TREN DE LA L-3 SERIE 300 ANY 1924
Gràcies Llop epr aquesta altre "perla"
El que em fa voltes al cap, es la pregunta; Si TMB té aquests tres trens històrics guardats, els cuida repintant-los, cuida els detalls originals etc; Perquè no els exposen a una de les antigues cotxeres de tranvíes que estigui en un lloc centric per així, guanyar diners, i es posibiliti tornar a fer funcionar aquests trens encara que no sigui per la seva linia d'orígen... no sé, una linia amb dos amples, curta perque la gent conegui aquests trens
Respecte a lo que ha dit xevi, dir que el 100 es a Can Boixeres, i el 400 a sagrera, si no m'equivoco
El que em fa voltes al cap, es la pregunta; Si TMB té aquests tres trens històrics guardats, els cuida repintant-los, cuida els detalls originals etc; Perquè no els exposen a una de les antigues cotxeres de tranvíes que estigui en un lloc centric per així, guanyar diners, i es posibiliti tornar a fer funcionar aquests trens encara que no sigui per la seva linia d'orígen... no sé, una linia amb dos amples, curta perque la gent conegui aquests trens
Respecte a lo que ha dit xevi, dir que el 100 es a Can Boixeres, i el 400 a sagrera, si no m'equivoco
Total, el 100 es massa ample per les andanes, el 400 també, i el 300 no funciona i igualment, ja no queden tercers carrilsJordilar wrote:El que em fa por d'aquest "museu" es que els trens no estiguin connectats a una via principal per poder-los fer circular, és a dir, que quedarien aïllats i cada vegada que s'hagués de fer circular, s'hauria de portar amb camions a la cotxera més proxima...
Salut,
Pero igualment, qui ha dit que no es poden connectar a una línia espacialment feta per a ells, amb detalls històrics, etc?
JA HE TROBAT LA FOTO DEL 300 PER LA L2 L´ANY 2000 I EL TEXT CORRESPONENT.
Memòria anual TMB any 2000
Durant l'any 2000 han continuat els treballs d'investigació històrica, preparació de plànols i elaboració del Plec de condicions tècniques per continuar la segona fase de la restauració del tren històric M1-M6-M8 que va ser restaurat per commemorar el 75è Aniversari del Metro. Durant l'any també es va recuperar de la línia 1 el cotxe 425, de dues cabines i galga d'amplada espanyola, el qual va ser traslladat al taller de Sagrera perquè sigui restaurat en un futur.
TMB
Memòria anual TMB any 2000
Durant l'any 2000 han continuat els treballs d'investigació històrica, preparació de plànols i elaboració del Plec de condicions tècniques per continuar la segona fase de la restauració del tren històric M1-M6-M8 que va ser restaurat per commemorar el 75è Aniversari del Metro. Durant l'any també es va recuperar de la línia 1 el cotxe 425, de dues cabines i galga d'amplada espanyola, el qual va ser traslladat al taller de Sagrera perquè sigui restaurat en un futur.
TMB
- Attachments
-
- metro13.jpg (17.53 KiB) Viewed 5133 times
Referent al tema de presa de corrent per catenaria, com hem vist el 300 no ha de tenir cap problema ja que originalment aquest era el sistema amb que va ser construits
Sobre el 400 i el 100 tinc entes que malgrat tenir presa per tercer carril a la linea a la zona de tallers tenian un sistema de presa de corrent per catenaria, per temes de seguretat,
Algu podria aclarir aquest punt ?
Gracies
Sobre el 400 i el 100 tinc entes que malgrat tenir presa per tercer carril a la linea a la zona de tallers tenian un sistema de presa de corrent per catenaria, per temes de seguretat,
Algu podria aclarir aquest punt ?
Gracies
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Respecte al 400 el galib no es problema, ja que els 4000 es van fer amb unes dimensión similar, basantse una mica en la mida d´aquestos cotxes.
El problema es que no hi ha ganes, es un sol cotxe, per lo qual no te gaire utilitat.
En quant a la serie 100 només en queda un cotxe a Can boixeres, dins d'una nau per a ell sol. Els altres dos cotxes s'han desballestat. Van deixar de circular quant la linea 1 va ser prolongada cap a Torrassa y les corves eren motl tancades per a un 100 que es partiria o xocaría amb las parets del tunel.
