Los futuros trenes regionales conectarán Lleida con Barcelon
Los futuros trenes regionales conectarán Lleida con Barcelon
Los futuros trenes regionales conectarán Lleida con Barcelona en 55 minutos
Los convoyes alcanzarán una velocidad de entre 160 y 200 kilómetros por hora
27/11/2006 | Actualizada a las 20:02h
Lleida. (EFE).- Los futuros trenes regionales de altas prestaciones que circularán por la línea del AVE entre Lleida y Girona, permitirán conectar de forma diaria Lleida con Barcelona en solamente 55 minutos, según ha informado hoy el director del Programa de Mobilitat de la Generalitat, Miguel Ángel Dombriz.
Dombriz ha participado hoy en la jornada 'La línea del Tren de Alta Velocidad: la nueva movilidad en Catalunya', celebrada en la Universitat de Lleida y organizada por el sindicato UGT.
Dombriz ha avanzado que el número de expediciones de los citados servicios regionales de altas prestaciones, que circularán a una velocidad de entre 160 y 200 kilómetros por hora, serán de unas 19 diarias entre Lleida y Barcelona, al igual que entre Lleida y Tarragona y entre Lleida y Girona.
Estos trenes regionales, que conectarán Lleida con Tarragona en 30 minutos y Lleida con Girona en 1 hora y 50 minutos, se desarrollarán en una franja horaria que comprenderá entre las 06.30 horas y las 22.00 horas.
Según la Generalitat, el nuevo servicio de trenes regionales de altas prestaciones, que entraría en servicio conforme se fueran acabando los tramos de la línea del Tren de Alta Velocidad en Catalunya, permitirá una "comodidad alta" a los pasajeros.
Dombriz ha señalado que los servicios regionales y euroregionales de altas prestaciones -ya que la intención es que crucen la frontera y sigan hacia Francia-, suponen una "posibilidad estratégica de conectar las capitales catalanas con transporte público de alta capacidad y tiempo de viaje muy competitivos", lo que a su entender "incidirá sobre la estructura territorial y social del país".
Dombriz ha recordado que el nuevo Estatuto de Autonomía da competencia exclusiva a la Generalitat de los servicios de tren que discurren íntegramente dentro de Cataluña y también le da potestad tarifaria.
Por su parte, el coordinador de las Actuaciones en Alta Velocidad del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) en Catalunya, Jordi Prat, ha reafirmado hoy en Lleida el compromiso del Ministerio de Fomento de que la línea del AVE hasta el Camp de Tarragona entrará en servicio este mes de diciembre, así como la llegada a Barcelona se calcula para diciembre del año próximo y en el 2009 la llegada a Figueres.
La Vanguardia
Los convoyes alcanzarán una velocidad de entre 160 y 200 kilómetros por hora
27/11/2006 | Actualizada a las 20:02h
Lleida. (EFE).- Los futuros trenes regionales de altas prestaciones que circularán por la línea del AVE entre Lleida y Girona, permitirán conectar de forma diaria Lleida con Barcelona en solamente 55 minutos, según ha informado hoy el director del Programa de Mobilitat de la Generalitat, Miguel Ángel Dombriz.
Dombriz ha participado hoy en la jornada 'La línea del Tren de Alta Velocidad: la nueva movilidad en Catalunya', celebrada en la Universitat de Lleida y organizada por el sindicato UGT.
Dombriz ha avanzado que el número de expediciones de los citados servicios regionales de altas prestaciones, que circularán a una velocidad de entre 160 y 200 kilómetros por hora, serán de unas 19 diarias entre Lleida y Barcelona, al igual que entre Lleida y Tarragona y entre Lleida y Girona.
Estos trenes regionales, que conectarán Lleida con Tarragona en 30 minutos y Lleida con Girona en 1 hora y 50 minutos, se desarrollarán en una franja horaria que comprenderá entre las 06.30 horas y las 22.00 horas.
Según la Generalitat, el nuevo servicio de trenes regionales de altas prestaciones, que entraría en servicio conforme se fueran acabando los tramos de la línea del Tren de Alta Velocidad en Catalunya, permitirá una "comodidad alta" a los pasajeros.
Dombriz ha señalado que los servicios regionales y euroregionales de altas prestaciones -ya que la intención es que crucen la frontera y sigan hacia Francia-, suponen una "posibilidad estratégica de conectar las capitales catalanas con transporte público de alta capacidad y tiempo de viaje muy competitivos", lo que a su entender "incidirá sobre la estructura territorial y social del país".
