Fer fotos a l'estació de Carcassona
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Fer fotos a l'estació de Carcassona
Pel pont de la "Puríssima Constitució" me'n vaig amb la malba a Carcassona, a veure la ciutat i tota la pesca. El cas és que aprofitant l'avinentesa, i tenint en compte que a més es fa fosc aviat i que un ja no sap què fer, potser passarem per l'estació de la SNCF.
Sé que hi ha el pla Vigipirate activat i no sé com està el tema de fer fotos. A veure, sé que a la SNCF no et diuen res per fer-ne però per exemple a Perpinyà sé que no es podia accedir a l'andana sense bitllet. Si un no té bitllet i es demana com es pot si et poden deixar passar per fer fotos solen deixar-te? Tenint en compte que és possible que faci fotos nocturnes, com està el tema de plantar trípodes a les andanes?...
I ja per acabar, alguna recomanació per no perdre'm d'alguna cosa ferroviària destacable propera a Carcassona (que no sigui la línia de Quillan)
Ah, potser també ens arribem a veure el famós pont de Millau el darrer dia. En aquest cas, a més del pont hi ha alguna cosa ferroviària important per allà?
Gràcies!
Sé que hi ha el pla Vigipirate activat i no sé com està el tema de fer fotos. A veure, sé que a la SNCF no et diuen res per fer-ne però per exemple a Perpinyà sé que no es podia accedir a l'andana sense bitllet. Si un no té bitllet i es demana com es pot si et poden deixar passar per fer fotos solen deixar-te? Tenint en compte que és possible que faci fotos nocturnes, com està el tema de plantar trípodes a les andanes?...
I ja per acabar, alguna recomanació per no perdre'm d'alguna cosa ferroviària destacable propera a Carcassona (que no sigui la línia de Quillan)
Ah, potser també ens arribem a veure el famós pont de Millau el darrer dia. En aquest cas, a més del pont hi ha alguna cosa ferroviària important per allà?
Gràcies!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Molt maca la ciutat de Carcassona, si bé massa explotada turísticament. També pots fer un viatget en barqueta pel canal del midi portant tu la barqueta i fent ús del sistema de rescloses amb "cap d'estació"
Crec que amb el Pla Vigipirate et trobaràs més a gust que amb el Pla RenfeAdif; a Perpinyà vaig fer fotos amb els miulitars davant meu i no van dir-me ni piu, fins i tot vaig escollir-ne algun com a model...
Això sí: no provis de treure un Carcassona-Granollers Centre a taquilla...te'l farà en Talgo.
Crec que amb el Pla Vigipirate et trobaràs més a gust que amb el Pla RenfeAdif; a Perpinyà vaig fer fotos amb els miulitars davant meu i no van dir-me ni piu, fins i tot vaig escollir-ne algun com a model...
Això sí: no provis de treure un Carcassona-Granollers Centre a taquilla...te'l farà en Talgo.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Vejam, apart de la línia de Quillan...al departament de l´Aude hi ha les línies Narbona-Carcassona-Toulouse, Perpinyà-Narbona-Besiers...i ja està.
Si tens temps, pots passar per Axat resseguint el traçat de la línia fins a Ribesaltes, i si hi ha sort...de pas, veuràs els castells de l´antiga frontera (els castells dels càtars: Puilaurens, Perapertusa, Queribús).
A Carcassona, no t´oblidis de menjar cassoulet!!!!
I si passes per Limoux a la línia de Quillan, pots comprar ampolles de blanquette, semblant al cava (no és champagne!) que s´hi fa i que diuen que és molt bo (no l´he provat).
Per cert, si la tramuntana a Figueres i a Perpinyà té fama, no és res comparat amb Narbona o Carcassona, o sigui que espera vent del bo.
Si decideixes anar a Millau (departament de l´Aveyron), si vas al poblet de Peyre pots prendre fotos del Corail Aubrac passant sota el pont de Millau. Millau té un casc antic agradable, però el més bonic són els paisatges de la regió. No hi passent gaires trens...