El problema es que no hi ha ganes, es un sol cotxe, per lo qual no te gaire utilitat.
En quant a la serie 100 només en queda un cotxe a Can boixeres, dins d'una nau per a ell sol. Els altres dos cotxes s'han desballestat. Van deixar de circular quant la linea 1 va ser prolongada cap a Torrassa y les corves eren motl tancades per a un 100 que es partiria o xocaría amb las parets del tunel.
Això es totalment fals:sigfrid440s wrote:En quant a la serie 100 només en queda un cotxe a Can boixeres, dins d'una nau per a ell sol. Els altres dos cotxes s'han desballestat. Van deixar de circular quant la linea 1 va ser prolongada cap a Torrassa y les corves eren motl tancades per a un 100 que es partiria o xocaría amb las parets del tunel.
Queda un cotxe de la sèrie 100 a Zaragoza.
Salut,
Tinc resposta del meu company sobre la presa de corrent de la seria 400 als tallers de Sta Eulalia.
Efectivament, prenian la corrent dins del taller per via aerea, per temes de seguretat, al meu company comenta que quan anava caminan dels tallers a l'estacio, si pluvia o hi havia humitat anava un pel acollonit per que no s'enrefiava gaire de la proteccio del tercer carril. per tant crec que deu ser posible que el 400 prengui corrent per catenaria.
Efectivament, prenian la corrent dins del taller per via aerea, per temes de seguretat, al meu company comenta que quan anava caminan dels tallers a l'estacio, si pluvia o hi havia humitat anava un pel acollonit per que no s'enrefiava gaire de la proteccio del tercer carril. per tant crec que deu ser posible que el 400 prengui corrent per catenaria.
BRILL 18 wrote:Tinc resposta del meu company sobre la presa de corrent de la seria 400 als tallers de Sta Eulalia.
Efectivament, prenian la corrent dins del taller per via aerea, per temes de seguretat, al meu company comenta que quan anava caminan dels tallers a l'estacio, si pluvia o hi havia humitat anava un pel acollonit per que no s'enrefiava gaire de la proteccio del tercer carril. per tant crec que deu ser posible que el 400 prengui corrent per catenaria.
Ueee!
)))3BRILL 18 wrote:Tinc resposta del meu company sobre la presa de corrent de la seria 400 als tallers de Sta Eulalia.
Efectivament, prenian la corrent dins del taller per via aerea, per temes de seguretat, al meu company comenta que quan anava caminan dels tallers a l'estacio, si pluvia o hi havia humitat anava un pel acollonit per que no s'enrefiava gaire de la proteccio del tercer carril. per tant crec que deu ser posible que el 400 prengui corrent per catenaria.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Fantito no cal que siguis tan incredul, dons crec que el meu company no te cap interes en inventarse coses
A mes et dire que cap l'any 82-83 en una visita als tallers de Lesseps, el cap de taller ens va comentar aquest fet, es a dir a que tant a Lesseps com a Sta Eulalia prenien corrent per via aerea
A mes et dire que cap l'any 82-83 en una visita als tallers de Lesseps, el cap de taller ens va comentar aquest fet, es a dir a que tant a Lesseps com a Sta Eulalia prenien corrent per via aerea
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
A Lesseps es correcte, malgrat que la linia estava alimentada per tercer carril els cotxes conservaven el pantograf per maniobrar a les cotxeres.
Cada cotxe motor estava dotat d´un conmutador per pendre la corrent desde el tercer carril o desde la catenaria.
A la linia 1 NO, i els 400 NO van tenir mai pantograf.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Cada cotxe motor estava dotat d´un conmutador per pendre la corrent desde el tercer carril o desde la catenaria.
A la linia 1 NO, i els 400 NO van tenir mai pantograf.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Moltes gracies per l'explicacio, pero com que soc una mica toçut , he trobat a la web de J MORA aquesta foto d'un 400 als tallers, que a fi i efecte es el lloc que ens ocupa, i es pot veure la linea aerea de presa de corrent i la manguera conectada al pati
Segurament tindrem rao els dos pot ser epoques diferents, aquesta foto es d l'any 83 als tallers de Sagrera
Segurament tindrem rao els dos pot ser epoques diferents, aquesta foto es d l'any 83 als tallers de Sagrera