Dombriz ha recordado que el nuevo Estatuto de Autonomía da competencia exclusiva a la Generalitat de los servicios de tren que discurren íntegramente dentro de Cataluña y también le da potestad tarifaria.
Por su parte, el coordinador de las Actuaciones en Alta Velocidad del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) en Catalunya, Jordi Prat, ha reafirmado hoy en Lleida el compromiso del Ministerio de Fomento de que la línea del AVE hasta el Camp de Tarragona entrará en servicio este mes de diciembre, así como la llegada a Barcelona se calcula para diciembre del año próximo y en el 2009 la llegada a Figueres.
La Vanguardia
Mi jugo el que vulgueu que els Exprés per via convencional sortiran petats de Lleida i que els AV Media Distancia aniran buits. Això si és que no posen uns horaris fatals per als Exprés (a mode de "mobbing" perque tothom agafi l'Alta Velocitat). És el que hauria passat a Toledo però allà no els va caler el "mobbing", van eliminar els convencionals directament...
Això va passar a Cordoba i Sevilla, però a Renfe van tenir un problema. Sortien tots els trens plens, tant els REX com els AV/MD...així que van haver d'augmentar freqüències d'ambdós. I a Lleida jo crec que sortiran tots plens també, els AV potser més buits perquè diuen que en posaran un cada hora (que serà menys, però ja és algo), i la gent això ho valorarà positivament.Watermark wrote:Mi jugo el que vulgueu que els Exprés per via convencional sortiran petats de Lleida i que els AV Media Distancia aniran buits. Això si és que no posen uns horaris fatals per als Exprés (a mode de "mobbing" perque tothom agafi l'Alta Velocitat). És el que hauria passat a Toledo però allà no els va caler el "mobbing", van eliminar els convencionals directament...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
140 / 160 km/h en els trams en que ho tenen autoritzat. Les velocitats comercials màximes oscilen entre els 75 i els 90 km/h.Jordi Freixas wrote:També caldrà veure les tarifes. Estava pensant una cosa... els actuals Catalunya Exprés a quan arriben de velocitat?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
El què espero que facin és que un cop arreglada la línia Manresa-Lleida hi hagi algun Catalunya Exprés (a més dels regionals actuals) que recorri la línia i que només pari a Lleida, Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Terrassa, Sabadell Centre i potser Cerdanyola (per anar a la UAB).
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Hauria de fer inversió de marxa a Cerdanyola per després tornar-la a fer a la UAB i seguir cap a BCN. Massa "jaleo"...Jordi Freixas wrote:Escolta, perquè... un Catalunya Exprés que directament parés a l'Autònoma?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Què tal Tarragona-St. Vicenç-Vilafranca-Martorell-Autònoma-Granollers-Maçanet-Girona?Jordi Freixas wrote:Escolta, perquè... un Catalunya Exprés que directament parés a l'Autònoma?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ja, però m'estava referint a quina potència tindrien aquests trens si poguéssin anar a la velocitats altes.aarongilp wrote:140 / 160 km/h en els trams en que ho tenen autoritzat. Les velocitats comercials màximes oscilen entre els 75 i els 90 km/h.Jordi Freixas wrote:També caldrà veure les tarifes. Estava pensant una cosa... els actuals Catalunya Exprés a quan arriben de velocitat?
A que et refereixes exactament?Jordi Freixas wrote:Ja, però m'estava referint a quina potència tindrien aquests trens si poguéssin anar a la velocitats altes.aarongilp wrote:140 / 160 km/h en els trams en que ho tenen autoritzat. Les velocitats comercials màximes oscilen entre els 75 i els 90 km/h.Jordi Freixas wrote:També caldrà veure les tarifes. Estava pensant una cosa... els actuals Catalunya Exprés a quan arriben de velocitat?
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Si estas pensant en fotre els CEX per les linies d'alta velocitat, ja te'n pots anar olvidant. Justament els trens regionals que hi ha ara per ara (440/444/448/470) tenen tots la mateixa potència, i aquesta no és gens elevada: 1160kW. Per a que m'entenguis, un rodalies (447) en té més del doble: 2400kW. Als 448 ja els costa arribar a 160km/h, així que és impossible fer-los anar més ràpids si no els modifiques els motors, i això no ho faran.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Això està demostrat que no serà així, i torno a remetre'm a l'exemple del corredor Cordoba - Sevilla. Allí tots van plens, ja siguin dels cars o dels barats. Hi ha molta gent que estaria disposada a pagar més per tardar la meitat de temps, per exemple, entre Girona i Barcelona. Jo no, jo seré dels que aniré en CEX (bé, si tinc calers potser em passo als AV/MD, però en un principi no), però no tothom pensa igual. I també et recordo que actualment entre Lleida i BCN hi ha més trens de Llarga Distància que regionals, pel que qualsevol millora serà benvinguda.Mako448 wrote:No treurán els CEX.
