació insostenible per a la mobilitat i el medi ambient", va indicar.
El consistori va instar l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), gestionada per la Generalitat i els ajuntaments, a aprofitar la revisió el 2007 del seu pla director d'infraestructures per incloure altres propostes municipals que s'han formulat els últims anys.
López va recordar l'objectiu que la xarxa de metro i de FGC tingui estacions per fer connexions fora del centre de Barcelona. Això permetria que els usuaris no haguessin d'anar fins al cor de la ciutat, per exemple, a l'estació de la plaça de Catalunya, per poder canviar de transport i arribar al seu destí.

AMPLIAR LÍNIES DE METRO

En aquest sentit, va insistir en la conveniència d'ampliar la línia 5 del metro des de Cornellà fins a Sant Boi, perquè es pugui connectar aquí amb els FGC. També s'ha demanat que la línia 3 arribi fins a Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet; i de l'estació de Zona Universitària a Sant Feliu de Llobregat; i ampliar la línia 1 de Bellvitge a Sant Boi. López va advocar perquè l'ampliació dels FGC de la plaça d'Espanya fins a Francesc Macià arribi a la plaça de les Glòries.
El tercer repte que planteja el pla de mobilitat és reduir un 6% els vehicles que circulen a la ciutat per quilòmetre i dia (un milió menys que ara). L'ajuntament proposa promoure que augmentin les persones que viatgen en cada vehicle mitjan- çant carrils d'alta ocupació, pels quals només poden circular cotxes amb més de tres passatgers; i peatges d'autopista més barats per a aquests mateixos casos.

>> Veure el gràfic en PDF
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
------------------------------------------
O transport públic o col·lapse viari

Barcelona alerta que l'ús del transport públic ha de créixer un 65% en 12 anys per evitar el caos circulatori

ANNA BALLBONA. Barcelona

Els viatges en transport públic han d'augmentar un 65% per evitar el col·lapse de les principals vies d'accés a Barcelona d'aquí a 12 anys. És l'advertència que va llançar ahir l'Ajuntament de Barcelona, en la presentació del pla de mobilitat urbana, que planteja propostes per millorar la mobilitat a la ciutat. Si es manté l'ús actual del vehicle privat, Barcelona arribaria a uns nivells de congestió «insostenible». Per això cal que entre els trens de Rodalies de Renfe, els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i el metro facin 765.117 de viatges més al dia cap a l'àrea metropolitana l'any 2018. «El punt feble de Barcelona és el transport públic en els desplaçaments de connexió [a fora de la ciutat]», va afirmar Àngel López, director dels Serveis de Mobilitat.

Segons les dades del pla de mobilitat urbana d'aquest 2006, els turismes privats fan 2,36 milions de viatges en dia feiner per arribar a Barcelona. Si es manté la tendència actual i no s'hi introdueixen mesures, les previsions municipals és que el nombre de viatges anuals en cotxe per entrar a la ciutat arribi a 2,96 milions de desplaçaments l'any 2018.

Per evitar el col·lapse que suposaria aquesta quantitat de vehicles, l'Ajuntament defensa una potenciació del transport públic, que s'ha de plasmar a través de la revisió del pla director d'infraestructures de l'àrea metropolitana (PDI), que està previst que es revisi l'any que ve.

«Necessitem un increment en les inversions en les infraestructures ferroviàries i caldrà pressionar Renfe», va subratllar Àngel López, director de Serveis de Mobilitat, que també va reconèixer la fragilitat del transport de connexió amb l'àrea metropolitana que té la xarxa de mobilitat de Barcelona. «Som conscients que ens recolzem en un punt dèbil, però és una cosa que necessitem», va argumentar López.

En 12 anys el pla de mobilitat planteja fer créixer un 30% els viatges de transport públic intern de la ciutat (d'autobusos urbans i metro). Segons el director de Serveis de Mobilitat, aquesta fita la veuen més «assumible», amb una sèrie d'actuacions al metro i als autobusos. L'objectiu per al 2018 és que els autobusos i el metro assumeixin 392.514 viatges més a l'interior de la ciutat.