Una recomanació, si tens temps a Millau, vés a Sévérac le Château (i abriga´t que hi fa fred), el poble és PRECIÓS, a la Melba li encantarà, i de pas podràs veure la famosa línia de Rodez, i la terrible rampa de Sévérac a Campagne-St. Geniez de la línia de Clermont (33%).
De camí, passaràs per un poblet que es diu Aguessac, on hi ha un viaducte molt fotografiable.
Però res no val el viatge de Millau a Sévérac en tren seguint el riu Tarn: espectacular!
I si encara tens temps, vés a Rodez que és molt maca (i molt costeruda!).
Millau és a uns quilòmetres de Roquefort sur Soulzon, o sigui que ja saps quin formatge podràs menjar. Un restaurant a Millau: Le Jeu de Paume, a la plaça de l´església, sortint pel Portal Sant-Antòni (sí, sí, alguns carrers del casc antic estan en occità, almenys quan hi vaig ser!!), o Porte Saint-Antoine en francès.
S´hi jala bastant bé i per no massa calés. Carns a la brasa.
A Millau veuràs que l´escut és ni més ni menys que la senyera (amb una franja blava amb la flor de lis francesa )! La pots comprar a les tendes on venen postals en forma de pegatina.
I amb els tarragonins comparteixen una cosa: les orelletes seques i ensucrades (oreillettes). També hi mengen flaons (flône), que es fan al sud de Tarragona, nord de Castelló, i Eivissa.
A Millau no, però als poblets és possible que sentis parlar en occità.
Pot ser i tot que l´entenguis perfectament (o quasi).
Però no els parlis en català, es canviaran al francès, només el parlen amb coneguts propers...i si hi ha desconeguts a prop, canvien al francès.
Com pots veure, adoro la zona...
Et recomano que donis una ullada a http://perso.wanadoo.fr/rue_du_petit_train, de la pàgina principal, vés a "Cartes départamentales" i clica a "11-Aude", "81-Tarn" o bé "12-Aveyron", on tindràs un plànol amb tots els trens que són o han estat en la història del departament.
Si tens temps, pots passar per Axat resseguint el traçat de la línia fins a Ribesaltes, i si hi ha sort...de pas, veuràs els castells de l´antiga frontera (els castells dels càtars: Puilaurens, Perapertusa, Queribús).
A Carcassona, no t´oblidis de menjar cassoulet!!!!
I si passes per Limoux a la línia de Quillan, pots comprar ampolles de blanquette, semblant al cava (no és champagne!) que s´hi fa i que diuen que és molt bo (no l´he provat).
Per cert, si la tramuntana a Figueres i a Perpinyà té fama, no és res comparat amb Narbona o Carcassona, o sigui que espera vent del bo.
Si decideixes anar a Millau (departament de l´Aveyron), si vas al poblet de Peyre pots prendre fotos del Corail Aubrac passant sota el pont de Millau. Millau té un casc antic agradable, però el més bonic són els paisatges de la regió. No hi passent gaires trens...
Una recomanació, si tens temps a Millau, vés a Sévérac le Château (i abriga´t que hi fa fred), el poble és PRECIÓS, a la Melba li encantarà, i de pas podràs veure la famosa línia de Rodez, i la terrible rampa de Sévérac a Campagne-St. Geniez de la línia de Clermont (33%).
De camí, passaràs per un poblet que es diu Aguessac, on hi ha un viaducte molt fotografiable.
Però res no val el viatge de Millau a Sévérac en tren seguint el riu Tarn: espectacular!
I si encara tens temps, vés a Rodez que és molt maca (i molt costeruda!).
Millau és a uns quilòmetres de Roquefort sur Soulzon, o sigui que ja saps quin formatge podràs menjar. Un restaurant a Millau: Le Jeu de Paume, a la plaça de l´església, sortint pel Portal Sant-Antòni (sí, sí, alguns carrers del casc antic estan en occità, almenys quan hi vaig ser!!), o Porte Saint-Antoine en francès.
S´hi jala bastant bé i per no massa calés. Carns a la brasa.
A Millau veuràs que l´escut és ni més ni menys que la senyera (amb una franja blava amb la flor de lis francesa )! La pots comprar a les tendes on venen postals en forma de pegatina.