Si es fa els regionals aquests d'alta velocitatpoca gent l'agafarà,els CEX ja els veig ràpids i tenen un preu raonable,els regionals aquests no els agafarà ningú,per les frequencies que li posaran,i pel escandalòs preu que valdràn.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No ho sé. En el cas de Girona, per exemple, suposo que trauran algun tren per la convencional en detriment d'uns quants nous per la d'alta velocitat. En el cas de Lleida, dubto que s'atreveixin a treure'n algun per la convencional, i en el cas de Tarragona, com que tenen destinacions tan diverses els que hi passen també dubto que en caigui algun, potser un Reus - BCN.Jordi Freixas wrote:Això vol dir que eliminarien freqüències de les actuals de Catalunya Exprés, o que precísament es doblarien amb els AV/MD?
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Fa uns dies vaig trobar això a la web de CAF... és possible que els trens d'AV/MD (possiblement sota titularitat de FGC) siguin d'aquesta classe?
http://www.caf.net/caste/productos/proy ... 9&sec=desc
23 + 34 UNIDADES ELÉCTRICAS
Estas unidades estarán formadas por composiciones de cinco coches con bogies compartidos, que pueden acoplarse formando composiciones de hasta tres unidades (quince coches), con mando desde una única cabina de conducción.
Está previsto que la circulación de las 23 unidades se efectúe solamente por vías de ancho ibérico. Aunque la explotación inicial de las 34 unidades también se realizará en vías de ancho ibérico, estas 34 unidades disponen de preinstalación para circular en infraestructuras de ancho internacional (UIC) con la posibilidad de la instalación del bogie de ancho variable Brava que permite la circulación tanto por vía de ancho ibérico como por vía UIC. El sistema Brava realiza el cambio de ancho de forma automática, con el tren en movimiento y sin preparaciones previas ni paradas (el cambio se realiza a unos 30 km/h).
La velocidad máxima para las 23 unidades no transformables es de 160 km/h. En el caso de las transformables, éstas, una vez transformadas, podrán circular a 200 km/h por vías de ancho UIC alimentado a 25 kV). Todas las unidades tiene una capacidad de 263 plazas (incluyendo 1 PMR y 2 estrapontines) y disponen de tres WC (dos estándar y otro para PMR), y una zona multifuncional (con vending, bicicletero y zona de descanso).
http://www.caf.net/caste/productos/proy ... 9&sec=desc
23 + 34 UNIDADES ELÉCTRICAS
Estas unidades estarán formadas por composiciones de cinco coches con bogies compartidos, que pueden acoplarse formando composiciones de hasta tres unidades (quince coches), con mando desde una única cabina de conducción.
Está previsto que la circulación de las 23 unidades se efectúe solamente por vías de ancho ibérico. Aunque la explotación inicial de las 34 unidades también se realizará en vías de ancho ibérico, estas 34 unidades disponen de preinstalación para circular en infraestructuras de ancho internacional (UIC) con la posibilidad de la instalación del bogie de ancho variable Brava que permite la circulación tanto por vía de ancho ibérico como por vía UIC. El sistema Brava realiza el cambio de ancho de forma automática, con el tren en movimiento y sin preparaciones previas ni paradas (el cambio se realiza a unos 30 km/h).
La velocidad máxima para las 23 unidades no transformables es de 160 km/h. En el caso de las transformables, éstas, una vez transformadas, podrán circular a 200 km/h por vías de ancho UIC alimentado a 25 kV). Todas las unidades tiene una capacidad de 263 plazas (incluyendo 1 PMR y 2 estrapontines) y disponen de tres WC (dos estándar y otro para PMR), y una zona multifuncional (con vending, bicicletero y zona de descanso).
El problema és que la foto no es correspon amb l'aspecte final que tindran els trens esmentats. Aquesta foto, de fet, fa referència al possible aspecte que tindran les unitats diesel, pràcticament idèntiques a les de l'actual serie 598. Les unitats eléctriques seran molt semblants als Civia 465.
Salutacions.
Salutacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.