DESCENTRALITZAR LA XARXA

Les propostes de l'Ajuntament de Barcelona per revisar el PDI i el pla de rodalies van encaminades a descentralitzar la xarxa, en un termini de 12 anys. Segons va avançar López, entre aquestes propostes hi ha que s'allargui la L9, de Cornellà fins a Sant Boi, i que la L3 arribi fins a Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet. També es planteja la prolongació de la L1 de Bellvitge fins a Sant Boi de Llobregat, i que els FGC vagin des de la plaça Espanya fins al Barcelonès Nord, passant per la plaça de les Glòries. Sobre els autobusos urbans, López va admetre que caldrà «redissenyar» la xarxa.

Pel que fa al pla de rodalies, l'Ajuntament proposa crear una línia que uneixi Catalunya de costa a costa, és a dir, que un usuari pugui agafar un tren a Malgrat de Mar i pugui baixar a Vilanova i la Geltrú, sense haver de canviar de línia a l'estació de Sants.

PROPOSTA D'UNA T-ANUAL

El mateix dia que l'Ajuntament de Barcelona presentava el seu pla de mobilitat urbana, l'alcalde del Prat i representant d'ICV-EUiA a l'Autoritat Metropolitana del Transport, Lluís Tejedor, va proposar la creació d'una T-Anual. Aquest nou abonament, que costaria 400 euros, hauria de permetre viatjar il·limitadament per tota la xarxa de transport i per les sis zones tarifàries de l'ATM. Es tracta d'una proposta que incideix precisament en el transport de Barcelona i la seva àrea metropolitana, que és el punt feble que assenyalava el pla de mobilitat. Segons Tejedor, aquesta targeta, que proposen que s'aprovi en la reunió de desembre de l'ATM, tindria un contracte «de durada anual amb domiciliació bancària».


Desplaçaments en un dia feiner, l'any 2006

- Vehicle privat: 2,3 milions
- Transport públic: 2,4 milions
- A peu i en bici: 2,1 milions

Desplaçaments previstos en un dia feiner, l'any 2018

- Vehicle privat: 2,9 milions
- Transport públic: 3,3 milions
- A peu i en bici: 3,2 milions

Desplaçaments considerats ideals pel pla de mobilitat, l'any 2018
- Vehicle privat: 2,5 milions
- Transport públic: 3,6 milions
- A peu i en bici: 3,3 milions
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

De debó us creieu que caldrà esperar al 2018, per a que es col·lapsi la ciutat???? Juas, juas, juas!!!! Però si l'altre dia ja vaig vaticinar a no recordo quin fil, que en cinc anys, o potser menys, tota la xarxa de rodalies estaria totalment obsoleta!!!! Només cal veure el gran creixement de la població, inversament proporcional al mal funcionament de Rendif!!!!!!
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Això no passaria si es prenguessin mesures per a que l'habitatge no costés el que costa i la gent no hagués de fer tants quilòmetres cada dia per anar a la feina. És absurd la quantitat de moviments amunt i avall, de desenes de kilòmetres, que s'han de fer per tenir una casa decent i poder pagar-la.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

metring wrote:Només cal veure el gran creixement de la població, inversament proporcional al mal funcionament de Rendif!!!!!!
Això vol dir...que conforme hi hagi més gent, RenfAdif anirà millor...(ja hi sóm un altre cop amb les dobles negacions :D). Fora conyes, entent-ho com s'ha d'entendre, tens raó, però no sols RenfAdif, sinó els TP en general...i si tens una L3* pel mig, ja ni te cuento...

* Dic això perquè aquí parlar de la L3 és parlar del caos absolut. Freqüències de 10 minuts que a la pràctica són de 20-30 per desidia dels conductors (i després van tots junts, un darrere l'altre), autobusos plens, conductors bordes...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Xacte, em referia a que, quanta més població, més caótic i pitjor funciona el TP, i no fan gran cosa per evitsr-ho :(
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re

Post by Santfeliuenc »

Hola,

En esta cadena de mensajes hablo de lo que me parece a mi esa noticia que comenta Wefer de 2018...

http://transport.cat/viewtopic.php?t=4509

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

No ho està ja?

