Hola!
Obro aquest fil per preguntar una cosa, que va sorgir arrel d'una conversa amb mon pare sobre anar a França. Jo com molts sabeu sóc novell, però, també ho sóc fora d'Espanya? He mirat al llibre de l'autoescola però no hi he vist res de semblant. I, si també se'm califiqués de novell allà, quina velocitat màxima podria agafar, 80 o 90 km/h? Aviam si algú em pot respondre...
Novells internacionals
Novells internacionals
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Acabo d'enviar un mail a l'Ambaixada d'Espanya, a veure què diuen del tema. Perquè he vist que a França els novells ho són durant dos anys, i a mí això m'agafa per un mes...
Pel que sé, hi ha límit de velocitat i obligació de portar una "A". A veure si em responen abans del 7, perquè sinó potser tindré un problema...
Pel que sé, hi ha límit de velocitat i obligació de portar una "A". A veure si em responen abans del 7, perquè sinó potser tindré un problema...
Si, la A la conec, per aquí Girona se'n veuen. El que passa és que ells la porten enganxada (ja que és una enganxina), i no sé si en el cas que fos per ventoses (com la majoria d'"L" que veiem) les "podrien" treure o no.orique wrote:Acabo d'enviar un mail a l'Ambaixada d'Espanya, a veure què diuen del tema. Perquè he vist que a França els novells ho són durant dos anys, i a mí això m'agafa per un mes...
Que jo sàpiga, t'ho donen a l'autoescola, com les "L". Així que si les "L" es poden comprar a la frontera (que no ho sé, suposo que no), aleshores les "A" igual...orique wrote:I aquestes "A" es poden comprar a la frontera?
P.D.: 110 les "A"???? Collons!!! Els novells aquí estem discriminats!!! Jo vull que apujin aqui les velocitats dels novells!!!
Per cert, ara que ho recordo, i força relacionat amb això...si jo passo per un radar a 100 i porto la "L" posada, cau multa o no? Jo dic que sí, que fan fotos a tots els cotxes (tot i que sembli un disbarat), però mon pare diu que nanais, que la càmera només s'activa quan es sobrepassa la velocitat...és que ja em veieu a tots els cartells lluminosos d'aquests que creuen la calçada a l'autopista i davant de totes les caixes sospitoses, frenant a 80...és molt dur haver de fer això quan vas a 110 tan tranquil...orique wrote:És que anar a 80 per autopista, per molt novell que es sigui, és un disbarat... i això a Europa ho saben
- Trenscat
- N10
Nosaltres pel pont anem a Carcassona i la malba és conductora novell, amb la L. No crec que hi hagi problemes... De fet, quan jo tenia la L (el llunyà 2001 ) vaig anar per França i Suïssa amb la L penjada sense cap problema (anava amb la meva mare que també condueix) i la veritat és que anava a 130-140 per les autopistes franceses i suïsses... Potser no era correcte però és el què feia Això sí, si veia policia o així intentava reduir a 80-100 km/h una estona. De tota manera, legalment no sé com està el tema!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Sobre el tema dels radars, que jo sàpiga el procés de sanció està automatitzat. Caldria saber si el programari es limita a llegir les matrícules o tot el cotxe...aarongilp wrote:Per cert, ara que ho recordo, i força relacionat amb això...si jo passo per un radar a 100 i porto la "L" posada, cau multa o no? Jo dic que sí, que fan fotos a tots els cotxes (tot i que sembli un disbarat), però mon pare diu que nanais, que la càmera només s'activa quan es sobrepassa la velocitat...és que ja em veieu a tots els cartells lluminosos d'aquests que creuen la calçada a l'autopista i davant de totes les caixes sospitoses, frenant a 80...és molt dur haver de fer això quan vas a 110 tan tranquil...orique wrote:És que anar a 80 per autopista, per molt novell que es sigui, és un disbarat... i això a Europa ho saben
Si no em responen des de l'Ambaixada abans del pont (que no ho crec ) circularé com si res... i si m'aturen i em diuen algo... "je ne comprends rien de rien... en català si us plau "