Sí, sí... deuen ser molt superiors, però no vanJaMiRo! wrote:Ho sento però tècnicament els 9000s són superiors als 5000s. Es poden discutir detalls estètics com els que comenteu però no hi ha color quant a temes enginyerils. Es Alstom, nena.
Avui he pujat altre vegada en un 9000, i reconec que la meva imatge d'aquest tren poc a poc va canviant a mesura que l'utilitzo. Al principi, em va donar la sensació de que no era gaire bon tren. Ara, en canvi, penso directament que és un tren pèssim
Esperava un tren a la L2, Pg. de Gràcia, per anar a Sagrada Família. Quan faltava un minut i escaig perquè arribés el tren, al tunel ja se sentia un escàndol com si arribés el setè de caballeria al complet. He somrigut i he pensat: avui toca 9000.
Arriba el tren. Certament, es deu haver estat treballant en el soroll de la frenada d'aquests trastos. Abans feien molt soroll... i ara encara en fan més!! Fins i tot he sentit comentaris entre la gent dient "Madre mia, como frena esto...".
Pujo al tren. Fantàstic, tota la part central del cotxe a les fosques. És una cosa que no recordo haver vist en els 5000s mai... ni en els 4000, ni en els 3000, ni en els 2100, ni en els 2000... Déu n'hi do.
Arrenca el tren, i veig que continua fent la sotragada que feia els primers dies, al més pur estil 300 en els seus últims dies. Ara és més suau, però la fa doble. en fi, que més valdria que l'haguessin deixat com abans. Dóna la sensació que els tècnics no puguin solucionar-ho, i hagin optat per fer l'arrencada més lenta, per maquillar-ho. Arrenca el tren, i el so és realment alt. Ni se sent l'anunci de parada
Tot plegat contrasta amb la suavitat dels 5000 i el seu silenci interior.
Cal dir que pel que he comprovat, l'excessiva rumorositat dels 9000 prové d'un doble problema: d'una banda, els seus motors són extremadament sorollosos, però per l'altra, la insonorització de l'exterior també és molt deficient, ja que per exemple se senten perfectament els passos pels pous de ventilació, cosa impensable en un 5000. Les portes, per cert, també es movien al passar pel costat pous.
Les pantalles tanpoc no funcionaven...
Total, que tot plegat m'ha recordat el títol d'una pel·lícula: "Este metro es una ruina"
A l'arribar a SF, on he baixat, s'ha creuat amb un 5000. Quina suavitat, quina elegància, quin silenci... uf, quina diferència.
P.D: senyors de CAF, encara no he rebut la panera de Nadal.
P.D.2: Jamiro!, prometo canviar d'idea si em contracten a Alstom.