Post by JaMiRo! »

Ah, però Rodalies Renfe no està col·lapsada ja? :x
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: No ho està ja?

Post by Santfeliuenc »

Hola,
JaMiRo! wrote:Ah, però Rodalies Renfe no està col·lapsada ja? :x
Sí, claro, pero aún queda colapsar la ciudad entera, por si no lo sabías, aún se puede hacer peor, espera y verás.

Y por cierto, quita la red de RENFE del sistema a ver qué hacemos entonces... la red de RENFE no sobra ni hay que quitarla, sino arreglarla. Mi fórmula ya sabeis cuál es (DGN+GV), la que van a emplear también se sabe cuál es (parches+trenes dobles+nada de nuevas vías), el conformismo de quedarse con los parches y retales ya sabemos que es lo que la sociedad hará.

Ahora solamente queda esperar a ver cuánto duran las medidas estas que se prometen como la gran solución y ver el tiempo que tardan en evaporarse y en llegar el próximo estado de caos a un sistema que va y circula por donde lo hace y de la manera que lo hace.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

No, si ya...

Post by JaMiRo! »

¡Hola!

El otro dia me sorprendí a mi mismo defendiendo nuevos túneles exclusivos para cercanías bajo la Ciudad Condal (pero no dije nada dd Diagonal o Gran Via eh :) ) en vez de túneles para el TAV...Me dije si me estaría poseyendo el espíritu del Santfeliuenc... :D

Pues si todavía se puede saturar más la ciudad (tanto en sus viales para tráfico rodado como en sus viales para ferrocarril) vamos apañados macho...Al final voy a tener que emigrar porqué la situación será totalmente insostenible... :?

Hombre, lo de parches y retales más que la sociedad lo harán los calientapoltronas. Si fuera por la sociedad, entendiendo por sociedad los ciudadanos (no confundir con el partido friki ese) de a pie, ahora tendriamos más infraestructuras ferroviarias, con servicios de metro y cercanías llegando a más sitios del Área Metropolitana de Barcelona. Ya de paso, también tendríamos Lleida, Girona y Tarragona servidas adecuadamente por servicios de cercanías. Pero la realidad es diferente. Y así nos luce el pelo. :|

Si las medidas van a ser las de parche y retal pueden pasar dos cosas: que se den cuenta que la han cagado y arreglar el desastre; o bien, que contraten tios para empujar a la gente y empaquetarla todavía más en los trenes. Calor humano, oiga... >:(

¡Saludos!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: No, si ya...

Post by Guigui »

JaMiRo! wrote:Si fuera por la sociedad, entendiendo por sociedad los ciudadanos (no confundir con el partido friki ese) de a pie, ahora tendriamos más infraestructuras ferroviarias, con servicios de metro y cercanías llegando a más sitios del Área Metropolitana de Barcelona.
Molt em temo que si fos per "la societat", aniríem tots amb cotxe i, si fos a peu, empassant-nos tant fum que en lloc de fer-nos l'anàlisi de colesterol, ens l'hauríem de fer d'octans. I això de reclamar més transport públic, seria cosa d'encara menys gent i gent considerada encara més friki.

Ho sento molt pel meu comentari tan pessimista i crític, però he tingut massa vivències com per considerar la humanitat quelcom més digne que una massa inerta de xais que fan allò i van allí on els diuen, explícitament o subliminal, els rics i poderosos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Guigui, no hi estic d'acord del tot, encara que crec que en part tens raó.
La gent, busca (busquem) la comoditat i el que ens va millor en cada cas. Si ens és més còmode el transport públic, el farem servir en comptes del privat.
Si el transport públic és barat, ràpid, eficient, còmode i segur, mentre que agafar el cotxe és car, lent i insegur, no dubtis pas que els que agafaran el seu cotxe seran una minoria.
Ara, si continuem en la situació actual, amb un transport públic lent, ineficient, insegur, etc, és normal que hi hagi molta gent que consideri més còmode el seu cotxe o moto, malgrat el preu i els perills que comporten.
El que sí que convenceràs a poca gent és intentant que la gent agafi el transport públic dient-li que és més ecològic, sostenible i tal... en el fons, tinc comprovadíssim que a la majoria de gent això li importa ben poc, encara que tothom s'omple la boca de bones paraules.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"La societat"