I amb els tarragonins comparteixen una cosa: les orelletes seques i ensucrades (oreillettes). També hi mengen flaons (flône), que es fan al sud de Tarragona, nord de Castelló, i Eivissa.
A Millau no, però als poblets és possible que sentis parlar en occità.
Pot ser i tot que l´entenguis perfectament (o quasi).
Però no els parlis en català, es canviaran al francès, només el parlen amb coneguts propers...i si hi ha desconeguts a prop, canvien al francès.
Com pots veure, adoro la zona...
Et recomano que donis una ullada a http://perso.wanadoo.fr/rue_du_petit_train, de la pàgina principal, vés a "Cartes départamentales" i clica a "11-Aude", "81-Tarn" o bé "12-Aveyron", on tindràs un plànol amb tots els trens que són o han estat en la història del departament.
El trípode no te'l deixaran posar a l'andana de les vies principals, perquè és andana central i no molt ampla (sense arribar a l'extrem de Garraf ). Pots provar a col·locar-lo a l'andana de l'edifici de l'estació, molt menys concorreguda (ara no recordo ni si tan sols està en servei de viatgers).
__________
Edició: Pots veure la configuració de l'estació a les fotografies que hi ha a Railfaneurope. En concret, la primera està feta des de l'andana principal i la segona des de la lateral, que confirmo que no té servei de viatgers per la qual cosa no crec que s'emprenyin gaire si hi plantes el trípode allà. Clar que aleshores et quedarà l'edifici de l'estació a l'esquena...
__________
Edició: Pots veure la configuració de l'estació a les fotografies que hi ha a Railfaneurope. En concret, la primera està feta des de l'andana principal i la segona des de la lateral, que confirmo que no té servei de viatgers per la qual cosa no crec que s'emprenyin gaire si hi plantes el trípode allà. Clar que aleshores et quedarà l'edifici de l'estació a l'esquena...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Gràcies a tots per les informacions. Per cert, el pla Vigipirate té vigència en aquesta estació? O sigui, hi ha l'accés restringit si no portes bitllet?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Jo desconec el pla Vigipirate. Pero el passat mes de Maig vaig estar fent fotos a l'estació de Carcasona sense cap mena de problemes.
La meva ruta per arribar va ser curiosa:
- Cotxe de Santa Perpetua a Rivesaltes.
- Tren turistic de Rivesaltes a Axat (http://www.tpcf.fr). La meva dona seguia el tren en cotxe.
- Cotxe de Axat a Carcasona.
La meva ruta per arribar va ser curiosa:
- Cotxe de Santa Perpetua a Rivesaltes.
- Tren turistic de Rivesaltes a Axat (http://www.tpcf.fr). La meva dona seguia el tren en cotxe.
- Cotxe de Axat a Carcasona.
L´andana de l´edifici de l´estació de Carcassona està fora de servei perquè és massa curta.
Només el sector que mira cap a Toulouse i Quillan dóna accés a una via morta, d´on surten alguns regionals (no tots).
Si resseguiu en cotxe la línia de Quillan, un poble que val la pena és Alet, és petit, però bonic.
Només el sector que mira cap a Toulouse i Quillan dóna accés a una via morta, d´on surten alguns regionals (no tots).
Si resseguiu en cotxe la línia de Quillan, un poble que val la pena és Alet, és petit, però bonic.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Un dubte sobre Millau. Mirant plànols he vist que hi ha una línia de tren que passa per sota el famós viaducte de Millau. El cas és que m'agradaria poder fer una foto del pont amb un tren a sota però no sé trobar ben bé els horaris i tinc dubtes de si potser es fan en autocar en lloc d'en tren. Està en funcionament la línia Millau-Saint George de Luzençon?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Hi he passat aquest mes d´agost.
Hi pots caçar pocs trens, però n´hi ha.
Un d´ells és el cèlebre Corail "Aubrac", que encara circula entre París i Besiers via Clermont Ferrand, St.Flour i Millau.
Sobre les 13:30 hi ha un TER Besiers-Millau.
Una mica abans passa el de baixada, jo quan hi vaig ser es van encreuar a Tournemire-Roquefort.
I sobre les 10:00 passa el Besiers-París.
