Maresme. Més giratoris a l'N-II
Sant Andreu de Llavaneres i Sant Vicenç de Montalt estan pendents encara de la construcció de dues rotondes a l'N-II. A Llavaneres, el projecte, que s'ha de fer a tocar dels apartaments de la Marinada –al punt quilomètric 651– inclou també el vial que ha de connectar el futur polígon industrial i costarà més d'1,5 milions d'euros. D'altra banda, el regidor d'Urbanisme de Sant Vicenç, Miquel Ángel Pigem, assegura que les obres per fer la rotonda al costat del pas subterrani de la Xata «començaran de manera imminent». El cost l'assumeix, en aquest cas, l'empresa privada que va construir el golf de Sant Vicenç. Pigem afegeix que ja té tots els permisos, tant de Renfe com de Carreteres.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2175880
Maresme. Més giratoris a l'N-II
Volen fer nou rotondes a la N-II per pacificar-la
Volen fer nou rotondes a l'N-II per pacificar-la
18/12/2006 BETTY DOÑATE
L'Estat vol fer una rotonda a la cruïlla de l'N-II amb la carretera d'Alella. El Ministeri de Foment preveu habilitar set giratoris a la carretera N-II entre el Masnou i Cabrera de Mar amb l’objectiu de pacificar el trànsit en aquest tram. L’Estat també proposa suprimir alguns carrils i ampliar l’espai de les parades dels autobusos. Els municipis afectats han rebut l’oferta amb optimisme.
Rotondes en lloc de semàfors. Això és el que proposa el Ministeri de Foment en un estudi que ha adreçat a tres municipis del Baix Maresme que conviuen amb el dens trànsit de l’N-II: el Masnou, Premià de Mar i Vilassar de Mar. L’Estat vol convertir aquesta carretera, una de les més perilloses d’Espanya, en una via tranquil·la que es limiti a connectar els municipis del litoral. Per això, estudia construir-hi més giratoris, reduir alguns carrils i ampliar l’espai de les parades dels autobusos que circulen per l’N-II.
Segons l’estudi, el Baix Maresme guanyaria set rotondes, però els municipis afectats encara estan analitzant la proposta. De moment, el Masnou tindria dos giratoris: un a la cruïlla amb la carretera d’Alella i un altre davant la Creu Roja; Premià de Mar, n’hi afegiria un a la via que puja a Premià de Dalt, i Vilassar de Mar en disposaria de quatre: un davant el Mercat de la Flor, un altre a la carretera de Cabrils, un més a l’accés a la carretera de Cabrera de Mar i un últim a la via que puja fins a Argentona.
Les tres localitats afectades estan satisfetes amb la proposta, però Premià de Mar hi faria algun canvi. “La rotonda de la carretera de Premià de Dalt quedaria molt a prop de la que estan fent al torrent Malet”, explica l’alcalde, Jaume Batlle. Per això, “volem que la canviïn per una altra a l’alçada de l’accés a Vilassar de Dalt i que en facin una més davant el port”, afegeix.
D’altra banda, l’Estat no preveu construir cap giratori a Cabrera de Mar. Però l’Ajuntament vol fer una contraaposta perquè habiliti un altra rotonda al final de la riera del municipi. “Volem potenciar aquesta via de comunicació”, segons l’alcalde, Carles Rocabert.
L’estudi també contempla suprimir algun carril de circulació, perquè en lloc de quatre n’hi hagi tres, i ampliar l’espai de parada dels autobusos, per evitar que s’hagin d’aturar a l’N-II. “Els vehicles circularan més a poc a poc, però aquestes mesures ajudaran a pacificar el trànsit de la carretera”, afirma el president del Consell Comarcal del Maresme i alcalde de Vilassar de Mar, Pere Almera.En el cas que l’Estat construeixi aquestes set rotondes i les dues que en demanen Premià de Mar i Cabrera, el Baix Maresme tindrà a l’N-II onze giratoris. En l’actualitat, n’hi ha un entre Montgat i el Masnou i un altre entre Cabrera i Mataró.
http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=2959
18/12/2006 BETTY DOÑATE
L'Estat vol fer una rotonda a la cruïlla de l'N-II amb la carretera d'Alella. El Ministeri de Foment preveu habilitar set giratoris a la carretera N-II entre el Masnou i Cabrera de Mar amb l’objectiu de pacificar el trànsit en aquest tram. L’Estat també proposa suprimir alguns carrils i ampliar l’espai de les parades dels autobusos. Els municipis afectats han rebut l’oferta amb optimisme.