Post by Guigui »

Jo ho deia, sobre tot, en relació amb aquest comentari:
JaMiRo! wrote:Si fuera por la sociedad, entendiendo por sociedad los ciudadanos (no confundir con el partido friki ese) de a pie, ahora tendriamos más infraestructuras ferroviarias, con servicios de metro y cercanías llegando a más sitios del Área Metropolitana de Barcelona.
El ciutadà d'a peu no mou res, ni s'interessa per res, només vol pa i jocs, és a dir, que hem evolucionat ben poc en 2000 anys. De la qual cosa podreu concloure que tinc una visió una mica elitista del nostre món, que considero que grups com els participants d'aquest fòrum som uns privilegiats perquè som capaços de veure més enllà del nas. I no vull dir que la resta siguin estúpids, sinó que, habituats a "anar tirant", no es fan més preguntes sobre el món que els envolta i prou.

Per tant, aquesta massa segurament no és la que reclamaria transport públic si no n'hi hagués; és la que no vol tuneladores pel seu barri, és la que no vol punts verds sota casa seva "perquè fan pudor" (vist als balcons de Gal·la Placídia quan van instal·lar-hi el punt verd de barri), és la que no vol narcosales en un dels hospitals més importants del continent pel sol fet de trobar-se a prop d'on viu, és la que va votar sí a la constitució europea "porque así me darán un piso nuevo" (sentit així d'una veïna del Carmel). Enganyats per uns, deixats deliberadament en la ignorància pels altres, formen el gruix de la nostra societat, una societat que la casta dirigent (no els polítics, que són uns mindundis en mans dels que mouen les fortunes multimilionàries d'aquest món) vol estúpida, ignorant i hipnotitzada perquè no s'adoni de que no és més que el teatre de titelles que fa funcionar tota la fireta a base de pencar, gastar, consumir i endeutar-se.

Total, si hi ha transport públic, és perquè el privat està a la vora de la fallida econòmica, perquè és el que sustenta la maquinària de les ciutats i, per tant, alimenta la gallina dels ous d'or de qui viu com un rei a costa de la suor d'altri.

Arenga catastrofista contra l'establishment capitalista? Potser sí. En aquest cas, digueu-me si hi ha una altra perspectiva creïble. Si em convenç, us ho faré saber.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Solució!

Post by JaMiRo! »

Rectifiquem el comentari i tot solucionat! :D ;)
JaMiRo! wrote:Si fuera por la sociedad de frikis que somos en el FoTraCat ahora tendriamos más infraestructuras ferroviarias, con servicios de metro y cercanías llegando a más sitios del Área Metropolitana de Barcelona.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Sociedad

Post by Santfeliuenc »

Hola,
Hombre, lo de parches y retales más que la sociedad lo harán los calientapoltronas
Claro que lo harán los calientapoltronas, eso lo sabemos todos, y lo harán mal, eso también lo intuimos, lo que quiero decir es que la sociedad y especialmente la nuestra, SE CONFORMARÁ sin rechistar y sin decir esta boca es mía con lo que digan los calientapoltronas sin siquiera preguntarse si eso está bien, si es correcto, si es lo que hace falta, etc.