De tota manera consulta els horaris.
Hi pots caçar pocs trens, però n´hi ha.
Un d´ells és el cèlebre Corail "Aubrac", que encara circula entre París i Besiers via Clermont Ferrand, St.Flour i Millau.
Sobre les 13:30 hi ha un TER Besiers-Millau.
Una mica abans passa el de baixada, jo quan hi vaig ser es van encreuar a Tournemire-Roquefort.
I sobre les 10:00 passa el Besiers-París.
De tota manera consulta els horaris.
No, la línia que passa per sota el viaducte de Millau és la de Clermont Ferrand a Béziers via Marvejols. El que no recordo és si el viaducte està al nord o al sud de Millau Però la via del tren passa a escassos metres d'un dels pilarsorique wrote:Horaris d'hivern
Els horaris fins el dia 9 de desembre i a partir del 10 de desembre.
El viaducte de Millau es al sud, per tant abans d'arribar a Millau venint de Beziers.
Foto del viaducte de Millau desde un tren.
VER FOTO VIADUCTO DE MILLAU
Desde Barcelona a Millau hi ha un combinacion bastant bona
- Catalan Talgo Barcelona 8h45 Beziers. 12h32
- Ter Beziers 12h150 Millau 14h40
Foto del viaducte de Millau desde un tren.
VER FOTO VIADUCTO DE MILLAU
Desde Barcelona a Millau hi ha un combinacion bastant bona
- Catalan Talgo Barcelona 8h45 Beziers. 12h32
- Ter Beziers 12h150 Millau 14h40
No t'ho nego, però diria que la que he penjat jo també hi passa (tot i que ara me n'adono que hi ha UN ter i la resta són busos )entfe001 wrote:No, la línia que passa per sota el viaducte de Millau és la de Clermont Ferrand a Béziers via Marvejols. El que no recordo és si el viaducte està al nord o al sud de Millau Però la via del tren passa a escassos metres d'un dels pilarsorique wrote:Horaris d'hivern
Els horaris fins el dia 9 de desembre i a partir del 10 de desembre.
No, no hi passa, el viaducte es troba al sud de Millau, molt molt a prop de l´antiga estació de Peyre.
Els horaris que has penjat són els del Rodez-Millau-St.Affrique, crec que els TER Toulouse-Tournemire i Toulouse-St.Rome de Cernon ja no circulen.
Entra a Sncf.com, clica a TER i després clica sobre Llenguadoc-Rosselló (i no sobre Midi-Pyrénées!), i cerca els horaris Béziers-Millau-Marvejols-Clermont Ferrand.
Els horaris que has penjat són els del Rodez-Millau-St.Affrique, crec que els TER Toulouse-Tournemire i Toulouse-St.Rome de Cernon ja no circulen.
Entra a Sncf.com, clica a TER i després clica sobre Llenguadoc-Rosselló (i no sobre Midi-Pyrénées!), i cerca els horaris Béziers-Millau-Marvejols-Clermont Ferrand.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Gràcies a tots pels consells. No garanteixo caçar un tren sota el pont de Millau ni tampoc sé què acabaré fent a Carcassona però alguna que altra cosa ferroviària caurà espero
Apa doncs, fins dissabte no crec que em vegueu pel fòrum. Feu bondat!
Apa doncs, fins dissabte no crec que em vegueu pel fòrum. Feu bondat!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Millau està a Midi-Pyréneés (altra cosa es que hi passin trens assignats al Llenguadoc, igual que La Tor està al Rosselló (bé, a l'Alta Cerdanya ) i hi arriben trens de Midi-Pyréneés).437.001 wrote:No, no hi passa, el viaducte es troba al sud de Millau, molt molt a prop de l´antiga estació de Peyre.
Els horaris que has penjat són els del Rodez-Millau-St.Affrique, crec que els TER Toulouse-Tournemire i Toulouse-St.Rome de Cernon ja no circulen.
Entra a Sncf.com, clica a TER i després clica sobre Llenguadoc-Rosselló (i no sobre Midi-Pyrénées!), i cerca els horaris Béziers-Millau-Marvejols-Clermont Ferrand.
Adjunto captura de la zona.