Rotondes en lloc de semàfors. Això és el que proposa el Ministeri de Foment en un estudi que ha adreçat a tres municipis del Baix Maresme que conviuen amb el dens trànsit de l’N-II: el Masnou, Premià de Mar i Vilassar de Mar. L’Estat vol convertir aquesta carretera, una de les més perilloses d’Espanya, en una via tranquil·la que es limiti a connectar els municipis del litoral. Per això, estudia construir-hi més giratoris, reduir alguns carrils i ampliar l’espai de les parades dels autobusos que circulen per l’N-II.
Segons l’estudi, el Baix Maresme guanyaria set rotondes, però els municipis afectats encara estan analitzant la proposta. De moment, el Masnou tindria dos giratoris: un a la cruïlla amb la carretera d’Alella i un altre davant la Creu Roja; Premià de Mar, n’hi afegiria un a la via que puja a Premià de Dalt, i Vilassar de Mar en disposaria de quatre: un davant el Mercat de la Flor, un altre a la carretera de Cabrils, un més a l’accés a la carretera de Cabrera de Mar i un últim a la via que puja fins a Argentona.
Les tres localitats afectades estan satisfetes amb la proposta, però Premià de Mar hi faria algun canvi. “La rotonda de la carretera de Premià de Dalt quedaria molt a prop de la que estan fent al torrent Malet”, explica l’alcalde, Jaume Batlle. Per això, “volem que la canviïn per una altra a l’alçada de l’accés a Vilassar de Dalt i que en facin una més davant el port”, afegeix.
D’altra banda, l’Estat no preveu construir cap giratori a Cabrera de Mar. Però l’Ajuntament vol fer una contraaposta perquè habiliti un altra rotonda al final de la riera del municipi. “Volem potenciar aquesta via de comunicació”, segons l’alcalde, Carles Rocabert.
L’estudi també contempla suprimir algun carril de circulació, perquè en lloc de quatre n’hi hagi tres, i ampliar l’espai de parada dels autobusos, per evitar que s’hagin d’aturar a l’N-II. “Els vehicles circularan més a poc a poc, però aquestes mesures ajudaran a pacificar el trànsit de la carretera”, afirma el president del Consell Comarcal del Maresme i alcalde de Vilassar de Mar, Pere Almera.En el cas que l’Estat construeixi aquestes set rotondes i les dues que en demanen Premià de Mar i Cabrera, el Baix Maresme tindrà a l’N-II onze giratoris. En l’actualitat, n’hi ha un entre Montgat i el Masnou i un altre entre Cabrera i Mataró.
http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=2959
Ja és hora...
Hola!
Not only rotondes, but also semàfors, carrils més estrets, passos de vianants a nivell de vorera...
I ja va sent hora, perquè a la sortida de Badalona la gent va a la velocitat que vol...
Salut!
Not only rotondes, but also semàfors, carrils més estrets, passos de vianants a nivell de vorera...
I ja va sent hora, perquè a la sortida de Badalona la gent va a la velocitat que vol...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Ja és hora...
Sí... sempre que deixis un carril ample perquè els autobusos no hagin d'anar amb 40.000 ulls i no ocupar a la pràctica 2 carrils. Si no, de cap manera.JaMiRo! wrote:Hola!
Not only rotondes, but also semàfors, carrils més estrets, passos de vianants a nivell de vorera...
I ja va sent hora, perquè a la sortida de Badalona la gent va a la velocitat que vol...
Salut!