O sea, a la gente tú le dices, "mira, vamos a hacer esto en tu calle" y de repente saltan unos diciendo que sí porque será bueno, otros que no porque hay algunos aspectos negativos, que no porque no lo ven claro, que sería mejor de otra forma por esto y lo otro. Les dices que vas a hacer una nueva carretera de aquí hacia allí por este trazado y pasa lo mismo, es decir, la gente analiza, piensa y luego propone, pero cuando pasa un suceso como el implantar una línea ferroviaria, de metro, tranvía, cercanías, AVE, etc. aquí parece que quien sabe y quien decide es alguien que se supone es técnico, que lo analiza por nosotros todo y que de su decisión hay que deducir que es correcta por definición y se hace eso por narices y aquí nadie rechista porque eso es lo que hay que hacer y punto.

O sea, nos dicen que la L9/L10 va a ir por allí porque eso es lo que tiene que ser... y ya está... es que nadie se plantea la posibilidad de una L9 circular y resto de tramos para otras líneas como el ramal del aeropuerto para la L2 en solitario, etc. pero vamos, nadie. Paraece que le da igual a todo el mundo y lo único por lo que protesta la gente es porque no le pasa la línea por su puerta y tras varias protestas se vertebra un trazado esperpéntico y rocambolesco que lejos de desarrollarse por utilidad pública, se hace para buscar votos, para contentar a todo el mundo y para que se callen los que protestan generando una línea estratosférica, una línea serpenteante que tardará un huevo para ir a cualquier lado, que penalizará los tiempos, los movimientos los hará más lentos y al final en lugar de ser un instrumento útil, será uno cualquiera.

Y nadie se plantea nada, nadie lo analiza, nadie se para un momento a pensar y dice, pero bueno, ¿para qué queremos esto? ¿de qué nos servirá?

Yo por ejemplo que como sabeis vivo en Sant Feliu, tenemos una escasez de transportes públicos importante, el Baix Llobregat carece de medios eficaces y lo único que hay se colapsa y desborda... bueno, pues podría venir aquí y exigir la L12, que me pase por aquí ya mismo, que quiero el metro a toda costa y sea con la línea que sea, y ojo, esto tan grave ya lo han dicho ayuntamientos como el de Esplugues y alguno más, que "quieren el metro en su municipio y a toda costa, sea la línea que sea la que llegue, que les da igual cuál mientras que llegue el metro".

Pero vamos a ver, ¿cómo es posible que alguien diga eso? ¿qué es eso de que da igual la línea, pero que les lleven el metro ya? es que no da igual, es que la línea no puede ser cualquiera, sino la que hace falta.

A Sant Feliu la L12 no ha de llegarle nunca si el trazado va a ser el del corredor de Castelldefels y aun siendo yo de allí y sabiendo que el metro nos hace falta no pido ni pediré jamás eso porque sé y soy consciente del perjuicio que causaría eso en una línea que tiene como objetivo y propósito que desde Castelldefels se acceda a BCN por ese eje. Si alguien de Sant Feliu quiere coger la línea lo tiene tan fácil como irse al intercambiador de Cornellà y tras un cambio de línea, coger esa L12. Punto. No puedo exigir esa línea de forma irresponsable solamente por capricho de que pase por mi ciudad "para tener la línea que sea" porque sé que eso perjudicaría los tiempos de la línea en general y a los usuarios de Castelldefels, Viladecans, Gavà, Sant Boi, Cornellà, etc.

Y del mismo modo se debe de ver por parte del resto de ciudadanos de la comarca que la L3 es la única línea que sirve a Sant Just, Sant Feliu y que ha de prolongarse desde Zona Universitària hacia allí no pasando por Sant Joan, lugar por donde no debe de pasar ya que para Sant Joan quedan mucho mejor encaradas, tanto la L5 como la L6 desde Reina Elisenda a través de la Avda. de Barcelona.

Y sobre los corredores evidentes de Diagonal y Gran Vía no tengo más que decir que lo que ya sabeis todos: son elementales. Y eso también debe verlo la gente, analizarlo y preguntarse el porqué de muchas cosas y de cómo sus dos avenidas más importantes están a las puertas del 2007 como están, sin servicio longitudinal de gran capacidad soterrada y con atascos de campeonato en superficie.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”