Atenció: En un fòrum francès (en concret, aquí) he llegit això que ha escrit un forumaire en trobar-se en idèntics problemes als que ens vam trobar els 4 fotracataires a Girona fa unes setmanes.
És a dir, que si hi ha vigipirate quan hi vagis, Bernat, tingues en compte que pot ser que s'hagi prohibit temporalment. Suposo que una pregunteta de no res no vindria malament. Jo he fet fotos amb els militars davant (per exemple, quan vam anar a fer la volta del Train Jaune) i no han dit massa res, però bé....M15003 wrote:De plus, la SNCF, indique que la photographie est tolérée dans les locaux à usage du public, mais qu'en cas de plan vigipirate, cette autorisation peut être suspendue.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Ja he tornat del curt i ràpid viatge a Carcassona i Millau (que ràpid ha passat!! )
Finalment ens vam escapar a l'estació de Carcassona el dia 7 al matí. Cal dir que vam estar de sort i en només 20, 30 minuts que vam estar per allà vam poder veure circular un tren exprés, un tren especial amb vagons de la FS (Ferrocarrils Italians) que van passar sense parar direcció Toulouse (vaig pensar que potser era un tren llogat que anava a Lourdes...), un Corail Teóz que anava a Bordeus i un TGV que anava a Toulouse (crec). A més, també va arribar una locomotora de maniobres amb unes plataformes que imagino que estaven fent treballs a la via. Tenint en compte que després hi havia un munt de trens suprimits (suposo que a causa de la vaga) ens podem considerar afortunats. A les vies de l'estació a més hi havien estacionats una Z27500 (que em va agradar molt l'aspecte que tenia), un X73500 i una BB509300, a més d'una locomotora de maniobres.
L'estona que vam estar Millau va ser menys afortunada quant a circulacions. Primer vam estar per l'estació on hi havia estacionat un omnipresent Z2 en força mal estat de pintura. Després vam anar al poblet de Peyre on hi havia hagut un baixador i des d'on es veia una vista molt maca de la via amb el viaducte de Millau al fons. Realment aquest pont és extraordinari i molt impactant de veure'l... Si en lloc d'una autopista hi passessin trens ja seria el súmum!!
L'estació de Carcassona amb el TGV i el Z27500
Detall del panell de sortides, amb diversos trens suprimits
L'estació de Millau, per on no hi ha gaire moviment de trens
L'antic baixador de Peyre (andana de la dreta) amb el fantàstic i imponent viaducte de Millau al fons
Finalment ens vam escapar a l'estació de Carcassona el dia 7 al matí. Cal dir que vam estar de sort i en només 20, 30 minuts que vam estar per allà vam poder veure circular un tren exprés, un tren especial amb vagons de la FS (Ferrocarrils Italians) que van passar sense parar direcció Toulouse (vaig pensar que potser era un tren llogat que anava a Lourdes...), un Corail Teóz que anava a Bordeus i un TGV que anava a Toulouse (crec). A més, també va arribar una locomotora de maniobres amb unes plataformes que imagino que estaven fent treballs a la via. Tenint en compte que després hi havia un munt de trens suprimits (suposo que a causa de la vaga) ens podem considerar afortunats. A les vies de l'estació a més hi havien estacionats una Z27500 (que em va agradar molt l'aspecte que tenia), un X73500 i una BB509300, a més d'una locomotora de maniobres.
L'estona que vam estar Millau va ser menys afortunada quant a circulacions. Primer vam estar per l'estació on hi havia estacionat un omnipresent Z2 en força mal estat de pintura. Després vam anar al poblet de Peyre on hi havia hagut un baixador i des d'on es veia una vista molt maca de la via amb el viaducte de Millau al fons. Realment aquest pont és extraordinari i molt impactant de veure'l... Si en lloc d'una autopista hi passessin trens ja seria el súmum!!
L'estació de Carcassona amb el TGV i el Z27500
Detall del panell de sortides, amb diversos trens suprimits
L'estació de Millau, per on no hi ha gaire moviment de trens
L'antic baixador de Peyre (andana de la dreta) amb el fantàstic i imponent viaducte de Millau al fons
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat